Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 01-08-18 kl 07:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
Albertine sin avatar
Våkna så alt for tidlig i dag, og klarte ikke å sove igjen. Så nå sitter jeg i stua og spiser frokost, med terrassedøra på vidt gap og jeg nyter at jeg fryser litt.
Postet 01-08-18 kl 07:29 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har stått opp en time for tidlig.

Våknet av det jeg trodde var alarmen på mobilen, men det var det ikke.
Postet 01-08-18 kl 07:58 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
En ekstra time til å gjøre hva du vil, Fersken! For en gave!
Postet 01-08-18 kl 07:59 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Klar for A-sluttspill i NC og kamp kl 08.00. Etter kampen kjører meg og mannen vestover, fjortisen blir igjen til lørdag.

Jeg har virkelig kost meg i Oslo og har lært meg å farte rundt med bane, trikk og buss. Vi har fulgt lagene til klubben, og det har vært full rulle fra tidlig til seint.
Selv om NC er gøy er det visse grenser. Jeg kommer foreksempel aldri i verden til å gå i t-skjorte med «Fotballmamma» på ryggen. Eller harryfavoritten: «Alle drømmer om å få møte sin favorittspiller. Jeg fødte min.»
Postet 01-08-18 kl 08:00 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Aller helst vil jeg sovet den ekstra timen, men jeg er på jobb og klamrer meg til kaffekoppen. Satser på å sovne tidlig i kveld.
Postet 01-08-18 kl 08:10 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Også oppe. Yngste skal snart til tannlegen.
Postet 01-08-18 kl 08:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
For tidlig her også. Stressa før husovertagelse. Glad når ferdig med det, håper jeg.
Postet 01-08-18 kl 08:25 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn, morn! Nok en dag med produksjon.

Og så må jeg kvalitetssikre noe jeg har skrevet, for det er noen andre som sier det er feil. Jeg kan selvsagt ha tatt feil, men er det som jeg tror er det innertier i forhold til temaet jeg har skrevet om.
Postet 01-08-18 kl 08:46 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pepper Lemon sin avatar
Akk, hverdag! Jeg sitter sammen med treåringen min, drikker kaffe (hun melk med sugerør, veldig stas) og sanker inn kosepoeng før vi skal smøre på solkrem :hulk: og dra avsted til barnehagen. Det ER så koselig å ha treåring. Og det ER så luksus med hverdag uten ulltøy og dress og fritidsaktiviteter og alt sånt.
Postet 01-08-18 kl 08:50 av Pepper Lemon Pepper Lemon er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
24 grader på skyggesiden av huset. :stønn: Jeg skal ut og løpe; det blir nok varmt.

I dag reiser Frøkna og kjæresten sørover. Det er store sjanser for at det er siste gang vi ser henne hjemme før jul. Jeg savner henne så vanvittig hele tiden, selv om hverdagen er behagelig rolig med en ungdom mindre i huset!
Postet 01-08-18 kl 09:26 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sitat:
Selv om NC er gøy er det visse grenser. Jeg kommer foreksempel aldri i verden til å gå i t-skjorte med «Fotballmamma» på ryggen. Eller harryfavoritten: «Alle drømmer om å få møte sin favorittspiller. Jeg fødte min.»
I Partille kunne man kjøpe cuptrøyer med trykk. Jeg foreslo for mellomste som ikke gadd bli med i salgsteltet at jeg skulle få trykket opp teksten «Mammas kosegutt». Det falt ikke helt i god jord. Fleipa også med en av pappaene (og nestleder i klubben) at vi burde få supportertrøyer med bilde av barna og mamma/pappa heier på deg...

Forøvrig kunne jeg nok hatt en genser med håndballmamma på ryggen.
Postet 01-08-18 kl 09:37 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Bare 25 grader på kontoret før jeg fikk åpnet vinduet. Avsluttet med 30 grader i går. Etter lunsj kommer sola på min side av bygget og da blir det fort varmt.

