Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 29-03-18 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
Ut på tur. Early birds på Gardermoen.
Halvt i sjokk etter å ha sett at Jamie’s Deli skal ha 109kr for en toast med ost og skinke!! 109!!
Postet 29-03-18 kl 08:48 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg og storebror er våken, han skal reise til faren i dag. Ingen planer for dagen, kanskje jeg bør gå meg en tur.

God tur, mex.
Postet 29-03-18 kl 09:14 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Christa sin avatar
Det er dyrt mex!

Vi kjører hjemover i dag etter fem hyggelige dager hos brodern med familie. Skal bli godt å komme hjem og ha litt hjemmepåske. Planen er god mat, påskeegg, krim, film og besøk. Blir været bra så blir det en eller annen tur ut.
Postet 29-03-18 kl 09:26 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Fremdeles fin hjemmepåske her. Jeg som vanligvis lengter etter fjellet hele året trives godt med å måke frem veranda og planlegge hage fremover. Det hjelper godt at det er strålende vær og at det forsvinner mye snø hver dag.
Postet 29-03-18 kl 09:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Fortsatt sydenhyttepåske på oss. Deilig med blå himmel og 23 grader Ungene bader og mor spiller candy crush. planen for dagen er å finne en bit av et lam jeg kan tilberede til i kveld.
Postet 29-03-18 kl 10:02 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God påske alle sammen.
Vi er fortsatt på hytta og skal bli her noen dager til..
Foreløpig 20 minus ute så nå kaffe, barne- TV, hvor har det blitt av påskemorgen på NRK Super? Savner ( har ikke mange kanaler her, og heller ikke WiFi) og så skal vi se om kneet mitt holder en liten skitur på vannet rett utafor her.
Postet 29-03-18 kl 10:11 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Vi er våkne og skal snart avgårde på tur med hele storfamilien, gleder meg.
Postet 29-03-18 kl 10:19 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Korreksjon: Påskemorgen er tilbake, men det har ikke vært tidligere k uka.
Postet 29-03-18 kl 10:19 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Pelen sin avatar
Vi er hjemme, men skal nå på sommerhytten og montere sammen ørtifjørten baderomsskap.
Postet 29-03-18 kl 10:38 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Våknet opp på pikerommet. I dag må det bli skitur i strålende sol!! Er der mye forlangt å ønske seg glade barn på tur også? Får pakke med "bensin".
Postet 29-03-18 kl 10:56 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi holder på i flytteryddehelvete. Jeg virkelig hater dette og lurer veldig på hvorfor vi flytter hvert 5. år.

Men vi fikk unna mye i går. I dag skal vi male rommet til snuppa. Jeg har ekstremt liten maleerfaring og lurer veldig på hvor mye tid det kommer til å ta.
Postet 29-03-18 kl 11:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorvenette blir vel kanskje siste gang dere flytter nå med barna?

Akkurat stått opp og spist påskefrokost. Om en liten stund skal vi til min bror på lunsj på sommerhytten. Ikke mye sommer, mye vind men ok vær.
Postet 29-03-18 kl 11:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vi har forlatt hytta og er på vei til Vestlandet. Nydelig kjørevær! Mannen kjører, jeg strikker.
Postet 29-03-18 kl 11:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Endring i påskeplanen, jeg ligger på sofan etter et fall på rattata i går. Bakken var litt mer isete enn hva jeg var forberedt på og så landet jeg på halebeinet, så nå greier jeg ikke å sitte normalt. Definitivt ikke født med ski på beina.
Postet 29-03-18 kl 12:14 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Selve malingen tar ikke så lang tid, Tjorven. Største jobben er maskeringstapen. Jeg malte rommet til eldstemann forrige helg og med lady something og den var overmalbar etter to timer.
Postet 29-03-18 kl 12:16 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har noen timer til rådighet uten barn i dag, og da er spørsmålet: Skitur eller løpetur?
Postet 29-03-18 kl 12:20 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Tjorven, flytting hvert femte år er vår greie også, og det er egentlig ganske digg å få kastet og ordnet på alt rotet vårt. Nå har vi funnet Huset og Stedet Der Vi Alltid Skal Bo, så nå må vi passe på så vi ikke roter for mye (med tre svære boder, to gigantiske kneloft, dobbelgarasje m/hems....)

