Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 04-06-21 kl 08:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
annemede sin avatar
Først?!
Kaffe, frokost, sol.
Postet 04-06-21 kl 08:46 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Opphold, kanskje litt sol i sikte? Fredag!
Postet 04-06-21 kl 08:55 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Fredag!

Skal bare ha et møte i dag frem til klokken 10 så skal guttungen plukkes opp for ny sykehustime og McDonalds.
Postet 04-06-21 kl 09:04 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Nydelig sommermorgen! Arbeidslyst kom til meg, her skal du motstand finne. Dagens outfit er shorts, singlet og ulltøfler. Et antrekk hjemmekontor verdig. Har mest lyst på en lang fjelltur. Jaja, neinei.
Postet 04-06-21 kl 09:13 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Sol og sommer med frokost på verandaen. Nå skal jeg trekke inn på hjemmekontoret litt.
Postet 04-06-21 kl 09:27 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Nydelig sommermorgen.

Jeg har gått til jobb i nydelig vær og registrert feilparkerte sparkesykler takket være kommunens nye app Feilparkering. Anbefalt alle som bor i Bergen og frustrerer seg over sparkesykler.

I dag har jeg en overkommelig arbeidsdag. Planen er å gå tidlig og få tid til å trene før vi skal grille med venner. For en dag.
Postet 04-06-21 kl 09:29 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Juhu! Fredag, og komprimert arbeidsdag. Ettermiddagen skal tilbringes med å vaske terrasse og andre uteaktiviteter.

Og så skal jeg begynne forberedelser til lørdagens middag, inspirert av Aicha Bouhlouh
Postet 04-06-21 kl 09:29 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Fredag!! Skal ut og spise med to venninner i kveld, gleder meg helt vilt!! Håper vi får plass ute, men er litt tvilende, hele byen skal vel sitte ute i kveld.
Postet 04-06-21 kl 09:30 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vakker sommermorgen her også. Det blir en ganske fredelig dag på kontoret, tror jeg, men jeg får vel ta litt ansvar på Fremtids-Toffens vegne, så hun ikke blir fullstendig overbelastet og forbanner meg opp og ned om to uker.
Postet 04-06-21 kl 09:30 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Sol! Dustemøte som varte til kl 6 er avlyst! Jeg skal ta vaksine i kveld!
Postet 04-06-21 kl 09:58 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Sliter med å finne motivasjon i dag. Vi skal møte kommende hyttenaboer i dag, og det blir ikke noe hyggelig møte.
Angrer egentlig på at vi gikk med på et møte. De har fått nabovarsel for bygging av hytta vår, og ble tydeligvis "overrasket" over at de kommer til å miste utsikt. I følge arealplanlegger, så kan vi flytte hytta 20 cm. That's it. Hytta kan ikke plasseres andre steder på tomten. Og dette vet naboene. Så vi skjønner egentlig ikke hvorfor de ønsker et møte. For å diskutere 20 cm?
Postet 04-06-21 kl 13:31 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Uff, så frustrerende, Mex. Kan dere risikere å ikke få bygge i det hele tatt? Svigeforeldrene mine skulle egentlig hatt hytter nedenfor seg, men det ble stoppet fordi verdien på deres hytte kom til å bli så mye lavere uten utsikten og med innsikt fra naboer. Men der var ikke tomtene under dem planlagt engang da de kjøpte sin hytte, det hadde de ikke gjort hvis de visste at det var planlagt tomter der.
Postet 04-06-21 kl 13:37 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Nei, de har nok ingen sak. De var noen av de første som kjøpte tomt på et hyttefelt. Hele feltet var delt opp og klart da de kjøpte. De har vært klar over at det vil komme hytte foran dem. Det er ca 2 meter ned fra deres tomt til våres, så det vil ikke bli rett foran, men hytta vil stjele deler av utsikten til vannet. Arealplanlegger sier at alt er etter boka, det er akkurat slik kommunen vil ha det. Eneste grunnen til at vi gikk med på møtet er fordi vi ønsker å vise at vi hører gjerne på dem, men det er ikke så mye vi får gjort egentlig. Mannen frykter at de vil be oss grave ut mer av tomta, men det har vi ikke lyst til, det liker ikke kommunen, og det har vi heller ikke penger til.
Det er en til tomt ved siden av vår, den kommer også foran, og den vil nok også ligge høyere i terrenget. Jeg og mannen mistenker at de ikke har tenkt over hva som vil komme, og ikke giddet å sette seg inn i kart, koter og hytteplasseringer, og nå angrer de på hyttevalget sitt, og prøver å dytte problemet over på andre.
Postet 04-06-21 kl 13:45 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Hvis det ikke er så mye å diskutere, Mex, så kan det holde at dere lytter, nikker, gjentar det de sier "så dere tenker at..? Aha. Mhm", og speiler, men ikke går inn i noen diskusjon?
Postet 04-06-21 kl 13:46 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Da tenker jeg at dere bør gjøre som Polyanna foreslår, ja.
Postet 04-06-21 kl 13:49 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
De ønsker ikke å sende en klage på nabovarselet. Sannsynligvis fordi de er fullt klar over at de ikke har noen sak.
Postet 04-06-21 kl 13:53 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Ja, det er min plan, Polly. Lytte, speile, og evt svare "vi må bare forholde oss til det saksbehandler og arealplanlegger sier".
Postet 04-06-21 kl 13:55 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
God ettermiddag fra hengekøya. Har gått lang tur og spist lunsj på avspaseringsdagen min. Greit å ta fri når det er sol istedenfor å vente til det blir mindre å gjøre på jobb og regn.
Postet 04-06-21 kl 15:21 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Mex, hvis de ønsker at dere graver mer, er de ev. villige til å ta den kostnaden? Hvis det ikke koster dere noe, er det OK for dere at hytta da blir liggende litt lavere? Eller går det ut over deres utsikt?

Jeg måtte ha hastetime hos tannlegen for den midlertidige fyllingen jeg har i påvente av time hos kjevekirurg, brakk tvert av og det ble et stort hull i tanna. Tannlegen min, det vil si sekretæren hans, fikk meg inn to timer etter og de skulle ikke en gang ha betalt for jobben da jeg gikk. Service!

Nå skal jeg bare kruse inn mot helga og reker og hvitvin til middag. Vi deltok på digitalt hvitvinskurs i går med bare noen slurker i glassene for å smake og lukte som de ansvarlige menneskene vi er, men i dag skal vi smake vinen til maten den er tenkt til. Det blir bra!
Postet 04-06-21 kl 16:04 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er ferdig med dagens møter og vil egentlig bare gå hjem. Men så skal jeg hente takeaway klokka fem på veien, og da må jeg jo egentlig bli sittende til sånn kvart på fem. Men jeg gidder jo ikke jobbe noe mer! Trøstespiser pulverpadder.
Postet 04-06-21 kl 16:20 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Det går utover vår utsikt hvis vi graver ned, så det er ikke spesielt aktuelt.
Postet 04-06-21 kl 17:37 av Mex Mex er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no