Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Kvelden-før-kvelden-stuggu

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Kvelden-før-kvelden-stuggu

Postet 23-12-16 kl 21:42 av Kaffestuggu


Vi er klar, er dere?

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
Trixie sin avatar
Jepp. Ganske så klar.
Vi skal ikke feire hjemme så ikke så mye stress.
Morgendagen blir julespinn, god lunsj, julestrømper og kos.
Må vel bare innom butikken en tur.
Postet 23-12-16 kl 21:50 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
NRK nå dere!
Postet 23-12-16 kl 22:02 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Temmelig klar, må bare få slengt ungene i seng så mannen og jeg kan pakke inn gaver.
Postet 23-12-16 kl 22:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hadde planer om å strikke og drikke julebrus nå, men står her og skuler på strykebrettet i år igjen, da. Ellers begynner det å gå seg til.
Postet 23-12-16 kl 22:33 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Adrienne sin avatar
Vi er nesten klar, men trepyntingen må vente til i morgen, for storebror er sendt i seng med feber. Men gaver er pakket inn, pinnekjøttet er satt i vann og hytta er for det meste julepyntet. Så klar-ish, tenker jeg vi sier.
Postet 23-12-16 kl 22:34 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Nja.. Vi kommer i mål i år også.
Postet 23-12-16 kl 22:48 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi er i hvert fall på plass hos min far og vi har pynta treet her. Så da er det forhåpentligvis ikke så farlig at vi ikke har noe tre hjemme?
Postet 23-12-16 kl 22:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi er så klare som vi kan bli. Må bare putte ting i julestrømpene og henge de opp.
Postet 23-12-16 kl 22:50 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Jeg skal sette på steikeovnen, legge gavene under treet og fylle julestrømpene, men først skal jeg sløve litt i sofaen.
Postet 23-12-16 kl 22:50 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Øy! Nå fortjener jeg litt kransekakeoppmerksomhet! : selvskryt: inn på forumet med dere!
Postet 23-12-16 kl 22:51 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg har akkurat laga en ny porsjon sursild, etter at vi klarte å spise opp første runde til kveldsmaten. Vi er klare, jeg må bare få plassert ut rebus til ungenes siste adventsgave. Og så må jeg sove.
Postet 23-12-16 kl 22:54 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
Mannen legger gavene under treet, jeg og vesla har lagt oss, feber begge to, men bedre i dag enn i går, så det blir nok jul til slutt.
Postet 23-12-16 kl 23:02 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Oh the joy. En gutt som spyr kvelden før kvelden.. og ikke så høy i hatten selv..
Postet 23-12-16 kl 23:05 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Er klar med det som må være klart. Skulle lage godis, men finner ikke alle ingrediensene. Mulig jeg må en tur på butikken i morgen da så jeg har godis på de røde dagene.
Har vin i glasset og deler til to boxere ferdig klippet.
Postet 23-12-16 kl 23:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har nettopp prøvd å lage fløtekarameller uten fløte... Det gikk ikke særlig bra. Oppdaget det før brannalarmen gikk da.
Postet 23-12-16 kl 23:18 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Palmen, du er rå!

Jeg er kjerringa mot strømmen og ser repriser av Grey's Anatomy og drikker iskald Carlsberg. Men treet er pyntet, pinnekjøttet er lagt i vann og Alberto pakker inn de siste gavene, mens kattene vurderer om de skal kaste seg over julekulene eller om de skal la være. Jeg håper på det siste.
Postet 23-12-16 kl 23:22 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Drikker cava fordi jeg har pyntet tre, strøket duker, dekket bord, bakt og pyntet cupcakes, satt pinnekjøttet i vann, laget rødkål og husker ikke mer, men er så ferdig som jeg gidder i kveld. Men han Birte-duden som liksom er morsom på kvelden-før-kvelden, han skal vel ikke være med neste år?
Postet 23-12-16 kl 23:30 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
Palmen sin avatar
Så digg, Pingis! Hjemmelaget sild er kjempegodt. Dessverre bare jeg som syns det her i huset, så da droppet jeg det i år. (Men kanskje om jeg finner en bedre oppskrift? Hm, idé til neste år)
Her er det febersyke barnet bedre (puh), alle andre er friske, pinnekjøttet i vann, kålrot skrelt og lagt i vann, julesteømpene er fylt og jeg sitter på rumpa med et glass vin. Bring it on!
Postet 23-12-16 kl 23:33 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Du pøblis, red velvet cupcakes hørtes deilig dekadent og julete ut. Er det vanskelig? Har du oppskrift?
Postet 23-12-16 kl 23:34 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg var klar i går, iallefall når det gjelder husvask og denslags.

