Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 17-01-24 kl 05:03 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 42

Kommentarer

Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Heldigvis kom det ikke mer snø i natt. Får håpe det varer.....

Tekopp på plass, snart kalr for første møtet. Så tur med hunden og yoga før det andre. Fint sånn sett med hjemmekontor!
Postet 17-01-24 kl 06:55 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hadde planer om tidlig buss i dag også for å være før det evt snøværet. Men kom meg ikke ut av senga.
Postet 17-01-24 kl 07:04 av star star er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Snøfast, enn så lenge. Venter til enten brøytebilen kommer eller at en av kollegaene kommer ut først, så jeg kan sitte på. Hjemmekontor mens jeg venter. :winter snowing chaos:
Postet 17-01-24 kl 07:08 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Hjemmekontor her også. Og sier som løve70, like greit at det ikke har kommet mer snø i dag.
Postet 17-01-24 kl 07:37 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Her snør det i alle retninger. Jeg tok hjemmekontor i dag, avgjørelsen var ikke så vanskelig da jeg så at det var forsinkelser allerede før rushet pleier å starte.
Postet 17-01-24 kl 08:02 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Snøen kom her i sør, søren heller!

Fysio om 25 minutter, får se om det går, tviler.
Postet 17-01-24 kl 08:02 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Kontorkontor her. Jeg bor heldigvis sentralt nok til at det er brøytet og bussene går.

Startet med frokost og kaffe med kollegaer. Så hyggelig med ny og mer sosial arbeidsplass. Så nå er jeg full av energi til møter og skriving.
Postet 17-01-24 kl 08:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har snødd noe i natt, men potensielt spådd en del. Men sånne varsler har en tendens til å ikke treffe der jeg bor. Men nå flytter jeg jo på meg et stykke for å komme på jobb.
Postet 17-01-24 kl 08:12 av star star er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Fortsatt syk, men lungene føles "lausere" når jeg hoster i dag, så kanskje det snur? Er ikke vant til å være syk; måtte spørre lederen min i går hvor lenge jeg kan bruke egenmelding før jeg må til legen. Viste seg at jeg har til 22. før det er nødvendig.

Har heldigvis gode kollegaer som stiller opp som vikar, men håper jeg kommer meg på jobb snart.
Postet 17-01-24 kl 08:20 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er på kurs oppe i fjellheimen, men får rapporter fra jobb om at det praktisk talt er umulig å komme seg noe sted i morgentimene i dag. Vi bor et sted hvor brøytebilene kommer seint, så jeg regner med at det blir mye måking i ettermiddag.
Postet 17-01-24 kl 08:34 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Vi ble bedt om å ta med oss jobb-PC'en hjem i går for hjemmekontor i dag.
Det ser ut til å ha vært en klok avgjørelse.
Postet 17-01-24 kl 08:40 av Shun Shun er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg trosset snøen og kom meg på jobb, det var ikke den mest behagelige kjøreturen, men så er det heller ikke skrekkelig langt. Satser på at det blir bedre på vei hjem, jeg har planer om å sitte til over rushtid uansett.
Postet 17-01-24 kl 09:10 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
For et vær! Jeg sitter på hjemmekontor så lenge det går, men må ut i verden ved lunsjtider.
Postet 17-01-24 kl 09:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da faller det litt ovenfra ja. Kan bli spennende å komme seg hjem hvis det tar seg opp.
Postet 17-01-24 kl 10:01 av star star er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar
Her drysser det bittelitt nå. Jeg tok en tidlig lunch og tok meg en gåtur på en halvtime.
Postet 17-01-24 kl 10:04 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Hadde trodd jeg skulle være stiv etter å ha måket i to timer i går uten muskler, men det er jeg merkelig nok ikke. Sikkert fordi jeg ikke har muskler
Jaja, ser ut som det blir nye muligheter i morgen her vest.
Postet 17-01-24 kl 10:06 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Bare en ansatt som ikke klarte å komme seg til jobb i dag. Men fraværslista er lang som fy. Spent på om Oda leverer i kveld. Tror jeg handler litt på veien.
Postet 17-01-24 kl 10:10 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Men jeg har gangsperr så det holder etter trening mandag, så jeg har tydeligvis muskler. Måket flere ganger trappen og utenfor døren i går kveld, også var jeg så grei å måke for naboene også (tomannsbolig). Det viser seg at de er i syden, og regnet fikser biffen før de kommer hjem. Nuvel, jeg skal nå passe på å fortelle dem om min gode gjerning :glorie:.

