Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Romjulskaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Romjulskaffe

Postet 26-12-24 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 65  

Kommentarer

Gammel
I dag kjører vi hjem. Hatt en flott julefeiring i Oslo, alle har kost seg.
Postet 26-12-24 kl 10:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi hadde en koselig julaften. I går fikk jeg noen timer for meg selv og i dag har jeg absolutt ingen planer. Er sliten og får vondt i hodet hver gang jeg står oppreist.
Leiligheta er strigla og jeg har planer om å rydde en og en hylle i skapene på stua.
Postet 26-12-24 kl 10:33 av star star er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
God jul, alle sammen. Jeg har ca ingen planer for dagen utenom å pønske ut hva jeg skal servere til kvelds i morgen når søskenbarna mine kommer på julebesøk.
Postet 26-12-24 kl 10:34 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi skal ha brunsj i dag., så må lage.litt ekstra eggsalat og pastasalat. Men det går fort, så nå kaffe
Postet 26-12-24 kl 11:37 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
God jul i stuggu!
Vi er på julebesøk hos min mor, det enkle slaraffenliv. I ettermiddag kommer hordene på middagsbesøk. Så lenge hun orker å stelle i stand, så er det stas å kunne samles.

En ørliten luftetur står på planen om ikke lenge, og så kanskje starte på mitt nye strikkeprosjekt…, eller lese ny bok, eller sette opp min nye kindle…. Travelt altså.
Postet 26-12-24 kl 12:00 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God jul.
Her er det rolig romjulstid. Eldstemann har blitt syk, så vi legger opp løpet deretter.
Postet 26-12-24 kl 12:15 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God jul, fine folk.

Vi hadde en nydelig julefeiring sammen med to av barna, vi var kun oss fire voksne. Ingen stress, ingen tidsplan, kun ro og kos. I dag vender vi snuten mot romjulsdager på fjellet, men først middag hos svigers og så kjører vi oppover i kveldingen. Jeg gleder meg til bevegelse, frisk luft og dagslys, for de siste dagene har jeg kun vært inne og mye av tiden på rumpa i sofaen.

Siste «ungen» med familie kommer hjem til nyttår, så jeg gleder meg faktisk til nyttårsaften i år.
Postet 26-12-24 kl 12:18 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God romjul!

Ribba ble en av de beste ever, alle var fornøyde med både jul og førstedag, og i går tok jeg frem juleferiepuslespillet.

Bør få til minst to treningsøkter i romjula. Den ene er tenkt gjennomført i dag. Stikker om en times tid, tenker jeg. Deilig med hjemmejuleferie! :zen:
Postet 26-12-24 kl 13:40 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi later oss. Det er deilig.
Postet 26-12-24 kl 16:25 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Vi har hatt jul i heimbygda mi, 10 år sidan sist vi var her. Koselig og fint, men eg slappar ikkje av på samme måte som i eige hus. I dag sender eg mann, barn og hund heim igjen og så blir eg to netter til sidan eg skal på fest i morgon.
Postet 26-12-24 kl 17:39 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Vi er på fjellet og det er veldig koselig. To av gjestene dro i dag, så nå er det litt mer space her. det kan bli litt mye med åtte her i så mange dager. Vi har spist godt, vært mindre på ski en hva vi ønsker og spilt masse spill. Og mange feriedager igjen
Postet 26-12-24 kl 20:44 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
God jul! Med hest som krever sitt blir det mindre puslespill og brettspill og trening enn hva jeg pleier i ferien. Frisk luft blir det iallfall litt av hver dag. Og film, en film daglig har det blitt. Sett alle før, men hva gjør vel det så lenge barna koser seg.
Postet 26-12-24 kl 22:54 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da har jeg jobbet litt siden jeg lemper over en nøtt til personen på jobb i morgen.
Fått unna litt vask siden alt sengetøy skulle vaskes.
Postet 26-12-24 kl 23:17 av star star er ikke aktiv
Gammel
daffy sin avatar
Landet på hytten i kveld. Gleder meg til aktive dager på ski frem til nyttår år vi drar tilbake til Oslo. Begynte å se på Nerdrumserien i kveld. Fascinerende.
Postet 27-12-24 kl 00:57 av daffy daffy er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Vi har kommet oss til fjells, og litt skuffet over mildværet som har vært her. Klink is på veiene og dårlig skiføre. Mulig vi drar tidligere hjem igjen enn planlagt, det er mer snø nede i bygda.
Postet 27-12-24 kl 10:43 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Skal i begravelse til kollega om noen timer.

Og så lurer vi hva vi skal gjøre med mengden med pinnekjøttrester vi har.
Postet 27-12-24 kl 10:56 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg er alene på fjellet, siden resten av familien har dratt hjem av ymse årsaker. Jeg har truet med at jeg blir her til jeg enten går tom for garn eller mat.
Postet 27-12-24 kl 11:34 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Åh, puslespill, det var lurt, det skulle vi hatt!

