Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nasses lille verden

Det er ikke gøy...

Jeg er liten og rosa, men om min verden er i virkeligheten så liten som meg vites ikke, men noe må jo bloggen hete? Og noe må den handle om - mye dill og dall; smått og stort.
Rangér dette innlegget

Det er ikke gøy...

Postet 09-05-09 kl 22:05 av Nasse

... å oppdage ei kul i brystet. Alle tankene som flyr rundt som gale. Frykten for det man helst ikke vil snakke om eller nevne med ord. For det kan gå troll i ord. Så går man til legen som også kjenner at det ene brystet er mer knudrete enn det andre. En får bekreftelse på at en ikke er hypokonder. Egentlig så håper en jo på det. Det er en god følelse å bli tatt på alvor, og får time på kirurgisk og mammografi uka etter 17.mai. Legen mente at det sannsynligvis ikke er noen ting, men kun en betennelse. Noe som jeg håper på i det minste. Heldigvis blir min kjære med meg på undersøkelsene.

Og her sitter jeg alene en lørdagskveld, mens min kjære løper Holmenkollstafetten.

Postet under Smått og stort
Kommentarer 32 E-post blogginnlegg
Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
:klemme:
Dette bare skal gå bra det.
Postet 09-05-09 den 22:21 av
Gammel
Agent Scully sin avatar
Sånt er aldri gøy. Forhåpentligvis er det snart et tilbakelagt kapittel og du kan puste lettet ut. Inntil da får du ta en fra meg.
Postet 09-05-09 kl 22:24 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Postet 09-05-09 kl 22:25 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Noba sin avatar
Uff, sånt er ikke gøy nei. Ventetiden er kjip, håper at det er kun gode nyheter på mamografi.
Postet 09-05-09 kl 22:27 av Noba Noba er ikke aktiv
Gammel
torsk sin avatar
Bra at legen mener det sannsynligvis ikke er noe, men skjønner godt at det er ubehagelig å måtte vente på å få det helt avklart.
Postet 09-05-09 kl 22:32 av torsk torsk er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Kjipt ja. Men jeg kan trøste med at alle jeg kjenner, som har vært i samme paniske kjipe situasjon (og det er ganske mange etterhvert) har endt opp med diagnose fibradenomatose, cyster eller rett og slett ingen verdens ting. Så satser på at det er slik hos deg og. Det vanligste er vanligst.

Postet 09-05-09 kl 22:37 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Balanse sin avatar
Hør på missa.
Postet 09-05-09 kl 22:40 av Balanse Balanse er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Ja, det er det jeg tenker også. Det er godt man undersøker for sikkerhets skyld. Og det er det det rasjonelle i meg sier også. Og som regel er hverdagen såpass hektisk at jeg ikke har tid til å tenke på det heldigvis, men så var det helgen da - og da særlig når gubbelille ikke er hjemme.

Takk for alle klemmer, forresten.
Postet 09-05-09 kl 22:44 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Ouch, nå har du et kjipt. :erfart: Missa har heldigvis rett, og jeg er en av dem som svevde ut etter å ha fått konstatert vanncyste. Ta deg et glass vin, og gjør hyggelige ting.
Postet 09-05-09 kl 23:00 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Ja, jeg har tenkt å åpne en flaske hvitvin som jeg vant på jobben. Håper den ikke er for søt ...
Postet 09-05-09 kl 23:02 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
MegaMie sin avatar
Kos deg med vin du, dette går helt sikkert bra.
Postet 09-05-09 kl 23:18 av MegaMie MegaMie er ikke aktiv
Gammel
MsM sin avatar
Uff, sånt er ikke moro. Legen har nok helt rett i at det ikke er noe farlig. Det er jo tross alt det vanligste.Men det er uansett fryktelig å gå sånn og vente.
Postet 09-05-09 kl 23:22 av MsM MsM er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Jeg må si at jeg er imponert over hvor kjapp innkallelsen til kirkurgi og mammografi kom - allerede ei uke etter at jeg var hos legen. Timen er 3/4 uker etter henvisningen. Ikke galt det, tvert i mot.

Og vinen var heldigvis ikke søt.
Postet 09-05-09 kl 23:32 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Det er klart man blir redd, men som flere her sier, det er mange som opplever dette. Men absolutt alle kuler bryst skal sjekkes ut, selv om erfarne leger er helt sikker på at det er noe som ikke er farlig, som cyster eller fibroadenomatose, det skal utredes. Alltid.

