Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 27-03-20 kl 08:47 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
Endelig fredag. Denne uka har vært lang og tung.
Postet 27-03-20 kl 08:49 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg hadde en overraskende god dag i går. Jeg klarte å gi beskjed til omgivelsene at jeg ikke fungerer optimalt og at jeg trenger konkrete bestillinger. Normalt sett fungerer jeg når jeg får beskjed om "fiks problemet", men akkurat nå trenger jeg mer hjelp og rettledning. Så jeg får den som kommer med bestillingen om å hjelpe meg litt med å sikre at vi har en felles oppfatning av hva problemet faktisk er.

Normalt sett får jeg skryt for å være flink til å finne ut av ting selv, men jeg håper at omgivelsene har forståelse for at jeg trenger litt mer hjelp akkurat nå.

Og i dag skal jeg gi blod. Jeg har aldri gledet meg så mye til å gi blod. Blodgivning mener jeg må være god nok grunn til å få lov til å ta t-banen og gå til blodbanken. Jeg gleder meg veldig til å ha et oppdrag utenfor huset. Jeg tror til og med at jeg skal ta på sminke før jeg går ut av huset. Sminke meg har jeg ikke gjort på over 2 uker.
Postet 27-03-20 kl 09:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Blå himmel.
Ikke hele himmelen da, men jeg kan skimte blått. Og litt sollys.
Postet 27-03-20 kl 09:07 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Sol og feiebil ute. Snart telefonmøte, fint å høre stemmene til de jeg normalt sitter på kontor med.

Femtenåringen brant seg stygt på en glovarm kopp kakao ute i skogen i går kveld, så mulig det må legetime til i dag. Var i alle fall det legevakten sa på tlf. Håper vi kan slippe, men.
Postet 27-03-20 kl 09:16 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fredag, og endelig på jobb!

Jada, neida, klokker noen timer for å få ut noen få ordre, så er det tilbake i permitteringsmodus. Men deilig å få gjort NOE, da. Vi er forresten hele tre stk. her deler av dagen, og jeg tror alle er like glade for å gjøre noe "fornuftig".
Postet 27-03-20 kl 09:17 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Endelig fredag her og! Marathon dag med telefonmøter, og litt hjemmeskolehjelp for minsten innimellom. Håper KH oppgaven hans i dag er litt mer praktisk enn å lese 10 sider om en eller annen kunstner, han døde litt av det i forrige uke.
Postet 27-03-20 kl 09:19 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det skal visstnok bli blå himmel, lite vind og flere varmegrader her i dag, så kanskje det blir utendørs lunsj? Vi skal i hvert fall ha pølselunsj, vi har nemlig innført pølsefredag i "kontorfellesskapet".
Postet 27-03-20 kl 09:25 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! I dag blir det hjemmeskole/-kontor for fire, siden mannen hostet litt på morgenkvisten, og derfor ikke kan gå på jobb, som han ellers har kunnet. Jaujau.

Jeg har akkurat skrevet en skummel e-post, og får vel prøve å gjøre et eller annet mer ganske snart. Ikke bare tjuvlytte på sekstenåringens mattetime.
Postet 27-03-20 kl 09:26 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sto rett opp og hamret løs på teoridelen av semesteroppgaven min. Jeg drømte i natt at jeg strøk på bakgrunn av at den var for tynn.
Nå er den fylt opp, det hadde den godt av.

Noe kaffe nå da, kanskje?
Postet 27-03-20 kl 09:33 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Blondie. Det høres absolutt ut som om du fortjener kaffe.

Jeg skal få masse mennesker som er skeptiske til dette til å prøve ut Skype for Business i dag. Dette kan bli gøy.

Det ser ut som om været kommer seg kraftig i dag. Og når jeg er ferdig med jobb skal jeg løpe en lang tur og i kveld er det velfortjent helg, med rødvin og det hele.
Postet 27-03-20 kl 09:40 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg har kontordag i dag, er tilbake på 40% hovedtillitsvalgt og 60% lærer. Jeg har hjemmekontor, men ingen arbeidslyst.

Storebror er pisket opp og sitter ved pcen.
Postet 27-03-20 kl 09:46 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå: hvis du skal holde møte for lite drevne bruker på Skype må du orientere om kjøreregler for bruk av mikrofon og bakgrunnsstøy. Jeg er klok av skade i forhold til uerfarne brukere.
Postet 27-03-20 kl 09:50 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har også sminket meg i dag, for første gang på evigheter. Jeg skal ha et intervju i ettermiddag, så jeg skal til og med ta et smykke i halsgropa, så jeg ser litt ut som jeg gjør til vanlig.
Postet 27-03-20 kl 10:01 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har hatt telefonmøte med legen og endte opp med delvis sykemelding. Jeg må få snudd om en litt dårlig spiral.
Postet 27-03-20 kl 10:15 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk Tjorven. Det står på listen.

Vi skal ha et større møte neste uke, så nå kaller jeg inn i mindre grupper for å prøve ut. Jeg kommer til å ha fortjent fredagskvelden min denne uken.