Jeg sitter med hjemmekontorpc i fanget og nyter stillheten i hjemmet, bikkja snorker ved siden av meg og de to barna som er hjemme sover fortsatt. Har ingen avtaler om noe utenfor husdøren og er veldig usikker på om dagens vær motiverer til noe uteliv.
Postet 27-12-24 kl 11:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Regn-/snøvær på fjellet, så da gidder jeg ikke gå i bakken. Må ut på luftetur da, og håper det ikke er speilis på alle veiene.
Postet 27-12-24 kl 12:13 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Fersken, bruk det i lapskaus, det er kjempegodt.
Postet 27-12-24 kl 12:19 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hele desember har druknet i sykdom her, jula intet unntak. Fordelen er jo at alle har fri.
Noen av ungdommene jobber deler av romjula, det hjelper på brakkesyken.
Postet 27-12-24 kl 13:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
God jul! Planen for dagen er å bytte en julegave. Slitsomt med jul. Regner med det blir brettspill og puslespill her også, fikk et puslespill til jul med 1000 brikker. Det er mye - ca 950 fler enn komfortnivået.
Postet 27-12-24 kl 13:25 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Her er turtallet nesten nede på null – så langt i dag har jeg sovet til 11 og lagd rislapper. Så skal jeg vel kanskje en tur i butikken og lage middag. Det må vel holde?
Postet 27-12-24 kl 14:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Skulle ønske jeg lada litt, men er helt ferdig.
Har tusla ned på butikken for et par ingredienser til dagens middag da.
Postet 27-12-24 kl 15:46 av star star er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Her er det sludd og snø litt om hverandre; jeg måket verandaen i går, men nå har det kommet ned mer takras, så da skal jeg ta en ny runde. Får bare passe på at det ikke detter ned mer i hodet på meg! Og så skal jeg måke oppkjørselen, der brøytebilen har tettet litt igjen.

Ellers har jeg jobbet nesten en arbeidsdag i dag, pluss vasket klær og satt på pinnekjøtt, så kanskje vi får tidlig nok middag til at vi orker ettermiddagskaffe og får spist litt kaker. Det greide vi nemlig ikke i går.
Postet 27-12-24 kl 16:43 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Mannen og hundene og jeg er alene i huset etter julefeiring med alt av avkom på besøk, alle gjestesenger besatt (i tillegg til en oppredning på gulvet).
Jeg driver med restekonservering og er litt småkvalm etter all julematen.

Pøbelprinsessen og jeg har gått på skøyter i mørket på vannet som er rett i nærheten - det er alltid helt fantastisk, også når det regner litt. Etterpå skal jeg drikke boble og finne en fin serie jeg kan forsvinne inn i mens mannen ser på sjakk.
Postet 27-12-24 kl 19:22 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Hvilepuls, om det fortsatt er innafor å si, sol, Strand, sjø og strikketøy her. Virkelig lading av batteriene dette
Postet 28-12-24 kl 09:58 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hvilepuls. Foreløpig. Juleferiepuslespillet mangler kun de siste (og vanskeligste) brikkene, kroppen er støl etter siste styrkeøkt, det er fyr i peisen, og jeg sitter fortsatt i morgenkåpen.

Men snart skal vi kle oss til svogerfamilielunsj, og så stikker mannen og jeg på overnattingsbesøk utenbys. Det blir fint, og så gleder jeg meg til mer hjemmekos og zen når vi er tilbake igjen. :har et puslespill til på lager:
Postet 28-12-24 kl 11:53 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gjester julaften og gjester i går. Veldig koselig begge dagene. Ellers stille og rolig med god mat og drikke og fred og ro. Som bestilt!
Postet 28-12-24 kl 12:13 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Litt usikker på om "hvilepuls" er blitt et fy-ord, amylin

Har nettopp vært i forumet og lest champangetipsene til Nenne, så nå har jeg lyst til å begynne å drikke igjen Men tror ikke det blir noe mer enn en dagdrøm.

Jeg vurderer å dusje, så er kanskje litt vel avslappet. Hatt pepperkaker til frokost
Postet 28-12-24 kl 12:17 av him him er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Så da slår vi til med forkjølelse etter nakkekink og vond rygg. De to sistnevnte er mye bedre, så da tar vi jo neste utfordring på strak arm.
Etter flere dager på besøk, blir det godt å reise hjem i dag. Jeg skal tydeligvis ikke gjøre noenting. Dessuten regner det absolutt hele forb……..tiden, så man kan bli lettere desperat av mindre.
Postet 28-12-24 kl 12:31 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Jeg er på fjellet, og her er storm i kastene og dårlig føre, så i dag blir det bok og radio og musling av julekaker. Og muligens skifte sengetøy inspirert av tråden i forumet.
Postet 29-12-24 kl 11:12 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Kom hjem i går etter noen dager på julebesøk. Det er utrolig nok opplett ute akkurat nå. Kanskje det vedvarer litt så jeg kan få luftet hodet litt i løpet av dagen i dagslys.
Noen påstår det er arbeidsdag i morgen, jeg tenker det blir et usedvanlig rolig hjemmekontor for min del.
Postet 29-12-24 kl 11:40 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! De to yngste og jeg har hatt utslipp og frokost for 15 hester, så nå nytes litt sofatid. Resten av gjengen dro på harrytur over grensa. Spørs hvor mye avslapping det blir når jeg engster meg for gjengen på tur i dårlig vær.
Postet 29-12-24 kl 13:11 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg er så lei av at fridagene blir ødelagt av hodepine. Orker ikke gjøre noe.
Postet 29-12-24 kl 14:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Snø, regn og vind på fjellet, så nå gidder vi ikke mer og reiser hjem.
Postet 29-12-24 kl 15:01 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Malama sin avatar
Deilig, lat romjul.
Romjul mer flere nye pc'er i hus medfører at man i større grd merker at man altså litt mot electronic arst policy deler på en konto med sine døtre, derved kan bare en av oss spille om gangen. For dengang pandemien slo hardt ned i oss lastet jeg ned the sims 4 og etterhvert ble mine døtre hektet, og i en trøtt og lat romjul viser det seg at minstemor fikk egen konto med den gratis grunnpakken for å kunne spille samtidig med sin søster, og mors spilletid er derved før tenåringen står opp....

