Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 19-08-21 kl 07:42 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Her er det første skoledag for ungdomsskolebarnet så om en liten halvtime så har jeg huset for meg selv på første gang på 2 mnd.
Postet 19-08-21 kl 08:14 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Første dag på ungdomsskolen for yngste og første dag på videregående for eldste. Han kom seg greit opp, er kledd og nokså klar. Dette blir bra!
Postet 19-08-21 kl 08:42 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Trøtt og sliten og snart klar for første møte. Har en viktig kundedemo i natt (Australia), så kommer til å jobbe med presentasjonen utover dagen.

Ellers planer om tur med hunden og trening på SATS.
Postet 19-08-21 kl 08:43 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Wow, Løve! Vi gjennomførte intervjuer på teams i vår med en britisk kandidat. Kort tid før møtet ble vi oppmerksomme på at vedkommede bodde i USA, og stilte til interju med oss kl. 02.30 lokal tid.

Det føltes bare nesten sånn å stå opp klokka 6 i morges, men nå er jeg ferdig med første kaffekopp og klar for dagen på jobb.
Postet 19-08-21 kl 09:06 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Trøtt, trøttere, trøttesen. Har sovet dårlig i natt, mannen har snorket som et uvær....

Men, snart helg, og sol ute. I dag skal mannen og jeg på middagsdate, så det blir koselig. Må bare ha en liten dupp først.
Postet 19-08-21 kl 09:24 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har legetime idag, men den ble plutselig digital. Passer ekstremt dårlig.
Postet 19-08-21 kl 09:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Tror neppe jeg hadde fått jobben om jeg måtte gjennomføre intervju kl. 02.30

Jeg fyller 43 i dag óg er hjemme med sykt barn. Har fått fine gaver fra gode barn
Postet 19-08-21 kl 09:50 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!
Ville dro avgårde til første hele skoledag i dag, ikke så veldig fornøyd med å starte skoleåret med lang dag og matte i første time.
Postet 19-08-21 kl 10:11 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen Appelsin.

Jeg er på lang arbeidsdag nr 3 og motivasjonen daler litt. Heldigvis fine planer for helgen.
Postet 19-08-21 kl 10:33 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer med dagen Appelsin.
Postet 19-08-21 kl 10:37 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin.
Postet 19-08-21 kl 10:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det er appelsinkakedag!

Postet 19-08-21 kl 10:55 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Si fra hvis noen trenger at jeg legger inn litt større bilde for å se ordentlig.
Postet 19-08-21 kl 10:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det var litt smått, ja!

Gratulerer med appelsindagen!

To av to på skolen i dag også, etter det året vi har hatt er det ingen selvfølge, og veldig godt. Litt hektisk formiddag så langt, så nå må jeg finne sjelen og arbeidsroen litt.
Postet 19-08-21 kl 11:09 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!

Jeg er fysisk på kontoret i dag, og brukte den første timen på å bare skravle med folk. Vi snakka masse fag, så jeg ser på ingen måte på det som bortkastet.
Postet 19-08-21 kl 11:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Appelsindagen! Hurra!

Postet 19-08-21 kl 11:14 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Gratulerer med Appelsindagen!

Hvis du legger inn et litt større bilde Mave så blir det kanskje mulig å smake på kaken, jeg trenger kake i dag kjenner jeg.
Eller kanskje jeg rett og slett skal være flink pike å se om det ikke er en liten spassertur i frisk luft i lunsjen kroppen og hodet mitt trenger, tror egentlig det.
Postet 19-08-21 kl 11:21 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!

Jeg har blitt stukket i armen igjen på morgenkvisten og leter litt etter konsentrasjonen til å gjøre ferdig det jeg må presentere i morgen.
Postet 19-08-21 kl 11:25 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
Zulu sin avatar
Det var godt å høre, ingling.

Og hurra for bursdagsappelsinen!
Postet 19-08-21 kl 11:27 av Zulu Zulu er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!

Ungene har første dag på skolen for dette skoleåret, så det er stille og rolig hjemme. Mannen benytter anledningen til å høre podkast på høyt volum i stuen.
Postet 19-08-21 kl 11:29 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg endte visst opp med hjemmekontor etter å ha tilbrakt de første timene av dagen med å vente på håndverker. Heldigvis fikk han fikset problemene med det svinedyre og splitter nye tørkeskapet vår på garantien, så det var jo bra.
Postet 19-08-21 kl 11:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med dagen, Appelsin!
Postet 19-08-21 kl 12:43 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Hurra for Appelsinens dag!

Hvis man lurer på hva en skoleleders hverdag består i, så har jeg så langt i dag:
- vært på 6. trinn og spilt mattespill med en av gutta (jenta som skulle spille sammen med ham furta over at læreren bestemte hvem som skulle spille sammen)
- sveipet innom både 7. trinn og 4. trinn
- gått ut i storefri for mine trinn for å bygge relasjoner
- hjulpet 1. trinn i sitt friminutt - var frimerke på en elev slik at eleven ikke stakk av
- ringt ppt i en annen elevsak
- passet på to elever, en førsteklassing og en tredjeklassing. Tredjeklassingen ble tatt inn i friminuttet fordi han brukte hoppetau som pisk. Førsteklassingen snakker ikke norsk - det kan være utfordrende. Men begge elevene har samme moesmål så de fikk leke litt sammen på rektors kontor. Jeg passet dem litt på slutten
- vært innom klassen til en ny lærer en tur
- diskutert 1. trinn med rektor. Der må vi gjøre noe.
Og innimellom har jeg saksbehandlet en møteinnkalling og oppdatert i HR.

Med andre ord, jeg har ikke en kjedelig jobb.
Postet 19-08-21 kl 14:11 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Herlig Blånn.
Hvis noen skulle lure på hvordan det er å drifte en skole teknisk, men fra kontor kan jeg si at min dag har i dag bestått i av:

- En diskusjon som nå har pågått i flere dager om kost/nytte av å demontere såpe og papirdispensere vs. kjøpe nye (Jeg mener enda at det å bruke 10 timer på å diskutere dette er mindre lønnsomt enn å bare kaste de)
- Fått demontert en branntrommel
- Ny diskusjon med samme mann som over her, denne gang om lagring av utstyr plassert på tilfluktsrom og hvem sitt ansvar dette er.
- Irritert meg over at alle overnevte saker ikke er blitt tatt tak i av prosjektet tidligere og ikke nå en dag før skolen skal rives og stenges av med byggegjerder
- For gang nummer 99999 gitt beskjed til prosjektledere hvordan de skal bestille arbeidstøy slik at folkene våre ikke ser ut som at de jobber for 1000 forskjellige firma og ingen ser like ut for noen vil ha rosa hettegenser og andre vil ha teknisk t-skjorte til 1500kr.
- Regnet ut hvordan ulike driftsmodeller vil slå ut økonomisk.
- Hatt samtale om ny avtale for vidusglass og hvordan vi skal bestille ved vindusknusing.
- Tatt stikkprøver at alle lovpålagte oppgaver er ivaretatt i løpet av sommeren, slik at barnehagebarn, elever og eldre i kommunen er så trygge de kan være med tanke på brann.

Godt jeg fikk fått tur i lunsjen i dag.
Postet 19-08-21 kl 15:18 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Tusen takk for kaker og gratulasjoner
Postet 20-08-21 kl 00:14 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no