Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Blogginnlegg

Gammel

Besøke kennel

Postet 11-02-09 kl 20:31 av Nasse
På lørdag skal vi besøke kennelen og de menneskene som driver kennelen. Det blir spennende. Gruleder meg litt.
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 3 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Dagens must have!

Postet 09-02-09 kl 17:30 av Lenam
Ghost Dogs første singel er ute for salg i dag, for 8 kroner kan du bli eier av låten Grand Idea. Vi trenger å få de inn på VG-lista så de kan få ut resten av plata si.

Her kan dere høre demhttp://www.myspace.com/dogsghost

Her er link til hvordan man kan få kjøpt dem.
http://www.ghostdog.no/

Resten av sangene er veldig bra og de er et veldig bra liveband.
Lenam sin avatar
awesom
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 Lenam er ikke aktiv
Gammel

Typiskt...

Postet 08-02-09 kl 19:28 av Lenam
....eller som jeg litt kraftfullt sa i går "Fy fan så forbanna jævla typiskt" mens jeg så ca sånn ut

Jeg og sambo er ikke ofte ute sammen. I går skulle vi dog på konsert, svigermor skulle ha barn på overnatting, jeg og sambo skulle bli såpass beduggede at vi skulle lovprise svigermor da vi på en søndagsmorgen skulle ligge fyllesyke på hversin sofakant, vel vitende om at det var mange, mange timer til barn kom hjem.

Vel det begynte å slå sprekker allerede...
Lenam sin avatar
awesom
Kommentarer 5 Lenam er ikke aktiv
Gammel

Pannekaker

Postet 07-02-09 kl 19:46 av Nasse
Pannekaker til middag. Ungenes glede, mors store skrekk. Hvordan oppfører pannekakene seg i dag? Er de samarbeidsvillige eller ikke?

Jeg gikk til oppgaven med oppbrettede ermer. Blandet mel, salt, melk og egg. Alt så bra ut inntil jeg skulle snu første pannekake. Totalt mislykket. Den gikk i tusen biter. Røra var litt tynn i dag, og derfor LITE samarbeidsvillige. Pannekaken ble samlet sammen i en skål og med litt sukker så smakte den bra allikevel. Pannekakene ble noenlunde bra til...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 9 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Bursdag i vente

Postet 01-02-09 kl 19:24 av Nasse
Om to dager blir minstemann 6 år. I dag kom min lillebror med sambo på besøk for å feire guttungen. I morgen kommer 5 barnehagebarn hit. Helgen har derfor stått i kakebakingens tegn. Sjokoladekake, muffins og boller er bakt. Tenker det er mer enn nok.

Tenk at jeg har fått min siste 6åring i hus. Han har fått brev fra skolen at han er blitt skrevet inn. Tirsdag om ei uke skal han besøke skolen, og kanskje treffe de lærerne som skal være på det trinnet til høsten. Men det er ikke sikkert...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Smått og stort
Kommentarer 2 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Motivasjon?

Postet 01-02-09 kl 13:02 av Nasse
Motivasjonen er ikke på topp for tiden. Jeg prøver allikevel å få trimmet litt i dann og vann. Treningsstudio støttes med mange kroner i året, derfor lurer jeg på om jeg skal si opp medlemsskapet mitt der. Jeg liker å gå turer (jeg har gått en liten tur i dag) og så har jeg jo en pilatesDVD. Den tok jeg i bruk her forleden. Fungerte fint det, sammen med noen styrkeøvelser (har strikk) så trente jeg ca 40 min på stuegulvet. Klarer jeg å finne tid til det 3 ganger i uka, samt å gå et par turer i uka...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 8 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Nødvendigheter

Postet 29-01-09 kl 21:39 av Nasse
Oppdatert 07-02-09 kl 19:56 av Nasse
Hva trenger man egentlig når en har hund? En liste må lages.

Oversikt skaffes.
  • Hundebur til å ha i bil
  • Matfat
  • Vannfat
  • Bånd
  • Refleksvest til hund (h*n må bli sett i mørket)
  • Refleks til oss mennesker (vi må jo også bli sett)
  • Hundekurv
  • Klosaks/neglesaks
  • Tannbørste
  • Hundebørste
  • Bæsjeposer
  • Hundeleker
  • Div. kurs: valpekurs, grunnkurs, hobbykurs, bronsemerkekurs
Hva mer mon tro?
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 14 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Vordende hundeeier.

Postet 28-01-09 kl 18:56 av Nasse
Ja, det er litt merkelig at vi skal få oss en hund. Nærmere bestemt en boxer. Vi gleder oss veldig. Ungene vet ingenting ennå, mest fordi de sikkert ville bli veldig skuffet hvis det ikke ble noe av pga at de ikke får laget et kull som planlagt eller noen valper skulle dø i fødsel, eller noe annet dumt skulle skje. Når vi da vet helt sikkert så blir gleden deres desto større.

