Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 30-12-20 kl 09:26 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Først i dag også?
En kjapp tur innom fra hjemmekontoret før jeg skal ut av huset og jobbe et par timer. Fortsatt vintervær her, når det først har kommet en haug med snø håper jeg det holder seg kaldt en stund.
Postet 30-12-20 kl 09:57 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Litt jobb i dag også. Tror uheldigvis vi må permittere noen britiske borgere, som ikke får komme til Norge.

Ellers, så tenkte jeg å handle til helga, må på jakt etter nyttårsservietter og litt pynt tenker jeg.
Postet 30-12-20 kl 10:06 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen fra kontorkontoret.

Nok å gjøre, men jeg har kaffe og god driv, så dette skal gå bra. :krampepositiv:
Postet 30-12-20 kl 10:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har vært oppe lenge selv om jeg har fri. Mannen min synes jeg er helt håpløs som står opp så tidlig når jeg ikke må, men jeg ser ikke poenget med å ligge i senga å kjede meg i påvente av at resten av familien skal våkne. Det er noe godt ved å være "hjemme alene" og lese avis og surfe på nett helt i fred.

Målet for dagen er å handle inn mat til nyttårsaften. Det blir oss 4 pluss en av venninnene til snuppa, så det blir ikke så altfor avansert. Jeg vil avlyse hele feiringen og legge meg kl 23. Nyttårsaften er visst ikke min greie, men jeg må nok holde meg våken.
Postet 30-12-20 kl 10:20 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg våkner alltid før halv seks, uavhengig av leggetid eller om det er hverdag eller fri. Jeg har bestemt meg for at det egentlig er en god ting, for jeg får uansett ikke gjort noe med det.

Må handle litt i dag, ellers ingen planer. Ungen drar i ettermiddag.
Postet 30-12-20 kl 10:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 30-12-20 kl 11:39 av Blondie
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har endelig sovet litt i natt. Satser på at det gjør meg bedre rustet til å møte svigerfamilien. Pes å skulle pakke og reise avgårde igjen, men sånn er det visst hvis ungene skal få møte familie og besteforeldre.
Postet 30-12-20 kl 10:36 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Våknet i halvnitida. Følger med på jordskredet på Gjerdrum, skumle greier.

Plan for dagen er å kjøpe en bursdagsgave og gå en tur.
Postet 30-12-20 kl 10:53 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det jordskredet på Gjerdrum synes jeg var skikkelig skummelt. Hvorfor skjer slikt? Altså; hva er det som trigger at så store jordområder bare kollapser?
Postet 30-12-20 kl 11:13 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
God formiddag! Jeg skal en tur på kontoret, men lar guttene få sove litt lenger før de må inn i barnevakttjeneste for lillesøs først, så hjemmekontor enn så lenge.
Postet 30-12-20 kl 11:20 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Uff, ja det jordskredet var skikkelig skummelt. Regner med at det har kommet mye nedbør, og at det var medvirkende til hendelsen, eller?
Postet 30-12-20 kl 11:36 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Romerike er et område med mye marin leire, dvs leire som ble avsatt under havnivå under forrige istid. Det gir fruktbare dyrkingsområder men risikoen ved marin leire er at den kan bli til kvikkleire. Det kan skje helt plutselig og da går stabile jordmasser over til ei bløt suppe på kort tid. Mye nedbør kan medvirke til at det skjer. Jeg kan tenke meg at dette er en mulig forklaring. Fryktelig skummelt ja!
Postet 30-12-20 kl 11:41 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Kjempeskummelt med det raset. Håper det har gått bra med alle.