Nesten så vi må bli regeltro, en konto pr person. Men, vel, det er ikke mange dagene igjen av ferien for min del, så starter årsoppgjøret og da er det vel ikke så mye spilling.....

Romajula brukes ellers på kortspill og brettspill, og altså dtaspill og tvspill. Deilige, late dager.
Postet 29-12-24 kl 19:03 av Malama Malama er ikke aktiv
Gammel
Malama sin avatar
Ekstra lat er denne romjulen siden jeg ikke vasker klær. Normalt ville jeg vasket flere maskiner for dagen, men siden den streiket for et par uker siden så leverer jeg heller poser med klesvask til mine foreldre noen ganger i uka, og får igjen de forrige. Det er jo praktisk på sitt vis, men reelt sett slitsomt og irriterende. Så jeg håper en tekniker kommer ikke sånn innmari lenge over nyttår, men...
Postet 29-12-24 kl 20:10 av Malama Malama er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Vi koser oss med valpen vi! Og jeg har kjøpt ny bålpanne. Elsker flammer.
Postet 29-12-24 kl 21:12 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Har logget på pc’en. Det får duge.
Postet 30-12-24 kl 10:07 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Har snødd lassevis i natt, så her måkes det i nabolaget mens jeg drikker kaffe.
Postet 30-12-24 kl 10:33 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen!

Skulle vært på kontoret i dag, men ble hjemmekontor i stedet på grunn av uventet antall barn hjemme. Jaja, sparer i hvert fall kollektivtid.

Romjulen har vært lang og avslappende, masse både kvantitets- og kvalitetstid med barna, turer på hest og føtter, løkkehockey, masse brettspill og mengder med binging av tv-serie for datteren og meg.
Postet 30-12-24 kl 11:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Et par hjemmekontortimer i dag, før det blir forberedelser til morgendagens feiring og så middag hos mamma.
Postet 30-12-24 kl 11:57 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Er på jobb. Har vært her siden klokken 10.00, er lei allerede Voldsomt med snø i Trondheim i dag
Postet 30-12-24 kl 12:32 av him him er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vært hos kiropraktor og fått løst opp litt. Og butikkrunde. Nå ligger jeg rett ut i sofaen litt og leser før jeg rydder bort innkjøpene. Dvs tørrvarene.
Jobba litt også, hele 2 minutter.
Postet 30-12-24 kl 12:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Klokka er straks 6, eg har ikkje sove eit sekund og no har eg like godt stått opp. Sit i sofaen med tre bamsemums, eit glas Bris og serie på Netflix. Det kan etter alle solemerke bli ein litt alternativ siste dag av møkkaåret 2024.
Postet 31-12-24 kl 06:58 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Uff, Syrinx!
Postet 31-12-24 kl 07:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Auda, Syrinx . Håper du klarer å få deg en liten dupp i løpet av dagen. Nyttårsaften er oppskrytt uansett, spør du meg. Og du, håper så inderlig at du skal få et bedre 2025!

Her er julesnøen kommet, og det er meldt kaldt lenge fremover, det er uansett bedre en stivkuling og sidelengs regn. (Innser at jeg er veldig offensiv bidragsyter på væroppdateringer her inne....).
Dagens feiring blir av det særdeles rolige slaget. Jeg liker ikke å være oppe lenge, og har annonsert at jeg skal legge meg 2 minutter over midnatt .
Postet 31-12-24 kl 10:31 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Så kjipt Syrinx.

Heller ikke snødd her i natt, bidrar litt på væroppdateringen. Vi vil gjerne ha en halvmeter med snø i tilfartsløypen! Og generelt villsnø.

Det blir rolig nyttårsaften på oss, guttene ville ikke ha fyrverkeri og da kan vi bare holde oss inne alle mann med den skeptiske hunden. Heldigvis er han ikke livredd.
Postet 31-12-24 kl 10:40 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Sitter og venter på gjengen som skal vekke mellomsøster med gave og bursdagssang. De er ikke veldig ivrig på å stå opp kan man si.
Postet 31-12-24 kl 10:48 av Dali Dali er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.