Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 18-02-20 kl 11:35 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Først?
Postet 18-02-20 kl 11:38 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Der var'n, ja!
Postet 18-02-20 kl 11:45 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Håper kaffestuggu koser seg med noen velfortjente feriedager!
Postet 18-02-20 kl 11:50 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på jobb og har savnet kaffebloggen.

Fordelen med at barna har ferie er at jeg ikke trenger å lage middag mer denne uka. Det hjelper å ha store barn, altså. Det blir kanskje ikke like sunt som om jeg hadde laget det selv, men i dag skal jeg få servert hvit pizza til middag. Jeg holder ut!
Postet 18-02-20 kl 11:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God formiddag. Jeg startet dagen med legetime, så jeg har egentlig ikke oppdaget før ganske nylig at kaffebloggen var stengt, Dvs jeg stusset litt da mandag var første dag for jeg mente da virkelig at jeg var på jobb i går også.
Postet 18-02-20 kl 12:01 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg får barnet hjem i morgen og forventer samme oppvartning som Tjorven. Hun pleier å være flink til det, hvis hun får bestemme rett selv.
Postet 18-02-20 kl 12:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på jobb, men psyken spiller ikke på lag i dag. Alt går sirupstreigt og sliter med å holde konsentrasjonen selv på de enkleste oppgavene.
Postet 18-02-20 kl 12:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg har mann hjemme fra Nordsjøen og får servert middag hver dag. Det er en så ufattelig deilig luksus! Og ikke minst blir ettermiddagene mye mer smidige.

Ukene er desto travlere når han er borte, men lell.
Postet 18-02-20 kl 12:07 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vårlig ute. Syns kommunen kan komme og koste grus nå som det er bart.
Postet 18-02-20 kl 13:17 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Ungdommene på Finse kommer seg ikke hjem i dag. Lurer på om jeg skal kontakte media for å lage en sak. Mobildekningen er nede ved hytta, så foreldrene må gå tre km i uværet for å kontakte oss.
Postet 18-02-20 kl 13:45 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Og nei, jeg forventet ikke at foreldrene skal gjøre det jevnlig. Ungdommene har det bra på hytta hvor de er. Masse vhs-filmer fra 90-tallet de kan se på.
Postet 18-02-20 kl 13:46 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Med alle barna sendt bort er det ingen hjemme her som kan varte opp med middag, skal det bli noe må vi lage den selv. Men slipper å stresse for å lage middag til noen som må rekke å spise før trening, og det er jo også godt. Også har vi planer om å unne oss å spise ute en dag eller to.
Postet 18-02-20 kl 13:55 av My My er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det er ganske deilig å ikke ha noen barneaktiviteter å ta hensyn til ja, og vi har ikke engang mange. Det var uvant mye ledig tid på ettermiddag/kveld i går! Og jeg ligger an til å få trent to dager på rad. Liker det. Dårlig med middagslagende barn da, hun på 81/2 må kanskje snart læres opp litt.
Postet 18-02-20 kl 14:00 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
ingling: Det var etter en tråd i sommer hvor noen uttalte noe slikt som "enhver unge over 10 år bør kunne produsere en middag i ny og ne" at jeg kjente at jeg måtte gjøre grep. Snuppa lagde middag på egenhånd da hun gikk i førsteklasse, men interessen dalte betraktelig med årene. Og han som var 11 i sommer var jeg faktisk ikke sikker på om kunne lage noe som helst.

Så da bestemte jeg at de ukene vi ikke hadde matkasse, så måtte de produsere middag en dag hver. Og til min glede klarer de det helt fint. Det er ikke så avanserte greiene minstemann på 12 år varter opp med, men det er helt klart i kategorien middag. (Han er også avhengig av at jeg er hjemme for han trenger noen å spørre om råd til det meste, men han får det til og gjør alt selv.)

Og snuppa har vist seg å være en veldig god kokk. Så det kan faktisk være veldig bra ... eller ganske kjedelig hvis hun ikke er så inspirert, men middag er det uansett. Det er ikke like spennende alt det jeg lager heller.
Postet 18-02-20 kl 14:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så den tråden og stakk huet i bakken. Absolutt noe som må taes tak i her i huset.
Postet 18-02-20 kl 15:01 av star star er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Her i huset tok barna selv initiativ i jula, og lager nå middag hver sin dag i uka. Eldste har valgt å lage noe vegetarisk på mandager (handler og ordner alt sjøl), mens yngste lager på tirsdager. Som oftest har jeg da handlet inn for ham, også fordi han har en i overkant driftig kompis på besøk annenhver tirsdag som det ikke ville vært enkelt å gå på butikken med. En typisk rett fra hans hånd er da spagetti med ferdige kjøttboller i tomatsaus fra Rema. Mandag og tirsdag er det trening tidlig på begge, så dette letter hverdagslogistikken betraktelig og gjør at jeg lettere får fulle arbeidsdager.
Postet 18-02-20 kl 15:13 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ja, når vi kutter SFO helt for henne i 4. klasse tenker jeg at vi må legge inn litt mer ansvar også, så vi får starte forsiktig. En viss fare for at det blir mye pasta. Jeg lagde mat selv fra ca. samme alder, gjerne med litt forberedelser gjort av mamma dagen før, da.
Postet 18-02-20 kl 15:24 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Ser vi har en del å hente på slikt. Her lager ingen barn mat, ut over toast til seg selv og mikrolasagne/grøt.
Postet 18-02-20 kl 16:27 av Pelle Pelle er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no