Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 31-10-17 kl 07:43 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Pamina sin avatar
Skal på elevrådskonferanse med fine elever i dag! Gleder meg.

Så er det visst noe Halloweenstyr i kveld, greit å bli ferdig med det og!

Ha en fin dag, alle fine FP-ere!
Postet 31-10-17 kl 09:02 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Først?

I dag fikk jeg overtalt meg selv til å sykle til jobb (i går klarte jeg det ikke).

Note to self: Det ER deilig å sykle til jobb, selv om det er kaldt og/eller vått!
Postet 31-10-17 kl 09:02 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Ikke det, nei.
Postet 31-10-17 kl 09:03 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Må finne arbeidssjelen min idag. Så da bør jeg jo ikke henge her nevneverdig lenge.
Postet 31-10-17 kl 09:04 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er ikke helt kommet til god morgen enda, så jeg nøyer meg med et nikk nå på morgenen. Skulle egentlig ha trent i ettermiddag, men må hjem for å gjøre klar barn til Halloween.
Postet 31-10-17 kl 09:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Er på vei til tannlege. Deretter jobb.
Postet 31-10-17 kl 09:29 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er hjemme med syk minstejente i dag. Ikke superpigg selv heller, så det er i grunnen greit. Lader opp til seksåringens første skikkelige halloweenfeiring, det første hun sa i dag var «Knask eller knep!». Jeg er ikke helt klar for å gå ute i kulde og mørke, men det blir nok stas for ungene. Men før det, varm stue og kosete unge.
Postet 31-10-17 kl 09:31 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg har en fersk 7 åring som vibrerte i senga fra kl 05.30, så da var det bare å komme seg opp og synge bursdagssang.
Nå må det jobbes litt før det bærer hjem til barnebursdag.
Postet 31-10-17 kl 09:35 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Gratulerer med sjuåring!
Me hadde halloweenfest i fjor, i år vil ho vere leder på fest i kirka, så eg slepp lett unna....
Ha ein fin dag!
Postet 31-10-17 kl 09:43 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulererer med 7-åring.

Her skal 2 av 3 unger være med noen hjem etter skolen for å gå Halloween.

Ha en fin dag!


M
Postet 31-10-17 kl 09:48 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
På verksted og venter mens jeg får vinterdekk på bilen. Helt Ok kaffe og 15 min er til å leve med.
Postet 31-10-17 kl 10:30 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn da. Jeg er på jobb, med ekstra vondt i tåa som er brukket siden jeg måtte traske rundt på storsenteret på jakt etter Viktige Kostymegreier i går. Begge kidsa skal på fest i kveld, så jeg vurderer å skru av lyset og spise godteriet selv.
Postet 31-10-17 kl 10:38 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Noen ganger er det litt utfordrende å være mor, altså. Knerten har vært helt fryktelig uinteressert i hele Halloween, men han har vært klar på at han vil gå knask eller knep. Jeg har gjentatte ganger bedt ham om å prøve kostymet sitt, men det har ikke vært så viktig. I går kveld, egentlig etter sengetid, kom jeg på at vi har ryddet i garderobeskapet hans og jeg var faktisk ikke sikker på om vi fremdeles hadde noe kostyme i hus.

Vi klarte å lete det frem, litt her og litt der. Og selv om det kanskje var litt snaut så vurderte vi det til å passe.

Knerten: Det var jammen bra, mamma. For ellers hadde jo du måtte dra ut og handle til meg i morgen. :blid som en lerke:
Meg: (knebler alle banneord jeg kunne komme på) Vel, ..... nei. Dette har du ikke brydd deg noe om selv om jeg har spurt mange ganger, så hvis dette ikke hadde passet, så hadde du måttet gå i enhjørningsonepiecen til snuppa. (i full forvisning om at han aldri hadde vist seg utendørs i som enhjørning)
Knerten: Hæ? Hadde du ikke kjøpt nytt kostyme til meg til Halloween?

Resten av samtalen trenger ikke gjengis. Vi har et stykke igjen til mål, altså.
Postet 31-10-17 kl 10:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Hos oss var Ivars kostyme borte da Liv skulle ha Halloween-bursdag på lørdag. Dette fant vi ut ca. 10 minutter før festen begynte. Han endte opp med kappe, Dracula-bukse og blå bomullsgenser. Jeg lette overalt, men har kapitulert og kjøpt nytt Dracula-kostyme.
Postet 31-10-17 kl 11:06 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Snart 11-åringen har aldri vist interesse for Halloween og det å kle seg ut. De siste 6 årene nå har han vel brukt en cowboy hatt og blitt med på Hallovenn fordi "alle andre" er med.
Så plutselig sent i forrige uke kom han med at han ville ha et kostyme. Han ville være hund eller ulv.. Vi fant da et varulv kostyme han syns var greit, så bestilte på nett og sa at det ikke var sikkert det kom frem. Men i går, så kom det i posten! Og han var strålende fornøyd.
Så i dag blir det knask eller knep for han, for aller første gang, sammen med kompiser. Mens minstemann har klassefest på skolen.
Postet 31-10-17 kl 11:29 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Tjorven.