Jeg har aldri hatt en hund. Jeg har vel egentlig aldri ønsket meg en heller. Derfor er det desto merkeligere...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Kommentarer 10 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Overvektig - jeg?

Postet 27-01-09 kl 19:34 av Nasse
Ja, for det er jeg selv om jeg egentlig ikke vil innse det. Derfor ønsker jeg å gjøre noe med det, eller jeg har gjort noe med det. Nå må jeg bare fortsette.

Jeg har gått ned 10 kg på et år. Det er ikke mye, men jeg har ikke gått opp igjen til tross for at jeg er umotivert for tiden. Jeg har lyst på sjokolade hele tida, og så var det det med trimmingen da ... Det er et helt eget kapittel. Nå må jeg bare sparke meg selv bak og prøve så godt jeg kan. Jeg har klart det før. Ned 20 kg...
Nasse sin avatar
Fartsfantom
Postet under Ned i vekt
Kommentarer 14 Nasse er ikke aktiv
Gammel

Selvgod gutt

Postet 25-01-09 kl 01:24 av Lenam
Samtale mellom mor og sønn:

Odin 4.5 år: Du er virkelig verdens beste mamma.

Lenam: Det var snillt sagt vennen min.

O: Jo men du er det mamma! Alle burde ha en sånn mamma, du er snill, du kjefter ikke så mye, du leser bøker for oss .

L:

O: En sånn mamma fortjener bare de aller beste barna å det har jo du fått.
Lenam sin avatar
awesom
Kommentarer 9 Lenam er ikke aktiv
Gammel

Om frivillig smerte, kroppslig forfall og en ekte passion.

Postet 17-01-09 kl 21:14 av Lenam
Jeg var et av de barna som mer eller mindre vokste opp i en sur idrettshall. Jeg var med på det meste av sport fra jeg var så vidt over metern høy. Da jeg ble litt eldre begrenset jeg det ned til håndball og fotball. Jeg elsket begge deler, dypt og inderlig.

Da jeg var 16 satte skader kjepper i hjulene for videre spill, en epoke var over.

Jeg spilte litt håndball sammen med en nyoppstartet lag før jeg ble gravid med eldstemann, men så var det to tette graviditeter, hus...
Lenam sin avatar
awesom
Kommentarer 14 Lenam er ikke aktiv
Gammel

Provence & the Cote d'Azur

Postet 08-01-09 kl 01:20 av Alexa
Oppdatert 01-08-10 kl 00:00 av Alexa
"Provence & Cote d'Azur"
Utgitt av Dorling Kindersley Limited, London, 1995-2006
(min utgave er fra 2006)

Antall dager inn i året: 7
Antall treningsøkter: 3
Gårsdagens trening: 40 min Xcycling, Elixia (ukjent antall km)
Dagens trening: Ergometersykkel i 40 minutter.
Totalt tilbakelagt: 34.41 km.

Jeg elsker reisebøker...
Alexa sin avatar
Nå da?
Postet under Trening
Kommentarer 15 Alexa er ikke aktiv
Gammel

Hvor mye veide ELVIS da han døde?

Postet 05-01-09 kl 23:55 av Alexa
Oppdatert 31-07-10 kl 23:59 av Alexa
"Hvor mye veide ELVIS da han døde?" av Noel Botham , 2002
(Eng: "The book of useless information")

Antall dager inn i året: 5
Antall treningsøkter: 1
Dagens trening: Ergometersykkel i 30 minutter på nivå 1 og 10 minutter på nivå 2.
Tilsammen 399 kcal forbrent og 17.6 km tilbakelagt.
En fin start.

Dagens...
Alexa sin avatar
Nå da?
Postet under Trening
Kommentarer 15 Alexa er ikke aktiv
Gammel

Få ting gjort!

Postet 03-01-09 kl 21:31 av Alexa
Oppdatert 31-07-10 kl 23:59 av Alexa
"Få ting gjort!" av David Allen , 2001
(Eng: "Getting things done")

Antall dager inn i året: 3
Antall treningsøkter: 0

Denne boka er umulig å ikke få øye på i bokhylla. Den er nemlig knall oransje og lover følgende på forsiden:
  • Bli effektiv uten stress
  • Overvinn angst, forvirring og følelsen
...
Alexa sin avatar
Nå da?
Postet under Trening
Kommentarer 20 Alexa er ikke aktiv
Gammel

Long time no seen....eller noe i den duren!

Postet 31-12-08 kl 18:47 av Lenam
Jeg har vært nettløs i noe som kjennes ut som en liten evighet. Det har skjedd mye på den tiden, viktigst av alt er at jeg har flyttet inn i nytt hus!! Jeg skal selvsagt komme tilbake med plenty av oppdatering om akkurat det, men tiden strekker ikke til akkurat nå. Jeg skal straks stappe kroppen min i noe mer fancy en "dytt alt flesket inn i kroppen"-strømpebukse og bh, så er det dags for kalkun middag!

Godt nytt år til dere alle sammen!
Lenam sin avatar
awesom
Kommentarer 7 Lenam er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.