Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 21-08-18 kl 07:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

I dag kommer storebror hjem, det blir godt. Han dro jo 13. Juni så det er lenge siden jeg har sett han.
Postet 21-08-18 kl 08:16 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Å, det blir fint, Polarjenta!

Sol, men kaldere. Det går mot høst.
Postet 21-08-18 kl 08:22 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Ååh, det må være godt å få ham hjem, Polarjenta!

Friskt drag i lufta i dag, ja. Skulle nesten tro det nærmet seg høst.

Jeg har vært våken bortimot halve natta, og ser ikke fram til å skulle få hodet i gang på jobb. Kaffe i fri flyt får være greit i dag.
Postet 21-08-18 kl 08:34 av Timar Timar er ikke aktiv
Oppdatert 21-08-18 kl 08:51 av Timar
Gammel
Tjorven sin avatar
Han har virkelig vært borte lenge nå, polarjenta. Så godt det må bli å få ham hjem.

Det er et kaldt drag i luften i Oslo i dag, og det var relativt kjølig å gå i sandaler til jobb. Men jeg tror at jeg skal holde ut helt til vi kommer til måned med R i år.

Jeg håper at den ferske ungdomsskoleeleven min får en god dag i dag også. Det var ikke mye hun var villig til å fortelle om den første dagen, men det lille som kom var kanskje ikke det jeg var aller mest interessert i. Mor synes liksom ikke at fordelingen av "kjekke gutter" i de forskjellige klassene var det aller viktigste. Jeg forsøkte nemlig å starte en samtale om selve skolen som hun ikke "hadde tid til", og det ble bare feil. Men i løpet av ettermiddagen kom det et og annet drypp. Det er en relativt morsom alder.
Postet 21-08-18 kl 08:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
:fniser: av Tjorvens ungdomsskoleelev. Det er klart at fordelingen av kjekke gutter er viktig.

Jeg er en del sammen med lillesøsters fotballvenninner. De er nå tiendeklassinger og samtalen i bilen til og fra kamp kan til tider være ganske fokusert på kjekke gutter. Lillesøster er, så vidt jeg ser, enda helt uinteressert. Hun har mange venner blant guttene, men det er enda vennepotensialet som er det viktigste.
Postet 21-08-18 kl 09:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Artig, Tjorven. Da Frøkna mi begynte i 8. syntes hun alle guttene på samme alder var så ufattelig barnslige at "kjekke gutter" på samme trinn ikke var noen aktuell problemstilling.
Postet 21-08-18 kl 09:17 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Morgen! Sitter og venter på skypemøte - har hjemmekontor fordi jeg skal følge yngste til lege.
Postet 21-08-18 kl 09:35 av him him er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Var det ei rettferdig fordeling av kjekke gitter, tjorven? Håpar dei som sette sammen klassene tenkte på det!

Så herlig polarjenta!

Her skjer det lite. Jobb og trening.
Postet 21-08-18 kl 09:40 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn. Kaffe, tur og jobbsøk og begynne å lese pensum er dagens plan.
Postet 21-08-18 kl 09:40 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Morn, morn! I dag er det store-eid, så vi har bare et par/tre dusin elever. Stille og rolig!
Postet 21-08-18 kl 09:47 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Sånn derre hverdagsståopptid er ganske brutale greier, synes jeg!
Postet 21-08-18 kl 09:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Alle tre ute av døren før 8, det lover godt. Middag planlagt, lekser gjort, kjøkken ryddet. Måtte det fortsette.....
Postet 21-08-18 kl 09:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Møtebonansadag. Bare å brette opp ermene og komme i gang. (Hvis folk hadde gjort jobben sin selv, så hadde jeg kunne sluttet å mase og kuttet halvparten av møtene i løpet av en dag. 3 møter i dag med "følg opp..." )
Postet 21-08-18 kl 09:53 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Var på Ikea og kjøpte seng til yngstemann i går. Skal tilbake til Ikea og kjøpe seng til eldstemann i dag. Så tusenlappene flagrer.
Postet 21-08-18 kl 10:01 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Tvang meg på trening i morges, til tross for litt lite søvn. Nå er det bare å få i seg nok kaffe til å komme gjennom møte med potensiell ny systemleverandør og noen fra IT som synes de har rett til å mene noe om hvilket system jeg skal jobbe i.
Postet 21-08-18 kl 10:03 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Møter, samlinger, teambygging, restaurant og musikkøvelse. Det er planen i dag.
Postet 21-08-18 kl 10:04 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Var på jobb bare litt over åtte i dag, det kommer godt med ser jeg. Heldigvis ganske konkrete oppgaver, så musikk og kaffe skal redde dagen.
Postet 21-08-18 kl 10:05 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I følge snuppa hadde skolen slett ikke brukt "kjekke gutter" som et fordelingskriterium for klassefordelingen. Det var for eksempel INGEN i hennes klasse, men ganske mange i klassen til venninna. Og dette temaet holdt hun et kvarters utlegging om. Selv om familiens øvrige 3 medlemmer virkelig bare viste middels interesse.

En virkelig søt alder, altså.
Postet 21-08-18 kl 10:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gjort unna årets gyn.time. Må være raskeste time etter sendt henvisning jeg har hatt. Den ble sendt fredag.
Har vært særdeles effektiv allerede.
Postet 21-08-18 kl 10:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Tjorven: Vær sikker på at hun synest mange av dem er søte etterhvert.
Postet 21-08-18 kl 12:25 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Katta sin avatar
Jeg står vakt på messe. Det er mye kjendiser her, jeg greide med et nødskrik å ikke avkreve kronprinsen adgangsbevis. jeg hadde aldri kjent han igjen på åpen gate. Det hjelper dog med ørten politi og journalister rundt.

En interessant ting er nordmenn. Alle andre nasjonaliteter synes det er helt logisk å måtte vise adgangsbevis og bli scannet. Nordmenn synes åpenbart det der er skrekkelig rart og har allverdens kreative løsninger og spøker.
Postet 21-08-18 kl 12:45 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Haha, broren min krevde ID av prinsessa en gang for mange år siden da han var vekter på Oslo Horse Show. Hun var veldig fornøyd med det.
Postet 21-08-18 kl 12:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Katta: Synd Per Sandberg gikk av - han tror jeg du hadde kjent igjen!
Postet 21-08-18 kl 12:48 av him him er ikke aktiv
Gammel
Katta sin avatar
Him: han er her.
Postet 21-08-18 kl 12:48 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Du må kjøre noen sikkerhetstiltak, straks!
Postet 21-08-18 kl 13:06 av him him er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Haha, Katta. Mannen min har prøvd å gå inn i samme heis som dronning Sonja en gang. Det var ikke spesiellt populært. Han så jo sikkerhetsvaktene, men siden det var på et kontor tenkte han at det var helt vanlige menn i dress. Vakke det.
Postet 21-08-18 kl 13:15 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Postet 21-08-18 kl 13:54 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Hondacrv sin avatar
og så ler eg av tjorven si jetne. Fantastisk.
Postet 21-08-18 kl 19:48 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Fantastisk, Katta!
Postet 21-08-18 kl 20:55 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no