Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nye ark og fargestifter til

Noen ganger er det alright

Så var man blitt en blogger.
Kjenner jeg beveger meg litt på ukjent grunn her, men går ut i fra at det stort sett fungerer på samme måte som dagbøker gjorde i min pur ungdom.... man skriver ivrig og dyptgående i starten og så dabber det drastisk av :ærlig med seg selv:
Lover at jeg denne gangen ikke skal fylle sidene med "kjære dagbok, har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har skrevet på så lenge. Jeg lover å bli flinkere"

Har forresten forstått det slik at flere har dagbøker liggende nedpakket i skuffer og skap med noe lunde lignende ordlyd ... noe som får meg til å undre på hvorfor vi i alle dager så det som en nødvendighet å unnskylde til denne dagboken?! Den var jo høyst hemmelig, hadde gjerne to tre låser på seg og var bønnhørlig gjemt på plasser der en trodde ingen ville oppdage den. Er det slik at dagboken i seg selv er et "vesen"? En stiler jo forresten alle innleggende til dagboken, så da er det kanskje naturlig at en unnskylder seg til den også da ...
Tja, alt en skal sitte å lure på

Slik er altså jeg, fort og plutselig er jeg helt ute på vidder og tundraer i intense dialoger med meg selv om kanskje ganske så uvesentlige ting.
Rangér dette innlegget

Noen ganger er det alright

Postet 16-11-12 kl 16:42 av Vito

I fare for å bruke en mye brukt overskrift for tiden ... men noen ganger er det bare helt alright.
Det til tross for at man har brukt natten til å danse endeløst rundt på gulvet med en hylende liten baby i armene.
For selv om man i mørke øyeblikk får en følelse av at babyen gjør en iherdig innsats på å ta livet av en, eller når man ser at det lille nurket vrenger seg i smerte og ikke noe av det en prøver på letter smertene og man føler seg så utrolig liten, udugelig og hjelpesløs, så er det hele glemt i det nurket møter deg med et tannløst smil neste morgen.
Det er vel få ting som kan få hjertet til å synge som en baby som smiler med hele seg, eller roen til å bre seg som små pludrelyder fra en fornøyd baby.
Og hele nattens strabaser er glemt, en kan vel huske at det var hardt, men den intense følelsen av å ville grine blod og hoppe ut av vinduet, den er som blåst vekk. Og det som dukker opp er lyden av regnet som trommet mot vinduet, eller synet av regnbygene som bølget i det svake lyset fra veilyset, stjerneklar himmel en frost natt med krystaller som glitrer i månlys mens en snuste på et lite babyhode. En husker hvordan kveld ble til natt, natt ble til morgen og lykken over å ha en sovende baby i armene.

Det er minner til å ta med i hjertet. For plutselig, i neste uke, sitter vi her, gubben og jeg, gamle og grå og mutters alene og hører klokken tikke.

Øyeblikket er nå, og det er helt alright.
Om enn litt trøtt.

Kommentarer totalt 12

Kommentarer

Gammel
nokon sin avatar
Det der var akkurat som eg skulle sagt det sjølv. Dei tannlause smila gjer det verdt alt saman.
Postet 16-11-12 kl 16:45 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Åh, det var fint skrevet.
Postet 16-11-12 kl 17:02 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Røverdatter sin avatar
Postet 16-11-12 kl 17:08 av Røverdatter Røverdatter er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det høres kjent ut, ja.
Postet 16-11-12 kl 17:12 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar


Det er jo sånn det er.
Postet 16-11-12 kl 18:15 av tink tink er aktiv nå
Gammel
Spoon sin avatar
Postet 16-11-12 kl 18:46 av Spoon Spoon er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Postet 16-11-12 kl 20:19 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Postet 17-11-12 kl 00:07 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Schnuppa sin avatar
Helt enig med deg. Intenst mens det står på men denne tiden går så ufattelig fort. Viktig å nyte øyeblikkene mens man har de der.
Postet 17-11-12 kl 00:36 av Schnuppa Schnuppa er ikke aktiv
Gammel
morgana sin avatar
Så godt skrevet.<3
Postet 17-11-12 kl 11:40 av morgana morgana er ikke aktiv
Gammel
Maysen sin avatar
Veldig fint skrever
Postet 17-11-12 kl 22:28 av Maysen Maysen er ikke aktiv
Gammel
gnuri sin avatar
Postet 19-11-12 kl 12:22 av gnuri gnuri er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Vito

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no