Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 01-08-17 kl 08:15 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 42

Kommentarer

Gammel
Pappalille sin avatar
Du vet det er ferie når du ikke kjenner igjen lyden av vekkerklokken din.
Postet 01-08-17 kl 08:27 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Da jeg våknet var venstre arm helt ubrukelig pga. nerve i klem i skulder (evt. kalkdannelse). Men etter å ha syklet til jobb er den brukelig igjen. Dagens gladnytt.

Nå kaffe og rett i produksjon.
Postet 01-08-17 kl 08:45 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Ikke like hardt å stå opp i dag som i går, men jeg sliter fortsatt med å finne frem til jobb-hjernen.
Postet 01-08-17 kl 09:16 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Morn! Dundrende hodepine i dag. Jeg skulle egentlig ha legetime, men legen var blitt syk. Så nå prøver jeg å komme meg på jobb i stedet.
Postet 01-08-17 kl 09:24 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Første dag på lenge to unger skal avgårde og det er uvant. Godt vi ikke har noe tidsfrist idag.

Jeg er trøtt og har kaffe. Dog usikker om jeg rekker å stikke så mye av den.
Postet 01-08-17 kl 09:36 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er våken, blid og trøtt, var hos venninne og skravlet og drakk vin i går, alt for sent i seng men for en herlig kveld! Har ikke fått sjansen til å snakke skikkelig med henne på lenge, kun sporadiske møter innimellom, det var en skikkelig energiboost. Men jeg må straks gå og spise frokost og innta kaffe i mengder, ellers sovner jeg her jeg sitter. Utrolig snålt vær, i sted bøttet det virkelig ned, nå skinner solen.
Postet 01-08-17 kl 09:40 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Fikk kjørt bilen i vaskemaskin på vei til jobb. Det føles bra. Lillesøster starter i ny barnehage i dag, håper det også blir bra. Hun er i hvert fall veldig motivert selv. Her vest er været også temmelig ustabilt, men det er jo helt vanlig. Stabilt ustabild.
Postet 01-08-17 kl 09:49 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
tink: Jeg er i vest akkurat nå altså. Og har jo vokst opp her, men dette er nesten mer ustabilt enn det stabilt ustabile jeg husker.

Jeg fikk bilen hjem fra verksted i går, nå med bremser som er helt tipp topp og ingen varmgang lengre. Hurra! Og en del fattigere.
Postet 01-08-17 kl 09:52 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jobben min flytter inn i nye lokaler i dag. Så nå holder jeg til i Oslo sentrum igjen.

Jeg er "flyttegeneral", men nå er det innrykk om 5 minutter og jeg føler faktisk at jeg har en viss form for kontroll.

