Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 20-07-16 kl 09:06 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
Direkte inne fra lekerommet på et hotell., Gjesp. Det er så praktisk med et a-menneskebarn og et b-menneskebarn på samme hotellrom, altså. Kan man smyge til seg litt kaffe fra frokosten, mon tro??
Postet 20-07-16 kl 09:20 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Planer for dagen? Ingen!
Postet 20-07-16 kl 09:29 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Kaffe må være greit å ta, Lilletrille. Og :btdt:, bare med to a-menneskebarn.

Forholdsvis tidlig oppe i dag i forhold til ellers i ferien, og skal gjøre en liten jobbrelatert ting før jeg pakker meg selv og familien i bilen og drar på dagsutflukt til gode venner på "landet". Det er sol, jeg håper den holder seg hele dagen!
Postet 20-07-16 kl 09:54 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Bare jeg som er våken, så her er det mer a-menneskemamma og barna b-menneskebarn. Men jeg har blitt bedre, nå sover jeg jo til mellom 8 og 9, og det er stor framgang.

Vi har ingen planer, men lurer på å ta ungene med meg på kafe eller noe. Vi får se, jeg har også en plan om å fikse et av soverommene deres.
Postet 20-07-16 kl 10:10 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er tilbake på kontoret, og skal liksom finne ut hva jeg egentlig drev med for tre uker siden.


(Kilde: youtube.com)
Postet 20-07-16 kl 10:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Bare jeg oppe her i huset, men skal snart vekke Herremannen, som skal på jobb kl. 11. Frøkna sover borte, og skal på jobb 13.30. Selv sitter jeg og finpusser manus før jeg skal guide cruiseturister til Svartisen i morgen. Grei timesbetaling på selve guidingen, men jeg bruker jo tre ganger så lang tid på forberedelsene. Men, men - det er jo fordi det er lenge siden sist; når dette er gjort har jeg stoffet ferdig til neste gang.
Postet 20-07-16 kl 10:24 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Vi er oppe, umenneskelig tidlig ifølge barna selv.
Mellomste må på en time på sykehuset, jeg må til legen, men satser på stranda etter det. Nyte de fine dagene vi har.
Postet 20-07-16 kl 10:37 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Toffen: spot on! Selv er jeg på tredje dag, og berger meg på å ikke drikke kaffe i ferien.
Postet 20-07-16 kl 10:47 av him him er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er på dag F-1, har noenlunde kontroll og tror kanskje det blir hjem i rimelig tid. Mann og to barn er hjemme og har ferie, mannen driver med småting som må fikses, males og beises hjemme, noe han vanligvis trives godt med, men han er litt sur likevel. Usikker på om dette med staycation er så god idé. Håper humøret bedrer seg når han blir litt mindre sliten. Arbeidsåret har vært knalltøft, hans første i ny jobb. Men han evner virkelig ikke å sitte i ro og slappe av, der er vi fryktelig forskjellige!

Jeg innser at mitt kjipe og ustabile humør den siste uken har vært sterkt preget av PMS, i dag er det bedre. Håper han hjemme følger samme syklus, orker ikke sure folk i ferien!

Mellomste er på musikkurs, hun storkoser seg! Er en håndfull andre der fra samme skolekorps, de har det helt supert, jeg er litt misunnelig!
Postet 20-07-16 kl 10:56 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag! I dag stikker sommeren tåa fram her i Bergen. Familien har gjort krav på bil for å komme seg ut på tur, så jeg har ofret meg og holder hjemmekontor for meg selv. Stille og rolig og akkurat passe effektivt. F-3.

I går fikk jeg panikk i en times tid da jeg ikke kunne finne bekreftelse på hotelloppholdet som jeg har bestilt og betalt. Det lå ingenting i inboksen, verken privat eller på jobb. Etter en stressende time måtte jeg bare ring til hotellet og de hadde oss heldigvis inne. Fant også etterhvert et sted å legge inn referansenummeret så nå har jeg utskrift at den og flybilletter.
Postet 20-07-16 kl 11:34 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Puh, tink, nervepirrende øyeblikk, tipper jeg!

