Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 28-04-17 kl 08:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
Hondacrv sin avatar
Megleren skal komme ti på åtte, så her sit eg og blomstrer.
Postet 28-04-17 kl 08:41 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det verste med snøvær i april er tapetseringen av syt i sosiale medier.

Nuvel. En kopp kaffe til.
Postet 28-04-17 kl 08:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Det var koppen for meg i dag!

I tilfeldig rekkefølge: Det er fredag, solen skinner fra skyfri himmel, vårsemesterslitet er slutt, jeg har kaffe og sjokolade, langhelg i sikte, jeg har en 10-åring i dag, bursdagsselskapet ble unnagjort i går, etter langhelgen er det jobbsommertid, det er ikke fotballturnering i helgen, jeg har morsomme ting å gjøre både på jobb og hjemme.

Hvis jeg skal være negativ, så har kontorstolen min kjørt seg fast i øvre posisjon og jeg er for lett til å få trykket den ned.
Postet 28-04-17 kl 08:50 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Endelig på vei til jobb etter en morgen som var nærme hjerteinfarkt ( les treige unger).
Snart kaffe og langhelg.
Postet 28-04-17 kl 08:55 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Jeg har sagt opp og skal ha avslutningssamtale med en personalsjef jeg knapt kjenner i dag. Og jeg har forholdsvis mye å si, så dette kan jo bli spennende.

Ellers, sol og fin helg i vente og fin dag.
Postet 28-04-17 kl 09:14 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! Jeg har vært brøleforelder i dag.

Vi har en nestentenåring som må kjøres til skole for tiden pga. brukket kneskål. Han kan terge på seg en gråstein, og jeg aaner ikke hvor han tar de tenåringsfaktene fra.

Vi forlot hverandre med normalstemmer begge to, da. Det skal vi ha.

Vel, litt smilekaffe nå så jeg kan riste det av meg og komme i gang.
Postet 28-04-17 kl 09:39 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Hjemmekontor! Det har jeg sjelden, men i dag kommer det en stekeovnsdørserviceperson hit, så da må jeg holde meg hjemme. Bare litt irriterende i går kveld, da jeg satt og jobbet til sent, og fant ut klokken 23 at jeg ikke hadde kabel til laptopen. Så da var det bare å kjøre inn til kontoret og hente den. Var hjemme ved midnatt.

Så er litt trøtt og lei. Har allerede jobbet mer enn full uke. Kanskje jeg bare skal ta meg fri resten av dagen?
Postet 28-04-17 kl 09:44 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Oi Blå, ny jobb på gang da? Lykke til med samtale!
Postet 28-04-17 kl 09:47 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her sitter jeg med rettebunkene mine, men det er en relativt mild fredag i forhold til en del andre, da, så jeg tillater meg litt fredagsstemning likevel. Og så er det nydelig vårvær i Tromsø, til og med hestehov i veikantene! Du verden!
Postet 28-04-17 kl 09:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk ingling. Ja, jeg begynner i ny jobb etter sommerferien. Og selv om jeg er lei meg for å forlate gode kollegaer så har det vært såpass mye tull i andre deler av virksomheten (les ledelsen) at jeg er veldig fornøyd med valget.
Postet 28-04-17 kl 09:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg har syklet i motvind og med tung sekk, og det ble i overkant friskt.

Og så glemte jeg kanelbollen jeg skulle ha til kaffen hjemme!
Postet 28-04-17 kl 09:50 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer med det, Blå. Det er noen ganger gode kollegaer ikke veier opp for andre ting.

Jeg hotelljobber litt før besøk hos veldig syk slektning. Det blir en rar dag.
Postet 28-04-17 kl 09:57 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Iskald morgen! Nå drysser det litt ute, selv her på 0 m.o.h. Jaja, våren kommer, hvert år! Jeg er forholdsvis blid, men trøtt, tar på med huset fullt av besøk samtidig som man skal være på korpsfestival mye av helgen. I dag blir det direkte fra jobb til festival, håper det er mulig å finne parkering i rimelig nærhet av stedet. Det blir en laaang dag!
Postet 28-04-17 kl 10:03 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg ble "vekket" med bursdagssang og kjeks på senga i dag. Mannen hadde bestilt frokost fra Morgenlevering.no. Stas!

Nå sitter jeg og kikker ut på snøværet og prøver å jobbe litt. I ettermiddag kommer mamma på besøk. Hun kom hjem fra Malawi i går ettermiddag og skal være hjemme i to måneder.
Postet 28-04-17 kl 10:05 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
på Ingling! Og gratulerer Blånn!
Postet 28-04-17 kl 10:12 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen, Blånn!

Lykke til med samtale, Blå!