I dag skal Poden og Alberto øvelseskjøre til Frøya for å plukke opp jentene, og jeg skal være alene i mange timer. Jeg skal lage ferdig tidslinje til krimboka og skrive masse på barneboka, trenger ikke lage middag engang. Oh lykke.
Postet 29-03-18 kl 12:33 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg er syk. Feber, hoster og hodepine. Like greit, siden planen for dagen var langtur på ski til Geiteryggshytta. (En av DNT-hyttene med noro ...)
Postet 29-03-18 kl 12:43 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Mannen og jeg sto opp tidlig for å vaske leiligheten. Jeg hater vasking intenst. Jeg savner virkelig det å ha vaskehjelp, men lommeboka sier nei. Nå hører jeg bilen på gårdsplassen. Mannen har nemlig vært på Gardermoen og hentet svigers som kommer på besøk fra England. Koselig. ...Og jeg rakk å vaske ferdig.
Postet 29-03-18 kl 13:12 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi har også vasket. Det var på høy tid, for å si det mildt. Det var ikke noe gøy for det.
Postet 29-03-18 kl 14:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Vi har kjørt fjellhytte-hus-sjøhytte, og er derfor nå på vår egen. Jeg elsker den, og koser meg glugg med sol, hund, og lyden av isen som beveger seg i kilen her.
Postet 29-03-18 kl 14:13 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Vi har vært på hytten for å montere baderomsskapene. 3 bad og hvert bad har 70 deler (foruten skruer og beslag) så vi har 210 deler liggende på gulvet. Kvik har definitivt ikke IKEA-beskrivelse på hvordan man monterer. I beskrivelsen på hva som er med så skriver de artikkelnummer. I monteringsanvisningen kaller de delene for A, B, C osv uten å henvise yil hvilket artikkelnummer det er eller hva som står på pakken.
Postet 29-03-18 kl 14:51 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg elsker lyden av snø som smelter. Snart blir det åpen hall og innebandy.
Postet 29-03-18 kl 15:43 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Vasking her og. (Eller, mannen har vaska. Jeg vaska bad i går.) Jeg har tørka støv, spilt yatzy og lekt med modelleire. Vil mye heller lese boka mi og strikke. Først lunsj, så ut og lufte unger og plukke inn noe kvist til pynt.
Postet 29-03-18 kl 15:44 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har bok og sol på terrassen, godt med hjemmepåske etter aktiv fjellpåske!!
Postet 29-03-18 kl 16:15 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det ble skitur! Glad for å ha kommet over den dørstokkmila, eller «hvordan skal jeg smøre»-mila, Østmarka leverer påskestemning ass.
Postet 29-03-18 kl 18:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg skulle på en koselig ridetur for nybegynnere med minsten. Endte med to hester som løp som gale i flere kilometer. Utrolig skummelt og det endte med at jeg ramlet av og besvimte og har lugget til obs på sykehuset. Minsten red alene med 4 rytterløse hester i fullt sprang til gården mens hun hylte av skrekk.

Alt i alt endte det innmari bra. Jeg er forslått, ikke noe mer.
Postet 29-03-18 kl 20:17 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Oisjitt! Det er jo helt krise, Pelle! (Hvor i alle dager?)
Postet 29-03-18 kl 20:20 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Danmark. En gård som lever av slike turer, har islandshester og gjør det mange ganger daglig. Helt utrolug uflaks vil jeg tro. Var ihvertfall veldig traumatisk. Livredd selv, og med 8åringen min hylende vettskremt uten å kunne hjelpe henne det grann. Prøvde på noen rolige "dette går fint" og "hold deg fast".

Jeg var besvimt en god stund og det kom ambulanse og legebil, ble lagt på plate med nakkekrage og klær klippet opp. Fikk en god sjekk fra tonn til tå. Har ikke et skrubbsår en gang! Men skikkelig forslått enkelte steder.
Postet 29-03-18 kl 20:26 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Oi, shit Pelle, godt det gikk bra. Lurer også på hvor det var.
Postet 29-03-18 kl 20:27 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det der er skummelt for garvede ryttere også, så skjønner godt det var traumatisk.
Postet 29-03-18 kl 20:39 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Ouch, Pelle. Håper det går bra med åtteåringen og, det høres skummelt ut!
Postet 29-03-18 kl 22:21 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Så skummelt, Pelle! Godt det ikke gikk mye verre.
Postet 29-03-18 kl 22:34 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg tenker jo på 3000 ting som KUNNE ha skjedd....
Postet 29-03-18 kl 23:53 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Nettopp!
Postet 30-03-18 kl 00:30 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no