Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Kommentarer

Gammel
Adrienne sin avatar

Julikaffe

Ja, Tjorven, jeg kunne skrevet nøyaktig det samme, både om å glede seg til ferie, glede seg til å komme tilbake på jobb etter ferie og hvor viktig det er for meg at jobb fungerer. Den gamle jobben min kom med masse prestisje, denne kommer med masse gøy og læring. Har i hvert fall lært siste året hva om egentlig er viktig for meg, for å si det sånn.
Postet I går kl 17:27 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar

Julikaffe

Det Er Så Varmt! Og jeg må slepe tung ryggsekk til busstasjonen i varmen, hurra.
Postet I går kl 16:14 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar

Julikaffe

Hektiske dager på jobb i shippingverden; vi er dårlig bemannet. I dag måtte jeg til sentrum og fysisk hente noen viktige dokumenter og kjøpte norske jordbær på torget. Små gleder!
Postet I går kl 16:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar

Julikaffe

Hilser fra kontorrotten på sørvestlandet. Himmeldusjen er åpen og det er grå skyer så langt øyet kan se. Juli ass.
Postet I går kl 12:53 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Julikaffe

Vi hadde en episk helg og sliter litt med å lande. Deilig sol ute, så planen er å stikke av i retning sjøen ganske straks.
Postet I går kl 12:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar

Julikaffe

God formiddag! Jeg sto opp tidlig for å trene. 5000 m på mølle på 15% stigning blir 750 høydemetere. Målet var å klare det på under 60 min for da skrur mølla seg av. Det gikk. Nå gir jeg blod før jeg skal fikse det siste før vi reiser til Italia i morgen.
Postet I går kl 11:24 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Julikaffe

Adrienne: Er det ikke godt? Både det å kjenne at jeg gleder meg til ferien, og at det skal bli helt greit å komme tilbake. Det blir nok å gjøre når jeg er tilbake, men jeg har trua på at det skal gå greit og at jeg skal få støtte i de prosessene som skal finne sted.

Er det noe jeg har lært av denne arbeidskonflikten, så er det hvor absurd viktig jobben er for at jeg skal ha det bra også ellers i livet.
Postet I går kl 10:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar

Julikaffe

Jeg har siste arbeidsuke før fire uker uten jobb, og siden jeg har gjort samme tiltak som Tjorven med å bytte sjef siden sist sommerferie, har jeg nå en ny opplevelse med at jeg helt reelt kan roe ned uken før ferie og dermed ikke krasje inn i ferien. Hjemmekontor hver dag, håndterlige oppgaver og rom for å roe hode og sjel. Veldig deilig.
Postet I går kl 10:00 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Julikaffe

Jeg er inne i nest siste arbeidsuke før ferie og har egentlig så veldig mye jeg burde gjort ferdig, men jeg er jo ikke akkurat full av energi. Jeg er i grunnen sliten.

Det er feriestemning i lufta her på jobben. Kaffepausa er lenger en vanlig og morsomme ferieplaner diskuteres og gode tips deles. Det er egentlig ganske koselig her når tempoet er litt lavere.
Postet I går kl 09:55 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Julikaffe

Startet første julimorgen med fjas på bakvaktstelefon, så jeg er begrenset begeistret.

På vei til kontoret etter hjemmejobbing, og håper det er fem liter kaffe klart der.
Postet I går kl 09:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Julikaffe

God morgen i juli!

Siste uken før F her også. Håper at sommeren kommer nærmere helga annemede.
Postet I går kl 08:45 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar

Julikaffe

Kjedelig start på dagen med søvnunderskudd, ekspressbusser som er innstilt for sommeren, billettkontroll som forstyrret meg i podkasten og litt dårlig tid på jobboppgaver fordi andre ikke hadde tid til å gjøre klart sin del i går (fordi atter andre ikke leverte sitt i tide). Men nå har jeg kaffe, arbeidsro og håp om at hjernen klarner.
Postet I går kl 08:45 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Julikaffe

Tenk at det er juli. Nå er det bare 4 arbeidsdager igjen før jeg skal ta F, og i år gleder jeg meg faktisk. I noen år nå har jeg ikke gledet meg til F, og da har jeg egentlig skjønt at noe er veldig feil. Men jeg har gjort grep (i særdeleshet å få meg en annen sjef), og i år er feriegleden tilbake. Det er bra.

Men først må det drikkes en del kaffe.
Postet I går kl 08:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

Julikaffe

God morgen fra kaldt og fuktig vestland.
Postet I går kl 08:10 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Juni-kaffe

Siste dag i denne gudsforlatte måneden!
Postet 30-06-25 kl 13:28 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar

Juni-kaffe

Siste dag i juni og enda 3 uker til ferie. Satser på at finværet kommer i slutten av juli, ser ikke så lystig ut på langtidsvarselet til Yr i alle fall.
Postet 30-06-25 kl 12:49 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar

Juni-kaffe

God formiddag

Ingen ferie her, skal stort sett jobbe hele juli. Tenker det er helt greit, håper på litt rolige dager. Ikke rolig i dag da, møter hele dagen, samt et 300 siders dokument å gjøre review på.

