Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 30-08-18 kl 08:43 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 46

Kommentarer

Gammel
Christa sin avatar
God morgen!
Alt for trøtt men men. Om 10 min må jeg dra på jobb, bare litt mer te først.
Skal ha undervisning i ting jeg ikke kan i dag, gleder meg til jeg kan gå hjem igjen.
Postet 30-08-18 kl 08:55 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Mornings! Tidlig på jobb, det skjer ikke alt for ofte, så skal prøve å være effektiv. Tidlig avgang pga møte i barnehagen, så dagen blir i det minste ganske kort.
Postet 30-08-18 kl 08:58 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Litt kaffe før jobb. Mini er klar for skole igjen etter å ha hatt feber siden lørdag. Amputert uke. Mengder som venter på jobb så utsetter det er par minutter til...
Postet 30-08-18 kl 09:00 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, vært våken siden 05.00 da minsta vekket meg med at tann to var ute.. og den har blitt borte på rommet hennes. Så vi må skrive brev til tannfeen.
Dagens plan er å vente på tlf om jeg får jobben eller ikke jeg var på intervju på tirsdag, lese pensum og litt husarbeid.
Postet 30-08-18 kl 09:04 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Lykke til millen.

Jeg er på jobb. Travel og lang, men OK dag, tror jeg. Etterpå blir det trening og så foreldremøte for fotballen.

Jeg gleder meg litt til helg kjenner jeg.
Postet 30-08-18 kl 09:18 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Lykke til, Millen!

God morgen! Nok en travel dag venter, men i ettermiddag blir det hjemmearbeid. Vårt nye soverom står fortsatt litt på hodet, så planen er å montere seng og å få såpass orden at jeg finner igjen klærne mine.
Postet 30-08-18 kl 09:26 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Kort dag på jobb i dag. Skal i begravelse og minnesamvær. Men god start på dagen å hilse på alle elevene i inngangsdøra til skolen.
Postet 30-08-18 kl 09:49 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Millen.

På jobb, men ikke helt i form. Migrenedritt.
Postet 30-08-18 kl 10:09 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Millen.

Busy dag i dag. Også. Er syk på andre uka og trenger pledd&peis.
Postet 30-08-18 kl 10:25 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Millen og på Anda.

Her er det hjemmekontor før jeg skal på stand med jobben. Det bruker jo å være trivelig det, treffer kollegaer fra andre bedrifter og spiser sjokolade og drops som deles ut.
Postet 30-08-18 kl 10:31 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Dagen etter sommerfest med jobben er det lov å ta det rolig og komme sent, så jeg sitter og drikker kaffe med Luftslottet, som har overnattet hos oss.

Og så fikk jeg nettopp svar fra Poden om hvorvidt det gikk bra hos tannlegen i morges: «Ja, de tok av reguleringen og jeg har fortsatt tennene mine.»
Postet 30-08-18 kl 10:42 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
4 visninger, fortsatt null interesse. Om ikke annet har jeg et nydelig rent og ryddig hus til helgen.
Postet 30-08-18 kl 10:46 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg er trøtt og lost i naturfagspensum. Og jeg virkelig hater å jobbe med strukturering på en laptop. Noen skal man savne fra næringlivet.
Postet 30-08-18 kl 11:07 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Elevene spiller verbspill og det er herlig surrealistisk å høre femtenåringer krangle om tysk verbbøying.
Postet 30-08-18 kl 11:52 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Hittil i dag har jeg vært i grytidlig prosjektplanleggingsmøte og hos tannlegen, og dessuten syklet 12 km for å komme meg fram og tilbake til alle greiene. Jeg har også fortsatt alle tennene mine! Null hull, til og med!
Postet 30-08-18 kl 12:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg har lyst til å vaske, strikke, male, jogge, stikke meg i kneet med en kniv, slå hodet i veggen til jeg blir svimmel, ta oppvasken til hele nabolaget for hånd i Nøklevann. Hva som helst, egentlig. Med unntak av å lese pensum.
Postet 30-08-18 kl 12:13 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Studerer du egentlig riktig fag, Pappalille?
Postet 30-08-18 kl 12:14 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det var voldsomt, Pappalille! Jeg ville også foreslå vurdering av bytte av pensum.
Postet 30-08-18 kl 12:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jada, det er helt riktig for meg. Jeg er bare veldig umotivert for tiden, og det har nok litt med press å gjøre. Det skjer mye og jeg har, et lite sted inni meg, lyst til å gi opp fordi det er enklere, men det er jo ikke en mulighet, så jeg biter meg fast. Det går over, og jeg får faktisk lest, men akkurat nå er det mest blæh. =)
Postet 30-08-18 kl 12:25 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg tror jeg innvilger meg selv en fridag i dag, så får jeg ta det opp igjen i morgen.
Postet 30-08-18 kl 12:26 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
En fridag høres lurt ut. Hang in there!
Postet 30-08-18 kl 12:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Så kjedelig, Frk.Fryd - håper det ordner seg snart.
Postet 30-08-18 kl 12:41 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Det tror jeg kan skje den beste, Pappalille.

