Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 11-09-23 kl 06:45 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er på vei for å gi blod før jobb.
Postet 11-09-23 kl 07:06 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen. I dag står de vanskelige sakene i kø så det er vel bare til å komme i gang. Det står også en svær 55" skjerm på kontoret mitt som venter på å få komme på veggen. Når ble jeg et slikt menneske med cellekontor og stor skjerm på veggen?
Postet 11-09-23 kl 07:32 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
God morgen, her er en sendt avsted, en har kosestund med hunden og en begynner ikke før om en time.

Jeg MÅ jobbe med pensum i dag, så satser på at jeg får Lillesøster ut døra uten for mye styr. Selv om det foreløpig ser mørkt ut.

Tror vi det er mindre kø i stemmelokalet mellom 12-14, enn det er på ettermiddagstid?
Postet 11-09-23 kl 08:04 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Trøtt i trynet etter ei i overkant festlig helg på østlandet. Fredelig morgen med bare to voksne som skal opp, ungene har planleggingsdag på grunn av at mange skoler er valglokale. Har lagt igjen telefonen i bilen og slal kvinne meg opp for å gå ut i det varme regnet for å hente den.
Postet 11-09-23 kl 08:15 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen.
Nok en (man)dag med nedbør her i vest. Helga var fin da!
Postet 11-09-23 kl 08:21 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God morgen!
Tok bilen til jobb for en gangs skyld, håper på ok trafikk hjem. Bra trykk på regnet. Travel dag med kjedelig, men nødvendig heldagskurs i administrativt program, og skal lede et møte på slutten av dagen. Håper guttene ikke kverker hverandre i løpet av dagen
Postet 11-09-23 kl 08:21 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er straks ferdig i blodbanken og skal tusle til jobb. I dag skal jeg ringe og spore opp barn som er folkeregistrert i vårt inntaksområde og som ikke har registrert skole. De fleste er nok i utlandet og har «glemt» å melde flytting.
Postet 11-09-23 kl 08:30 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Tenkte jeg skulle ned og stemme når jeg bare får gjort meg klar. Foreløpig i morgenkåpe.
Og da i et annet lokale enn vanlig. Mye kortere til dit guttungen gikk enn den andre.
Postet 11-09-23 kl 08:41 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

Så var det nok slutt på sommeren for godt. Høsten kom med tordenvær og regn. Var i det minste opphold da jeg var ute og løp. Begynner å bli mørkt på morgenene, må ta det også med i planleggingen av dagen.

Hjemmekontor i dag - stort sett b2b møter. Må også finne tid til å stemme,
Postet 11-09-23 kl 08:59 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Hjemmekontor på krykker, utrolig tungvint. Pøsregn til tider, men det betyr at vi slipper å vanne; praktisk sånn sett.

Jeg har forhåndsstemt, så skal ikke ut av døren i dag tror jeg.
Postet 11-09-23 kl 09:20 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Valgdag! God middag og dessert er planlagt (hverdagsjustert, selvsagt, siden vi skal i hver vår retning ganske kjapt etter middag og stemming). Jeg pleier å kle meg i knallrødt på valgdagen (subtil er ikke min greie), men det glemte jeg visst i morgentrøttheten. Jeg får ta det på i protest i morgen istedet, jeg er veldig redd for at min kommune skifter farge.

På jobb i dag har jeg hittil blitt både sjarmert og lynsint. Sjarmert fordi en elev i lesestund fikk fullstendig fniseanfall av papirboka si (ah! ) og lynsint fordi en av elevene mine har blitt innbilt at det er kjempelett å ta mastergrad og at hen burde gå for doktorgrad. Nja. Jeg er i tvil om eleven i det hele tatt består videregående med utfordringene som ligger der.
Postet 11-09-23 kl 09:26 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Blondie, eg må le av begge tinga. Eg skal vikariere hor makkeren min i dag, som har siste innspurt på masteren. Så eg føler meg litt snill, egentlig. Men ho fortjener det. Stemme gjorde eg og nullfemmern unna i går etter å ha kjørt rundt på Hønefoss og omegn i fire timar. Snart oppkjøring!
Postet 11-09-23 kl 09:32 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg startet dagen med et møte med sjefen for det hele. Det er ikke så ofte man får audiens der, så det var jo litt skummelt.

Denne uka har jeg levering av et gigantisk prosjekt på fredag, men jeg tror faktisk at vi skal klare det. Vi har sprengjobbet i et helt år, og jeg er ganske så imponert over hva vi har fått til. Dette er et prosjekt som vanligvis tar minst 2 år, og nå har vi klart det på ett.

Knerten er på aktivitetsdag med skolen i dag - de driver visst med sånt på vgs også. Jeg er veldig spent på om han har tatt med noe regntøy, for det er meldt skikkelig pøsregn.
Postet 11-09-23 kl 09:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Stemt.
Men når det står nærmeste valgloka, går de etter gatenavn? I så fall skjønner jeg valget. Men mye kortere til skolen vi sokner til.

Da får jeg brette litt klær før det er trening.
Postet 11-09-23 kl 09:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Mandag! Mandag er liksom min lørdag. Jeg fyker likevel rundt og gjør masse forskjellig, og nå begynner det å bli litt ryddig i katastrofeområdet. Sørgelig lite regn her, og null torden. Men jeg skal straks levere kake til en avdeling på høgskulen, fordi de skal feire at kona har fylt femti.
Postet 11-09-23 kl 12:09 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Ferdig med forelesning, og fortsatt ikke hørt noe fra skolen, så dette er en god dag.

Nå må jeg finne ut om jeg skal lese pensum en time, frem til jeg må dra for å stemme og hente Lillesøster, eller om jeg skal gå tilbake til krim-boka mi. Det er en fare for at krim vinner, for jeg er helt ør i hodet etter forelesningen.

Jeg digger foreleseren vi har, men han har en egen evne til å sette opp tempoet mer og mer, så siste halvdel går så fort at man må egentlig skrive med fire hender samtidig som man hører på han.
Siste 5 minuttene presser han inn 15 minutter i normal fart.
Postet 11-09-23 kl 12:13 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Feirer at det i dag er 4 år siden ankelen min ble operert, men å humpe rundt på krykker. Forsøkt å gå ut med søpla lørdag og endte med vond høyrefot, skrubbsår på venstre kne og en skikkelig donaldkul midt oppå hodet. Trynet med stil på trappa på vei ut av døra..
Postet 11-09-23 kl 12:59 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det er en god mandag her, etter en fredelig og fin helg. Mange morsomme oppgaver på jobb, og mange morsomme planer for resten av uka.
Postet 11-09-23 kl 13:48 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Da skal jeg veie opp for Skilpadda og erklære dette som en heidundrandes blåmandag med drittoppgaver og mengder med frustrasjon.



Det finnes altså ikke nok kaffe i hele verden!
Postet 11-09-23 kl 13:50 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mams: Du er jo virkelig mester i å skade deg på underlige vis.
Postet 11-09-23 kl 13:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det er alltid godt med litt balanse, Maverick.
Postet 11-09-23 kl 14:55 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
God bedring Mams fra en annen på krykker.
Postet 11-09-23 kl 15:37 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Spennende valgkveld.
Postet 11-09-23 kl 21:06 av Ine Ine er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no