Ellers fint vær her i dag - uheldigvis ser det ikke ut til at det skal vare. Får prøve å nyte så mye som mulig.
Postet 30-06-25 kl 11:18 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar

Juni-kaffe

Tilbake på kontoret etter festivalferie, nå er det to uker med jobbing før det blir F på ekte.
Postet 30-06-25 kl 10:54 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar

Juni-kaffe

Våknet med klare tegn på uvi. Benyttet meg av gratis telefonlege via fagforening og slapp oppmøte hos lege. Kjekt å ha det i orden før ferie telttur neste uke.
Postet 30-06-25 kl 10:39 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar

Juni-kaffe

Morn.
Siste dag med håndverkere i (nytt) hus, så kan vi starte nedvask og innflytting.
Postet 30-06-25 kl 08:31 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar

Juni-kaffe

Morn! En siste dag på jobb før f. Skal straks sette meg på sykkelen.
Postet 30-06-25 kl 07:34 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar

Juni-kaffe

Stille og rolig dag etter fire dager på festival. Imponert over gjennomføringen og over publikum, det var rett og slett hyggelig å være der.
Postet 29-06-25 kl 14:11 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar

Juni-kaffe

Ute er det 27 grader og strålende sol, med en liten behagelig vind så det er friskt og godt. Inne er det sensurbunker.

Jeg skal ut etterpå, da.
Postet 28-06-25 kl 14:59 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar

Juni-kaffe

God ettermiddag! Jeg har vært på treningsevent i Holmenkollen. Mange turister som lurte litt da den avsluttende jaktstarten var løping/gåing i trappen. Hvert lag bar på to vekter (medisinball, vektskiver eller manualer) pluss en trestokk. Dette var etter en tur ned til Midtstubakkene ilagt diverse stopp som bakkeløpstaffett med og uten vekt, stafett flatt med vekt og knebøy/utfall/pushups, henging i stativ med mer. Puh. Nå skal jeg bare fullføre dagens siste burpees. Men morsom økt.
Postet 28-06-25 kl 14:39 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar

Juni-kaffe

Pjuske på både Heilo og 007...
Postet 28-06-25 kl 09:55 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar

Juni-kaffe

God lørdag.
Vi lever i et flyttehelvete der alt er kaos i begge hus.
I dag skal vi først levere et tilhengerlass som skal kastes, så et lass som skal til bruktbutikken og Fretex.
Deretter: IKEA. På en lørdag. For å kjøpe garderobe, som i følge IKEA-appen består av 84(!) deler.
Postet 28-06-25 kl 09:44 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar

Juni-kaffe

Sommeren så langt har vært preget av sykdom, pårørenderolle og veldig mye stress og bekymringer. Akkurat nå.føler jeg meg motløs, sliten og trist. Trenger å ta på meg optimistisk maske overfor andre snart, så trengte å få si det "høyt" til noen andre enn meg selv.

Hvis jeg orker skal jeg på hagepride hos noen venner en liten stund senere i dag. Det er 56 år siden Stonewall-opprøret. :hertrengsdetenregnbuesmiley:
Postet 28-06-25 kl 09:42 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar

Juni-kaffe

Jeg skal i 90-årsdag i dag til venninnes mor, åpent hus. Blir hyggelig. Så middag med venninne og sommershow på Kilden.
Postet 28-06-25 kl 08:38 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar

Juni-kaffe

God lørdag, folket! Siste lørdag i juni, solen har snudd og det går mot stearinlystider (og noen åpner kanskje juletråden snart :knegg).
Denne lørdagen er særdeles våt og grå, enn så lenge i hvertfall. Håper på litt sprekker i skydekket etterhvert. Planer for dagen er litt husarbeid, kanskje få luftet legeme sitt, og hjelpe et avkom med litt flytting.
Ferie enda 2 uker unna, men jeg gleder meg på vegne av de som våkner til første feriedag i dag.
Postet 28-06-25 kl 08:33 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar

Juni-kaffe

Star: Håper formen kommer seg.

20-åringen er reist til Oslo med venninne og spiser sushi i en park på Torshov. Det så skikkelig koselig ut. Ikke så lenge til hun bor der.

Skikkelig travelt på jobb, så tiden går fort.
Postet 27-06-25 kl 18:53 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Juni-kaffe

Da har vi kasta en hel haug papp og litt annet smådill på avfallsplassen og hentet eldste.
Leiligheta begynner å bli bare litt rotete.
Jeg føler meg ikke bra. Føles som feber, men ikke legefeber.
Postet 27-06-25 kl 13:01 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar

Juni-kaffe

Jeg har ingen arbeidslyst og ikke noe ork, og 1000 ting som må ordnes før jeg kan ta ferie. Det går altså så sakte, og hodet tenker bare på andre ting enn det skal. Jeg er skikkelig slitsom å forholde meg til for meg selv. Litt slitsomt med elever som klager på muntlig eksamen og prøve å få tak i lærere som er i ferie.
Postet 27-06-25 kl 10:45 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar

Juni-kaffe

Hallo fra sensurbunkenes land.
Postet 27-06-25 kl 10:16 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar

Juni-kaffe

God morgen!
Godt å høre ting er bedre i dag Star,
Idag skal jeg til kiropraktor og det blir nok dagens utflukt. Kjenner det godt i kroppen at jeg gikk over 13000 skritt igår.
Lurer på når jeg klarer å fordele energien min?
Postet 27-06-25 kl 08:54 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
star sin avatar

Juni-kaffe

Tusen takk, humøret er litt bedre i dag.