Torden og nye snømengder i morgen blir bra kombo, ja.
Postet 17-01-24 kl 10:31 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på konferanse på den svenske østkysten (litt sør for Stockholm). Jeg får snaps fra min mann og konstaterer at været hjemme er «hektisk». Her i Sverige er det kaldt, men ellers helt greit.

Konferansen er god, og jeg lærer masse nytt. Jeg skal ikke presentere noe som helst. Jeg liker jo normalt å presentere, men det er jo godt å noen ganger bare bli informert.
Postet 17-01-24 kl 11:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg kom meg på jobb i snøkaoset (skjønner ut fra kommentarer både her og på kontoret at jeg var heldig med t-banen min), og er egentlig litt overrasket over hvor mange vi er her i dag. Det skal vel roe seg litt før jeg skal hjem, mener jeg å ha sett noe om.
Postet 17-01-24 kl 11:48 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg er på jobb, toget mitt var i rute i dag morges - men nå ser det jammen ut som det spøker litt for hjemturen...
Postet 17-01-24 kl 12:27 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Litt sen innsjekk her i dag. Har hatt ryddedag i kafe og lager. Merker at mange av oss ikke er vant til fysisk arbeid, alle var sliten og sulten på lunsj en time før vanlig tid. Men nå har vi fjernet varer gått ut på dato, og sortert ut umake kopper og servise og er klar for en ny sesong om en måneds tid.
Postet 17-01-24 kl 12:31 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
To timer på vei til jobb er i overkant, men kom meg hit. Har sendt alle ansatte som ikke har elever hjem så de kan møtes på teams.

En del elever på byomfattende skoletilbud sliter med å komme seg hjem og er for små til å bare sende ut i kulda. Vi er noen få ledere på jobb, så jeg er usikker på når det blir hjemreise i dag, og om t-banen har begynt å gå igjen. Alle møtene jeg kom på jobb for er avlyste åffkårs.
Postet 17-01-24 kl 14:25 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Snøkaos her.
Første gang vi ikke klarer å få alle ansatte på jobb. Jeg er hjemme. Heldigvis ikke fulle barnegrupper så da klarer vi denne dagen.
Postet 17-01-24 kl 14:35 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg kom meg ikke på jobb (prøvde i nærmere tre timer), attenåringen kom seg ikke på skole, Oslo Sør var ganske effektivt avskåret fra sentrum, det er for langt å gå, jeg har ikke ski, ingen taxier med mindre enn over en times ventetid og arrrrgh. Jeg synes vi har en vei å gå før vi kan kalle oss vinternasjon igjen.

Har labbet en del kilometer i løssnø i forsøk på å komme til noe kollektivt som går, og det tolererer ryggen skikkelig dårlig, så Røde Kors-frivilligmøtet i kveld ryker også.

Det er for mange dager denne vinteren kollektivtilbudet går åt skogen ass.
Postet 17-01-24 kl 15:07 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
*disclaimer* Dette er IKKE sånn spydig nordlandshovering (jeg blir skikkelig sur av det), men på bildene på NRK ser det virkelig ikke ut som mye snø? Sist runde var det åpenbart at det var enorme mengder, men denne gangen klarer jeg ikke å se hvorfor det er problematisk.
Postet 17-01-24 kl 15:40 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Filmer de bare der det er brøyta, kanskje?
Postet 17-01-24 kl 15:41 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Totalen er vel ikke mer enn en vanlig snørik vinter, Stompa, men det er mengde snø av gangen som er problematisk. Andre gangen nå, i løpet av en drøy uke, med 40-100+ cm snø på få timer. Legg til vind og snøfokk, så må nok brøytemannskapet minst dobles for å få avviklet trafikken i morgentimene. Nå er alt nær normalt igjen i vårt distrikt - få timer etter rent kaos.
Postet 17-01-24 kl 15:57 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Jeg vil nok heller si at dette er den første dagen denne vinteren der jeg virkelig forstår at Oslo og omegn sliter, Stompa. Det er enorme mengder snø i tillegg til at det også var svært kraftig vind og ingen steder å gjøre av snøen egentlig siden det var kaos i veiene fra før. Alle de andre gangene alt har stoppet opp siden november derimot, not so much. Det ville jeg mer kalt hva man må regne med av en vinter.
Postet 17-01-24 kl 15:58 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Stompa: vet ikke hvor de har filmet. Men her jeg bor har det kommet ca 40-50 cm på et døgn. I tillegg til kraftig vind.
Postet 17-01-24 kl 16:00 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
De filmer der det er brøytet. Hjemme hos meg er det rundt 1 meter høye brøytekanter på fortauet. på flata ligger det snø som er 60-70 cm om den ikke er rørt. Huskyen min synes det er strålende, jeg er ikke helt enig.

