Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

bina

Gammel

Litt frustrert

Postet 29-10-07 kl 16:09 av bina
Nå om dagen sliter jeg litt. Det er flere ulike ting, og jeg må ta noen valg. Ingen av valgene påvirker bare meg. Hva er rett og hva er galt? Jeg vet ikke. Har jeg gjort feil allerede? Kan det rettes opp? Jeg vet ikke. Velge slik eller velge sånn? Hva er best for familien? Og for meg? Og for mannen? Og barna? Og hvor mange flere skal jeg ta hensyn til? I hvor stor grad skal jeg ta valgene alene, og i hvor stor grad involvere andre? Hvor lenge skal vi vente og se?

Det er jobb. Og bosted....
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 1 bina er ikke aktiv
Gammel

- Nei, det har vi ikke penger til

Postet 04-10-07 kl 15:15 av bina
En venninne har en sønn som er lett funksjonshemmet. Han er svært nærsynt, og trenger litt spesiell tilrettelegging. I høst begynte han på skolen.

Det er snart ett år siden innskrivingen på skolen, og allerede før det tok foreldrene kontakt med skolen for å gjøre dem oppmerksomme på hans spesielle behov.

Nå er skoleåret godt i gang, og - vel - noen tilrettelegginger har de greid å få til. Men skolen som bygning er jo en tragedie for en som nesten ikke ser. Og ingenting...
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 bina er ikke aktiv
Gammel

Den enes nød, den andres brød

Postet 26-09-07 kl 14:08 av bina
Oppdatert 26-09-07 kl 14:13 av bina
Ja, så sier ordtaket, og i dag kjenner jeg veldig på akkurat det.

Hva er det med skadefryd? Jeg fikk vite i dag at noen jeg kjenner har diverse problemer. Jeg kan ikke gå mye i detalj uten å utlevere dem her, så bær over med meg.

Problemene er av typen i stor grad selvforskyldt. Litt av problemet er økonomi. I en tid med boligpriser og rentenivå som vi har nå så har de kjøpt over evne.

Det var ingen grenser for hvor fint og flott og perfekt alt måtte være....
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 bina er ikke aktiv
Gammel

Ikke så enkelt å være foreldre

Postet 20-09-07 kl 16:45 av bina
Dette blir nok et litt mer personlig innlegg enn de jeg har skrevet før. Av hensyn til familien må jeg være litt vag.

Det finnes et bilde av A4-familien, og vi passer ikke inn. Det finnes et bilde av standard-barnet, og ingen av våre passer inn der heller. Og da blir det jammen ikke enkelt å være mamma eller pappa. Innad i familien fungerer vi veldig godt sammen, kanskje bedre enn mange andre familier. For heller ikke vi voksne passer inn i standard-bildene. Men alle våre særegenheter...
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 1 bina er ikke aktiv
Gammel

Uærlighet varer lengst?

Postet 19-09-07 kl 16:42 av bina
I løpet av bare tre dager har jeg tatt tre ulike personer i løgn. Det ene tilfellet lot jeg passere, selv om jeg skjønte at han løy. Det andre tilfellet konfronterte jeg vedkommende med, uten at det fikk noe etterspill. Det tredje tilfellet var litt verre. For vedkommende løy om noe som var alvorlig, og i en situasjon hvor han burde vite bedre enn å prøve seg på løgn. Han burde visst at jeg kom til å kontrollere det han sa.

Det verste er vel at jeg skjønner ikke HVORFOR de lyver....
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 bina er ikke aktiv
Gammel

Og sånn går dagene

Postet 13-09-07 kl 10:07 av bina
Jeg våknet halvveis ved 5-tiden, glad og fornøyd for klokka hadde ikke ringt. Den skal ringe 06:35... Så jeg trodde det var lørdag. Strakk meg godt, snudde meg rundt og pakket dyna godt rundt meg igjen. Å så deilig at det er lørdag.

Lørdag? Hvem har egentlig bestemt at vi skal ha TORSDAGER??? Klokka ringte, den. Da hadde jeg akkurat sovnet skikkelig igjen, og det tok tid før jeg forsto hva den lyden var. Jeg trodde jeg var i koma, for armene lystret ikke, enda jeg flere ganger tenkte...
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 bina er ikke aktiv
Gammel

På bærtur

Postet 10-09-07 kl 12:57 av bina
Hvorfor plukker ikke folk bær lenger?

Jeg begynner kanskje å bli gammel. Jeg husker jo så godt den tiden da folk gikk mann av huse hver eneste helg i bærsesongen for å fylle fryseren til vinteren.

Min mor og bestemor forteller at de vokste opp med at bærplukkinga var matauk. "Alle" plukket bær. Både blåbær, tyttebær og multer. Det var vinterforsyning av pålegg.

Men for hvert år som går ser det ut til at bærplukkerne blir færre. Kanskje de har...
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 4 bina er ikke aktiv
Gammel

Madelines mor er mistenkt

Postet 07-09-07 kl 13:53 av bina
Ja, så står det å lese.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=161997¨'

Denne saken har gått innpå meg. Jeg må innrømme det. Helt fra første gang jeg hørte om saken har den rørt ved en streng. Og det tok ikke mange dager før jeg mistenkte foreldrene.

De virket så overdrevent PR-kåte, de var så organiserte og planlagte i sin atferd. Og tross alt - de fleste saker med kidnapping, drap, vold osv så er det jo nærmeste familie som står bak.

Det er...
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 1 bina er ikke aktiv
Gammel

- Jeg tror ikke på global oppvarming

Postet 07-09-07 kl 10:20 av bina
Ja, så sa hun. Kollegaen min.

- Det er jo bare for at staten skal kunne gi oss enda mer avgifter. Bilen har jo vært en melkeku i alle år, fortsatte hun.

Først trodde jeg at dama spøkte. Så jeg kostet på meg en liten latter.

Så skjønte jeg det. Hun mente alvor. Hun satt der med høyt hevede øyebryn og store øyne og erklærte at hun ikke tror på global oppvarming.

Alt var bare oppspinn og forskerne kjøpt og betalt, og alt bare for at regjeringa...
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 6 bina er ikke aktiv
Gammel

Arbeidsmiljø

Postet 06-09-07 kl 15:15 av bina
En klok mann fortalte meg en gang at de fleste arbeidstakere TROR at det er sjefens anerkjennelse som er avgjørende for om de føler seg verdsatt og trives. Men undersøkelser viser i følge han at det er ikke sånn. Det er forholdet til kollegene som er viktigst. Har man gode kolleger spiller sjefen en svært liten rolle.

Det stred i mot mine instinkter. Selvsagt er det sjefens godkjennelse vi ønsker! Vi ønsker at sjefen gir oss et klapp på skulderen og putter mer penger i lønningsposen....
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 bina er ikke aktiv
Gammel

Den offentlige fattigdommen

Postet 05-09-07 kl 15:03 av bina
Nyansatt i barnehagen "vår", med 15 års erfaring fra kommunal barnehage:

- I alle de 15 årene jeg jobbet i barnehagen ble det sagt at vi skulle få ny barnehage. Men ennå har nå ingenting skjedd. Nå orker jeg ikke mer.

Hvorfor? Jo, kommunen har ikke hatt råd til ny barnehage. Jevnlig har de bevilget noen kroner, basert på en plan fra noen år tilbake i tid. Men byggekostnadene fyker i været, og det de bevilger er alltid for lite.

Det har vært private...
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 3 bina er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no