Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 30-09-16 kl 08:09 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har hatt en skikkelig turistdag i San Francisco. Cable car til Fishermans warf ned de berømte bakkene som man ofte ser i filmer. Tuslet langt pierene og tittet over til Alcatrass (som jeg ikke fikk billetter til) og Golden Gate bridge. I morgen er planen hop on, hop of. Jeg er nemlig straks på vei under teppet.
Postet 30-09-16 kl 08:23 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er ikke bare fredag. Det er siste arbeidsdag før høstferien. I morgen setter vi oss på flyet til New York!

Vi skal tilbake til byen hvor vi giftet oss for nøyaktig 10 år siden. Vi har til og med avtalt med sjømannskirken at vi skal få komme innom på selve dagen slik at ungene kan få se på stedet. Og vi har kjøpt ekstra ringer, så vi får dobbelt sett med ringer fra torsdag av.


Men i dag har jeg MYE å gjøre, så jeg har ikke tid til å henge her. :svosj:
Postet 30-09-16 kl 08:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Åh, så herlig, Tjorven!

God tur, og kos dere masse!
Postet 30-09-16 kl 08:41 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
God tur, Tjorven! Det må bli stas!

Vi skal også på høstferie, det blir bra. Men først må jeg bare gjennom en haug med arbeid og komme meg hjem fra Tromsø. En hel natt i egen seng før vi drar.
Postet 30-09-16 kl 08:45 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Jeg har en uke til før høstferie, men gleder meg utrolig mye til å dra på tur. Vi skal til Toscana sammen med mine tre søsken med fam. Intet mindre enn 8 barn mellom 2 og 10. Heldigvis er vi åtte voksne også. Det er så vanvittig hektisk for tiden at nakken har låst seg og pulsen er alt for høy. Må avlyse masse møter jeg ikke har tid til, ligger etter i saksbehandling og huset er kaos. Men snart helg!
Postet 30-09-16 kl 09:09 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
God tur, Tjorven, det høres fantastisk ut!

Jeg har vært oppe siden før fuglene feis, helt uten vekkerklokke. Så jeg var litt grei med meg selv, så i stedet for å ligge og vri meg, stod jeg opp og gjorde yoga og så på dagslyset treffe Oslo. Og så kokte jeg havregrøt og klemte på ungene mine. Nå er jeg på jobb, og dagen tegner i grunnen til å snu.
Postet 30-09-16 kl 09:16 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God tur, Tjorven!

Fredag, men ingen høstferie på meg. Skal ha noen dager i slutten av oktober, så får vente til det. Neste uke kommer mamma vestfra for å passe unger.
Postet 30-09-16 kl 09:38 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Jeg er fortsatt hjemme, med verdens beste samvittighet. I dag skal jeg bare ta det med ro, høre musikk pappa elsket (har på Slavekoret nå) og tenke og mimre. Det trengs det og og føles så riktig.

God tur, Tjorven, New York er fantastisk på denne tiden.
Postet 30-09-16 kl 09:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Sånn passe glad både for høstferie og fredag. Avreise på dannelsesreisen med ca. 43 femtenåringer i morgen formiddag, yay.. Jeje, det blir vel greit nok. Jeg er sliten, sover dårlig, har vondt i nakke og skuldre, og mannen er sur og teit. Og eldstemann kommer hjem på perm i dag for første gang, jeg skal være borte nesten hele tiden han er hjemme. Æsj!
Postet 30-09-16 kl 09:41 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
En uke til høstferie her også, vi skal til de britiske øyer. En god stim vi er inne i nå, er der en gang i året. Jeg har vært lur nok til å få barn som deler min fascinasjon for britene.
Postet 30-09-16 kl 09:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God tur til Tjorven-familien, nyt byen og hverandre!!

millact, høres ut som en god og riktig ting å gjøre, klem til deg!
Postet 30-09-16 kl 09:42 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
God tur, Tjorven! For en romantisk og hyggelig ting å gjøre.

Jeg har hjemmekontor i dag og sitter og oppsummerer en fantastisk workshop jeg hadde i går. Hunden synes det er helt fantastisk at jeg er hjemme, så hun har lagt seg rett ved siden av meg og passer på at jeg ikke stikker av. Hun er helt uvitende om at hun skal på hundehotell den neste uken, mens resten av familien er på høstferie i "syden", veldig spent på hvordan det går.
Postet 30-09-16 kl 09:46 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Så koselig, Tjorven! God tur!
millact.

