Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 11-08-16 kl 07:20 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Solen skinner her i dag. Deilig! Krysser fingrene for at kanskje temperaturene også stiger litt utover dagen. Tosifret syns jeg dem fortsatt bør være i august mnd. Det er tross alt sommer!

Sitter på hjemmekontor og venter på at minstemann skal våkne før jeg kjører han til dagens barnevakt. Eldstemann er på overnatting.
Postet 11-08-16 kl 07:38 av Mex Mex er aktiv nå
Gammel
Martis sin avatar
I dag komme minstemann hjem, jeg skal bare en liten tur til Kristiansand først. Gleder meg til å se han igjen!
Postet 11-08-16 kl 07:43 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
6 grader idag......
Postet 11-08-16 kl 08:12 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg vil veldig gjerne ha fem sånne kopper kaffe, takk. Gjesp.
Postet 11-08-16 kl 08:22 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Deilig dag for fjelltur. Verken fare for drukning eller å blåse bort, så 6 grader er helt flott.
Postet 11-08-16 kl 08:26 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
våken, vondt i nakken. Ser ut som været er greit så tror jeg skal gå meg en tur etterhvert.
Postet 11-08-16 kl 08:30 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Morn! Kjenner egentlig at tredagers-uke hadde vært nok sånn rett etter ferien, men innser at det går vel ikke. Så da er det bare å sette i gang. Straks!

God fjelltur Appelsin, og god tur til deg også Polarjenta! Bevegelse er gull verdt for vond nakke for meg i alle fall.
Postet 11-08-16 kl 08:41 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Første dag på jobb, heldigvis snart helg! Solen skinner, himmelen er blå, fuglene synger og sjøen ligger blank og stille. Selvsagt. Ser at det kan være utsikter til mer sommervær østpå, det blir det jo ofte når skolen starter. Gjør jo ting litt enklere, selv om det er litt kjipt også. Jeg jobber fra pikerommet hos foreldrene mine disse to dagene, litt utfordringer med nettverk, 4G-ruteren min ser ut til å ha litt problemer, men heldigvis har de fått fiber her nå, så det virker bra. Før alle mann våkner og det blir mer trafikk her. Mailboksen hadde vel en 12-1300 uleste, må vel gå i gang.
Postet 11-08-16 kl 08:43 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har syklet til jobb til tross for visse protester fra den indre sofagrisen, og det var jo en nydelig morgen for det, så nå er jeg blid og friskusaktig. Og så var det Alt Som Må Gjøres, da.
Postet 11-08-16 kl 09:02 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
En stor takk til meg selv for å ha laget teskje-veiledninger på installasjon og kloning av datamaskiner for to år siden (og for å ha lagt dem på et sted hvor jeg fant dem igjen).
Postet 11-08-16 kl 09:10 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Snuppa insisterte på helt kort shorts i dag. Jeg ga beskjed om at det fikk hun i så fall gjøre på eget ansvar. Jeg frøys nok i "bare" bukse og genser.

Jeg skal på Øya i dag også, og i dag skal mannen min være med. Vi skal få med oss Mastodon i hvert fall. I dag har jeg dristet meg til joggesko. Jeg tror ikke jeg klarer 4 dager på rad med gummistøvler.
Postet 11-08-16 kl 09:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg frøs så voldsomt på hendene da jeg syklet til jobbe i går (i regn). I flg mannen hadde temp-måleren på bilen vist 8 (åtte! Skingrestemme frem igjen) i går morges, så jeg skjønte jo hvorfor.

Bedre i dag, da, 9 grader og sol. Og gåing i stedet.
Postet 11-08-16 kl 09:32 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Allerede drukket to kopper kaffe og kommer til å bli flere utover dagen. Legger meg for sent siden jeg er langt nedi malingsspannet på kvelden. Gleder meg veldig til vi blir ferdig, men må nok leve i kaos i tre uker til.
Postet 11-08-16 kl 09:47 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hei fra hjemmekontoret! Elektriker kommer i dag, så jeg mister vel strømmen etter hvert, men det får gå. Jeg har i grunnen mest lyst til å vaske og rydde og ordne, men får jobbe litt først. Kjøkkenet kan tas i bruk i kveld!
Postet 11-08-16 kl 10:03 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Kaffe i sola.
Postet 11-08-16 kl 10:16 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
30 grader og sol under palmene i Spania. Det høres ikke videre fristende å fra hjem til ensifret antall grader og regn, gitt.

God torsdag. Det nærmer seg helg, hold ut!
Postet 11-08-16 kl 10:17 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg er også blid og friskukaktig etter å ha løpt i sola til jobb.

Så var det å få hjernen i gir, da. Merker at det ble en del glas vin på terrassen (på terrassen!!! ) i går.
Postet 11-08-16 kl 10:33 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg er ikke blid og friskusaktig.