Problemet er jo ikke at det mange meter snø, men at veldig mange menesker skal bevege seg lange strekninger samtidig.

At det føyket hele dagen fram til nå har ikke hjulpet.
Postet 17-01-24 kl 16:05 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Det er jo greit med masse snø et sted som kan håndtere masse snø. Oslo kan ikke det. Det er enormt mye mer vei å brøyte enn andre steder, og ingen steder å legge snøen man brøyter vekk. Veien blir brøytet først, og den snøen legger seg på fortauet. Så skal fortauet brøytes, men det har de enten ikke tid til eller noe sted å gjøre av snøen fordi på ene siden av fortauet står det biler og på andre siden en husvegg. I tillegg har det blåst kuling så veiene har blåst igjen så fort de har blitt måkt. Legg på ulykker, busser som allerede er i mindretall fordi de ikke greier å lade opp fort nok og de som er igjen kommer ikke fram i snøen, gjensnødde sporveksler på t-banen …
Postet 17-01-24 kl 17:15 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Her er det fortsatt ikke brøytet. Sist tok det 4 dager.
Da blir det litt vanskelig da. Alle kan ikke ha hjemmekontor liksom. Brøytehaugene ved kryssene inn til byen er 10 meter høye nå… det er jo galskap.
Men, jeg har ved og mat i hus. Det skal nok gå bra.
Og jeg har tatt en feriedag i morgen. Da skal jeg gjøre noe positivt så humøret ikke er like mørkt som natta er.
Postet 17-01-24 kl 17:45 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Hvor mye snø som skal til før det blir kaos har jo helt klart med infrastrukturen for å håndtere snø å gjøre. Jeg husker enda den gangen hele familien ble strandet i London pga 5 cm nysnø. Vi var på vei med tog fra Cambridge til Gatwick, men toget stanset i London. Vi prøvde å praie en drosje for å rekke flyet vårt men fikk klar beskjed fra sjåføren om at ingen drosjer ville kjøre ut dit den dagen. Det endte med at flyet ikke kunne ta av heller.
Postet 17-01-24 kl 18:10 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Mannen måket rett før han dro på jobb i åtte-tiden. Jeg dro ut et par timer senere, og da vasset jeg i snø til midt på leggen. Da jeg kom hjem 45 minutter senere kunne man ikke se sporene etter meg. I tillegg så kom snøen i alle retninger, for det har blåst ganske greit, så det ligger store snøfokker over alt.

Og all denne snøen kommer på toppen av all snøen vi allerede har og har problemer med å finne plass til.
Postet 17-01-24 kl 18:34 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
I tillegg blir det ekstra glatt og da flere ulykker siden så mange kjører med piggfritt, spinner rundt og polerer underlaget speilblankt.
Postet 17-01-24 kl 18:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Og til uka skal det regne og deretter fryse på!
Postet 17-01-24 kl 19:32 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Fortsatt ikke kommet meg hjem, men bare 10 minutter til nå.
Postet 17-01-24 kl 19:44 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Gikk t-banen hjem? Nei. Gikk bussen? Nei. Gikk Blånn? Ja. 2 timer og 45 minutter hjem. Drøye 11 km på varierende brøyta fortau. Puh!
Postet 17-01-24 kl 19:55 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg måtte grave ut bilen med en sånn dustete kost i dag, og konstaterer at jeg skal kjøpe meg spade og kanskje en større kost. Det var på ingen måte godt brøytet alle steder her omkring i dag, litt utenfor Oslo, så det var en slitsom kjøretur hjem, og ekstra glatt noen steder. Men jeg kom meg hjem da, på litt over en time (tar 15 min vanligvis). Ble jobbing foran peisen i stedet for overtid på kontoret.
Postet 17-01-24 kl 19:55 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg og kollega fikk tak i en taxi rundt sju, kom oss til jernbanetorget, venta lenge på trikk 11, ble kastet av den på Nationaltheatret, ventet en evighet på trikken som skulle komme rett bak og gikk hjem derfra. Møkk sliten, og alle i ledelsen er borte og syke i morgen. Det blir morsomt.
Postet 17-01-24 kl 21:03 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg hadde visst flaks som fikk t-bane greit både til og fra jobb i dag. (Og ikke minst var det veldig god plass på Sats etter jobb, siden nesten alle var på hjemmekontor! Lurer bare på om PT-en min kom seg hjem til Drammen etterpå.)
Postet 17-01-24 kl 22:52 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no