Jeg hadde trøstet meg selv med at knudring som du beskriver er mer typisk for fibroadenomatose enn noe farlig altså.
Postet 10-05-09 kl 00:59 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Takk for alle klemmer og godord.
Og så skal jeg være litt mer rasjonell fremover, for jeg vet jo det jeg også at det ikke er noe "farlig" egentlig. Det skal uansett bli godt å bli ferdig med undersøkelsene slik at jeg slipper å tenke på det mer (må selvfølgelig undersøke meg selv som vanlig).

Litt vin og tåpeligheter på TV hjelper bestandig på humøret.
Postet 10-05-09 kl 01:05 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Nabojenta sin avatar
Jeg oppdaget en slik kul for noen måneder siden. Fikk time til mammografi først to(2!) måneder etter oppdagelsen. Jeg gikk rundt med angst og skrekk for hva dette ville innebære. Det var grusomt. Så kom endelig dagen for mammografi den 17. april. En fettklump. En helt ufarlig fettklump. Der og da ble jeg nesten skuffet. Jeg hadde forberedt meg grundig på dårlige nyheter, men hadde ikke tenkt på at nyhetene kunne bli gode.

Hør på Esme. Pust med magen. Og husk at i de aller fleste tilfellene er det ufarlige fettklumper. Lykke til!
Postet 10-05-09 kl 01:15 av Nabojenta Nabojenta er ikke aktiv
Gammel
LilleLeo sin avatar
Håper du klarer å holde hodet noenlunde klart, og at det ikke er noe gale.
Postet 10-05-09 kl 01:51 av LilleLeo LilleLeo er ikke aktiv
Gammel
Dette går bra, Nasse. :klem:
Postet 10-05-09 den 02:01 av
Gammel
Pelen sin avatar
Postet 10-05-09 kl 04:46 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Jeg har en sånn kul jeg også. Skal ringe legen i morgen og få en time til den. Jeg gjorde det ikke med en gang den kom, for jeg orket ikke å få beskjed om kreft akkurat nå. Men nå har jeg brått bestemt meg for at det er en fettkul, og den beskjeden kan jeg takle.

Dette går bra.
Postet 10-05-09 den 08:02 av
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg skjønner det er tøft å vente på undersøkelsen, men hør på ekspertene du, det er stor sjanse for at dette er ingenting.
Postet 10-05-09 kl 09:46 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Smilefjes: Løp til legen, greit å være sikker på at det er en fettklump eller noe.
Postet 10-05-09 kl 10:51 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Jepp. Jeg er jo ikke syk eller noe - jeg tar en telefon til legen i morgen tidlig.
Postet 10-05-09 den 10:56 av
Gammel
Takk for at du skrev dette forresten. Det er greit å vite at standard er videresending ellers er det lett å bli redd når man sendes videre. :klem:
Postet 10-05-09 den 11:32 av
Gammel
rajraj sin avatar
Det er ikke gøy, nei.
Postet 10-05-09 kl 11:33 av rajraj rajraj er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Det gikk bra med meg, det var ingenting, eller det var en litt hoven lymfeknute, men ingenting farlig. Håper det samme er tilfellet med deg.
Skjønner godt at du engster deg.
Postet 10-05-09 kl 11:48 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Kuler er aldri gøy, men som de over her siden, sannsynligheten for at det er en knute, fettkul eller andre rare ting er veldig stor.

Bra at du fikk time så fort forresten!
Postet 10-05-09 kl 16:01 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Olvina sin avatar
Godt å få sjekka ut sånt, ja. Eg har også kome skjelvande til legen for å få sjekka ut "noko" i brystet. "Ingenting" var det, og eg svevde ut etterpå.

Riktig lukke til!
Postet 10-05-09 kl 17:39 av Olvina Olvina er aktiv nå
Gammel
kokosbolle sin avatar
Lykke til på sjekk!
Postet 10-05-09 kl 17:52 av kokosbolle kokosbolle er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Og det gikk bra. Alt er vel. *hoppendeglad*
Postet 19-05-09 kl 13:53 av Nasse Nasse er ikke aktiv
Gammel
Så bra Nasse. Jeg turte ikke skrive noe her før, men å gleder jeg meg med deg :klem: Bra du tok tak i det.
Postet 27-05-09 kl 12:45 av Jessica Jessica er ikke aktiv
Gammel
Nasse sin avatar
Takk for det, Jessica.

Jeg følte meg litt flau over å ha kommet dit på "falske" premisser, men da fikk jeg beskjed om at det var bare bra at jeg kom.

Litt komisk at legen er ei klassevenninne av min kjære da de gikk på videregående nordpå. Hvor stor er sjansen for slike sammentreff?
Postet 30-05-09 kl 20:58 av Nasse Nasse er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Nasse

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no