Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 18-10-19 kl 07:49 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Maverick sin avatar
Nnnnggghhhh. (God morgen!)
Postet 18-10-19 kl 07:53 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Postet 18-10-19 kl 08:01 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Trøtt. Men om alle gidder krysse fingrene de nærmeste dagene for at jeg i det minste blir innkalt til intervju på den ene jobben jeg søkte på i går så hadde det vært fint. Jeg har veldig (veldig) lyst på den!
Postet 18-10-19 kl 08:37 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Krysser alt jeg har, Pappalille.

Skravletime før jobb. Kamp i kveld og forhåpentligvis får jeg med meg noen.
Postet 18-10-19 kl 08:58 av star star er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Sliten, men oppe. Lese kjipe dokumenter først og lufte hodet i produksjonen etterpå, er dagens plan.

Og i helgen får vi besøk fra bestevenneparet som bor et stykke for langt borte!
Postet 18-10-19 kl 09:10 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har jobbet langt mer enn vanlig denne uka, og hvis vi skal summere opp ukas arbeidstimer så kan jeg egentlig straks gå hjem fra jobb. Men det er mye som må gjøres, så det blir ikke helt sånn.

Pappalille: Da synes jeg du skal ringe dem og fortelle hvor veldig motivert du er. Og så lover jeg å krysse fingrene.
Postet 18-10-19 kl 09:24 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
vixen sin avatar
Mini er sju år idag så vi startet dagen med croissant og tente lys. Herremin årene går fort. Jeg drar straks til byen og skal være der til søndag. Skal på bursdag og to bestevenner fra Bergen kommer idag. Skal også besøke pappa på sykehuset.
Postet 18-10-19 kl 09:29 av vixen vixen er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Krysser fingre, pappalille.

På plass på kontoret, skal straks på halvdagskurs, deretter jobbe litt, før jeg skal bytte dekk, for så å spise fersk fisk hos mamma og pappa.

I ettermiddag er det korøving og i hele morgen, øvingshelg for starte forberedelsene til julekonsert.
Postet 18-10-19 kl 09:29 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Hjemmekontor i dag, og familieselskap for den ene sønnen i dag som har bursdag på tirsdag. Skal bake skoleboller, ellers er alt i boks heldigvis.
Postet 18-10-19 kl 09:36 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Krysser også fingrene pappalille.
Postet 18-10-19 kl 09:37 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Krysser, Pappalille!

Jeg er på kontoret for første gang denne uken, har jobbet men andre steder. Bare ett møte, så jeg håper å få tid til en del annet som ligger og venter. Helgen byr på loppemarked, så i kveld blir det bollebakst mens mannen bærer lopper, og i morgen og søndag er det min tur. Det er viktig og bra og alt, men det sluker seriøst hele helgen.
Postet 18-10-19 kl 09:46 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Ingling: Jeg leste en artikkel i dag hvor man problematiserer den manglende integreringen i norsk idrett. Det er definitivt et problem at deltakelse i idretten er så sterkt korrelert med sosioøkonomisk status. Jeg tenkte i mitt stille sinn at det slett ikke er rart. Jeg har råd til å betale for å ha ungene mine i idretten, men slites med den enorme dugnadsmengden det forventes at man bidrar med. Jeg tror nok at den i like stor grad bidrar til manglende integrering.

Og jeg tenker at det samme er tilfelle for andre fritidsaktiviteter.
Postet 18-10-19 kl 09:53 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Krysser fingre Pappalille.

Jeg er på jobb. Jeg har trent og spist knekkebrød og føler meg sprek og fin og fornøyd.

Kort arbeidsdag for å ha litt god tid hjemme i ettermiddag.

Og i helgen skal jeg 50 årsselskap og reise med tog helt alene, og begge deler blir veldig bra.
Postet 18-10-19 kl 09:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Krysser fingre for pappalille og pjusker litt på ingling. Dugnadspresset på foreldre i mellombarnfasen er ganske stort. Jeg tror som Tjorven at det både går ut over integrasjonen (sammen med prisnivået som også er høyt og som vel hadde vært enda høyere uten dugnad) og gir mindre rom for restituering av arbeidsstokken i helgene. Det burde være mulig å organisere ting på en litt annen måte.
Postet 18-10-19 kl 10:01 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg burde kanskje ikke bli så glad når studentene ikke leverer essayene sine, men det blir jeg.
Postet 18-10-19 kl 10:03 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Krysser fingrene for pappalille!