Ta en fridag, du, og sørg for smågodt til i morgen.
Postet 30-08-18 kl 12:48 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Melder meg inn i klubben som ikke klarer å lese pensum. Venter på tlf om jobb eller ikke, vært våken siden 05.00. og masse støy fra arbeidsfolk rett utenfor som akkurat nå har lunchpause.
Postet 30-08-18 kl 12:48 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Melder meg inn i trøtt-klubben. Forsvaret har militærøvelse på østlandet og vi har blitt varslet om at det kan bli økt helikoptertrafikk på kvelds- og nattestid i området og no shit, sherlock. Ble vekket en del ganger i natt av helikopter over hodet. Det verste er at de skal holde det gående et par uker til.

Altså, det er fint å ha en god beredskap i landet, men må de absolutt gjøre det rett over hodet mitt.
Postet 30-08-18 kl 14:37 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten har to tenner mindre nå enn han startet dagen med. Men dette var en planlagt trekking. Forrige gang han trakk tenner var hørselvern påkrevet, men nå klarte han seg med bittelitt (forsiktig) gråt og å holde hånda mi kjempehardt.


Frk. Fryd - all mulig sympati fra meg. Vi hadde altfor mange visninger av leiligheten vår i våres. Da vi bestemte oss for å trekke den fra markedet og vente til over sommerferien så dukket det opp to (!) par som ville på privatvisning. To interessenter er jo gull, så det ble budkrig. Og i morgen er det (omsider) overtakelse slik at vi igjen bare eier én leilighet. Det går bra, men fy fillern så kjipt det er mens det står på. Ren og ryddig leilighet er en mager trøst.
Postet 30-08-18 kl 14:43 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Og så må jeg få skryte litt. Jeg er forskrekkelig umotivert på jobben for tiden, men i dag presenterte jeg en rapport for en kunde. Jeg mener selv at vi har vært nøytrale og nøkterne, men kunden var så fornøyd at han til slutt utbrøt: «Hvis vi hadde sittet i samme rom, så hadde du fått en bamseklem for utmerket utført arbeide. Denne rapporten ble akkurat sånn som jeg hadde håpet.» Og når det følges opp av: «Det er vel egentlig du som skal drive mersalg, men tror du kanskje at dere kan gjøre det samme for <svært nærliggende tema>.», så vet jeg at sjefen min blir hæppi også. For det kan jeg selvfølgelig!
Postet 30-08-18 kl 14:50 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Sol sin avatar
Et par uker til, Adrienne? Da nekter jeg plent å periodebo i dalen din, kjenner jeg, jeg dør litt av støy om natta.
Postet 30-08-18 kl 14:51 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jepp, Sol. Frem til 10. september. Mannen merker ingenting, mens jeg våkner hver eneste gang det hersens helikopteret flyr over.
Postet 30-08-18 kl 15:05 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Søren, Adrienne, jeg trodde du skrev "det skal være sol til 10. september" og det hadde jo vært mye hyggeligere enn helikopterhalloi til 10. september!
Postet 30-08-18 kl 15:46 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Det er ofte sånn med med menn, Adrienne.
Postet 30-08-18 kl 17:26 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg fikk jobben!
Postet 30-08-18 kl 18:11 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Millen
Postet 30-08-18 kl 18:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Så bra, Millen, gratulerer så masse.
Postet 30-08-18 kl 18:40 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så utrolig gode nyheter, Millen. Dette har du ventet lenge på.
Postet 30-08-18 kl 18:42 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Ja! Engasjement ut året med muligheter for forlengelse og innen mitt fagfelt.
Så nå jobb og studier. Travel, men tøff høst og det kommer til å gå bra.
Postet 30-08-18 kl 18:53 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hurra og gratulerer Millen! Dette fortjente du!!!
Postet 30-08-18 kl 19:11 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Hurra, Millen! Endelig var det din tur.
Postet 30-08-18 kl 19:16 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Det var velfortjent, Millen!

Jeg har joggegått runden min. Lykken var at sjefen ringte meg etter 2/3 av runden så jeg måtte gå resten av veien hjem. Han ringte for å be meg om å passe på meg selv og skjerme meg fra mailer fra tillitsvalgte. Veldig bra! Heldigvis er jeg godt i stand til å skjerme meg selv.
Postet 30-08-18 kl 19:40 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Gratulerer, Millen!
Postet 30-08-18 kl 19:56 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Yes, Millen, da har du jobb, gratulerer så mye!!! Dette var dagens beste nyhet, altså!

Frøkna har vært hos reguleringstannlege i dag og ringte meg fornøyd da hun kom hjem, for tannlegen hadde sagt hun tror hun får av reguleringen før jul. Herlig nyhet, slippe å betale mer!

Har klippet meg i ettermiddag og hentet progressive briller.
Postet 30-08-18 kl 20:27 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Endelig, Millen! Gratulerer så mye - det var din tur nå!
Postet 30-08-18 kl 20:45 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Gratulerer med jobb, Millen!

Jeg sov som en stein i natt, så jeg konkluderer med at jeg enten ikke ble overflydd av helikopter - eller bare har blitt mann.
Postet 30-08-18 kl 20:53 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Gratulerer, Millen! Vel unt!

Jeg har vært sur i mange dager og kommer til å være det en stund til. Det er alt for få enkle, hyggelige, ærlige mennesker uten agenda her i verden.
Postet 30-08-18 kl 21:02 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Gratulerer Millen!!!
Postet 30-08-18 kl 21:29 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
sindrome sin avatar
Hurra for Millen!! Dette unner jeg det virkelig!!
Postet 31-08-18 kl 01:39 av sindrome sindrome er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no