Men det er bare jobb noen få timer i dag. Snuppas lag skal spille to kamper på Norway Cup, og jeg kjenner at jeg mååååå stå på sidelinja.
Postet 01-08-17 kl 09:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Været her vest er jo helt umulig nå. Går jo ikke an å planlegge noe. Akkurat nå ser det jo veldig bra ut. Solen skinner, noen få hvite skyer. Men om det er som i går, så tar det vel ikke lange tiden før det kommer en mørk sky og bare kaster ned bøtter med vann.
Postet 01-08-17 kl 10:18 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Det var dette hjemmekontoret igjen, da.
Postet 01-08-17 kl 10:44 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Ble vekket av to gutteslamper som hørtes ut som en gjeng medium size elefanter 0630 i dag morges. De lagde eggerøre og bacon og var fryktelig søte, der de snakket fotball, fotball, mimret om SFO og serverte meg som skulle på jobb.
Postet 01-08-17 kl 10:48 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Skal snart dra til Trondheim med min søster og svigerinne. Vi skal ut og spise før konsert med Robbie Williams. Hjemme alene til sent lørdag kveld og har ferie. Det litt rart og luksus på en gang.
Postet 01-08-17 kl 11:09 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Jeg og lillebror er oppe. I dag skal ungene reise til faren og være der 3 uker. Det blir sikkert deilig en ukes tid, før jeg sikkert syns der er litt kjedelig.
Postet 01-08-17 kl 11:29 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Tilvenning på stor avdeling for minsten min i dag. Barnehagen vår er fordelt på flere bygg, nå skal han over i et annet enn han har vært før, og med helt andre folk. Det er litt rart og mest godt. Han er ikke så veldig hissig på å avslutte ferien, pussig nok.
Postet 01-08-17 kl 11:37 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Syklet til jobben i dag, da blir alt bra. Og særlig når jeg sitter med Øya-listen på øret.
Postet 01-08-17 kl 11:43 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! I dag er vi bare to på jobb, og spiller Øya-musikk mens vi jobber. Bjella for øyeblikket.
Postet 01-08-17 kl 11:51 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er på jobb, men hodet og øynene er på det som foregår på landskytterstevnet. Har egentlig ikke tid til å jobbe.
Postet 01-08-17 kl 11:55 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Jeg nyyter stillheten siden gutterampene mine har første dag på SFO.
De koser seg mer der enn hjemme.
Så lader jeg opp til å begynne å rydde kjøkkenet fritt for alt, og gjøres klar til maling. Det er siste rommet i oppussingsagaen for nå. Tror jeg.
Postet 01-08-17 kl 12:23 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ahhhh, noen ganger lever NAV opp til ryktet sitt altså.

Brev fra dem om "du har fylt ut inntektsopplysningsskjemaet for en ansatt feil!"
Svar fra meg, "nei, det har jeg ikke, bare se der og der"
NAV: "Åh, okei. Greit. Det er riktig. Men du må sende på nytt allikevel!"

Postet 01-08-17 kl 13:03 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Passe vær i sør. Vært og levert en stor pose til bruktbutikken. Men, kom selvsagt hjem med noe også.

Venter på en garasjedørmann som kanskje kommer om en stund. Greit å få gjort slike ting når vi likevel er hjemme. En telefon til rørlegger står og på planen.
Postet 01-08-17 kl 13:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Hvor i sentrum da, Tjorven?

Jeg har tatt buss for tog i dag også, og det fungerer overraskende greit, tapte nesten ikke tid på det i forhold til tog. Nesten så jeg er fristet til å fortsette, selv etter at togene har begynt å gå helt til Oslo S igjen. Men det er mer behagelig med tog, uten tvil.
Postet 01-08-17 kl 13:13 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Vært hos kiropraktor og blitt knekt opp. Føler meg helt mørbanka.
Nå kaffe i kaffesjappa.
Men det beste av alt idag- ingen unger hjemme.
Postet 01-08-17 kl 13:18 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
I ettermiddag skal vi en runde og se om noen lekebutikker har fått inn de nye settene til den kommende LEGO Ninjago-filmen. Må ha to av alle siden både mor og sønn digger dette, så bra vi har hatt billig ferie!
Postet 01-08-17 kl 13:54 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
En skole uten elever er stille... Når man i tillegg har en hel fløy helt mutters alene er det nesten skummelt stille. På AKS er det barn, da. Jeg har vært innom og hilst på nye 1. klassinger og vår nye lærling.
Postet 01-08-17 kl 14:03 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Så tidlig deres SFO'er og AKS'er åpner. Vår åpner ikke før 7.august, men for første gang har jeg ingen der lenger.
Postet 01-08-17 kl 15:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
I Oslo startet vel alltid AKS 1 august. Stengt hele juli hvertfall på vår skole.
Postet 01-08-17 kl 15:34 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Strålende sol og fint vær her på øya idag
Men litt mye vind! Likevel deilig med ferie her

