Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 12-05-21 kl 08:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 38

Kommentarer

Gammel
scilla sin avatar
I dag kjennes det ut som om kroppen er våken, men så har ikke hjernen skjønt det helt ennå. Jaja - kaffe nuh! Går seg vel til etterhvert
Postet 12-05-21 kl 08:22 av scilla scilla er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Onsdag og man er bare timer unna langhelg.
Postet 12-05-21 kl 08:22 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Var helt skutt da jeg gikk og la meg i går, men ble liggende lys våken lenge.
Postet 12-05-21 kl 08:37 av star star er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg trives godt på jobb, men de siste ukene/dagene har jeg gruet meg fordi vi har det for varmt. De medfører hodepine hver enda dag. Det er ikke noe særlig å undervise i 30 graders varme.

Jaja, bare i dag igjen så er det noen dagers pause.
Postet 12-05-21 kl 08:43 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Pollen i hele systemer. Ekstremt demotivert hjemmekontorist. Har sendt den nyslåtte russen avgårde for skole og russedåp i dag. En 20 mintutters seremoni per klasse. Fy søren de har tatt alle smittevernsregler på strak arm. De blir til og med tvunget til å bruke munnbind inne i timene.
Postet 12-05-21 kl 08:47 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
God morgen! Jeg oppdaget nettopp at vi har avspasering i dagens møtetid, og det betyr i praksis at jeg ble ferdig med arbeidsuka klokka 11 i går. Kan det kalles langhelg når den varer fra tirsdag til tirsdag?

polarjenta: Har dere 30 grader inne i klasserommene med vilje? Hvorfor? Og er alle de andre fornøyde? Jeg hadde hatt litt trøbbel med å undervise da. Før jobbet jeg på en skole der elevene kunne stille på termostatene, og da måtte jeg inngående forklare at de fryser fordi de sitter stille og har veldig lite klær på seg, jeg står, går og snakker. De må kle på seg mer, jeg orker ikke ha 30 grader i klasserommet mitt.
Postet 12-05-21 kl 08:59 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Snart langhelg!

Jeg har gjort unna medisinbestilling, hatt en samtale med mor til bonusgutten, ettersom jeg dropper møte som skal være om han i dag. (noe med å sette på sin egen oksygenmaske først, og at mine to har bare meg, og bonusgutten har både mor og far som funker, så da trenger ikke jeg være 100% til han også), bestilt noe greier på nettbutikk og vasket klær.

Lillesøster hjemme i dag også, og jeg får kaffebesøk litt utpå morgenkvisten.

Ellers lite planer i dag, blir vel noe volleyball-spilling med Lillesøster, også må vi handle i ettermiddag. Blæh.
Postet 12-05-21 kl 09:07 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
God morgen. Våknet til regn, det var da ikke planlagt? Eldste har siste tentamen i dag, matte, pleier å gå bra.

Jeg har teamsmøter fra kl 09 til kl 1530! Jaja.
Postet 12-05-21 kl 09:11 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag ble jeg oppringt av IT-brukerstøtte kl 07.30. De er lokalisert i Litauen, og hadde nok glemt hva klokka var i Norge. Henvendelsene mine var også flere uker gamle, så jeg hadde selvfølgelig fått løst dette forlengst. IKT funker virkelig sånn middels hos oss.


På den mer positive siden - det er lillefredag i dag. Noe så skikkelig. Når jeg logger av i dag skal jeg ikke på jobb før på tirsdag. Jeg hadde nok ønsket meg sol også, men fridager får holde for denne gang.
Postet 12-05-21 kl 09:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, morn. Vi er godt inne i visningsforberedelseshelvetet, og har pakket 17 kasser med ting så langt. Kan ellers melde om at jeg ikke har langhelg, og det er ganske urettferdig.
Postet 12-05-21 kl 09:17 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Toffen: Jeg er faktisk stresset på dine vegne. Jeg hadde en skikkelig strevsom drøm i natt hvor jeg pakket for flytting. Det kan ikke komme fra noe annet sted enn deg.
Postet 12-05-21 kl 09:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Oi, Toffen! Jeg skjønner jo at mandag ikke er noen fridag, men er ikke torsdag fridag heller?

Her telles ned til langhelg og tid til strikking og verandasitting, det skal bli fint og varmt nærmere helga.
Postet 12-05-21 kl 09:34 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Toffskij, jeg har heller ikke langhelg! Men jeg ser frem til å få jobbe ganske i fred i morgen og fredag, da.
Postet 12-05-21 kl 09:38 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Har planer om å jobbe fredag, jeg. Eldste er uansett på speidertur og yngste vil sikkert game.
Postet 12-05-21 kl 09:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ingen markering av Kristi himmelfartsdag i UK, nei. Så jeg har fem(!) undervisningstimer på torsdag. 17. mai har jeg heldigvis bare én, og dessuten et møte jeg nok muligens har tenkt å skulke.
Postet 12-05-21 kl 09:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er faktisk ikke stresset for visningsgreiene. Pakkingen går ganske radig, stylisten har sagt akkurat hva som må ut, og vi betaler oss ut av maling og vask og skal bo et par netter på hotell mens det verste står på. Tror muligens Toffemannen er noe mindre zen.
Postet 12-05-21 kl 09:44 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ikke noe langhelg å spore her foreløpig, vi har planleggingsdag på fredag. Mye som skal ordnes før den tid, så jeg planlegger en innspurt. I morgen må jeg skrive studieoppgave. Mai er fin altså, men det er jo sykt travelt!
Postet 12-05-21 kl 09:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
«En pølse i slaktetida» er omkvedet.
Postet 12-05-21 kl 09:44 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Toffskij.

