Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 18-04-18 kl 07:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Kaffetid.
Postet 18-04-18 kl 08:05 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
God morgen fra Stockholm. Oppe prepipippromp i dag også.

Postet 18-04-18 kl 08:52 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Så vakkert det går an å formulere det, candy! Hehehe.

Her er det sol som eg nesten ikkje får vera ute i pga rettearbeid. Ganske synd i meg.
Postet 18-04-18 kl 09:16 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
På kontoret som eneste person. Trøtt som en strømpe, for det var utrolig lytt på hotellet (nyoppusset hotell, så hvorfor i huleste er det så lytt at en nesten skulle tro at døren ut i gangen var åpen?) så jeg har ikke sovet spesielt mye i natt. Lang dag med møter, så fly hjem og sove i egen seng.
Postet 18-04-18 kl 09:25 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Jeg kommer liksom ikke i gang med denne uken. Og siden det nå er halvveis, så er det litt ille. Jeg er trett og har vondt i hodet og jeg har ikke noen god grunn til det. Jeg legger meg fornuftig og sover greit, jeg spiser riktig, trener, er ute og har ikke smakt alkohol. Urettfeigt at jeg føler meg dårlig da.

Men satser på at en god helg kommer til å hjelpe på.
Postet 18-04-18 kl 09:29 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg leser politiske saksdokumenter på morgenkvisten og prøver å omformulere meg fra "f@**" til "det anses ikke som lønnsomt å flytte virksomheten" ...

Bah.
Postet 18-04-18 kl 09:30 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Starter dagen med epost fra revisor som vil ha dokumentasjon på noe jeg har forklart og som burde vært løst for lenge siden (ikke egentlig hennes eller min feil), pålogging som er deaktivert og snart teknisk telefon for å fikse trådløsnettet. Men nu er kaffen klar!
Postet 18-04-18 kl 09:49 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg sitter og gruer meg til jeg må klatre opp i tredje etasje for klasseromsbesøk. Jeg er så støl... Jeg må også opp på loftet (personalrommet) minst to ganger i dag. Jeg tar av prinsipp ikke heisen.
Postet 18-04-18 kl 09:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Jeg jubler over to ting i dag:

1. Det blir Veneziatur på familien i mai, for å se mannens bilder på en stor utstilling der.

2. Døråpnermøte med stor aktør i bransjen i går - det går fremover med vår lille bedrift.
Postet 18-04-18 kl 09:56 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
God morgen. Jeg prokrastinerer litt, for jeg var så flink og effektiv i går.
Postet 18-04-18 kl 10:39 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Jeg har hjemmekontor og skal jobbe med GDPR. Foreløpig har jeg funnet på masse annet som bare "måtte" gjøres. Nå må jeg sette igang. Det er bare så ekstremt kjedelige greier (om enn viktige).
Postet 18-04-18 kl 11:38 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
GDPR er drepen, Pelen, all sympati. Jeg har vært i fire milliarder møter de siste månedene, som er en av to varianter:

a) (med ulike marcom og salgs-team) Vi aner ikke hvordan vi skal gjøre dette, tiden går, og vi skjønner ingenting
b) (med de ansvarlige) "Info kommer! Vi vet ikke når, og ikke helt hva vi skal informere om, men vi lover at vi skal informere. Ikke gjør noe før vi informerer"

Det er ikke alltid det lønner seg med store firmaer.

Ellers kan man gjøre som han jeg hørte om i går "nei, det der GDPR, det vet ikke jeg noe om. Jeg bare gjør som jeg alltid har gjort jeg".
Postet 18-04-18 kl 11:51 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har jobbet med gdpr (og dagens personopplysningslov) i åresvis. Fortjener jeg pris da, tro?
Postet 18-04-18 kl 12:00 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Neket: det siste der kan bli dyrt!

Står høyt på agendaen både her i huset og hos tidligere arbeidsgiver, håper vi er noenlunde i rute.

Trøtt i dag, what else is new?
Postet 18-04-18 kl 12:06 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Ja, Anda, du fortjener i hvert fall en blomst.

Om man er mer innsatt i det enn hva jeg er så er det sikkert betydelig mer interessant. Dette er bare noe jeg gjør på siden for at jeg må. Alle system som finnes i flere enn et land fikser IT, men vi har jo en del særnorske ting der jeg må fylle ut noen tunge spørreskjemaer og den første utfordringen er å skjønne spørsmålene. Det er ikke alltid den her hjelper så godt heller: http://www.privacy-regulation.eu/en/index.htm
Postet 18-04-18 kl 12:27 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Nei, gdprs tekst og krav er tidvis en eneste lang selvmotsigelse! Krav om klar, konsis og altomfattende informasjon, anyone? Fra et "lovverk" på 170 siders kompromisspolitikktekstdokument?
Postet 18-04-18 kl 13:12 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Neket. Det hørtes utrolig kjent ut.
Postet 18-04-18 kl 13:23 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har nettopp blitt invitert til workshop om GDPR. Jeg har egentlig ikke så mye av dette i min arbeidshverdag, men siden jeg ble invitert og hadde tid, så har jeg takket ja. Sier stort sett ja til å lære noe nytt. Det kan komme godt med en dag.
Postet 18-04-18 kl 14:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Jeg er pisslei GDPR, etter å ha vært ufrivillig på intet mindre enn to kurs, tre gjennomganger og en workshop. Milde måne, så kjedelig.
Postet 18-04-18 kl 14:35 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Hold deg unna, Blå.
Postet 18-04-18 kl 15:14 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Ferdig!
Postet 18-04-18 kl 16:15 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar













Den dagen her ass. MEN! På et tidspunkt kom det et opptog med sikkert tjue hester gjennom Torggata, det var politihester i front, og svensk kavaleri bak, så det var suverent. Gjetter på at det var i forbindelse med Militær Tattoo, eventuelt har vi blitt invadert.
Postet 18-04-18 kl 17:28 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Invadert? Flykt, Maverick! :muligens noe påvirket av Handmaid´s tale:
Postet 18-04-18 kl 18:51 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg har jobbet med GDPR i 20% siden i høst, sammen med en haug jurister, og synes det er kjempegøy! Men teksten i forordningen er jo vilt håpløs, både i engelsk og norsk form.
Postet 18-04-18 kl 21:25 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no