Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Prematurpjatt

Spisevegring, legekontroller og annet snacks
Gammel

Ond ond mamma

Postet 28-12-09 kl 15:49 av Fibi
Leo er drittsur når han våkner etter luren sin, og sutrer i en halvtime, uansett hva jeg gjør. Jeg prøvde å gjøre meg morsom, men det funket som vanlig ikke. Jeg er visst ingen morsom mamma, bare en ond en.

Og her er bildebeviset.

Fibi sin avatar
Prematurmamma
Postet under Uten kategori
Kommentarer 11 Fibi er ikke aktiv
Gammel

Santana ain't got nothin' on me!

Postet 28-12-09 kl 14:16 av Fibi
Oppdatert 28-12-09 kl 15:14 av Fibi
Gitaren ble flådd på under ti sekunder da jeg endelig fikk pakket den opp, og siden har den vært enten i fanget mitt, eller ved siden av meg. Jeg har spillt på meg såre fingertupper, og får stadig beskjed av seksåringen om å kutte ut slik at hun hører hva de sier på tv.

Men jeg merker at jeg i løpet av de få dagene siden julaften har blitt bedre. I dag er det Paramores Only exeption og Evanescences Everybodys fool det går i.

Jeg elsker gitaren min. ...
Fibi sin avatar
Prematurmamma
Postet under Uten kategori
Kommentarer 11 Fibi er ikke aktiv
Gammel

Hvor barnslig er jeg?

Postet 22-12-09 kl 09:50 av Fibi
Gaven fra mannen, gitaren , står i gangen. Vi ble enige om at vi ikke skal ta den med til foreldrene mine på julaften. Jeg vet jo hva det er, og den er ganske stor å drasse frem og tilbake.

Så nå har jeg sååååååååå lyst til å åpne den! Jeg har så lyst at jeg går å klemmer litt på den, rister litt, prøver å myse gjennom plasten (stor plastpose i stedet for papir) for å se hvordan den ser ut.

Hvor barnslig er jeg hvis jeg pakker den ut og skylder på Leon? ...
Fibi sin avatar
Prematurmamma
Postet under Uten kategori
Kommentarer 21 Fibi er ikke aktiv
Gammel

Mitt største juleønske blir oppfyllt (Sånn bortsett fra world peace og sånn ...)

Postet 20-12-09 kl 10:36 av Fibi
Jeg har fått låne en gitar av en på jobben til mannen. Svært beist med stålstrenger. Jeg har fått såre fingre, og vond arm av å spille på den, men det må jo øves så da tager man hva man haver. Jeg har gnålt både til mann og pappa om at jeg ønsker meg en gitar til jul, en med mindre kropp og nylonstrenger. En som er bare min!

Mann kjørte ut på kvadrat en tur i går for å få litt tid for seg selv. Og for å handle litt julegaver om han skulle finne noe. Før han gikk spurte han hva jeg...
Fibi sin avatar
Prematurmamma
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 Fibi er ikke aktiv
Gammel

Eksamensnerver

Postet 12-12-09 kl 23:00 av Fibi
Jeg er så nervøs at jeg holder på å drite i buksa. Jeg tuller ikke, det er nummeret før jeg finner en av bleiene til Leo.

Jeg har muntlig eksamen i fysisk fostring på mandag, om en og en halv dag. Fra halv elleve til elleve skal jeg sitte sammen med en faglærer og en sensor (som har doktorgrad og greier, og vistnok er "the shit"), og prate om ettellerannet tema. Er jeg heldig trekker jeg spørsmålet om fysisk kapasitet, men med min flaks så blir det vel det jeg minst...
Fibi sin avatar
Prematurmamma
Postet under Uten kategori
Kommentarer 1 Fibi er ikke aktiv
Gammel

Jeg er visst glad i forming, jeg.

Postet 07-11-09 kl 18:14 av Fibi
Jeg har funnet ut at jeg egentlig er ganske glad i forming. Den ene læreren vi har er komplett idiot, prater til oss som om vi var fire, snakker seg bort, drar dårlige spøker som ingen ler av, og er generelt ganske teit. Men faget er kjempegøy!

