Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 08-10-19 kl 08:12 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Maverick sin avatar
First!
Postet 08-10-19 kl 08:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
På vei til jobb på ganske så full t-bane. Jeg vet at «forskningen sier» at det skal være greit å stå på kollektivtransport i inntil 15 minutter. Jeg er visst ikke helt enig.
Postet 08-10-19 kl 08:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Fra 10 grader og regn i Bergen, til snø på OSL.
Postet 08-10-19 kl 09:05 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
God morgen
Postet 08-10-19 kl 09:14 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Dingler foran en pc som ikke har lyst å gjøre noe.
Dalte snøfjoner da jeg gikk ut døra. Glad jeg fikk på vinterdekk på lørdag.
Postet 08-10-19 kl 09:21 av star star er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Å, huhei, nå begynner det å bli temmelig hufsete å sykle, altså, og jeg gruer meg sånn til sykkelen må parkeres. Jeg har alltid vært litt selvtilfreds over å ikke kjøre bil til jobb, men syklet/løpt/tatt kollektivt. Men nå holder det hardt, altså. Det er så tungvint med kollektivt og SÅ lett med bil! Og her jeg er nå så er det akkurat såpass langt at å løpe gjør et litt for kraftig innhogg i tiden enkelte dager.

Huff, får finne en kombo til vinteren.
Postet 08-10-19 kl 09:23 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Postet 08-10-19 kl 09:24 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg er fortsatt dårlig, og blir heller kleinere enn bedre. Nå har jeg kastet inn håndkleet og tar en dag under dynen - og uten snakking. Bok, te og soving.
Postet 08-10-19 kl 09:29 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
God bedring Candy darling
Postet 08-10-19 kl 09:38 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
God bedring, Candy!

Jeg har ferie fra jobben, men sitter med studier. Skal snart ha arbeidsfellesskap med ei venninne som også må være effektiv i dag.
Postet 08-10-19 kl 09:39 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring Candy

Jeg er på høstferie og ligger veldig godt i en varm seng og lurer på når jeg skal orke å stå opp og begynne å fyre i ovnen i en veldig kald stue
Postet 08-10-19 kl 09:41 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God bedring, CD!

Jeg går på t-banen på endestoppen, det er altså så genialt! Jeg får alltid sitte, og så står den klar før tida, så jeg kan vente på avgang inne. Hjem er ikke like smidig, men det er heldigvis sjelden jeg må stå.

Lang dag i vente, men har ihvertfall startet den på hyggeligst mulig måte, med å følge førsteklassingene til skolen.
Postet 08-10-19 kl 09:42 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
God bedring, CD. Det har vært mange syke rundt om nå, og for meg virker det som det er ganske seigt. Selv hostet jeg i tre uker, mannen i "bare" to.

Tjorven: Jeg synes det å stå på banen er grusomt, så all medfølelse. I hvert fall om morgenen når jeg er trøtt og alt er litt fælt.
Postet 08-10-19 kl 09:47 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Vel innstallert på jobb med en god kopp te og passe mengde arbeid foran meg. Tegner til å bli en god dag. Ganske fint vær ute, og 8 grader i morges. Herlig - i går våknet vi til et par minusgrader, så det varierer for tiden.
Postet 08-10-19 kl 09:49 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg fikk siste sitteplass på t-banen i morges. De fleste dager får jeg sitte, men de som kommer på stoppet etter meg må alltid stå. Det gjør noe med meg de dagene jeg må stå på vei til jobb. Hjemover kommer jeg på en stappfull t-bane på Tøyen. Da hører det til sjeldenhetene at jeg får sitte før etter to-tre stopp. De fleste dager får jeg sitte mesteparten av turen, men ikke alltid.
Postet 08-10-19 kl 09:55 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Mornings! Jeg har jo dessverre blitt en som kjører til jobb, men heldigvis i en liten søt el-bil, så det letter samvittigheten noe. Jeg er fremdeles overlykkelig over å ha 15-20 minutters tur til jobb fremfor minimum en time med bytting her og der, det er veldig godt. Savner podkasttiden min, da.

I dag er det hjemmekontor, før oppfølgingsmøte på skolen for førsteklassingen. I ettermiddag skal jeg på fagnerdemøte og sosialisere litt, det blir fint.
Postet 08-10-19 kl 10:00 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Normalt sett så tar jeg en bane som stopper i sentrum. På den er det alltid ledige sitteplasser på det tidspunktet jeg reiser, men annenhver bane går gjennom byen og ut i "Timar"-land, og på den banen er det mye fullere. Og i dag var jeg litt for treig, så det ble en sånn bane. Jeg står bare i 16 minutter, men i dag var det mer enn nok.