Men kaffe hjelper litt, og sola hjelper litt mer. Så kanskje tåka over hodet forsvinner i løpet av dagen.
Postet 11-08-16 kl 10:41 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det er snart tosifret nå, Lilletrille! Og sol! Enn så lenge. Skal visst bli bedre over helgen?
Postet 11-08-16 kl 10:42 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hvordan kan en fleecegenser i str 122 bare bli sønn borte?

Jaja. Eieren er på SFO med høyt hata ulljakke, småbrødrene i barnehagen og jeg skal liksom beise trapper og lekehus og bedkasser. Frokost først, med cappuccino og sandwich med egendyrka salat. Da går det jo an.
Postet 11-08-16 kl 10:45 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg er på vei til jobb og lurer på om jeg klarer å uttale et eneste ord riktig i dag, eller om jeg like gjerne skal legge meg under skrivebordet og sove litt.
Postet 11-08-16 kl 10:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Ja, jammen skal det tørke opp i helga. Da får jeg ta den blaute trappa mi da. Kanskje jeg faktisk blir ferdig med årets planlagte hageprosjekter denne gangen!
Postet 11-08-16 kl 10:47 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Trøtt etter å ha kommet meg sent i seng i natt etter super jobbmiddag med nydelig fem retters og nok vin til. Våknet alt for tidlig også, så ikke så mange timer søvn.

Men, det er sol, det varmer seg opp gradvis og vi skal kjøre vestover til Markus og Martinus konsert. Skal gå om noen timer, for de frykter trafikkaos på E39.
Postet 11-08-16 kl 11:08 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er heller ikke blid og friskusaktig. Men jeg er fornøyd med at hudlegen konstaterte at flekken på leppa mi bare er en aldersføflekk. Og så møtte jeg tilfeldigvis Candy på gata i dag, og hun har jeg ikke sett på år og dag, så det var hyggelig.

Mindre hyggelig er det at det hoper seg sånn opp her på jobb at jeg får ikke puste.
Postet 11-08-16 kl 12:06 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Morgen! Jeg skal ha nattevakt og sitter og gruer meg til det. Skal bestille løk (koselig) og sette på noen klesvasker (kjedelig) før jeg drar. Men så er det helg og det trengs for nå har jeg jobbet 12 dager uten fri og jeg er drittlei. I morgen skal vi dra ut på gården og jeg gleder meg så sjukt, nytt regntøy og en haug med nye klær har jeg med meg for å ha utpå der.
Postet 11-08-16 kl 12:40 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Samme her, Divine, selv om jeg var litt oppslukt i mobil og musikk og nesten ikke så deg først.

Nå fikk jeg vite at det er hotellrom til meg her likevel, så i kveld skal jeg jammen være turist i egen by og sove en halvtime lenger.
Postet 11-08-16 kl 13:09 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Fint vær her nå, men litt lav temperatur. Skal ut på en løpetur bare jeg klarer å rive meg løs fra strikketøyet. Litt usikker på om det holder med t-skjorte.
Postet 11-08-16 kl 13:19 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har vært på Øya! På vei hjem igjen nå, da.
Postet 11-08-16 kl 13:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Maverick: :dakar:

Jeg har fri i dag og har vært og trent, og småshoppet litt etterpå, og sitter nå hjemme og diller litt og lurer på å lage litt mer kaffe før vi tusler bort på Øya igjen. Tror Julia Holter blir dagens første for min del.

Tror det må funke med joggesko i dag, ja. Jeg hadde noen litt tykkere og mer vanntette sko i går, og det gikk helt greit, det ble jo slett ikke så mye regn som det så ut til. Litt kaldt på kvelden, men ikke så mye at jeg gadd å ta av regnjakken for å få en cardigan over t-skjorten min.
Postet 11-08-16 kl 13:51 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Fikk med lydsjekken til PJ, da.
Postet 11-08-16 kl 14:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Hjemme. Kroppen tok telling med migrene, men den har jeg sett komme etter dagen med hodevondt.
Har gjemmekontor etter å ha fått alle avgårde og hvilt litt ekstra, og nå er jeg mer eller mindre fit for fight.
Har bestilt time hos optiker på tirsdag, må bare få lesebriller når det ikke skal mer enn en halv dag på jobb foran pc-en til før jeg får hodepine.
Postet 11-08-16 kl 14:11 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Endelig bra vær og alt flasker seg på nydelig vis på jobb nå. Skal bestille løk, få besøk av noen folk og drikke vin med dem, få hjem eldstedatteren fra hennes n'te tur i sommer og se om jeg rekker å male litt.
Postet 11-08-16 kl 14:59 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Gøy på konsert med M&M. Vi fikk til og med sett litt. Ungenes første store, "skikkelige" konsert. Spiste deilig pizza først, men burde vel ha spist skalldyr siden det var Skalldyrfestival i Mandal. Kaoset på E39 så vi ikke noe til.
Postet 11-08-16 kl 22:13 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no