Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 26-01-17 kl 08:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Addison sin avatar
Deja Brew!

God morgon, eg vakna kl. 04.00, sovna ikke att etter det. Ein legetime på føremiddagen gjorde det naudsynt med heimekontor, så går det ikkje bort så mykje tid på køyring. I kveld er eg pliktoppfyllande korpsmedlem og prioriterar øving framføre nyttårsparty på jobb, no i desse NM-tider. Like greitt å unngå kvardagsfest med mitt svevnunderskot!
Postet 26-01-17 kl 08:56 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar


God morgen! Stadig syklende, og stadig like blid. Dagen og kvelden er fullbooket, så her er det bare å sette i gang.
Postet 26-01-17 kl 08:59 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Herlig, Eia. Kanskje vi må ha en egen vintersyklisttråd?

:waitforit:

Jeg skal ha hjemmekontor i dag, og tenkte å starte med en kjapp yoga revolution. Men superbusy resten av dagen og ingen FPing!
Postet 26-01-17 kl 09:02 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Eia, Bluen, annemede? Andre vintersyklere?
Postet 26-01-17 kl 09:10 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg er på jobbreise og har en usedvanlig rolig morgen, så jeg la meg kl. 21.30 i går og har sovet (med to raske oppvåkninger) til kl 7 i dag. Fremeles trett, men jeg tror faktisk at det hjelper litt.
Postet 26-01-17 kl 09:11 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på jobb hos kunden med god kaffe. Det er da en start.

Kaffebloggen er litt død for tiden, men jeg spør allikevel om hjelp. I ettermiddag må jeg bake en kake som jeg skal ha med på jobben i morgen. Hvilken kake skal jeg bake?

Jeg bakte gulrotkake forrige gang, så det blir ikke det nå.
Postet 26-01-17 kl 09:28 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Ligger i senga fremdeles. Snart ut på fjellet.
Postet 26-01-17 kl 09:35 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Suksessterte i langpanne er godt og enkelt Tjorven. Finner god oppskrift på tine.no. Den er i tillegg glutenfri om det er noen på jobb som reagerer på slikt.
Postet 26-01-17 kl 09:37 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Mornings! Jeg har forsøkt meg på litt morgenrydding, men nå må jeg nok sette meg pent ved pulten og se om jeg får gjort noe fornuftig også. Må bare få laga en kopp te først.

Jeg foreslår snickerskake, Tjorven!
Postet 26-01-17 kl 09:37 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har også vurdert snickerskake.

Problemet med den er at knerten blir så sur hvis han ikke går smake.
Postet 26-01-17 kl 09:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Man er jo nesten nødt til å trimme kanten litt før man tar den med ...
Postet 26-01-17 kl 09:40 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Snakker vi kake her fortsatt, Pingis?
Postet 26-01-17 kl 09:43 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Morgnings forresten! Jeg har sykt barn i sofa, fyr i peisen og Unge Lovende på IPad. Men tom for kaffe, da. Og nå fikk jeg skikkelig skikkelig megamye lyst på snickerskake! j
Postet 26-01-17 kl 09:45 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Sykt barn i sofa her også, heldigvis ikke kjempesyk, men med stygg hoste. Mammaen er ikke helt på topp selv, så "hvem skal ta sykt barn dag"-diskusjonen trengte vi i grunnen ikke ta. Legg til at jeg har vært borte det meste av uken, så selv om det blir nok en dag borte fra jobb får det stå sin prøve. Barn og unge først.

Jeg er litt kvalm, så dårlig med kakeforslag herfra.
Postet 26-01-17 kl 09:59 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Minerva, daaaa! Tsk! Jeg snakker alltid om kake. Uansett.

Jeg har regna fire mattestykker. Må jeg gjøre mer i dag?
Postet 26-01-17 kl 10:07 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Mornings! Ein stemme til snickerskaka frå meg.

Eg har heimekontor no på morgonen, skal i ein begravelse i dag så da orker eg ikkje reise fram og attende mellom fleire gonger. Her er det kaffe, frukost og FP-distrahering.
Postet 26-01-17 kl 10:09 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Snickerskake ja, og send ein kant til meg, eg har aldri smakt det, men det høyrest jo vanvittig godt ut. Nokon som har oppskrift?
Postet 26-01-17 kl 10:14 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har veldig sansen for kaker som man kan spise uten bruk av skje, for da er det så lett å snike til seg rester etterpå.
Postet 26-01-17 kl 10:15 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Den oppskriften jeg har pleid å bruke ligger hjemme, men den ligner ganske mye på denne.

Denne kan spises uten skje, men du vil trenge en tallerken eller i det minste en serviett.
Postet 26-01-17 kl 10:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Brownies eller en sjokoladekake med kulturmelk eller rømme er også poppis, og enda bedre hvis du lager den en dag eller to før den spises, Tjorven!