Vi går på hyttevisninger for tiden og begynner å bli litt lattermilde av stylister. Det er ett bilde, av alle ting ett nærbilde av en sau, som tydeligvis er kjempepopulært for tiden. Det har nå vært på veggen i fire hytter. Og det er så forferdelig stygt at jeg nekter å tro at alle fire har valgt det uavhengig av hverandre.

Ellers er jeg på kontorkontor og er sur og trett. Det kjennes som om jeg satt oppe litt for lenge i går og drakk minst ett glass vin for mye. Og ettersom jeg la meg i fornuftig tid, helt edru og sov helt til vekkerklokken ringte, så synes jeg at det er veldig urettferdig. Kanskje jeg simpelthen har sovet litt for godt.
Postet 12-05-21 kl 10:11 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Oppstykket langhelg her også, siden jeg skal jobbe fredag. Noen må passe sjappa.
Postet 12-05-21 kl 10:33 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Nå har jeg grått meg gjennom lokalavisens direkte dekning av 3. og 4. klasse sitt "17.mai" tog rundt syke og aldershjemmet her. Neste år vil jeg ha "normal" 17.mai igjen kjenner jeg.
Postet 12-05-21 kl 11:02 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg sitter og prøver å konsentrere meg om kurs, men det er litt vanskelig når det bråker som ville h.... rett utenfor vinduet mitt. En eller annen nabo som har fått tak i gravemaskin, tror jeg, for lydene bærer ikke preg av en person som egentlig kan det han eller hun driver med.
Postet 12-05-21 kl 11:08 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Lykke til Toffskij!

Jeg prøver å mote meg opp til å ringe håndtverker som ikke leverer som avtalt. Han skygger unna, og svarer ikke på høflige mailer. Har gitt meg selv frist til klokka 12 med å ringe. Jeg kan ikke fordra å ringe folk, og når det er klage involvert er det en kamp å få til.
Etterpå skal jeg regnværssykle til søstera mi, og skravle noen timer.
Postet 12-05-21 kl 11:18 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Dag to etter konsolidering og vi har stadig litt utfordringer. Hvor er alle fellesfiler?

Ellers trist og grått, men jeg har bil i dag. Poden skal trene.
Postet 12-05-21 kl 11:22 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg kan melde at det var flere enn meg som tenkte at det var lurt med en tidlig tur på polet i dag. For her er det kø
Postet 12-05-21 kl 11:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg og skal jobbe fredag, sparer feriedager til gøyere tider til høsten eller noe? :krampepositiv:

Det regner masse, jeg mangler motivasjon, og etter jobb har jeg lovet å bli med på Sandvikasenteret fordi mann skal til barberer og eldste trenger klær. Angrer. Tror vi skal på IKEA også. Angst.
Postet 12-05-21 kl 11:36 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God formiddag! Kun ett lite møte igjen før lang, deilig helg, men en hel del å ta i med likevel. Mandag er jo arbeidsdag for korpsfolk, men i pandemitider er det kun en liten halvdagsjobb som venter. Uten muligheter til fellesøvelse først. Og det skal regne.
Postet 12-05-21 kl 11:57 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg hadde planlagt tur til polet i dag, men kom på at det helt sikkert er dust rent smittevernsmessig. Antar at det er ganske lang kø der i dag. Jeg klarer meg, de har da cider på matbutikken. Digital lønningspils i kveld, det er det mest sosiale jeg har gjort på en stund.
Postet 12-05-21 kl 12:03 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Køen på polet er jo ganske velorganisert. Og de fleste vet hva de skal ha så det går fort.

Jeg har nå rødvin og bobler og er klar til langhelg. :skål: På fredag kveld skal jeg drikke rosé med min mor.
Postet 12-05-21 kl 12:07 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Antar polet er åpent fredag også? Da tenker jeg å gå.
Postet 12-05-21 kl 12:53 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Polet er åpent både fredag og lørdag, men det er varslet at det blir lange køer denne helgen. Jeg synes uansett at de er så gode på køavvikling at jeg tenker det går greit.

Vi pleier å drikke rosévin med naboene på kvelden 17. mai (ute i bakgården med forsvarlig avstand i fjor), så jeg må sørge for å ha litt sånt i hus.
Postet 12-05-21 kl 12:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Polet er åpent fredag også ja, men jeg jobber hele dagen og orker ikke stå i kø på ettermiddagen. Dessuten er jeg tom for Baileys NÅ!
Postet 12-05-21 kl 13:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har kontor like ved polet, så det hender at vi handler i løpet av arbeidstida. Trikset er å være der litt tidlig, men ikke rett etter åpningstid.
Postet 12-05-21 kl 13:08 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Feiret 17. mai på jobb. Nå skal jeg hvile
Egentlig sykmeldt og skjønner hvorfor.
Postet 12-05-21 kl 13:49 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Har et hode som ikke er helt i vater i dag. så hadde egentlig logget av, men så kom sjefen med en hastesak som bare måtte fikses i dag. NÅ logger jeg derimot av og gir søren i jobb frem til tirsdag.
Postet 12-05-21 kl 14:52 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Input; Overhodet ikke med vilje. Jeg har sendt avvik på avvik. I dag sendte jeg verneombudet til rektor. Vi kunne være i kantina i dag var tilbudet, men det er jo ikke greit over tid.
Postet 12-05-21 kl 16:09 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Me har hatt aktivitetsdag på skulen. Den endte brått for ein av lærarane då ho trakka skikkelig over. Så då sitter me på legevakta og blomstrer.
Postet 12-05-21 kl 16:29 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Au, det hørtes ikke godt ut, Hjertensfryd.
Gjorde det for 2 år siden og det er først nå den er helt bra igjen.
Postet 12-05-21 kl 16:47 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no