Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nye ark og fargestifter til

Full panikk for stakkars grå

Så var man blitt en blogger.
Kjenner jeg beveger meg litt på ukjent grunn her, men går ut i fra at det stort sett fungerer på samme måte som dagbøker gjorde i min pur ungdom.... man skriver ivrig og dyptgående i starten og så dabber det drastisk av :ærlig med seg selv:
Lover at jeg denne gangen ikke skal fylle sidene med "kjære dagbok, har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har skrevet på så lenge. Jeg lover å bli flinkere"

Har forresten forstått det slik at flere har dagbøker liggende nedpakket i skuffer og skap med noe lunde lignende ordlyd ... noe som får meg til å undre på hvorfor vi i alle dager så det som en nødvendighet å unnskylde til denne dagboken?! Den var jo høyst hemmelig, hadde gjerne to tre låser på seg og var bønnhørlig gjemt på plasser der en trodde ingen ville oppdage den. Er det slik at dagboken i seg selv er et "vesen"? En stiler jo forresten alle innleggende til dagboken, så da er det kanskje naturlig at en unnskylder seg til den også da ...
Tja, alt en skal sitte å lure på

Slik er altså jeg, fort og plutselig er jeg helt ute på vidder og tundraer i intense dialoger med meg selv om kanskje ganske så uvesentlige ting.
Rangér dette innlegget

Full panikk for stakkars grå

Postet 06-02-10 kl 21:18 av Vito

Jeg har en gavmild liten tøtte, ingen tvil om det.
Til og med så gavmild at hun helt uten problemer kunne spandere vekk halve favoritt smoothien sin i dag.
Det at det var mor sitt halvstrikkete mor Signe teppe som var mottaker, det er vel ingen hindring?! Fascinerende var det helt klart.

Det eneste som var fascinerende for mor var hvordan de små grå formelig løp panikkslagne rundt og kolliderte med hverandre, noe som ikke resulterte i noe annet enn måpende munn og avansert tripping fra fot til fot ute av stand til å utføre noe som helst form for fornuftig handling.

Så hva gjør man så, joda, man vasker uferdig strikketøy med pinner og garnnøste og det hele ... hva annet var det vel å gjøre?

Jadda. Aldri et kjedelig øyeblikk.

Kommentarer totalt 10

Kommentarer

Gammel
Huffda..
Postet 06-02-10 kl 21:20 av Mani Mani er ikke aktiv
Gammel
Oppfinnsomhet kalles det.
Postet 06-02-10 den 21:28 av
Gammel
Susse sin avatar
*Skuler bort på mitt eget halvferdige teppe og konstaterer at jeg skal holde beinhardt på regelen om spise/drikkeforbud i stua.*
Postet 06-02-10 kl 21:40 av Susse Susse er ikke aktiv
Gammel
Vito sin avatar
Ja, det er igrunn sant. Og den oppfinnsomheten får trimmet seg for tiden.
Avdekker til stadighet uante reservoarer av snartenkthet, oppfinnsomhet og tilpasningsdyktighet. Man kan utnytte enhver situasjon er moralen!


Spise og drikkeforbud i nærheten av strikkeprosjekter er en god regel.
Postet 06-02-10 kl 21:42 av Vito Vito er ikke aktiv
Gammel
Schnuppa sin avatar
Uffda.
Vi prøver iherdig med strenge regler for spising og drikking men det glir stadig ut. Du får forte deg å strikke ferdig teppet ... skynde deg langsomt.
Postet 06-02-10 kl 22:19 av Schnuppa Schnuppa er ikke aktiv
Gammel
kokosbolle sin avatar
Jeg hadde sikkert hivd hele prosjektet, så all ære til deg som vasket det.
Postet 06-02-10 kl 22:24 av kokosbolle kokosbolle er ikke aktiv
Gammel
LilleLeo sin avatar
Oh no! Du var jo kommet så langt også!
Postet 06-02-10 kl 22:39 av LilleLeo LilleLeo er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Kreativt.
Postet 06-02-10 kl 22:52 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Bayone sin avatar
Uff da, hvordan gikk det? Det tovet ikke i vask?
Postet 08-02-10 kl 12:23 av Bayone Bayone er ikke aktiv
Gammel
Vito sin avatar
Vel, til nå har jeg brukt i overkant av to år på teppet, så å forte seg er et ukjent begrep.

Men det gikk faktisk overraskende bra. Jeg håndvasket det veldig forsiktig og danderte det mellom to håndkler som jeg rullet sammen for å tørke på varmekablene på badet.
Resultatet ble flekkefritt og upåklagelig fint!
Endelig kom toppkarakteren på "hvordan vaske ull" prøven godt med.

Så var det bare igjen å gjøre det ferdig, et kapitel i seg selv. Men det går fremover i det minste!
Postet 10-02-10 kl 00:07 av Vito Vito er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Vito

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no