Ellers trente jeg i går og er i ferd med å bli støl.
Postet 01-08-18 kl 09:39 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
På jobb, her råder det hektisk stemning. Så det er bare å henge i.
Ungene går hjemme på løsdrift og ringer x antall ganger om dagen, heldigvis skal de være hos mamma og pappa i dag så de får litt annet å gjøre enn å se på skjerm eller spise usunne saker... Men de gjør oppgavene sine da, det skal de ha, og ikke har de kranglet heller!
Tror hverdag blir bra for de når den kommer altså.
*svosj*
Postet 01-08-18 kl 09:39 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg sitter her og ser på nakken til gutten min. Jeg ser ekstra nøye i dag, for dette er siste morgenen hvor jeg kan late som om han fortsatt er liten. Om mindre enn en halvtime skal vi nemlig gå så han kan ha sin første dag på AKS ... Jeg har halsen full av klumper i dag, jeg.
Postet 01-08-18 kl 09:39 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Oppe i sommervarmen, heldigvis var det ikke sånn ekstremvarmt i natt så jeg har sovet sånn høvelig.

Jeg har barnefri og det er for å være helt ærlig veldig godt. Sist jeg hadde barnefri mer enn en natt var i jula.
Plan for dagen tror jeg er kafe.
Postet 01-08-18 kl 09:47 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter på jobb nå, men er klar for meg Norway Cup i ettermiddag. Knerten sitt lag skal spille. Snuppas lag vant alle kampene sine og gikk derfor rett til 16. delsfinale, så de skal ikke spille før i kveld. Vi tror at det skal være overkommelig motstand vi møter der, men det er jo spennende allikevel.

Den kampen de spilte i går ble sendt på nett-tv, og det viste seg at vi hadde tilskuere i både England, Australia, Serbia og Irak, så jentene følte seg jo som verdensstjerner. (Ingen av landene kom overraskende på for vi er et relativt internasjonalt lag.)

I tillegg så ble denne kampen spilt på vår hjemmebane, så jeg fikk mast ut både daglig leder og presseansvarlig hos oss til å se på kampen, så jentene fikk oppslag også på nettsida til damelaget. Sånt er jo veldig stas. Og så synes jeg det var veldig ålreit at de faktisk spilte godt og vist seg fram litt. Jeg har jo skrytt så mye av dem til klubbledelsen, og da er det greit at det ikke bare har vært tomme ord.
Postet 01-08-18 kl 09:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Første dag på SFO for mini. Han har hatt nedtelling. Han hadde nesten ikke tid til å si hadet før han raste avgårde med kompisene. Rart å bare ha skolebarn, men ganske godt.
Postet 01-08-18 kl 10:11 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Første dag på jobb etter ferien her. Har fått nytt passord siden det gamle ble glemt i feriefølelsen, gått gjennom mail, skravlet en del og skal snart ta i mot nytt teammedlem. Blir relativt rolig dag i dag, så får jeg gire opp etterhvert.

Lykke til til alle AKS-/SFO-startere og foreldrene deres! Min kommende andreklassing skal hjelpe til å ønske nye førsteklassinger velkommen på SFO i dag, og synes det er veeeeldig lenge til lillesøster skal begynne neste år. Mor synes det er veeeeldig kort tid.
Postet 01-08-18 kl 10:28 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg tar buss med de nye, amerikanske vennene til Candy. Og to andre fotballag som allerede har spilt dagens første kamp, by the smell of it.
Postet 01-08-18 kl 10:41 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Idag ville førskolejenta gå alene til barnehagen (det er rett borti gata uten trafikk) og så var det og få mellomste på AKS som nå skal opp i 3.klasse. Og den første han møtte var en god kompis som kom rett bort til oss og ga han en skikkelig god klem, så gikk de og min hadde ikke tid til å si "hadet" til meg.
Eldste hun sover....
Postet 01-08-18 kl 10:48 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Ferdig å løpe, sitter og roer ned før sykkelturen hjem.

