Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søffe

Postet 29-07-18 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Først... Fortsatt jeglag, men fått en grei natts søvn.
Postet 29-07-18 kl 08:43 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Er det søndag, ja? Jeg har visst ikke klart å komme ordentlig i feriemodus på sovefronten i år, og har ligget og vridd meg lenge allerede. Jaja, skremmende kort tid til det er jobb igjen, så nå er det like greit.

Vi skal pakke atter en gang og forflytte oss en etappe nærmere flyplassen. I morgen skal vi både krysse en lansegrense OG rekke et tidlig fly, det blir eeeh, interessant..
Postet 29-07-18 kl 09:46 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Siste dag av ferien med to familier samlet. I morgen skal eldste på Aquacamp og tilbringe den neste uka i klorvann, yngste har første dag på aks, og mannen og jeg får noen dager på å rydde og summe oss. Mannen starter opp i ny jobb 6. august etter over ti år på samme sted, så jeg er litt nysgjerrig på hvordan det blir. Jeg starter opp på skole den 16. og fra den 20. har jeg to skolebarn, en epoke er over. Mange tanker i dag fra sengekanten.
Postet 29-07-18 kl 10:38 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Avslutter ferien min med en dag i Kongeparken. I morgen er det jobb igjen.
Postet 29-07-18 kl 10:50 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Jobb i morgen. Tror i grunnen det blir litt fint med hverdag igjen. Eldste som skal på ungdomsskolen sa i går at det blir fint når skolen starter igjen.

Null planer, men det burde gjøres noe rent.
Postet 29-07-18 kl 10:51 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har en uke ferie igjen. Lurer på å snike meg unna på en litt lengre fjelltur idag. Til uken skal vi rydde grundige på snart 22-åringens rom. Grøss.
Postet 29-07-18 kl 10:51 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jobb i morgen her å, jeg er overhodet ikke klar.
Dagen idag blir å styre hjemme tror jeg, gjøre litt klart.
Postet 29-07-18 kl 11:14 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi er i feriemodus en stund til, men vi er alle ganske dårlige av forkjølelse. Blir lite søvn og mye sløving, føles litt bortkastet når vi er på hytta.
Postet 29-07-18 kl 11:26 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
Fortsatt ferie i to uker til.
I morgen har mannen bursdag så vi rydder og vasker litt i dag, får besøk i morgen. Planen ellers i dag er hagearbeid.
Postet 29-07-18 kl 11:27 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Helt døgnforvirret her, og vekket av SAS som melder at flyet til Snorkfrøken kl 15 er kansellert og ombooket til 19:40. Der gikk alle dagens planer fløyten.
Postet 29-07-18 kl 11:31 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Siste dag med hus-utvask. Jeg hadde mareritt etter mareritt i natt, om at eksmann De neste tre dagene kommer til å gå rundt i hele huset med knasende knekkebrød og dryppende kroneis og ølbokser, og steke hamburgere med sprutende smør
I kveld kommer barna mine hjem til meg
Postet 29-07-18 kl 11:49 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitter og kvinner meg opp til joggetur. Formen er virkelig ikke der den var, og det er så blæh. Så jeg prostastinerer med kaffe og nett.
Postet 29-07-18 kl 11:58 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
God formiddag! Vi hadde planlagt vaskedag siden det skulle bli regn, men det ble visst ferdig i natt. Slik huset ser ut må vi nok til pers likevel. Jeg og mannen starter ikke jobb før onsdag, så det blir kort uke, passer meg bra.
Postet 29-07-18 kl 12:12 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Siste feriedag på hytta.
Postet 29-07-18 kl 12:20 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Uffda, Appelsin.
Postet 29-07-18 kl 12:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God formiddag, siste feriedag for flere i huset her og. Mann på jobb imorgen og minssta starter på siste året i bhg.
Idag skal vi på kino å se Transylvania 3 om ikke lang tid.
Ellers lite planer.
Postet 29-07-18 kl 12:24 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
På vei hjem fra flyplassen, og klarer ikke helt å skjønne at det er hverdag i morgen. Eldste skal rett på musikkleir i morgen tidlig, vi voksne skal på jobb og babyene mine skal på aKS. Det er litt sprøtt at de fleste barselklubbarna skal starte siste året i barnehagen nå mens mine skal på skolen. Ja med unntak av nokon sin gutt da, han er jo litt eldre enn tvillingene. Men det skal nok gå bra, de er motiverte og har øvd på å låse do-dør og knyte lisser i hele sommer!
Postet 29-07-18 kl 12:52 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har fortsatt ikke helt forstått at babyene er skolesenter, Palmen. De er jo bittesmå.

Jeg ligger i skyggen hjemme og følger med på frøkna som spiller Norway Cup. De vant første kampen 7-1. Hun er sikkert fornøyd med det, det er første kampen med dette laget, og første kamp på guttelag.
Postet 29-07-18 kl 13:01 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Wow grattis med fotballjenta, Adrienne!
Postet 29-07-18 kl 13:12 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har fått åpnet kloakken, og godt er det.