Postet 01-08-17 kl 15:44 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Så vakkert, Nessie!
Postet 01-08-17 kl 15:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Åh så fint! Er det sånne fiskegreier som innrammer veien?
Postet 01-08-17 kl 16:48 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vet ikke om det er sånn fortsatt, men da mine sluttet i bhg/begynte på sfo gikk barnehageåret her til 15. august, så var det plandager på sfo, og så kunne de nye ungene begynne på sfo - stort sett samme dag som de hadde første skoledag eller kanskje en-to dager før. Ikke snakk om noen særlig tilvenning. Synes et system med bytte tidlig i august høres mye smartere ut.
Postet 01-08-17 kl 17:01 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Det starter 1. august her og. Jeg har både førsteklassing og barnehagebarn og klarer ikke være to steder på en gang, så jeg har tilvenning med barnehagegutten denne uka og førsteklassingen neste. (Han slenger rundt med iPad mens faren har hjemmekontor, trur jeg må ordne med besteforeldrebarnevakt, om minsten ikke slår seg til ro snart.) Takk og pris for avspasering.
Postet 01-08-17 kl 17:08 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
SFO åpner 1. august hos oss også, men skolestarteren min begynner 7. Vi har tilvenning av fireåringen i ny barnehage samtidig, men rett ved siden av hverandre og med fleksible ordninger for begge foreldre, så regner med det går bra. En får vel ikke være så mye med dem på SFO uansett?

Vi lever latmannsliv på Mallorca. Ungene rangler, men sover lenger (hjemme våkner de tidlig uansett), og vi gjør ikke så mye utover å bade masse, gå korte turer, spise og sløve inne med AC innimellom slagene. Det er helt greit, kjenner jeg, og jentene stortrives i vann og blir stadig tøffere.
Postet 01-08-17 kl 17:42 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
SFO var åpent her tom første uken i juli og har da stengt fire uker etterpå. Var veldig greit å ha tilvenning der før skolestart, helt vanlig her.
Postet 01-08-17 kl 17:43 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Så deilig, Ingling! Det var slik våre dager i Spania var også.

Tror jeg var en halvtimes tid med yngste på SFO bare, kortere med eldste. Hun kom ikke på at hun kunne protestere på det.
Postet 01-08-17 kl 17:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er planleggeingsdag for SFO i dag og så starter de for fullt med barn i morgen 2. august. Og så har SFO planleggingsdag igjen 16. august sammen med skolen før skolestart dagen etter.
Postet 01-08-17 kl 18:06 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg var med fjorårets skolestarter to dager og så en halvtimes tid ved levering i over ei uke etter det. Det var flere andre foreldre som fulgte en dag eller to, men min var nok den som trengte følge lengst. Jeg regner med det går bedre med årets, siden han har broren der, og derfor starter de to bare ei uke før skolestart. Storebror trengte virkelig de to ukene i fjor. Jeg henta i tillegg tidlig flere dager i uka det første halvåret. Uventa tøff start... Krysser fingre for at mellombror finner seg fortere til rette.
Postet 01-08-17 kl 20:03 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
SFO-tilvenning varte ca 5 minutter for snuppa og et par timer for knerten.

Snuppas lag vant begge kampene sine i dag. Og så har vi den aller, aller kuleste supporterklubben. Voksne menn som står med banner og flagg og synger for 12-årige jenter setter vi enormt pris på.
Postet 01-08-17 kl 20:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Så herlig, Tjorven!
Postet 01-08-17 kl 20:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Mellomste fant seg aldri tilrette på SFO og sluttet til høstferien i 1. klasse. Yngste var trygg fra første minutt. Jeg er helt fascinert over hvor ulike søsken kan være.

Nå er de alle store og oppbevarer seg selv etter skoletid.
Postet 01-08-17 kl 21:03 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
To dager Norgesferie holder! Den siste ferieuka hjemme avsluttes nå og jeg går på jobb i stedet. Dette været gidder jeg ikke kaste bort dyrebare feriedager på.
Postet 01-08-17 kl 22:31 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg blir så glad når det ikke bare er jeg som ikke liker Norgesferie pga været.
Postet 01-08-17 kl 23:36 av Millen Millen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no