Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Kommentarer

Gammel
Addison sin avatar

Fredag

God fredag dere! Gleder meg veldig til helg, ikke noe spesielt som skjer, men må få kontroll på en del ting i og rundt huset, samt konfirmasjonsforberedelser, type stryke duker og bunadstøy, få på plass gjestebilletter til seremonien og mye annet. Men det er litt godt at det nå ikke er lenge igjen!
Postet 15-10-21 kl 10:00 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar

Fredag

God morgen

Jeg har høstferie, men en bitteliten jobbeøkt hver morgen fra sofakontor på hytten gjør at jeg har bedre samvittighet for resten av dagen.

I går stormet det her oppe, men i dag er det strålende sol. Jeg ser ut på nydelige høstfarger og innser at jeg bare må få spist frokost så raskt som mulig så vi kan komme oss ut.

Mannen reiser hjem i kveld, mens jeg skal prøve meg på alenenatt på hytten for første gang. Jeg er litt husredd, men tror at jeg har godt av å utfordre det litt.
Postet 15-10-21 kl 09:50 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar

Fredag

Millact: Du må oppdatere oss på hussalg.
Postet 15-10-21 kl 09:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Fredag

Jeg er på plass på hjemmekontoret. I dag har jeg ingen møter ( ) og skal jeg lese en haug med rapporter, og det er egentlig best å gjøre hjemme. Nå kommer endelig hjemmekontoret til sin rett.

Men det tar ikke hele dagen, og jeg har uendelig mange avspaseringstimer. Jeg hørte med sjefen i går om det var greit at jeg avsluttet etter lunsj og gikk en golfrunde hvis været var fint. Hun mente at det hørtes usedvanlig lurt ut. Så da gjør jeg nok det, for selv om det er kjølig er det ålreit vær i Oslo nå.
Postet 15-10-21 kl 08:50 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Fredag

Høstferie denne uka, deilig med litt pause. Snart roadtrip med venninne.
Postet 15-10-21 kl 08:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Fredag

Vi skal til foreldrene mine i helga. Gleder meg.
Postet 15-10-21 kl 08:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar

Fredag

Fredag!

En ungdom igjen (min yngste), som går trøtt, men pliktoppfyllende, inn til sin fjerde arbeidsdag denne uken, som også er den fjerde i sitt totale arbeidsliv.

Jeg må seriøst snart finne tid til litt kontorarbeid igjen, men må nok være 100% produksjonsarbeider i minst 2-3 uker til. Jaja, radio på og ut med seg.
Postet 15-10-21 kl 07:52 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel

Fredag

Sovet lite i natt, våknet før 04 og tenkte på om det kommer bud på huset i dag og hele flyttingen min.

I ettermiddag skal jeg hjelpe min mor og mann å flytte. Vi får middag der, så det slipper jeg tenke på.
Postet 15-10-21 kl 07:51 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar

Fredag

Det er fredag.

Har et møte nå straks og etter det er kalenderen tom, så det kan være at jeg unner meg noen timer med avspasering etterpå.
Postet 15-10-21 kl 07:33 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar

Fredag

God morgen. Jeg har høstferie, men våknet tidlig pga stress. Ikke noe særlig det altså, men helgen som kommer er full av festligheter så det er bare å fyre opp kaffen og komme i gang.
Postet 15-10-21 kl 07:16 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

Torsdag

Litt godsliten etter en dagstur til solen for å jobbe.
Godt å treffe kollegaer fysisk. Nyttig å treffe dyktige fageksperter, god dag med hyggelig kollega og har trasket litt rundt i tillegg mellom to lokasjoner.
Snart senga.
Postet 14-10-21 kl 20:02 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
-ea- sin avatar

Torsdag

Min favoritt er Blåkläder, de har også arbeidsklær for gravide - ikke ølmager.
Postet 14-10-21 kl 16:49 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Torsdag

Kom på at det er kamp i dag, men har glemt å hente billettene i appen. Jaja, forhåpentligvis misser vi ikke en spennende kamp.
Postet 14-10-21 kl 16:43 av star star er ikke aktiv
Gammel

