Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 13-06-19 kl 08:26 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar

Yngste skal ha muntlig eksamen i dag, og jeg gleder meg til hun er ferdig. Litt lei av høye skuldre og høyt stressnivå, for å si det sånn. Ellers er jeg trøtt som en strømpe og teller ned til ferie.
Postet 13-06-19 kl 08:32 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Yes! Det er meldt sol i ettermiddag - da er det utendørs skoleavslutning for yngste. Hurra!

Jobbe, ja.
Postet 13-06-19 kl 09:03 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Jeg hadde mulighet til å avspasere en dag denne uken og da ble det selvsagt regn.

Her har også yngste eksamen i morgen. Hun har fått ett av sine sterkeste fag og er enn så lenge ganske rolig.
Postet 13-06-19 kl 09:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Vi skal ha aktivitetsdag i dag og rektor har meldt meg som frivillig til å være med, uten å klarere med meg. Men, hadde nok sagt ja om han hadde klarert det først. Huk i drittvær blir sikkert hyggelig...
Postet 13-06-19 kl 09:36 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Her er det mellomste som har muntlig i dag, og i likhet med 007 har jeg også fått så det rekker med høye skuldre og febrilsk stress. Krysser fingre for både agentdatter og egen datter.
Postet 13-06-19 kl 10:38 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har gjemmekontor etter muntlig med egne elever i går og før muntlig med eksterne i morgen. Deilig med forberedelser i joggebukse.

Funderer litt på å legge inn et skambud med kort frist på en leilighet.
Postet 13-06-19 kl 10:42 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Møter på Skype kan være usigelig kjedelig.
Postet 13-06-19 kl 11:04 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Skal på abortdemonstrasjon ved Stortinget i dag. Faen heller, altså.
Postet 13-06-19 kl 11:12 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg er på jobb for første gang denne uka. Det er full rulle med muntligeksamener og ingen ordinær undervisning pga for få ledige rom, så jeg har sittet hjemme og sensurert så langt. Nå prøver jeg å tyne meg gjennom noen tyskvurderinger som må være ferdige til i morgen. Det er tungt, men heldigvis ser jeg slutten.
Postet 13-06-19 kl 13:09 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Anda sin avatar
Muntlig her og. Jeg skulle dog ønske at kandidaten stresset (aka: forberedte seg enda) litt mer.
Postet 13-06-19 kl 13:09 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
3 navngitte veto-land i FN unna å score 6’ern, visstnok. Jeg er usigelig glad for at han kan gå ut av siste innsats fra ungdomsskolen med en opptur og mestringsfølelse. Det har vært to beintøffe, siste år.
Postet 13-06-19 kl 14:22 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så godt å høre, Anda. Jeg kan ta og føle på frustrasjonen din. Forhåpentligvis blir det bedre på vgs.

Jeg har avlagt eksamen i dag selv, faktisk. Jeg er noe usikker på hvordan det gikk, men håper og tror at jeg har bestått. Det er en sertifisering, så jeg er enten sertifisert eller så får jeg bare fortsette å gjøre jobben "uten formell kompetanse". Jeg får svar om en til to uker.
Postet 13-06-19 kl 14:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Har kommet hjem fra tur.

Eksamenskandidaten er kommet hjem fra skolen, men mine velmente forsøk på å hjelpe er visst bare stressende, så nå har jeg trukket meg unna og bort til noe eget arbeid.

Satser på at mannen får lov til å hjelpe når han kommer hjem. Akkurat her er det greit å la pedagogen utfolde seg, lillesøster og jeg bare gnager på hverandre i sånne situasjoner.
Postet 13-06-19 kl 14:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Dette er den ene dagen i året jeg har lyst til å skifte yrke, er overbevist om at jeg ikke duger i jobben og har generell liten lyst til det meste. Det pleier å bli bra når man først er i gang med eksamenene, men det blir godt med helg i morgen ettermiddag.

Lykke til til kandidaten, Blå, og håper du får et godt resultat, Tjorven!
Postet 13-06-19 kl 16:45 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk Matilda.

Kandidaten har sovet litt og det hjalp på humøret. Nå arbeider hun og jeg får lov til å hjelpe. Jeg sitter på andre siden av bordet med avis og strikketøy og prøver å ikke være for invaderende.

Jeg ser på oversikten over eksamener at det er en ganske tøff dag for lærer og sensor også. Og de skal jo også være på topp og positive hele dagen. Mannen skal også være sensor i morgen og jeg regner med at han kommer til å være ganske trett.
Postet 13-06-19 kl 17:10 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg har vært ute i drivhuset og knepet tyver av tomatplantene mine og er tussete lykkelig.
Postet 13-06-19 kl 19:41 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Sant det er fint, Albertine? Er dere på plass i nytt hus?

Kanskje jeg også burde pusle litt i drivhuset, framfor å gruble over eksamen. Nå er det så seint at det blir det det blir, liksom, jeg får ikke gjort stort mer enn å åpne for samtale om temaene vi har dekka i år.
Postet 13-06-19 kl 20:19 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg er på plass, kjæresten kommer om tre uker etter ferien. Drivhuset er herlig og jeg jobber hardt med hagen. Gleder meg vanvittig til sommeren!
Postet 13-06-19 kl 20:31 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Lykke til i morgen, Matilda! Jeg hadde mine oppe i går og det gikk så ufattelig mye bedre enn forventet. Sender gode vibber!
Postet 13-06-19 kl 20:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Takk, Blondie!

Så hyggelig å høre, Albertine!
Postet 13-06-19 kl 20:49 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg har litt vondt i hjertet mitt... Hagen vår er ikke veldig stor, og midt på plena står to svære rhododendron som tar all plassen. Egentlig er det forferdelig å tenke på å kvitte seg med dem nå når de blomstrer så overdådig, men det er ikke plass til dem. La dem ut på ei kjøp/salg-gruppe på FB og ble pepra med meldinger fra folk som vil komme og grave dem opp. De tåler jo det ganske bra, så det er en grei løsning at de får gi noen andre glede. Men de er så fiiiine.....
Postet 13-06-19 kl 23:53 av Albertine Albertine er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no