Snapchat minner meg på at det er et år siden vi var i Roma, og jeg lengter tilbake! For en by!
Postet 18-10-19 kl 10:06 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har fri, og er på toget til Røros. Skal i bryllup der i helga. Er spent, jeg har blitt så usosial på mine gamle dager at tanken på masse (ukjente) folk gjør meg helt matt.
Postet 18-10-19 kl 10:11 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Siste innspurt før Wien-reise. Skuldrene er lavere enn i går, to do-lista betraktelig kortere - men har litt igjen fortsatt, ja. Og det blir jo ikke gjort når jeg må ha undervisning ...
Postet 18-10-19 kl 10:12 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Heilo sin avatar
Røros høres deilig ut Divine. Jeg skjønner godt at en haug med ukjente folk man skal være sosial med er litt utmattende, men du får prøve å planlegge inn noen luker innimellom og gå på sightseeing i byen alene.
Postet 18-10-19 kl 10:15 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Krysser fingrene for Pappalille.

Deilig å nerdekrangle litt med Dibk på morgenkvisten. Dokumentasjon er bra, men korrekt underlag for hva som kreves, og en mal for rapportering er vel kanskje ikke for mye å forlange?
Postet 18-10-19 kl 10:21 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med 7-åringen, Vixen
Postet 18-10-19 kl 10:28 av star star er aktiv nå
Gammel
Musemus sin avatar
I hear ya, Divine. Jeg skal i 40-års lag i helga, alene, og jeg kjenner bare jubilanten, tror jeg.
Er av typen som blir sliten bare av å tenke på det.
Postet 18-10-19 kl 10:28 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg kjenner meg også igjen i det å være sosialt ukomfortabel. Samtidig er jeg ikke noe mindre ukomfortabel med en helg som dette, alene uten planer. Kan ikke vinne.
Postet 18-10-19 kl 11:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Jeg har sendt en mail med informasjon folk garantert kommer til å klage/sutre over, og avsluttet med "hvis du har noe å klage på kan du ta det med linjelederen din". Har hørt null sutring. Det skal jeg jammen gjøre oftere.
Postet 18-10-19 kl 11:19 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
I dag har jeg lært at hvis man bare har kort nok skjørt klarer man fint å få det under MC-buksa.

Krysser fingre for Pappalille!
Postet 18-10-19 kl 12:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Viktig lærdom Mave!
Postet 18-10-19 kl 12:23 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Sitat:
Ingling: Jeg leste en artikkel i dag hvor man problematiserer den manglende integreringen i norsk idrett. Det er definitivt et problem at deltakelse i idretten er så sterkt korrelert med sosioøkonomisk status. Jeg tenkte i mitt stille sinn at det slett ikke er rart. Jeg har råd til å betale for å ha ungene mine i idretten, men slites med den enorme dugnadsmengden det forventes at man bidrar med. Jeg tror nok at den i like stor grad bidrar til manglende integrering.

Og jeg tenker at det samme er tilfelle for andre fritidsaktiviteter.
Ja, det tror jeg absolutt det kan være. Hos oss er det også de som kanskje har dårligst økonomi som ofte sliter med å stille på dugnad, fordi de er kronisk sjuke/aleine/jobber helg. De møter veldig lite forståelse hos loppegruppa. Så det er litt ekskluderende både økonomisk og sosialt. Vi har jo et barn som krever konstant tilstedeværelse så og si døgnet rundt (og som ikke bare kan tas med på sånne ting), så det er en kraftanstrengelse for oss også å få det til, men vi er nå en gang to med fleksible jobber og kan bytte litt på. Heldigvis har vi lite dugnad resten av året, det er to loppemarkeder i året og lite annet, og aktiviteten er ikke spesielt dyr før en begynner med konkurransedrakter og reising og slikt.
Postet 18-10-19 kl 13:30 av ingling ingling er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no