Torsdag

Lurer på om våre klær er fra Wenaas? De er i alle fall gode og moderne.
Postet 14-10-21 kl 15:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar

Torsdag

Der minner dere meg på at jeg må kjempe litt for de nå fire kvinnelige vaktmesterne mine, de har ikke klaget, men det er nok greit at de også får klær som er laget for deres kropp og former.
Postet 14-10-21 kl 13:42 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel

Torsdag

Tjorven: Vi fikk omsider verneklær for damer på min jobb, så jeg hentet meg klær forleden. Buksene satt mye bedre på enn herrebukser og damejakkene er innsvinget.

Huset er klart til visning i ettermiddag, ligget på alle fire et par timer i dag tidlig og vasket overalt, så nå skinner det.
Postet 14-10-21 kl 13:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar

Torsdag

hei fra hjemmekontoret, her er det virkelig armer og bein for tiden.

Sitter å skriver på stillingsbeskrivelser, noe jeg aldri trodde jeg skulle gjøre. Kan ikke akkurat si at jeg er flink til det eller har fått noe særlig god tid. Skal ha klar seks stk til klokken 0800 i morgen, hvor tre er på stillinger som vi ikke har enda.

Brette opp ermene, få på litt musikk til arbeidet og sette i gang så går det seg nok til.
Postet 14-10-21 kl 12:33 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar

Torsdag

Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Nenne
@Tjorven, nå er det vel kanskje ikke aktuelt for deg lengre, men herretøy har god plass til ølvom, så å gå gravid på arbeidsplass med vernetøy, betydde faktisk at jeg ikke trengte nye bukser før jeg var seks måneder på vei med eldste!

Jeg tror IKKE løsningen for min del er å bli gravid, nei.
Postet 14-10-21 kl 12:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar

Torsdag

Eg er ganske så satt ut av hendelsen i Kongsberg i går - det er jo nære meg geografisk og ein plass eg kjenner folk på, og me har elevar derfrå. Det er så vondt. Dansk statsborger, konvertittt til islam? Herlighet. Eg må snakke med elevane i dag kjenner eg.
Postet 14-10-21 kl 10:21 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar

Torsdag

Det regner sidelengs apekatter her. Jeg hadde lovet yngste en tur til byen for å kjøpe sko og litt klær. Jeg tror jeg må reforhandle den avtalen til å bli på et av byens kjøpesenter i stedet.
Postet 14-10-21 kl 09:57 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar

Torsdag

Her er det meldt vanvittige mengder med regn, og skydekket henger helt nede ved fjorden. Det har gått ras i området og jeg er veldig glad for at vi er ferdige med flyttelasset. Nå må vi bare få orden på alt rotet vi har dratt inn...
Postet 14-10-21 kl 09:29 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Torsdag

@Tjorven, nå er det vel kanskje ikke aktuelt for deg lengre, men herretøy har god plass til ølvom, så å gå gravid på arbeidsplass med vernetøy, betydde faktisk at jeg ikke trengte nye bukser før jeg var seks måneder på vei med eldste!
Postet 14-10-21 kl 08:53 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Torsdag

Jeg har bestilt koronatest. Det er sikkert bare forkjølelse, men det er greit å sjekke og særlig om jeg skal treffe folk i helga som planlagt.
Postet 14-10-21 kl 08:51 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Torsdag

Jeg har startet dagen med litt shopping! Jeg som virkelig aldri shopper noe som helst.

Men shoppingsenteret som jeg jobber over har "frokostshopping" i dag, så jeg fikk kjøpt ny kåpe med 25 % rabatt. Jeg trengte virkelig noe nytt yttertøy, så det var bra.