Det gjorde seg vist med litt snø i begynnelsen av uken, for nå spretter løvet og det er noen fine rosa blad/blomster på et tre utenfor kontorvinduet. Har hørt rykter om plenklipping også.
Postet 28-04-17 kl 10:14 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Ingeling
Lykke til med samtale, Blå. Og lykke til med ny jobb.

Hjemmekontor vest i havgapet hos pappa. Solen skinner, det har meldt svak bris, småfuglene synger, kusymre blomstrer, gresset er grønt - ja til og med engkarsen blomstrer! Her er det jo virkelig vår!!
Postet 28-04-17 kl 10:38 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


I dag er jeg fornøyd med at ungdomsskolen vår har landets beste mattelærer. (Bare synd hun ikke har klassen til min sønn. )

Mindre fornøyd med dundrehodepine, men man kan jo ikke få alt. Kaffe, derimot, det kan man få!
Postet 28-04-17 kl 11:15 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med dagen, Blånn, og gratulerer med ny jobb til Blå!

Jeg ble vekket av eldste kl 0740. Er det ikke skole i dag? Jo absolutt. Lenge siden sist vi forsov oss, men vi kom oss ut dørene.
Postet 28-04-17 kl 11:19 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Å, hun mattelæreren din leste jeg om i går, Maverick! Hun høres helt unik ut!

Fredag. Skrekkelig mye å gjøre, og en tretimers workshop som jeg ikke ser fram til. Får ikke lov til å lede den en gang. :hrmpf:
Postet 28-04-17 kl 11:56 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg nominerte Snuppas mattelærer til Norges beste, og synes det er litt dumt at det ikke var han som vant.
Postet 28-04-17 kl 11:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Hjemmekontor uten fungerende hjemmekontorløsning er interessant. Men det er god kaffe her, og to søte sovende hunder - det er det ikke på kontoret.
Og arbeidsro får man jo - så får det bare være at man ikke har tilgang på dokumentene sine - det er jo bare å lage nye. :

Det kom snø for en time siden. Nå er det blå himmel her, men jeg lar meg ikke lure og er mentalt rustet for neste snøfall.
Postet 28-04-17 kl 12:23 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
Bare kjeft og stress på jobb, men kake i lunsjen pga produksjonsrekord og snart helg.
Postet 28-04-17 kl 13:57 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg er happy snappy i dag etter at mannen sendte meg i seng før klokken ti i går og dermed har jeg fått mer enn nok søvn i natt og føler meg hel for første gang denne uken. Bare ett møte igjen av uken, og så er det helg!
Postet 28-04-17 kl 14:37 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God dag. Mye løping på jobb i dag, og mye løping når jeg kommer hjem. Jeg klarer jo aldri å hverken planlegge eller pakke så jeg har nøyaktig 55min på meg på å rydde i bilen, dusje pakke og stable ting inn i bilen før jeg må avgårde på samling med skytteren min. Jaja har fått til ting med mindre margin før.
Postet 28-04-17 kl 14:56 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg skal på Ett bord og spise i dag, og så på Edda på Den Norske, og gleder meg! Litt mer usikker på dugnad og første overnatting på sommerhytta i morgen, men det blir sikkert brrrrrra!
Postet 28-04-17 kl 15:03 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ah, få med deg den fantastiske følgespottingen da, Candy!
Postet 28-04-17 kl 15:06 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Utrolig hva man kan fagnerde om.
Postet 28-04-17 kl 15:15 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Synes dere kan få i gang en liten taktfast trampeklapp for Pete der, ja.
Postet 28-04-17 kl 15:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg har hatt krampeaktig dag på jobb, overtatt en leilighet som ikke ble ferdig og nå er det pause i flyttingen, det er ikke gøy å flytte i regnvær. Heldigvis er det meldt bedre vær i morgen.
Det blir en laaaaaang kveld.

Klemmer i øst og vest til de som trenger det.
Postet 28-04-17 kl 19:25 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jentungen min er noe av det staeste jeg noensinne har vært borti.
Postet 28-04-17 kl 19:39 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Så rart, Mavs, hvordan kan det ha skjedd?
Postet 28-04-17 kl 20:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg aner ikke, men moren min ler rått.
Postet 28-04-17 kl 20:43 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Postet 28-04-17 kl 20:46 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Om fire timer og tjueto minutter har jeg vært mamma i fjorten år. :savnerguttamine:
Postet 28-04-17 kl 22:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har hatt min siste arbeidsdag i Staten (i alle fall i denne omgang), og deretter sett The Good, the Bad and the Ugly på Cinemateket med mann og barn, og nå er det sen hjemmesashimi med hvitvin til. Snart bysselalle, kjenner jeg.

Candy, spent på å høre hva dere synes! Vi skal se den for andre gang i morgen. Skal følge med litt ekstra på følgespotene denne gangen.
Postet 29-04-17 kl 00:37 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no