"Syden" kan anbefales Adri. 27 varmegrader Og sol! Ungene fant seg til rette igjen på hytta vår umiddelbart, men våknet i tidligste laget i dag. Lurer på om jeg ikke trenger kaffe snart.
Postet 30-09-16 kl 09:51 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
God tur til alle som skal reise!

Jeg skal ingensteder, men skal ta to-tre dager fri i slutten av neste uke. Før det har jeg kaffe og to-do-liste. Skravlekveld i går ble litt vel lang, så kaffen trengs absolutt.
Postet 30-09-16 kl 10:11 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Her er det fortsatt ei uke igjen til høstferie, og det er nok like greit.
Jeg sitter nå her med smurfedropsene mine, hakket mindre konsentrert enn jeg burde være. Det har jeg slett ikke tid til, så nå skal jeg ta meg sammen!
Postet 30-09-16 kl 11:36 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har fri i dag og det er så deilig. Jeg har vært forkjølet hele uken, ikke sånn at det var grunn til å være hjemme, men sånn at jeg er trett og at det er tungt å være på jobb. Men i dag skal jeg være husmor og gjøre huset i stand til stor fødselsdagshelg og det er deilig.
Postet 30-09-16 kl 12:27 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Er i mye bedre form og humør i dag, sikkert fordi det er fredag.
Postet 30-09-16 kl 12:42 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da har jeg fått levert to tilbud i dag.

Begge med meg som prosjektleder. Hvis vi får begge, så blir det en travel høst, men det er jo det jobben ønsker seg.

Nå skal jeg bare få en bekreftelse på at siste tilbud er mottatt, og så skal jeg ta lunsj. Akkurat nå er jeg så gira at jeg ikke kjenner at jeg er sulten.
Postet 30-09-16 kl 12:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg venter på take off fra sydenland. Sider jeg reiser med en ufør reiser vi charter. Men busser og svensk guide. Oh, the joy!
Bak med sitter selvfølgelig en mor med en 4 mnd gammel baby og sier dikke dikke dikk og snakker babyspråk! "Litt gløt på nesen din? Jaaa. El du så flink, du da? Jaaaa, ei så flink atte"
Postet 30-09-16 kl 14:11 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Åh, fin dag. Skryt og gode nyheter og fint vær og champagne i skapet hjemme. Nå skal jeg jammen ta helg snart!
Postet 30-09-16 kl 16:39 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Så bra, Skilpadda!
Postet 30-09-16 kl 16:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vel unt, Skilp! Champagne høres godt ut for oss som har hatt litt mer mediokre dager også. Fikk for eksempel kjeft av drosjesjåføren for at jeg ikke bor i Tromsø. Herlig sjarmtroll!
Postet 30-09-16 kl 16:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har en ganske hyggelig rødvin ventende på meg. Skal bli helt okei å snakke med den om hvordan uken har vært, kjenner jeg.
Postet 30-09-16 kl 16:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg skal absolutt, absolutt ikke drikke alkohol i dag, kjenner jeg.
Postet 30-09-16 kl 17:10 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Riktig god ferie til dem som starter denne uken! Vi må vente ei uke til.

Jeg er så glad for at det er fredag. Jeg er sliten etter en veldig hektisk periode der jeg har vært bakpå hele tiden. Det er slitsomt altså!

Så koselig, Skilpadda. Nyt Champagnen.
Postet 30-09-16 kl 17:15 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God høstferie til de som skal det.
Jeg kan ikke klage siden jeg bare har jobbet 2 uker siden min ferie, men allikevel.
Nuvel, det er helg, vi har koselige planer og livet er ganske greit.
Postet 30-09-16 kl 17:21 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Fredag! Er fortsatt på jobb, men logger av hvert øyeblikk. Har hatt en megahektisk uke, men nå tar jeg straks fri og vi drar til UK søndag. Det blir stas.
Postet 30-09-16 kl 17:26 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Nesten helg.
Postet 30-09-16 kl 17:28 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Klokka er halv seks og jeg har vært i pysjen en halv time allerede, og sett to episoder av outlander. Jeg er alene hjemme.
Postet 30-09-16 kl 18:29 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Her koker fårikålen og jeg gleder meg til øl og middag. Lang dag med handling og baking tar på. Men livet er fint.
Postet 30-09-16 kl 19:34 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hoppetihopp! Her koker Mims vidundergryte med lammekjøtt på fjerde timen - det lukter vidunderlig! Snart kommer det gjester også.
Postet 30-09-16 kl 20:24 av Eia Eia er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no