Nå skal ungene legge seg, håper de sovner kjapt, nissen er trøtt.
Postet 23-12-16 kl 23:37 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mannen skulle ta seg av én luke i julekalenderen - den 24. Det hadde han visst glemt, gitt. Men butikken var åpen til kl 23 og vi har (i hvert fall delvis) hentet oss inn igjen.
Postet 23-12-16 kl 23:47 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Mannen står øverst over listen av favorittpersoner i kveld, Tjorven? Jeg hadde nok også blitt litt stressa/grinete da. Men ta deg et glass vin og legg beina på bordet. Det blir jul. Nice save.
Postet 23-12-16 kl 23:51 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
http://cupandcakesblogg.blogspot.no/...cakes.html?m=1 Denne oppskriften brukte jeg. Det ble bra og jeg tok litt malt anis, allehånde og kanel i ostekremen for å få den litt med julete, og det ble veldig godt.
Postet 24-12-16 kl 00:12 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
007 sin avatar
Jeg er så inni hel%#$e forb%##a på FotoKnudsens føkkings bestillingsgaranti. Jeg bestilte fotobok til mamma til jul, i god tid innen fristen, og ingen bok.

Ellers er vi i rute. Huset er pyntet, mat er innkjøpt, Polarekspressen rullet over skjermen i år som alle år og nå er det vin og siste innpakking.
Postet 24-12-16 kl 00:19 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Treet er pyntet og fisken er saltet og gavene er pakket. Vi har sett Love actually og nå legger jentene seg sammen på gjesterommet og jeg håper de sovner snart slik at jeg kan fylle strømper og legge meg.
Postet 24-12-16 kl 00:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Her er surkålen klar, ribba står i ovnen, gaver pakket inn og lagt under treet (mine, that is, mannen sitter og småbanner oppe fortsatt ) og jeg har hivd meg på sofaen med litt vin og en smaksprøve på hjemmelaget Troika. Jeg er ikke helt overbevist, men om ikke annet så var det mye underholdningen for ungene med alle lagene.

Jeg er skikkelig forkjøla, så burde vel lagt meg og prøvd å sove meg frisk. Men må bare kjenne litt mer på kvelden før kvelden-følelsen
Postet 24-12-16 kl 00:27 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Her står anden i appelsinlake, karamellpuddingen i ovnen, og huset er rundpyntet. En liten ekstra spasertur til lekebutikken for strømpegaver, så var vi i mål.
Postet 24-12-16 kl 00:29 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Her har nettopp pappaen til ungane reist heim til seg. Han dukker opp igjen til frukost i morgon.

Eg er så klar som eg kan bli. Trur eg. Skal ikkje feire her, men har no pynta tre og funne fram litt pynt. Pakker er kommen under treet og er klar til å opnast i morgon tidleg. Og pinnekjøttet til gamle tante har eg lagt i vatn. Finner snart senga og gleder meg til i morgon.
Postet 24-12-16 kl 00:33 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Strømpene fylt, ungene har dekket bord og gleder seg. Jeg er klar for sengen.
Postet 24-12-16 kl 00:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Gikk på lindex for å kjøpe tre strømpebukser, og kom ut med to strømpebukser og plenty annet. Det oppdaget jeg først nå. Håper de har en i rett størrelse på matbutikken i morgen.
Postet 24-12-16 kl 01:12 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
På tide å legge seg, kanskje?

Pakker er innpakket, treet pyntet, klær brettet, resten får vi ta i morgen tidlig.
Postet 24-12-16 kl 02:46 av Pamina Pamina er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no