Lykke til Nenne.
Postet 27-03-20 kl 10:38 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Våknet kl 3 I natt og sovnet kl 7, så dagen kunne begynt bedre…
Nå flere timer jobb før jeg skal ut i sola.
Denne uken har vært lang og tøff.
Postet 27-03-20 kl 10:56 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Om det bare hakker på video, så funker det fint å skru av kamera med Skype for Business. Det er ikke alle som har like bra internett å koble seg på, de sliter veldig er min erfaring.
Postet 27-03-20 kl 10:58 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Første test gjennomført. Tre personer kom seg inn og alle klarte å snakke sammen og se hverandre. Veldig fornøyd nå og lader opp til gruppe nr 2, der det er en som er veldig lite teknisk.
Postet 27-03-20 kl 11:16 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Blå, du kan også mute de som ikke klarer å mute selv.
Postet 27-03-20 kl 13:00 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Vi har hatt felles pølselunsj på Skype med mannens jobb. Sosialt samvær er ikke helt som det pleier.
Postet 27-03-20 kl 13:24 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Takk, Blå!

Vi skal ha siste-fredag-i-måneden-kaffe klokka 14.00 i dag. Det skulle egentlig vært avslutning for ei som slutter, men nå ble bare blomsterbuketten sendt hjem til henne og så får vi håpe hun blir med i kaffe-skypen.
Postet 27-03-20 kl 13:30 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Du vet det er koronatider når du går inn på Foreldreportalen og leser "Avstandskalender" i stedet for Adventskalender.
Postet 27-03-20 kl 13:32 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar


Jeg er ganske imponert over de av kollegaene mine som aldri hadde hatt et videomøte i sitt liv. De håndterer det kjempebra!
Ellers er visst fredag den store møtedagen plutselig, passer dårlig med hjemmeskole... Fredagspils med noen kollegaer på Teams seinere da, det blir bra
Postet 27-03-20 kl 13:44 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Bra konsept da, Heilo! Man får åpne en luke hver dag man har klart å holde avstand.

Her er vi stadig på randen av komplett sammenbrudd, men vi lister oss videre bortover knivseggen. This too shall pass, var det ikke sånn?
Postet 27-03-20 kl 13:56 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Heilo, jentungen min har fått en glemt sjokoladekalender fra advent som koronakalender. Hun teller seg framover, og jeg har enda en på lur om den første skulle bli brukt opp før vi får treffe folk omtrent som før igjen.

Jeg er glad uka er over. Har fått et nær hatforhold til teams og til altfor høye forventninger til hva en fersking som meg skal få til av samarbeid og møter og greier. Nå blir det godt med helg.
Postet 27-03-20 kl 14:22 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Enda en med laaang uke melder seg. Er i ferd med å gå inn i en rolle med lederansvar både for folk og fag, og det merkes, i tillegg til at min vanlige rolle må fylles av meg selv inntil videre. Moro, men veldig krevende når ting er som de er rundt oss i tillegg. Snart helg, snart sushi og vin med kontorkollektivet her hjemme. Neste uke kommer studenten hjem, det blir fint!
Postet 27-03-20 kl 14:47 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Her er huset preget av dagens krisepakke fra regjeringen. Ingen fare for at mannen mister jobben med det første og han har fått blankofullmakt til å skrive all den overtiden han trenger de neste dagene. Men hvis det er med på å redde ulike bedrifter, så hey, kjør. Jeg skal være snill kone og fore ham med kaffe.
Postet 27-03-20 kl 14:48 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg vingler mellom stillferdig forskning, dramatisk jobb-brannslukking og forhåpentlig empatisk hjemmeskolecoaching. Ganske vanskelig å omstille seg mellom rollene, men jeg har da fått redusert todo-lista en del.
Postet 27-03-20 kl 15:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har en som går av med pensjon i dag. Han er lovet en lunsj ved en senere anledning når vi bare ikke er like redde for å treffes.
Postet 27-03-20 kl 15:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Blånn, du må fore han med litt mat og da.
Postet 27-03-20 kl 15:39 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Her begynte jeg hjemmekontordagen med lesestoff om mobbing i barnehage, og ørten tillegg til dette.

Etter ca 30 min fant vi ut at det luktet blanding av brunost og oppkast på kjøkkenet....så da ble operasjon kjøkkennedvask satt i gang.
Da en nær kollega kom for å låne gardintrappa fordi hun skulle male, fant jeg ut at dette aldri ville bli en arbeidsdag!
D har hatt korpsøving via messenger, det gikk nesten helt topp. Små glitcher bare.

NÅ er det helg!!
Postet 27-03-20 kl 16:27 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Intervju gjennomført og annengangsintervju avtalt på direkten. Men det blir ikke før i slutten av april. So far, so good.
Postet 27-03-20 kl 16:59 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Vurderer du nye utfordringer, Nenne?
Postet 27-03-20 kl 19:19 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Ja, jeg er jo vant til å være i 150 % jobb sånn ca, med bratt læringskurve hele tida. Nå kjeder jeg meg rett og slett, men det er vanskelig å flytte på seg også. Jobben er et gyllent bur. Bra lønn, bra forsikringer, veldig bra pensjon, så all fornuft tilsier at jeg bør bli. Men jeg har ikke lyst.
Postet 28-03-20 kl 00:02 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Så spennende. Skjønner at du vurderer å prøve noe nytt. Lykke til, uansett hva du lander på.
Postet 28-03-20 kl 00:42 av Kaija Kaija er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no