Jeg nevnte jo tidligere at jeg hadde vært på spikkekurs. Oppgavene var å lage en knagg, og en figur som besto av minst tre deler. Her er resultatene.
...
Fibi sin avatar
Prematurmamma
Postet under Uten kategori
Kommentarer 2 Fibi er ikke aktiv
Gammel

Hjulene i hodet de går rundt og rundt ...

Postet 01-11-09 kl 13:49 av Fibi
Jeg er litt stresset for tiden. I løpet av de neste to ukene har jeg tre oppgaver som skal leveres, to av hvilke er gruppeoppgaver. Og jeg er på gruppe med en gjeng som kommer direkte fra videregående, og som hele tiden kommer med argumenter som "jamen på videregående gjorde vi det sånn" og "på videregående så gjorde vi ikke sånnt". Jeg har flere ganger hatt lyst til å denge et par av dem i hodet med laptopen og brøle "Du er ikke på videregående nå!" In all fairness;...
Fibi sin avatar
Prematurmamma
Postet under Uten kategori
Kommentarer 2 Fibi er ikke aktiv
Gammel

Er det nå jeg skal begynne å grynte?

Postet 27-10-09 kl 18:04 av Fibi
Jeg er slapp, øm i diverse muskler og ledd, tett i halsen, tett i nesa, og tett i hodet. Malin ligger ved siden av meg med feber.

Skal vi begynne å lete etter halen snart?
Fibi sin avatar
Prematurmamma
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 Fibi er ikke aktiv
Gammel

Spikkelo, spikkelei, alle spikker i vei

Postet 15-10-09 kl 19:55 av Fibi
I dag har jeg vært på spikkekurs. Ja, du leste riktig. Spikkekurs! Vi gikk, i samlet flokk, opp i skauen. Tredve damer pustet og peste seg oppover i Sørmarka, helt opp til Ullandhaugtårnet. Det er bratt i Sørmarka. :erfart: Vi pustet og svettet som utslitte hester hele gjengen da vi kom fram, og knegget litt av oss selv. Men no rest for the weary - Ingen pause, bare litt kort info, før vi trasket litt inn i skauen for å finne et passende grenfeste. Vi skulle nemlig spikke knagger! Jeg fant...
Fibi sin avatar
Prematurmamma
Postet under Uten kategori
Kommentarer 1 Fibi er ikke aktiv
Gammel

Kommende gitar hero?

Postet 13-10-09 kl 20:26 av Fibi
Jeg har omtrent aldri tatt i en gitar før i hele mitt liv. Sånn bortsett fra Guitar Hero (hvilket jeg råkker.). I dag hadde jeg min første gitartime på skolen. Vi lærte hele to grep, og jammen klarte vi ikke å spille både hjulene på bussen, og lille katt før vi gikk fra timen. Jeg har blitt litt bitt av basillen, og skal få lånt meg en gitar av pappa, slik at jeg har en å øve på. Jeg skal også låne noen gitarbøker med diverse ballader fra 60, 70 og 80-tallet, slik at jeg kan teste ut litt
...
Fibi sin avatar
Prematurmamma
Postet under Uten kategori
Kommentarer 1 Fibi er ikke aktiv
Gammel

"Alle andre gjør det"

Postet 07-10-09 kl 13:42 av Fibi
Jaja, da kan vel jeg også blogge. Eller, prøve. Jeg har gjort et par-tre fåfengte forsøk tidligere, og har alltid gitt opp etter få innlegg. Men det er kanskje lettere å blogge på FP, siden jeg trossalt er her hver dag likevel? Ikke det at det skjer så vannvittig mye interessant i livet mitt å blogge om, altså. Det er grenser for hvor spennende det er å lese om at jeg har sunget Bæ-bæ-lille-lam for fjørtiende gang, skiftet tidenes bæsjebleie, eller vasket leverpostei ut av halvannetåringens øre....
Fibi sin avatar
Prematurmamma
Postet under Uten kategori
Kommentarer 5 Fibi er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no