Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 09-10-19 kl 08:09 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Først?
Postet 09-10-19 kl 08:50 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Denne uka er arbeidsuke for ungdommen. Min eldste og kollegaens ungdom jobber to dager hver med lettere produksjonsarbeid. Penger i kassa for de, og småarbeid unnagjort for oss. Vinn-vinn.
Postet 09-10-19 kl 08:52 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Mornings! Jeg har startet dagen med litt frokostbordkontor, nå skal jeg snart kjøre til det ordentlige kontoret. Det er bare så stille og fredelig her akkurat nå, så litt mer kaffe.

Full dag med møter, og forhåpentligvis litt tid til å jobbe med andre ting mellom slagene.
Postet 09-10-19 kl 08:56 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Et kvarter etter skjema i dag.
Innom optikeren og prøvde briller igjen i går siden de to favorittene mine ikke kom med lang nok stang. Er så i tvil hva jeg skal velge. Falt for et par i rosegull med kantete glass, men du og du så uvant. Jeg har mørke ganske dominerende briller nå.
Postet 09-10-19 kl 09:30 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 09-10-19 kl 10:31 av star
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen!

Sanket husmorpoeng i morges, stod opp kl. 6 og laget ferdig middagen, slik at det er bare for mannen å sette den i ovnen (kylling med grønnsaker og saus) og koke ris når han kommer hjem. Godt hva som er gjort.

Ganske rolige dager på jobb denne uka, det er høstferie her.
Postet 09-10-19 kl 09:34 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen, eller Morgen, tenker jeg vi kan begrense oss til.

Jeg har knapt sovet i natt, og ga til slutt opp og sto opp i otta. I det minste så fikk jeg en lang morgen hjemme før jeg fikk dyttet ut og avlevert barn. Jeg testet ut hvilken musikk som raskest får ungene fra koma til tilnærmet blide og glade. Den innsikten kan komme godt med senere.
Postet 09-10-19 kl 09:34 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
trøtt morgen i dag.
Jeg har fått latte til frokosten.
Postet 09-10-19 kl 09:37 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Blir en travel dag i dag.
Ført en hektisk dag på jobb med mye møter.
Så etter middag får vi besøk av svoger med familie, og så i kveld må jeg ned i kiosken på idrettsplassen for et par timer med dugnad..
Postet 09-10-19 kl 09:55 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God morgen.
Etter to dager med mensmigrene ser det endelig ut til at den har slippet taket. Da kan det hende jeg orker å ta et tak i heimen, som var planen for høstferien.
Postet 09-10-19 kl 10:09 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Vi så episode 2 av Exit i går og både det første huset de filmer fra og hus to (og tre) er naboer til oss. Hus et litt nede i gaten for oss hjemme. Der filmes det titt og ofte. En Karpe-video er f.eks. derfra.

Hus to der festen er, er fra vår hyttenabo Bjørn fra (han bor året rundt). Han er en type som pusser opp, snekrer og ordner og legger stein mest hele tiden og det merkes. Han kjøpte en ganske slitt eiendom for en hel el år siden. Nydelig sted.

Hus tre, der de overnattet er fra et hus et steinkast bort.

Eierne av de to siste husene fikk lov å spille statister og de var de to redningsmennene.
Postet 09-10-19 kl 10:09 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har høstlanghelg og har startet dagen med å legge ut tilbakemeldinger/vurderinger til norskelevene mine på noen småtekster de har skrevet på nynorsk (de får bare bestått/ikke bestått; det er mest for øvingens del). Nå prøver jeg å motivere meg selv til å begynne på en vurderingsbunke. Problemet er at jeg har mer lyst til å begynne på en annen - men jeg ta den jeg ikke har lyst til først.

Til sammen har jeg fem bunker jeg bør være gjennom i løpet av "ferien". Tre av dem er heldigvis fra yrkesfagsklasser med hhv. 10 og 12 elever.
Postet 09-10-19 kl 10:25 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
daffy sin avatar
Plass til en til i stuggu? Eller stuen som er litt mer naturlig for en bergenser å si?

Brrr, akkurat fått varmen igjen i fingrene etter å ha syklet halvtime nedoverbakke til jobb. Må få tak i oppladbare varmehansker hvis jeg skal gjennomføre ambisjon om å bli helårs (el-)syklist tror jeg.
Postet 09-10-19 kl 10:36 av daffy daffy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg stod opp grytidlig, stekte vafler og sang bursdagssang for den ferske 12-åringen.

Men nå sitter jeg på seminar og forsøker å lære. Jeg trenger kaffe.
Postet 09-10-19 kl 10:37 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Har funnet fram lyslampen min, nå skal mørketungsinnet bekjempes! Kjenner det sniker seg innpå både katastrofetanker og søvnproblemer, men har bestemt meg for at denne høsten og vinteren skal bli bedre enn de foregående! Ja til høstfarger, nei til høstmørke!!
Postet 09-10-19 kl 10:40 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Er du også bergenser, daffy? Da er det jaffal plass til deg i stuen, selv om sånne som oss ofte tar mye plass.
Postet 09-10-19 kl 10:43 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg. Er. Så. Lei. Av. Å. Hoste!
Postet 09-10-19 kl 10:51 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det er nydelig vær her, og fantastiske farger på trærne. Bare så synd at det også er stappmørkt før klokka 6 på ettermiddagen nå. Mørketida blir tyngre for hvert år.

Jeg får trøste meg med at jeg reiser til Wien neste lørdag og skal være der ei uke. Bare jeg blir ferdig med alle vurderingene. Har fortsatt ikke kommet i gang; det ble så mange "skal bare" ...
Postet 09-10-19 kl 10:55 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med 12-åringen, Tjorven
Postet 09-10-19 kl 10:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hjemmekontor her idag, kanskje jeg kan få gjort noe av det jeg egentlig skal gjøre? Ungene startet kl. 9 på skolen idag så det ble en litt roligere morgen enn ellers. Her i Oslo regner det og er rått og kaldt. Mulig jeg må fyre i peisen for å få varmen i kroppen.
Postet 09-10-19 kl 11:01 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Så kult, Pelen! Jeg har siklet på alle husene i Exit i de episodene jeg har sett så langt (men det er absolutt det eneste jeg er misunnelig på ).

Jeg har en forkjølelse på lur som ikke kommer helt frem, det er så annoying, for da blir jeg jo ikke kvitt den heller.
Postet 09-10-19 kl 11:18 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hadde mange møter i kalenderen i dag, de aller fleste via skype/video. Men så er det trøbbel med skype i dag, så da ble det plutselig mulig å få unna forefallende dokumentlesing.
Postet 09-10-19 kl 12:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Karamell sin avatar
Denne bergenseren er syyyyhk i høstferien. Og min mor, som er på besøk er også smittet. Min mann som var syk først. Jeg har alt meldt forfall til jobb i morgen. Det er planleggingsdag og jeg har ingenting å gjøre i en kald håndballhall i seks timer i morgen å gjøre!

Exit var veldig bra, selv om jeg var skeptisk i første episode!
Postet 09-10-19 kl 12:20 av Karamell Karamell er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med 12-åring, Tjorven!
Postet 10-10-19 kl 00:10 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no