Og nå har jeg fått toppet dagen med et aldri så lite legebesøk med knerten. Han har en inngrodd tånegl som så ut til å bli bra, men som etter at antibiotikakuren ble avsluttet har blitt MYE verre på rekordtid. Så moren min ble skikkelig streng med meg i går og beordret han til lege. Det hører med til historien at moren min er sykepleier og ALDRI tok ungene sine til legen ... for hun kunne fikse det meste selv. Brukne fingre og "småoperasjoner" av vorter og inngrodde tågnegler ble fikset på kjøkkenbenken ... men med barnebarna er det visst ikke helt sånn.
Postet 08-10-19 kl 10:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg vil også ha t-bane.

Høstferie på meg også. Jeg skal kjøre mamma hjem fra korttidsoppholdet, så der går nok formiddagen med.

Noen som har noen gode middagstips? Må ikke inneholde for mye karber.
Postet 08-10-19 kl 10:05 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
God morgen! Her bruker jeg nøyaktig 17 minutter på å gå til jobb, kortet tiden ned til 8 minutter i dag, ved å ta bysykkel en del av veien. Godt å bo sentralt.

Ellers er det en relativt stor dag for 14-åringen i dag, hun får endelig ta av tannreguleringa som hun har hatt i over to år. Skulle egentlig gjøre det på fredag, men så ble timen utsatt i dag pga bemanningsproblemer hos kjeveortopeden. Men nå blir det endelig.
Postet 08-10-19 kl 10:07 av My My er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Dag to i høstferien. Så deilig å ha fri hele uka. I går fisket vi og plukket epler som resulterte i fisk til middag og laging av eplegele. I dag skal jeg og gutta lage treretters middag. Mannen fikk gavekort på det til bursdagen sin. Så mye kjøkkentjeneste, men det er meldt regn så passer fint. Kaffe trakteren er satt på og det er forbi ovnen. Litt bok og avslapping før frokost.
Postet 08-10-19 kl 10:10 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har så vondt i kneet og legg for tiden at alt er jævlig. Det inkluderer å gå, sykle, sitte og tydeligvis sove også.
Postet 08-10-19 kl 10:13 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Første høstferie-dag for undertegnede, og kaffen nyytes foran god morgen Norge. Tror ikke jeg har sett en hel morgen siden jeg var i permisjon!
Vi skal noen dager til hytta, og det melder øs pøs hele uka. Mere peiskos da.
God bedring til de som trenger!
Postet 08-10-19 kl 10:14 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Høstferie i Roma, og planen i dag er Peterskirken.
Postet 08-10-19 kl 11:01 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
007: Elgskav, søtpotetmos og spinatstuing! Hadde det søndag og rester i går, og fytti så godt det er!!

Fort gikk det også.
Postet 08-10-19 kl 11:14 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Snø
Trøtt i dag. Mannen skal bort i kveld, så da kan jeg legge meg tidlig.
Postet 08-10-19 kl 11:23 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God bedring Candy! Jeg hadde sofadag i går, godt pleid av fireåring jeg ikke orka å levere i barnehagen.
Postet 08-10-19 kl 11:42 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er satt opp på inspeksjon og det regner. Vil ikke ut. Ingen har spurt meg om det er greit og har dessverre ikke noen møter å skylde på.
Postet 08-10-19 kl 11:59 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag. Jeg har egentlig feriedag, og har sittet i møte for frivilligjobben. Men det rant inn så mange e-poster med ordre ( )at jeg har tatt en tur på jobb for å konvertere de til plukklister. Tenkte å dra litt tidligere, da. Vi får se.
Postet 08-10-19 kl 12:15 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Siste innspurt før høstlanghelg (offisielt kalt høstferie). Jeg skuer ut over 23 elever som sitter og skriver tysk og sørger for å gi meg arbeid i "ferien".
Postet 08-10-19 kl 12:32 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Her er det siste arbeidsdag før vi tar en liten høstferie. Det regner og er skikkelig høst ute og inne får jeg liksom bare ikke helt varmen. JEg vil ha pledd og sofa!

God bedring, Candy!
Postet 08-10-19 kl 13:19 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
I dag skal vi ut å prøvekjøre bil. Ikke noe jeg synes er spesielt gøy, men mannen har fått det for seg at han vil ha ny, så da blir jeg med en tur.
Postet 08-10-19 kl 15:37 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Ikke vilt, Poly. Og ikke spinat. :kresen:

Jeg fikk meg en frisørtime og outsourcet middagen til ungdommene. Det blir taco.
Postet 08-10-19 kl 16:19 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Polyanna, hva med piggdekk?
Postet 08-10-19 kl 17:24 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Hvis jeg skal på kontoret til/fra vanlig arbeidstid må jeg ALLTID stå på banen. Begge veier.
Postet 08-10-19 kl 17:45 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no