Flere som ikke kommer inn på Facebook via mobilapp? Har ikke kommet inn siden tidlig i går kveld.
Postet 01-08-18 kl 10:54 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Der vant de jaggu meg, og vi må få med oss neste kamp i ettermiddag før vi kjører hjem. Beregnet hjemkomst blir kl 02.00 i natt. Glad det er mannen og ikke meg som skal opp på jobb i morgen.
Postet 01-08-18 kl 11:12 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så gøy, 007! At de vant altså, ikke at dere kommer hjem himla seint.

Jeg regner meg selv som skikkelig fotballmamma, men jeg har ingen gensere eller t-skjorter for å bevise det. Jeg har egentlig tenkt at snuppa kom til å gi seg med fotball snart, men hun har virkelig storspilt under Norway Cup og har imponert trenerne til årsklassen over, så de har tatt en prat med henne om hun kanskje vil satse litt mer. (I år har hun ikke trent med eldre lag siden hun spiller både fotball og håndball.)
Postet 01-08-18 kl 11:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
av Mavs kommentar. Ellers jobb, men har ingen møter, så det er jo nesten som å ha fri.
Postet 01-08-18 kl 11:30 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Frøkna sitt lånelag skal spille 1/32-delsfinale nå. Det er så mange lag i denne klassen (G2005) at noen lag må ut i 1/64-delsfinale, det slapp heldigvis vi siden de vant pulja. Jeg synes jo det er stas at de gjør det godt, men merker at jeg ikke helt klarer å få opp entusiasmen siden det ikke er et lag for vår klubb engang. Vi har bare lånt henne bort til laget til søskenbarnet til mannen. Men det var litt morsomt på mandag da jeg var og så på kampen og det kom kommentarer fra sidelinjen om at hun jenta der var tøff og kjapp. Nevøen min som var med kommenterte tørt at det kunne umulig være mine gener hun hadde det fra.
Postet 01-08-18 kl 12:16 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Den der favorittspiller-t-skjorta knne jeg hatt. Jeg gir jo beng i fotball, så min eneste favoritt ville ha vært avkommet.

Vi feirer sveitsisk nasjonaldag uten mye ståhei. Grilling og fyrverkeri er tradisjonell feiring, men det utgår jo, så det ligger an til isbuffet og Champagne. Helt greit! Hele sveitserklubben er på ferie uansett, så det ville uansett ikke blitt mye fest.
Postet 01-08-18 kl 13:58 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg sitter på Preikestolen og venter på innrykk av 2000 kino gjester. Dette blir magisk.
Postet 01-08-18 kl 16:07 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Noen ganger venter man i 23 minutter på en trikk som sanntidsdystemet sier at skal komme om 5 min.

Jeg kommer ikke til å rekke starten av kampen til knerten.
Postet 01-08-18 kl 16:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Algoritmene til Ruter klarer nok ikke helt å ta Norway Cup innover seg, men skjønner at det er irriterende. :dakar:

Jeg skal trene yoga etterpå, du og du det er lenge siden!
Postet 01-08-18 kl 16:33 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Yiha, et åttemillioners hus fattigere
Gleder meg til å kunne gå inn i nettbanken og se et lånebeløp som er mindre enn ti millioner
+ ferdig! Med felles materie utenom barna! Ferdig!
Postet 01-08-18 kl 16:44 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Så flott det blir, Frøy! Jeg tenker jeg skal ta med begge barna og se den. Du får komme med rapport etterpå om det er en film en på nesten 10 kan se.
Postet 01-08-18 kl 16:59 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Gratulerer, Appelsin, eller hva man nå sier i sånne situasjoner. Godt med milepæler og progresjon!
Postet 01-08-18 kl 17:08 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Takk, pollyanna! Jeg tar gjerne imot gratulasjoner eller hva som helst, jeg
Postet 01-08-18 kl 18:15 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Gratttis med bare ett hus og ett huslån, Appelsin!
Postet 01-08-18 kl 19:08 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Grattis Appelsin.
Postet 01-08-18 kl 21:18 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med et hus mindre og hyggeligere tall i nettbanken.
Postet 01-08-18 kl 21:48 av Fersken Fersken er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no