Deretter var det opp på rekvisitalageret på jobb for å hente verneutstyr siden vi skal på befaring på mandag. Jobben min har ikke verneutstyr tilpasset kvinnekropper, så jeg må opp i helt håpløse størrelser for å få plass til lår og hofter. Så da blir alt VELDIG langt. :gruffe:

Men jeg har på verneutstyr en gang i året omtrent, så jeg skjønner at det ikke kjøpes inn eget tøy til meg. Men nå er vi en ganske lik kjønnsfordeling på jobb, så det er litt teit at alt verneutstyret er i herrefasong. Ja, ja ... jeg overlever.
Postet 14-10-21 kl 08:46 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Torsdag

Jeg har kommet meg til kontoret etter 3 dager hjemme. Litt under tvil. Kjenner det er litt mye lyd og lys.
Postet 14-10-21 kl 08:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar

Torsdag

Ja, fryktelig sak i Kongsberg.

Kontorkontor her i dag for siste gang denne uka. Fryktelig tungt å komme seg ut av huset nydusjet og fikset før 07.00, men, men, det blir vel en vane. Snart helg! Regn her i dag, det er vel sånn vi skal ha det her i noen uker fremover.
Postet 14-10-21 kl 08:28 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar

Torsdag

God morgen! Litt preget av heftige hendelser og tung nyhetsdekning i alle medier, selv om jeg ikke er direkte berørt. Fryktelig sak! Må prøve å fokusere på jobb i dag, litt vanskelig kjenner jeg.
Postet 14-10-21 kl 08:23 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar

Torsdag

Hepp! Fortsatt to ungdommer som holder ut i høstferien. Vi takker og bukker, og får unna ordre. De får verdifull jobberfaring, og selvsagt lønn for strevet. Vinn-vinn.

Men jeg må jo ut å hjelpe til, så opp av stolen, ut i produksjonen med seg!
Postet 14-10-21 kl 08:20 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel

Onsdag

Takk! Ja, innerst inne tror jeg det går fort. Populær gate, lite eneboliger i markedet og stor tomt.
Postet 13-10-21 kl 12:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar

Onsdag

Gratulerer med leilighet, Millact! Salget går sikkert kjempefint.
Postet 13-10-21 kl 11:50 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel

Onsdag

Tjorven: Ja, kjøpte for to uker siden, leilighet som bygges, ferdig i feb. Vi får nok plass. Dyrt, men banken mener det går fint. La ut mitt hus for salg dagen etter, hatt to privatvisninger og har vanlig visning i morgen kveld samt en privat fredag morgen. Jeg tror nok det er solgt fredag; markedet er godt og de som har sett på det er veldig interesserte og ville sågar komme med bud, men jeg sa nei. Ønsker å holde visning først.
Postet 13-10-21 kl 11:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar

Onsdag

Heldagsseminar et sted det er varmt.
Postet 13-10-21 kl 11:00 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar

Onsdag

Millact: Har du fått kjøpt noe nytt?
Postet 13-10-21 kl 10:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Onsdag

Jeg snufser og hoster litt og har derfor hjemmekontor. Jeg blir liksom ikke ferdig.

På tross av snufsing m.m. fikk jeg influensavaksine i går. Jeg snakket med dem på forhånd og sa at jeg var på slutten av en forkjølelse, og siden jeg ikke hadde hatt feber på over ei uke var det greit å få unna vaksina heldigvis.

Guttene sover visst ennå, det er helt tyst fra underetasjen, men nå har jeg nesten lyst til å få dem opp og ut i det fine været.
Postet 13-10-21 kl 10:30 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Onsdag

Avspaseringsdag, så jeg har sovet lenge og jobbet en time...
Postet 13-10-21 kl 10:25 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar

Onsdag

På kontorkontor, med stadig nye arbeidsoppgaver. I dag utarbeidelse av stillingsinnstruks, min egen også faktisk.
Postet 13-10-21 kl 10:12 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar

Onsdag

På kontoret for tredje dag på rad. Hardt å stå opp en time tidligere for å rekke å begynne jobb til samme tid som hjemme.
Postet 13-10-21 kl 09:35 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel

Onsdag

Nydelig høstvær her i sør, men litt kaldt. Sovet litt lite i natt; tenkte på ny leilighet og salg av hus. Håper huset er solgt fredag.
Postet 13-10-21 kl 09:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar

