Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 05-09-17 kl 07:39 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Pebbles sin avatar
På med sydvest og ut på tur med hund!
Postet 05-09-17 kl 08:13 av Pebbles Pebbles er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Verden har krympet. Vanligvis ser jeg et par mil fra stuevinduet, nå er det en grå bomullsvegg etter et par hus. Nesten klar for maratondag; trene, jobbe, kjøre til trommetime, korøvelse og i seng. Håper på å rekke middag et sted imellom.
Postet 05-09-17 kl 08:22 av celebelen celebelen er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

I dag har virkelig høsten kommet til Bergen. Regn og blader som faller fra trærene. Og jeg er blitt ordentlig forkjølet, så det passet jo godt.

Men, men. Grei arbeidsdag og hyggelig lunsjavtale, så jeg skal ikke klage så alt for mye.
Postet 05-09-17 kl 08:29 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her kan det virke som at sommeren er kommet, i går var det sol og 20 grader. Ser ut som det blir bra i dag og. Storebror skal på fjelltur så bra vær er fint.

Straks jobb og mer kartlegging.
Postet 05-09-17 kl 08:40 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Rimelig grått langs jobbveien min også, men regnjakken jeg tok på meg var helt skivebom i Oslo sentrum. Får se hvordan det ser ut i ettermiddag.

Tidlig på jobb, her er det helt stille, og jeg skal bruke dagen på å lese meg opp. Mye kaffe trengs! Rolig ettermiddag heldigvis, mannen skal ut så jeg og jentene skal kose oss. Det blir bra!
Postet 05-09-17 kl 08:44 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er definitivt september. Det har blitt utrolig mye mørkere når jeg står opp kl 06.00, og det skyldes ikke bare at det er litt grått vær. I dag har jeg til og med ullkjole på på jobb.

Og så innså vi plutselig at snuppa skulle til tannlegen i dag, og fra å holde til 5 minutters gange fra skolen hennes så har tannklinikken flyttet til Ryen. Det ble virkelig hakket mer komplisert. Det er jammen godt jeg har så lite å gjøre på jobb for tiden. Eller?
Postet 05-09-17 kl 08:53 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Heilo sin avatar
Indian summer i nord og jeg har tatt på meg rosa vårkjole. Riktignok står ikke kjolen helt i stil med gule trær og røde rognebær utenfor vinduet, men men...
Postet 05-09-17 kl 09:19 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Min nye bestevenn hoppet ut av jakkelomma mi da jeg sto på bussholdeplassen og bøyde meg ned for å ta en stein ut av skoa. Den har fått en bulk.
Men den er fortsatt tett og holder kaffen passe varm, og nå er det i hvert fall tydelig at den er min.
Postet 05-09-17 kl 09:19 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg har vært syk i fire uker med bronkitt og manglende stemme, og nå er jeg endelig frisk-ish nok til å gå på jobb, og da passer det jo helt utmerket at 6-åringen får feber....

Er det innafor å la en 2. klassing være alene hjemme mens jeg er på team-møte som varer i 1 time og 15 minutter? Bruker 10 minutter på å sykle hjem om det skulle trengs.
Postet 05-09-17 kl 09:46 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Trøtt, sur og grinete. Kort oppsummert ståa i dag.
Postet 05-09-17 kl 10:16 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg har skikkelig mye å gjøre. Jammen godt at det eneste jeg har gjort så langt i dag er å drikke te og spise nonstop, da.
Postet 05-09-17 kl 10:35 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Input: snuppa var hjemme så lenge alene da hun gikk i 2. klasse, men knerten var ikke det. Det aller viktigste er at han føler det er greit selv og at han har mulighet til å ringe deg hvis han skulle bli dårligere.
Postet 05-09-17 kl 10:35 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Input sin avatar
Han mener jo selv at jeg bare kunne gå på jobb i dag, så. Han er et ganske selvstendig barn som ikke finner på noe hyss, klarer å lage seg mat selv osv, men likevel synes jeg det er ubehagelig. Lille babyen min liksom.
Postet 05-09-17 kl 10:56 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Input: Sjuåringen min var hjemme aleine i en time - halvannen jevnlig allerede fra i fjor høst, etter eget ønske, mens jeg handla og henta brødrene. Null problemer. Vi drilla inn hva han skulle gjøre og hvor han skulle gå om det blei brann eller noe, og så sørga jeg for at noen andre visste at han var aleine, i tilfelle noe skjedde meg. Seksåringen min har vært hjemme aleine et par ganger han også. Han er mer vimsete, så jeg gjør det ikke like gjerne med ham, men de to er hjemme aleine en halvtime mens jeg henter lillebror omtrent en gang i uka. De merker knapt nok at jeg har vært borte. Det går sikkert bra!
Postet 05-09-17 kl 11:07 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Jeg sitter på legekontoret og venter på time.
Det regner og er grått her og.
Postet 05-09-17 kl 11:24 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Sol sin avatar
Jeg blir nedtrykt av å høre om all høstsykdommen. I går virket bare ikke hodet, jeg frøs og til slutt ga jeg etter for en hodepine som ga meg tunnelsyn, gikk hjem og sovnet. Da jeg våknet hadde jeg masse feber. Den var borte da jeg våknet i dag, med kroppen føles litt som om den har løpt maraton, pusten er kort, musklene gjør vondt og alt er bare rart. Jeg vil ikke bli syk!
Postet 05-09-17 kl 11:36 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg strever med å få hodet over vannet, det er så ufattelig mye å gjøre på jobb og i tillegg detter det stadig inn nye ting, jeg har begynt på toppen og arbeider meg ned i todo listen. Nå kosting og fjerning av søppel i svømmebasseng trappen, så fjerne løv og div fra tak, rette opp en basketkurv, kjøre aggregat på ett sykehjem, forhåpentligvis kvitte meg med litt søppel i bilen, vannprøver av bassenget og flytte førstehjelpsskrin.

Satser på å få gjort noe av det iallefall.
Postet 05-09-17 kl 12:10 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hodepine fra helvete og stress til langt oppover hustaket. Gullstjerne i boka til kollega som sendte "jeg har kaffen klar til deg når du kommer!"-melding når jeg sa i fra at jeg var morgenlogistikkforsinka.

Til helgen skal jeg ha en dag fri ass.
Postet 05-09-17 kl 12:23 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Produsere, aktivisere, reparere, motivere, rasjonalisere, effektivisere ...
Postet 05-09-17 kl 13:18 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Melder meg med de høstforkjøla. Tett i nese, tett i hode og en million ting som skal gjøres. Hvilket fører til at jeg ikke evner å tenke i hvilken ende jeg må begynne. blæ.
Postet 05-09-17 kl 13:55 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God bedring til alle syke.
Postet 05-09-17 kl 15:15 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Har vært på strategisamling fra 8-16. Jammen godt at Scandic Bystranda har så god lunsj! I kveld blir det pizza med jobb.
Postet 05-09-17 kl 18:17 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no