Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søffe

Postet 22-01-17 kl 08:00 av Kaffestuggu
Oppdatert 22-01-17 kl 15:16 av Kaffestuggu

Nynorsk eller ikkje; kaffe er kaffe.


Nei, det er kaffi.

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
God søndagsmorgen. Tidlig frivillig oppe. Har vasket bad på nytt idag. Vasket det i går ettermiddag. Det viser seg at det ikke bare var husstandens eldste barn som fikk omgangssyke... i natt gikk nr to ned for telling. Da venter vi på resten. Inntil videre så er jeg eneste stått opp, er fortsatt bank i bordet frisk, og nyter kaffe og havregrøt.
Postet 22-01-17 kl 08:27 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God bedring Fintdethei.

Våken men har ikke tenkt å stå opp på en stund, skrev oppgave til midnatt nemlig. Beste dagen da man kan sløve en stund på morgenen.
Senere er det svømmehallen iallefall og kanskje besøk.

Ha en fin søndag.
Postet 22-01-17 kl 09:52 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Så kjipt, Fintdethei!

6-åringen her fikk også omgangssyke natt til lørdag, men det virker som om det bare var en sånn kjapp, "enkel" runde. Han kastet opp hele natten og har vært uforskammet frisk etter det. Da er det håp om at jeg unngår smitte.
Postet 22-01-17 kl 10:33 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Huff. God bedring! Her er det først gudsteneste, og i ettermiddag har eg fått æra av å vere med jenta og to klassevenninner på marcus og martinus-filmen. Jau. Men det er søte jenter da, så det blir nok koselig.
Postet 22-01-17 kl 10:51 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God betring til alle sjuke! Det ser ut som 6 åringen gjekk klar omgangssjuka (bank i bordet), sjølv om han var rimeleg bleik ei stund i går.
Postet 22-01-17 kl 10:59 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God bedring til alle syke.

Jeg er akkurat våknet, koselig 40årsfeiring, mye latter, det er godt å le skikkelig.

Ingen store planer i dag, annet enn å hente ungene. Vurderer å gå dit, også lan heller pappa kjøre oss hjem, om ungene vil ha med seg PlayStation hjem i dag.
Postet 22-01-17 kl 11:20 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Input: den der høres kjent ut. Dessverre slapp hverken jeg eller x'en unna den gang. Verste jeg har vært med på. Men da var jeg 1 måned unna termin og fikk meg en tur på isolat.

God bedring til alle syke!

Her må det ryddes og ettermiddagen og kvelden skal tilbringes i en ishall.
Postet 22-01-17 kl 12:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Her skulle vi i barnedåp i dag, men på grunn av noe falsk-krupp lignende hoste på Minsten i natt, så ble han og jeg hjemme. Like greit, for tidsskjemaet på morgenen sprakk fullstendig, så det var uansett bare to som hadde rukket å komme seg ut døra i bunad.

Jeg har hatt noen vannvittig intensive dager, og kjenner at jeg skal tillate meg litt tid på sofaen uten for dårlig samvittighet. Og deretter må det studeres, gitt.
Postet 22-01-17 kl 12:40 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
vixen sin avatar
Jeg rydder, vasker klær og har bakt suksessterte. Bursdagsfeiring hos tantebarn idag. Søstersen er fyllesyk og gleder seg til over 20 på kaffelag idag.
Postet 22-01-17 kl 13:09 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Her er det korpsøving. Korpset har så smått startet forberedelse til vårens vakreste eventyr, NM Janitsjar i Trondheim i slutten av mars.
Postet 22-01-17 kl 13:28 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Framleis i morgonkåpa, men har løyst atskillege verdsproblem allereie.

Men ikkje kaffi! Det må rettast på augneblinken!
Postet 22-01-17 kl 13:43 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Vi har vært på friidrettsstevne, det første, veldig gøy.
Postet 22-01-17 kl 13:45 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Stemde fiolinen, rauk strengen. Sur.
Postet 22-01-17 kl 13:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
No har alle ete frukost, mann og ungar skal stå på ski, eg skal fordype meg i ei alt for stor og tung metodebok. Eg meiner tung som i at ho er tung å halde på når eg les, men ho kan knappast kallest ein pageturner.
Postet 22-01-17 kl 13:50 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Oppdatert 22-01-17 kl 14:26 av Pamina
Gammel
007 sin avatar
Bergen - Voss (og omvendt) må vere verdas kjedelegaste veg! Tunnel på tunnel og endelause svingevegar. Jaja. Har sjokolade og ein strikkearbeid, så tida går på eit vis.
Postet 22-01-17 kl 16:11 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
En håndballkamp unnagjort og en som gjenstår. Mellom kampene har jeg øvelseskjørt med eldste. Vår andre tur. Det ble både kryss og rundkjøring. Akk...
Postet 22-01-17 kl 16:33 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Om dykk treng ein god latter anbefalar eg analysen av Tone Damlis nye video. Ein ting skal ho ha, ho er langt betre enn eg i nynorsk.

http://filterfilmogtv.no/filteranaly...amli-pinnacle/
Postet 22-01-17 kl 17:59 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Sitat:
"... i gammel, norrøn folklore-tradisjon var svevende hjortedyr et av de sterkeste symbolene man hadde på pretensiøsitet.
Postet 22-01-17 kl 18:03 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Den er svært sitatvennleg, den teksten der. Har ikkje høyrd songen, ikkje sett videoen, men elska analysen.
Sitat:
... en slags bambi-versjon av Groundhog Day
Postet 22-01-17 kl 18:20 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fantastisk!
Postet 22-01-17 kl 18:49 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Postet 22-01-17 kl 19:42 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har sett videoen og hørt sangen. Den teksten (anmeldelsen) er veldig slem men også veldig snill - fordi både sang og video faktisk er skikkelige makkverk, og det er snilt å ikke bare si akkurat det rett ut.

Og videoen er helt absurd. Og ser ut som om den er laget av valgfagelever med voldsom hang til (uforståelige) metaforer. Rådyret ser ut som et kosedyr fra WWF -kolleksjonen IKEA kjørte rir noen år siden.
Postet 22-01-17 kl 21:34 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Oppdatert 22-01-17 kl 22:42 av Pøblis
Gammel
Karamell sin avatar
Jeg har sett videoen og hørt sangen og lurte om musikkvideoen egentlig hørte til en annen tekst og melodi. Meget merkverdig sak. Men hun fikk altså skryt for å ha klær på.
Postet 22-01-17 kl 22:09 av Karamell Karamell er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no