Jeg har installert meg på leserom på biblioteket. Kaffe har vi ikke sett snurten av, og den trengs veldig etter en litt for kort natt pga feberklumpen min i senga.

Og så venter jeg også på litt inspirasjon til å faktisk begynne å lese..
Postet 26-01-17 kl 10:39 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er på jobb. Har foreslått sensorer til skriftlig og muntlig eksamen. Deilig å være på workshop eksamen på tirsdag og bli nevnt som den skolen som hadde oppnevnt nok sensorer i fjor. Ellers er jo eksamen bare en ekstrajobb for meg. Hovedansvaret mitt er 1.-4. trinn.

Om litt skal jeg hente minstemann. Vi skal til legrn. Han sliter med pusten når han løper og spiller kamper. Akkurat som broren som har astma.
Postet 26-01-17 kl 10:43 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Poden her har aldri klaget over pusten, men har sannsynligvis hatt en subklinisk astma lenge. Han sa til meg her forleden: "Mamma, jeg har aldri visst at jeg var syk, men jeg merker jammen godt at jeg blir frisk av medisinen."

Jeg prøver å klappe meg på skulderen fordi vi fant ut av det i stedet for å sparke meg for å ikke ha skjønt det før.
Postet 26-01-17 kl 11:22 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
på Candy. Så BRA at dere fant det ut! Så deilig det må være for ham. Kan jeg spørre om hva som gjorde at dere mistenkte det, eller hva som ledet til at dere fant det ut?
Postet 26-01-17 kl 12:11 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Han hadde en episode som jeg klart knyttet til allergi - han ble skikkelig akutt tungpustet som gikk over etter allergimedisin og dusj. Vi har utredet grundig (Helsenorge ), og han er heldigvis ikke allergisk mot noen matvarer. Han er derimot sterkt allergisk mot hund (det visste vi fra før), som gir allergisk astma (det var altså et astmaanfall, uten at vi vet hvordan han kom i kontakt med hund den gangen, antagelig var det nok hvis det var allergener på en av dem han lekte med).

Han føler seg veldig bra på litt Seretide 2 ganger om dagen, og fast allergimedisin, også skal vi se om han skal starte vaksinasjonprogram etter hvert.
Postet 26-01-17 kl 12:28 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Stemmer det, jeg husker du fortalte om den episoden.
Postet 26-01-17 kl 12:32 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Så bra de fant ut av det, Candy!

Jeg synes også dette er interessant med tanke på 8-åringen vår. I fjor vinter hadde han noen ganske dramatiske episoder med tungpustethet som gjorde at både vi og folk rundt tenkte på astma. Det har ikke kommet tilbake, men før jul var vi hos legen med ham pga. langvarig hoste. Fastlegen forklarte da at man ikke utreder det før etter tre måneder, med mindre det er astma i familien. Jeg skal sannelig følge litt med og ha dette i bakhodet.
Postet 26-01-17 kl 12:45 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg startet dagen med en treningsøkt i dag. En smule stolt av meg selv.
Etter det har det vært non-stop møter. Noen mer interessante enn andre..

Nå gjelder det å få sendt noen mailer, så jeg bør så absolutt ikke henge her for lenge.
Postet 26-01-17 kl 13:27 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Blærk den forrige vaktmesteren som var her var en større rotekopp enn meg. Jeg ser utover ett fjell med brukte lysrør og da mener jeg ikke ett dansk tulle fjell, men ett ekte fjell.
Postet 26-01-17 kl 14:35 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Men tenk Frøy, så stor forskjell de kommer til å merke på deg når du blir kvitt fjellet. Det er bare å begynne å kjøre lass etter lass til rett sted.

Jeg sitter og jobber med statistikk og rapportering, og angrer på at vi skrøt litt for mye i fjor. Dermed kommer ikke den egentlige forbedringen til år så godt fram.
Postet 26-01-17 kl 15:01 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Eg sitt på jobb og tvinnar tommeltottar.
No skal eg straks heim, hente ein fiolin, hente ein unge, ta med ungen med på fiolinøving, hjem med ungen og så på generalprøve i byn.
Postet 26-01-17 kl 16:25 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Tilbragt dagen på Haukeland. Ganske nøgd i dag. Fått informasjon og ordna ein del ting.

Skal få litt klede ut av huset i kveld og få ein unge på trening.
Postet 26-01-17 kl 17:03 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Kjære vene som dagene flyr.
Men i dag har jeg litt tid, skal snart ned å trene litt også er det sløving i sofaen og logistikk senere i dag.

Hjertensfryd: bra med info.
Postet 26-01-17 kl 17:28 av Trixie Trixie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no