Strålende vær ute, men jeg har ikke lyst til å være ute. Jeg er trøtt og vil heller sove.
Postet 29-07-18 kl 13:16 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Vi rydder og gjør klar til hverdag.
Postet 29-07-18 kl 14:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Katta sin avatar
Ferie her. Jeg har sløv familie, men tar en tur på stranda før det blir liv i de andre. Det var meldt voldsomt regn, men jeg lurer på om det passerte. Så skyer og hørte torden, men det kom aldri hit.
Postet 29-07-18 kl 14:34 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Fortsatt feriemodus her. Jeg har dratt ungdommene med til Kjerringøy. Foreløpig er vi på handelsstedet, snart skal vi på hotellet og spise søndagsbuffet. Deilig vind i dag som gjør 28 grader til å leve med.
Postet 29-07-18 kl 17:22 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Oppdatert 29-07-18 kl 18:43 av Stompa
Gammel
Tjorven sin avatar
Norway cup i sånn her vær er bare helt knall! Snuppas lag hadde kamp kl 14, og da rakk hun akkurat å stå opp og komme seg avgårde. Vant gjorde de også. Vi og klanen talte 5-1, men dommeren har visst rapportert inn 6 mål til oss. Vi har måttet låne litt spillere for å stille lag, og de var visst forsvarsspillere hele gjengen. Dermed fikk snuppa trekke ut på ving og scoret 2! Det skjer jo ikke så ofte, for hun er normalt sett forsvarsankeret på laget. Så hun var relativt hæppi!

Jeg skal visst på jobb i morgen. Det blir nok et sjokk for kroppen. Jeg skal heldigvis gi meg tidlig for å få med meg en kamp med hver av ungene. Sjefen min syntes det var strålende at jeg bruker noen av de mange avspaseringstimene på å jobbe halve dager når det egentlig er ganske rolig på jobb.
Postet 29-07-18 kl 18:36 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Akkurat det samme for Liv i dag, Tjorven - fikk endelig slippe til offensivt, og skåret to mål. Moro å slå kullets eneste kinesiske lag også, 5–1.

Og jobb i morgen, ja. / Egentlig har det vært nok sommer.
Postet 29-07-18 kl 19:21 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Benzo sin avatar
Norway cup her også, et tap mot Italia og seier mot min gamle klubb. Så mannen din og Liv et par ganger i dag, bluen.
Postet 29-07-18 kl 19:26 av Benzo Benzo er aktiv nå
Gammel
Candy Darling sin avatar
Sitter på OSL med UM - flyet som skulle gått klokken 15 går HELLER ikke 19:40, men en eller annen gang rundt 20:30. Hva ER det med SAS for tiden?
Postet 29-07-18 kl 20:29 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Så kjedelig, Candy! Fryktelig irriterende når hele dagen går bort i venting, det hadde jo vært mye bedre å vite helt fra starten av at flyet ikke gikk før i kveld, så hadde dere hatt dagen fri.

Vi har gått hele Akerselva nedover i dag, det var en riktig fin tur. Tror vi venter til temperaturen går ned litt før vi vurderer å ta oppoverbakken.
Postet 29-07-18 kl 20:47 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
SAS har holdt på sånn hele sommeren. De har innrømmet at de har satt opp flere avganger enn de egentlig har personale til, og jeg er overrasket over at de har fått så lite pes fra pressen som de har fått. Ta deg en liten tur inn på FB-siden deres, så får du en liten pekepinn på hvordan de har hatt det.

De kansellerte vårt fly og flyttes oss til ny avgang uten å i det hele tatt si i fra til oss. Det var bare flaks at vi fikk det med oss. Avgangen vi hadde kjøpt billetter på gikk ikke. Frøkna skulle videre neste dag, så det ble kjempestress for oss, men vi har ikke fått en eneste beklagelse.
Postet 29-07-18 kl 21:51 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Ikke sant, Skilpadda - vi rakk heldigvis en rask tur til Øen først, likevel. Men jeg hadde jo vært halvveis tilbake nå hvis jeg hadde kjørt henne til Bergen i stedet når jeg egentlig skulle dratt til flyplassen.

Der var jaggu mine nye venner fra flight DY 7002 fra NYC også: https://www.aftenposten.no/100Sport/...t-258866b.html
Postet 29-07-18 kl 22:38 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Kom hjem i natt fra Tyrkia til øsende regn men meget varmt hus. Sov kun pga vått håndkle brukt som dyne. . I dag har vi sløvet, pakket ut og vasket klær. En uke F igjen, heldigvis! Ligger i terrassesofaen med pledd og varme på, stor overgang!!
Postet 29-07-18 kl 23:20 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
SAS står ikke høyt i kurs her heller for tiden. Guttungen skulle på CISV-tur til Mexico. Flyet fra Gardermoen til Amsterdam ble kansellert, så de ikke rakk flyet videre til Mexico. Det ble lang venting på Gardermoen, og mye usikkerhet for den lille delegasjonen før de fikk nye billetter hit og dit. På hjemtur ble det ny kansellering, og vanskelig å finne billetter den siste paradeetappen hjem. Det ble en liten ekstra rundreise, der de holdt på å bli strandet nok en gang - før de endelig kom hjem. Bare uten kofferter. Passe på å be om erstatning for "tort og svie". Tror vår gjeng skal ha rett på 2X600 euro pr pers.
Postet 29-07-18 kl 23:46 av Kaija Kaija er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no