Onsdag

Halve høstferien har gått, og jeg har enda ikke klart å senke skuldrene helt. Vi har tilbragt noen dager i fjellet og noen dager på Østlandet/Innlandet, og i dag går turen hjemover over Filefjell. Resten av ferien må nok brukes til å slanke to do-listen før jobb igjen på mandag.
Postet 13-10-21 kl 08:59 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Onsdag

Time til dekkskift i kveld. Det er den eneste planen min.
Postet 13-10-21 kl 08:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Onsdag

Jeg er på plass på kontoret og skal et møte kl 9. Vi er fire personer og jeg tror at alle 4 faktisk møter opp fysisk. Det blir helt utrolig rart, og fint.
Postet 13-10-21 kl 08:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar

Onsdag

3-dagers høstferie begynner. Straks avgårde på en time på treningssenter, deretter hjem og dusje og strikke og gjøre lite, og så middag med fine folk i byen. Stort sett rinse and repeat de neste dagene. Fri uten store planer er helt ualminnelig herlig.
Postet 13-10-21 kl 08:30 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar

Onsdag

God morgen! Nok en snufsedag på hjemmekontor her.

Jeg har fulgt sønnen til grytidlig start på skolen, og sitter nå og klamrer meg til kaffekoppen en liten stund før jeg må innom dusjen.
Postet 13-10-21 kl 08:28 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar

Onsdag

God morgen. Her er det fortsatt fullt av ungdommer. Nå skal jeg straks ut og instruere en av de til ny arbeidsoppgave.
Postet 13-10-21 kl 08:28 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar

Onsdag

God morgen! Hjemmekontor her i dag. Var på kino i går og sent hjemme, og fikk da ikke sove, så jeg har sovet altfor lite i natt.
Postet 13-10-21 kl 08:22 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar

Tirsdag

Matilda, det hørtes ut som vel mye på en gang. Og den ventetiden kjenner vi også til..

Georgineknoller også ja, de må jeg også redde. Heldigvis ser det ut til at arbeidsdagen kan bli litt kortere enn i går!
Postet 12-10-21 kl 12:35 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

Tirsdag

Her var det to grader til morgenen. Frost på takene. Har ikke piggdekk på sykkelen, så jeg syklet forsiktig. Har bestilt nye piggdekk.
Før jeg gikk i dag fyrte jeg i ovnen til eldste som har ferie, og litt til meg og yngste som skulle spise frokost, men det er begrenset hvor mye varme det blir på 10 min. Det er koselig da, å se på flammene.
Postet 12-10-21 kl 12:29 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Tallulah sin avatar

Tirsdag

Klem til deg og dine, Matilda! Jeg har nettopp vært hos øre, nese, hals og fått bekreftet at jeg er allergisk mor alt jeg trodde (hassel, gress, burot, katt) og noe jeg ikke visste (husstøvmidd) og skal begynne med helårsmedisiner. On the plus side: veldig god lungekapasitet, langt over snittet.
Postet 12-10-21 kl 11:09 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar

Tirsdag

Jeg er hjemme med alle tre ungene. En venter på koronatest, en venter (mye lenger) på psykisk helsehjelp og en er litt snufsete, men gikk i oppløsning da han skjønte at han var den eneste som skulle på skolen. Godt vi ikke er helt tomme for sjokolade! Har jobba to timer med å tilpasse planlagte opplegg så de kan gjennomføres av vikarer, så nå blir det kos og trøst og redningsaksjon for georgineknollene resten av dagen.
Postet 12-10-21 kl 10:54 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar

Tirsdag

Hjemmekontor her også, passet greit og har besøk av søster, så hvis jeg får avsluttet dagen litt tidligere enn i går slipper jeg i hvert fall å stå i kø på vei hjem! Ellers ser jeg at vi må redde planter fra frosten i dag, og så håper jeg å rekke en tur ut i det nydelige klare høstværet. Kaldt ja, men soool!
Postet 12-10-21 kl 10:24 av ingling ingling er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.