Nydelig sommerdag her også, ser mer ut som sommer til nå, i alle fall. Været har vært veldig rart i det siste, selv om det har vært mer sol enn vestpå. Mye regn, torden, kalde netter, sol/regn/sol i ett kjør. Vind og skyer. Jaja, det er vel sånn det er å bo her nord.
Postet 20-07-16 kl 11:44 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi er på ferie i familiehuset og har hatt lang og god frokost. Ungene leker med lokale venner og vi ser de knapt.
Postet 20-07-16 kl 12:05 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det viser seg at jeg har ganske mye å gjøre. Hvem skulle trodd?
Postet 20-07-16 kl 13:04 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
God ettermiddag! Jeg skal egentlig pakke. Og rydde etter bursdagsfest i går. Men det er så kjeeedelig. Så jeg ligger på en sofa i solen med kindle i stedet for.
Postet 20-07-16 kl 13:13 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg er inne en tur for å overføre bilder fra mobilkamera til Dropbox. Med bilder fra det vanlige kameraet har jeg tatt til sammen 2021 bilder! Flesteparten av disse er fra the Peak District and Derbyshire.
Postet 20-07-16 kl 13:26 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg holder på med å vaske, skrape og beise hus. Det er relativt lite lystig i stekende sol og varme, men jeg må nesten gjøre det. Sommeren er liksom tiden for vedlikehold utendørs.
Postet 20-07-16 kl 13:54 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Vi skal begynne å male de to siste veggene nå. Og er lykkelige for sol etter en uke med regn.
Postet 20-07-16 kl 14:35 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
Vi har vært på Pokémon jakt. Klarte finne 20 stk første dag så vesla er fornøyd. Hun planlegger hvor vi skal ut å jakte i morgen og resten av sommerferien.
Postet 20-07-16 kl 16:38 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Lite Pokemoner i Malawi, tror jeg. I dag var det deilig og varmt i flere timer. Mamma og jeg har vært og handlet mat. Nå skal jeg inn for klesskift nummer fire i dag. Bukse+fleece -> shorts og singlet -> kjole -> bukse og fleece. Hurra for sommervarmen... Gutta har hatt mange turer i bassenget i løpet av dagen.
Postet 20-07-16 kl 17:37 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Så eksotisk, Blånn! Noen spesiell grunn til Malawi? Ikke standard reisemål liksom!

Her har halsbetennelsen sluppet taket og jeg sender varme tanker til antibiotika som fortsatt virker. Og så he jeg sovet ettermiddagshvil med en 3 1/2 åring sovende på magen min, ganske sjeldent og veldig koselig.
Postet 20-07-16 kl 18:26 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har satt strek og håper jeg har nok stoff til å fylle 3-4 timer i bussen i morgen ...
Postet 20-07-16 kl 19:03 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Palmen: Faren min jobber her.
Postet 20-07-16 kl 20:03 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har fanden tute meg hjernerystelse.
Ikke lese, ikke se TV, ikke passe barn hele dagen, ikke være i aktivitet - hva pokker skal jeg gjøre da, liksom?

Postet 21-07-16 kl 00:32 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ru: ta det helt med ro enda så kjedelig det er. Jeg mistenker at jeg også pådro meg en hjernerystelse tidlig i sommer (fotballskade da jeg spilte mot 8-åringer). Jeg skjønte det ikke først, men jeg ble jo aldri bra. Jeg gikk rundt og følte meg småfull i flere uker etterpå.
Postet 21-07-16 kl 00:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Skal forsøke. Har legetime i morgen, men vet ikke om jeg gidder bruke den. Det er i så fall for å få sykemelding.
Postet 21-07-16 kl 00:40 av Ru Ru er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no