Lillesøster skal gå som enhjørning, storebror kunne ikke brydd seg mindre om hele opplegget.

Men viktigere enn Halloween er at Polyanna har bursdag i dag.



Postet 31-10-17 kl 11:31 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Poden vår har aldri gått knask eller knep; det er ingen som gjør det i vårt nabolag (i alle fall er det aldri noen som har kommet til oss), og vennene hans bor et stykke unna. Nå er han jo såpass stor at han nok ville droppet det uansett. Men kostyme er gøy, selv om han bare skal til en kompis og spise godter og spille spill, og pappaen hans er opptatt av at sånt skal være bra, så han (altså pappaen) satt hele lørdag og malte og broderte(!) logo på henholdsvis slips og skjorte til anime-karakteren han skal være, i tillegg til å lage en logopin og dekorere nye hvite sneakers med rød el-tape. Røde kontaktlinser har han også kjøpt. Så jeg håper jeg greier å oppfylle min del av det hele i ettermiddag og sette opp det digre håret i en akseptabel knute og få kontaktlinsene på plass.
Postet 31-10-17 kl 11:35 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med dagen, Polyanna!

Yngste hos oss er heller ikke så opptatt av Halloween, og i hvert fall ikke kostymer, men pleier å la seg overtale (og bli kledd ut) av storebror.

Storebror har blitt Kevin-13, men i går kveld fikk vi et glimt av gutten vår, for han ble med på å lage gresskarlykt og måtte innrømme at han nok ikke fikk sove så godt til natten, for han gledet seg så til morgendagen.
Postet 31-10-17 kl 11:40 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen Polyanna.

Jeg kan ikke fordra utkledning og er en minus 2 på kreativitesskalaen. Så jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte en mann som både liker å finne på kostymer og å lage dem. Jentene har hatt masse morsomt. Og jeg har ikke stått for noe av det. Nå er de så store at de får finne på selv og går for helt greie alternativer.
Postet 31-10-17 kl 11:47 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Helluuuu! Jeg er egentlig blid som en lerke i dag, men vi får nå se hvordan dagen utvikler seg.
Postet 31-10-17 kl 11:52 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hurra for Polyanna!

Fantastisk kostymeinnsats, Skilpadda! Gikk han ikke knask eller knep da han var the Empty Child hos oss, forresten?

Her har Prima erklært seg selv som offisielt for stor, mens Secunda visstnok skal lime ansiktet fullt av ekstra øyne. Det blir nok stemingsfullt.
Postet 31-10-17 kl 11:53 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hurra for Polyanna!

Kake må til.

Postet 31-10-17 kl 11:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Gratulerer, Polyanna! Håper du blir gjort litt stas på også, så det ikke bare handler om Halloween.

Vi la Halloweenfeiringa på jobben til mandag, for i dag er det temadag for bistandsprosjektet vårt. Jeg føler meg dermed litt ferdig med utkledning, men skal visst dra rundt på to ninjaer og Kaptein Sabeltann i nabolaget i kveld. Først jobb, frisørtime, svømmetimer og stress. Gleder meg til i morra. Da skal jeg vurdere engelsktekster og mumse godteri hele dagen.
Postet 31-10-17 kl 12:05 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Toffen, jo, det stemmer! Og det var jo det mest egnede kostymet til å drive og ringe på hos folk også.

Ja, Polyanna har jo bursdag! Godt du valgte å bake en maratonkake, Mave, så kan jeg satse på noe annet.



Gratulerer, Poly!
Postet 31-10-17 kl 12:05 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Grattis Poly!! Jeg må tidligere hjem enn vanlig, frk. snart-11 skal ha emo-sminke og jeg må bistå. Like greit, skal bli en spennende dag i morgen på jobb med over halve teamet ute pga. offentlige helligdager i de katolske områdene, samt noe greier som skjer i India samtidig.
Postet 31-10-17 kl 13:14 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Hipp hurra, Polyanna!

Selv kan jeg melde om elleve (11!!!) møteinnkallinger mellom 9 og 16 i dag, jeg klarte 9. Og rakk hjem til å Halloweendminke en gråtende 11-åring, som var svært misfornøyd med kostymet sitt.
Postet 31-10-17 kl 19:54 av Anda Anda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no