Hjemmekontor i senga foreløpig. Men har ikke så mange timer igjen for uka.
Postet 27-06-25 kl 08:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar

Juni-kaffe

Jeg har hjemmekontor hver dag frem til jeg går ut i ferie når neste uke er over, og det er helt vidunderlig. I dag skal jeg se om jeg klarer å utfordre copilot til å finne ting som er likt og ting som er ulikt i noen lange oppsummeringer fra ulike workshops. Jeg håper den klarer det, for ikke så må jeg sitter og nitidig gjøre det samme, og det frister ikke så veldig i dag.
Postet 27-06-25 kl 08:29 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Juni-kaffe

Jeg er på jobb, og plutselig har jeg ganske mye å gjøre. Noe av det er ganske krunglete oppgaver også. Jeg skal jobbe hele neste uke også, så jeg kan jo håpe at jeg kommer et stykke på vei.

I går var det "vaktskifte" hjemme. Svigerfar er syk, og forrige helg kjørte mann og sønn nordover for å være der. I går ble sønn sendt tilbake til meg, mens snuppa reiste opp med det samme flyet. Så nå er det noen dager med bare meg og knerten hjemme. Det er litt usikkert når mannen min kommer hjem, men vi drar til Kreta den 7. juli, og da har han lovet å være på plass.
Postet 27-06-25 kl 08:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Juni-kaffe

på Star.

Her er det hjemmekontor før litt tidlig helg. Lillesøster skal hentes hjem fra leir av far og bestemor. Det blir ei helg full av fest og familie. Det er 95 % gøy og 5 % slitsomt. Definitivt på plussiden med andre ord.
Postet 27-06-25 kl 07:35 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar

Juni-kaffe

Star
Postet 26-06-25 kl 16:53 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar

Juni-kaffe

Så kjipt, Star!

Jeg er fortsatt på jobb. Jeg legger timeplaner i helt nytt system. Starter skolen i morgen vil det nå være en lærer i hvert klasserom i alle timer. Det vil også være plass til obligatoriske møter som amu, mbu og plangruppe.
Postet 26-06-25 kl 16:31 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar

Juni-kaffe

Star
Postet 26-06-25 kl 11:57 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar

Juni-kaffe

på Star
Postet 26-06-25 kl 11:51 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
star sin avatar

Juni-kaffe

Ikke ofte jeg går ut fra en legetime med tårer i øya. Men nå er jeg både sint, lei meg og oppgitt.
Den tredje legen og tredje forslaget.
Postet 26-06-25 kl 11:32 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar

Juni-kaffe

God morgen
Godt å være hjemme igjen. Satser på litt roligere tider fremover. Fremdeles fullt kjør da - møter stort sett hele dagen. Ingen sommer i sikte her i Sandnes - det er meldt regn hele dagen. Rakk i det minste en joggetur i ok vær da.
Postet 26-06-25 kl 10:47 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar

Juni-kaffe

Hjemmekontor i dag. Det er veldig stille på jobben nå, knapt noen å spise lunsj med, så i dag gadd jeg ikke dra inn.

Det er sommerfest i kveld med god påmelding, så folk er jo ikke gått i ferie ennå. Veldig dumt at det er meldt regn i kveld. Vi har mulighet for å være inne, men det er jo mye hyggeligere å kunne sitte ute.
Postet 26-06-25 kl 10:31 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Juni-kaffe

Ingen kul på armen lenger, men et eller annet har jeg slått godt. Mellom beina i armen.
Kneet begynner å få en svart blålig farge, men det er ikke vondt.
Så ikke så værst faktisk.
Postet 26-06-25 kl 08:48 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Juni-kaffe

Da er jeg på rusletur til sykehuset i strålende vær. Har gooood tid så det går sakte.
Postet 26-06-25 kl 08:45 av star star er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar

Juni-kaffe

Hvordan er formen etter bråbremsen i går da, star?

Her har 14-åringen kommet hjem fra fotballcup og mini-ferie på sørlandet, og er strålende fornøyd. Litt mindre fornøyd med å bli vekket i 7-tiden i dag av den firbeinte pøbelprinsessa som ulte og bjeffet, fordi vi vokne tenkte hun kunne være litt alene.
Postet 26-06-25 kl 08:44 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Juni-kaffe

God morgen. Endelig en dag uten regn. Ser på værmeldingen at min ide med innendørs minigolf som adspredelse i helgen passer perfekt.
Postet 26-06-25 kl 08:25 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Juni-kaffe

Jeg sov faktisk til klokka sju i dag, det er ikke hverdagskost. Nå skal jeg svinse av gårde til frisøren og til noen jobbmøter.
Postet 26-06-25 kl 08:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.