Her er ny plan for dagen å hente bilen i Sandvika, den ble stuck i brannen i går. Heldigvis parkerte jeg i etasjen under brannen, så satser på at det gikk bra med bilen. Men det er sludd og slaps og jeg vil ikke gå til toget.
Postet 30-12-20 kl 11:52 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Jeg er fra Gjerdrum og foreldrene mine bor like ved, jeg har flere venninner og mange kjente der og alle mine er i vel behold men vi følger med på den fæle situasjonen, og håper virkelig ingen er savnet.
Postet 30-12-20 kl 11:59 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Uff. Grusomt med det raset.
Planen er å lufte barna idag.
Har litt jobb som venter, kanskje idag. Iallefall før mandag
Postet 30-12-20 kl 12:14 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det har vært mye nedbør på Romerike de siste dagene, ja. Fikk heldigvis vite at de jeg kjenner som bor på Ask er bortreist/evakuert, det var godt.
Postet 30-12-20 kl 12:41 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Skummelt med ras ja. Men det er jo kvikkleire over alt på Romerike. Da hjelper det ikke at det har regnet masse.
Er det noe lærdom fra barne- og ungdomsårene som sitter så er det dette.
De jeg kjenner som bor der har heldigvis gitt lyd fra seg.
Postet 30-12-20 kl 12:58 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 30-12-20 kl 13:47 av star
Gammel
Fløyel sin avatar
Huset pappa bodde i henger på stupet der raset har gått. Vi har venner og kollegaer i området, men de er i sikkerhet. Flere som heldigvis er på hyttene sine i romjulen. Men jeg kjenner jeg blir kvalm når de sier at 26 personer ikke er gjort rede for.

"Heldigvis" er mange av bygningene man ser på TV garasjeanlegg. Men det ser ut til at det er 4 4-mannsoliger og 2 eneboliger som har gått.

Jeg har masse jeg skulle gjort i dag.. Men får ikke gjort noe.
Postet 30-12-20 kl 13:25 av Fløyel Fløyel er ikke aktiv
Oppdatert 30-12-20 kl 13:31 av Fløyel
Gammel
Hodet henger ikke med i dag kjenner jeg. Telefonen ringer i ett; men det er heldigvis ikke jobbrelatert. Må handle noe mat i løpet av dagen.
Postet 30-12-20 kl 14:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
til dere som kjenner rasområdet og har noen dere tenker på der.

Jeg har gjort et godt valg i dag. Jeg har et par støvletter fra Campers som jeg er glad i. De er pene og behagelige, forete, og jeg har hatt dem i mange år. Nå har de begynt å gi seg i glidelåsen og jeg tok en runde i lunsjen for å se på nye. Jeg liker ikke å kjøpe støvletter. Jeg synes at det er vanskelig å finne noen jeg liker. Og i hvert fall til en pris jeg liker. Så gjorde jeg genistreken å gå innom skomakeren for å sjekke om det var mulig å skifte glidelås. Og det var det. Så nå har jeg ny glidelås på den ene, og nye såler og hælkapper på begge for 900 kr. En ting er at det er billigere enn nye og at jeg har vært miljøvennlig. Men det aller beste er at jeg slipper å gå og lete etter nye støvletter. Veldig fornøyd.
Postet 30-12-20 kl 15:14 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg har jogget 5,5 km i dag. :første joggetur i 2020:
Postet 30-12-20 kl 16:21 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg går litt i ørska i dag, det ble for lite søvn i natt, og raset på østlandet gjør meg urolig.

Har bakt ny runde med nennes rundstykker, gjengen her elsker de, så vi var mer eller mindre tomme. Også kommer broren min og kona hans på kveldsmat her i dag, til nystekte rundstykker og for å spise opp julepålegg. Alt er klart nå, må bare få siste runde med rundstykker ut av ovnen.

Lillesøster har snudd døgnet noe inni hampen, så der blir det kamp nå over helgen. Sukk.
Postet 30-12-20 kl 17:18 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Vi har tatt bort mesteparten av julen. Julen ble jo ikke slik den skulle i år, så like greit.

Burde handle, men tar det litt senere.
Postet 30-12-20 kl 17:24 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no