Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søffe

Postet 14-08-16 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Ville og jeg har funnet hvert vårt hjørne i sofaen, med hver vår skjerm. Senere blir det Tusenfryd med søsken og søskenbarn, tenker det blir bra for alle sammen.
Postet 14-08-16 kl 08:43 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Dagens oppvåkning: Toåringen lå halvveis over meg med føttene i ansiktet mitt og snorka og nesten-femåringen hang over meg med oppgavebok og blyant og forsøksvis hviska: "Mamma? Ej dette en "V"? Ståj det "vase" hej? Hva jimej på "vase"?" Da jeg ikke responderte noe særlig, begynte han like godt å løse kryssordet på neste side aleine. Han fikk hjelp med to bokstaver, og resten klarte han sjøl. Nå har både han og seksåringen holdt på ute i stua ei stund, så da er vel planen for dagen å øve mer på bokstaver med dem. Frokost først. Og kaffe!
Postet 14-08-16 kl 09:37 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg ble vekket kl. 9 av en svært entusiastisk minstemann som faren har lovet blåbærtur. Jei. Vel, jeg tar med kamera og går på bildejakt.
Postet 14-08-16 kl 10:50 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Det er ein lag og deilig søndag, og fint ver! Eg skal bake brød, male litt, og kanskje gå blåbærtur. Ha ein fin dag!
Postet 14-08-16 kl 12:09 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hoi. Babyen og jeg har feber, så vi har "ligge i senga og se på tv"-dag.

Trenger en butler. Og en hushjelp. Og en kokk.
Postet 14-08-16 kl 12:28 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Maverick. God bedring.

Vi maler. Jeg er lei og har mer lyst til å gå på tur. Men det blir fint.
Postet 14-08-16 kl 12:54 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har optimistisk tatt på meg gårsdagens treningsklær igjen (ble ingen trening igår), så idag må jeg....
Postet 14-08-16 kl 12:56 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God bedring, Maverick

Jeg skal på korpshentekonsert i gokk (sorry 007), i mellomtiden ser jeg på fengselsfugler på Netflix.
Prøver å ikke gå på fjellet i dag, prøvde å la være i går, men sprakk halv ni om kvelden.
Postet 14-08-16 kl 13:10 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg doper ned et slitent hode med OL-sendinger, og lurer på om dagens glutenfrieksperiment (vannbakkels!) blir vellykket.
Postet 14-08-16 kl 13:17 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Maling er kjedelig, blå, men en ser heldigvis resultater.
God bedring til Mave og minimave.

Velkommen til Søndagsidyll i forstaden i gokk, Appelsin. Nabo 1 høytrykkspyler, nabo 2 bruker vinkelsliper, nabo 3 klipper plenen (og konen bruker kantklipper) og min kjære sager. Korpsgjengen er heldigvis et stykke unna, så de slipper jeg å høre. Huset vårt er heldigvis nytt og isolert, så jeg hører lite nå når jeg har lukket vinduet.
Postet 14-08-16 kl 13:29 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg var bursdag i går og drakk for mye vin. Så nå sitter jeg i skyggen på verandaen og drikker cola og håper at ingen naboer har tenkt å sette i gang med noe bråkete.
Postet 14-08-16 kl 13:45 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg er ferdig med en tøff øyauke, men heldigvis har jeg tatt det rimelig med ro. Nå må det gå an å få en hvit uke snart.
Postet 14-08-16 kl 15:23 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har trent. Hah!
Postet 14-08-16 kl 15:54 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
5 l blåbær plukket. Siden det var mannens (og minstens) forslag overlater jeg rensingen til dem...

Mellomste har nettopp kommet hjem fra treningsleir. Flere timer beinhard trening hver dag, så han er sliten.
Postet 14-08-16 kl 15:54 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har vaska vinduer. Og persienner. Persiennene var groskitne, så jeg har holdt på i over tre timer. Bare å kaste i seg ei skive og så løpe videre - jeg har litt mer beising jeg gjerne skulle ha unnagjort før det er jobb hver dag. :svosj:
Postet 14-08-16 kl 17:01 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg er ferdig med utendørsmaling! Hurra! Og så var det eit eggeglass maling att då eg var ferdig. Det er bra berekna!!
Postet 14-08-16 kl 17:49 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Kraist. Jeg var visst mer bakrus enn jeg trodde. Mannen og jeg fant ut at vi skulle geocache litt i skogen, men det var virkelig ikke rette dagen å gå oppoverbakker i varmen. Så nå er jeg tilbake i skyggen på verandaen og orker ikke engang å TENKE på å lage middag
Postet 14-08-16 kl 18:32 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Da har syklistene i Arctic Race of Norway sust forbi innkjørselen vår for siste gang, og snart kan vi forhåpentligvis bevege oss fritt i byen vår igjen.

Jeg er altså fullstendig likegyldig til syklingen, men det er jo artig at været ble så fint. Strålende reklame for byen vår.
Postet 14-08-16 kl 18:41 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg er også ferdig med maling! Dagens, i alle fall. Lekehus klart til montering, og så er det bare litt flikking igjen. Bedkasse beisa - må vente med kanten til våren, for plantene oppi er i veien. Ah, det var godt. Og så er det favorittrett til middag! Langkokt oksegryte med rødvin!
Postet 14-08-16 kl 19:03 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Jeg har badet, må nyte det fine været. Fått vasket klær og tørket på snoren, ryddet hus og ja. Snart ny uke.
Postet 14-08-16 kl 19:58 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Vi har hatt en fin dag i sola.
Klar for siste fulle jobbeuke på en del uker, det blir bra.
Postet 14-08-16 kl 20:25 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Godt plantet i sofaen etter en lang dag med karuseller, is og trasking med og uten barn på skuldrene. Glad vi tok Ragnarok sist, vi ble klissvåte og var ganske glade for å kunne tørke i varm bil.
Postet 14-08-16 kl 20:56 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemme igjen fra fotballcup! Skal bli godt med en hjemmehelg neste helg, etter å ha vært på farten de siste 7 helgene. Nå pakke ut og dusje barn, og legge han som skal på Sfo i morgen.
Postet 14-08-16 kl 21:00 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Har landet hjemme etter å ha kjørt de femti milene mellom vest og øst, i dag med gradvis bedre og bedre vær, og null veiarbeid, mot fem stopp pga. slikt på vei over andre veien.

Nevø var også på musikkurs i gokk, dvs, like mye gokk som der jeg er fra, bare et annet gokk. Hadde en tur ut dit en dag med låneinstrument til ham, det andre hadde visst et ublidt møte med et brannslokkingsapparat.
Postet 15-08-16 kl 00:16 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no