Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 29-11-18 kl 07:03 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
annemede sin avatar
Må. Ha. Kaffe. Nå.
For en natt.
Postet 29-11-18 kl 08:07 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Hva var galt med natta, annemede? Jeg er på vei til jobb, hvor en stressende dag venter meg. Jeg skal nemlig avspasere i morgen, så har masse jeg må få ordnet opp i før den tid. Mannen og jeg skal til Riga på langhelg. Er totalt uforberedt, men får ta det som det kommer.
Postet 29-11-18 kl 08:27 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Det har blåst sterk kuling her på Vestlandet, trær har falt over veien. Nå i tidlige morgentimer startet regnet.
Postet 29-11-18 kl 08:33 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen, eller morgen iallefall.
Alt for lite søvn, tidlig oppe og på vei til Oslo for 2 dager med konferanse.
Skulle noen ganger virkelig ønske at jeg likte kaffe...
Postet 29-11-18 kl 08:54 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Rolig start på dagen i dag. Skole og gruppesamling senere i dag.
Postet 29-11-18 kl 09:00 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Her har gårsdagens hvite teppe blitt erstattet av vanndammer. Jaja, så var det like mørkt igjen, da.

Rolig dag på jobb for meg. En liten varetelling er på sin plass, samt at jeg bør finne min indre selger og ta noen telefoner. Til det trengs det dog mer kaffe.
Postet 29-11-18 kl 09:03 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Deilig start på dagen, med hjemmekontor! Det har jeg sjelden, og da smaker det ekstra godt! Har masse jeg må få gjort, og det er så mye lettere å få ting unna når jeg sitter hjemme. (Free seating på jobb, ja.. )

Etterpå er det utviklingssamtale for piano (!) med den ene og svømming med den andre, men først masse god kaffe og selskapssyk katt.

Gjengen forsvant faktisk avgårde uten altfor mye styr. Den eneste krisen var at det visst skulle være med en nisselue i barnehagen, så de måtte opp på loftet og finne fram. Det endte med at guttungen dro avgårde med både lue og fullt nisseantrekk. Jaja så lenge han er glad!
Postet 29-11-18 kl 09:07 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Grei dag, har te og havregrøt. Må snart ta ubehagelig samtale med elev, så får nyte det mens jeg kan.
Postet 29-11-18 kl 09:17 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Humrer fortsatt av avslutningen på steptimen i går. Klokka 20.28 sier instruktøren at han dessverre må forte seg og ikke rekker high five med alle i døra, for han skal med et fly klokka 20.50. 10 sekunder der alle regner for livet i hodet og ser forvirret ut. Riktignok ser vi enden på rullebanen fra studioet, men 20 minutter på å rekke et fly skal virkelig ikke gå. Så bare ler han og sier at jaja, det er nå han som skal fly flyet, så det går uansett ikke før kapteinen er på plass. Men det blir nok en svett tur til Leknes.
Postet 29-11-18 kl 09:19 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Stompa: sånn blir det når avstandene er litt mindre. Og så tenker jeg du må være ganske glad i jobben som aerobicinstruktør når du gjør den i tillegg til jobben som flykaptein.

Jeg gjorde en god innsats for jentefotball i går, og er godt fornøyd med meg selv.

Nå: kaffe.
Postet 29-11-18 kl 09:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Darth sin avatar
Torsdag morgen, alle er ute av huset - og jeg har en time ekstra for meg selv før jeg må dra på jobb. Jeg liker torsdager.
Postet 29-11-18 kl 09:34 av Darth Darth er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ultrakjip morgen med trøtt og sint lille. Vi kom til en slags enighet før jeg måtte dra, men det er kjipt likevel. Mer kaffe.
Postet 29-11-18 kl 09:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fantastisk, Stompa!

Her er det siste galningdag i uka fra helvete. Fire undervisningsøkter og fem semestersluttmøter med studenter, takk. Alt før klokka fire.
Postet 29-11-18 kl 09:37 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Tjorven: Ja, han elsker det - og er i særklasse den beste instruktøren de har på senteret mitt. Og det er et stort senter med tre saler, massevis av gruppetimer daglig og sikkert over 20 ulike instruktører. Ufattelig energi i timene hans!
Postet 29-11-18 kl 09:37 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn. På jobb har kaffe, og julemusikk i regnet. Snø hjemme, regn i sentrum.
Postet 29-11-18 kl 09:47 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blæh! Jeg har nå fått beskjed om at jeg må gå nesten full oppsigelsestid, så jeg er ikke ferdig her før ved utgangen av januar. Det er lenge når jeg er såpass umotivert.

On the bright side - de gir meg betalt ferie den siste uka i januar fordi de ønsker at jeg tar en uke fri mellom jobbene og at de ønsker at jeg skal tenke på dem som en ålreit arbeidsgiver. En uke ekstra ferie er jo ganske deilig.
Postet 29-11-18 kl 09:47 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Oppdatert 29-11-18 kl 10:37 av Tjorven
Gammel
annemede sin avatar
Tjorven da.
Postet 29-11-18 kl 10:25 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Hahahah stompa, så morsomt!
I dag skal elevane mine levere fordypningsoppgava. Det er litt stort! Og kult! Endelig kan eg få undervise litt i andre ting att!!
Postet 29-11-18 kl 10:53 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Herlig, Stompa!

Jeg har hjemmekontor i dag, og godt er det. Lang og veldig hyggelig prosjektavslutningsmiddag i går, så hodet er ikke på sitt skarpeste. Sliten, men det er faktisk verdt det, jeg koste meg skikkelig.
Postet 29-11-18 kl 11:02 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings! Har drukket kaffe og er i gang med dagens dont. Kom plutselig på at vi har en pepperkakedeig i kjøleskapet som har ligget siden fredag. Håper den fortsatt virker.
Postet 29-11-18 kl 11:11 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Pepperkakedeig holder seg da i all uendelighet, så lenge den har plast på seg. Noe godt er det med plast.

I dag er jeg bare trett og sur. Og alle andre er dumme når jeg er sur. I tillegg er noen av dem så dumme at de sannsynligvis ville ha vært dumme hvis jeg var blid også.


Jeg har alt for mye å gjøre. Får ikke de tilbakemeldingene jeg trenger og har folk rundt meg som fokuserer på detaljer og mener at jeg må bruke tiden min på helt uviktige ting.

Og så må jeg på heldagsmøte i morgen der ca to timer er relevant for meg. Det blir datamaskin og jobbing bak i lokalet. Det er eneste løsning.

Heldigvis er det mye gøy som skjer i helgen.
Postet 29-11-18 kl 11:29 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn!

Siden det har snødd kom jeg ikke på jobb før kl kvart på ti, og siden det har jeg hatt kaffepause. Veldig produktiv morgen med andre ord. Snøværet som har vært varslet en uke kom tydeligvis veldig overraskende på de som er strø/salte-ansvarlige, så jeg har kjørt på skøytebane til jobb. Glad for piggdekk.
Postet 29-11-18 kl 11:36 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
på Blå.

Jeg vet hvordan du har det. Er heldigvis ikke omgitt av dumminger, men får diskret unngjelde for at jeg støtter og delvis står bak en avgjørelse som en toneangivende person misfornøyd med. Det er ikke så stas. Veksler mellom å ville ta det opp, og vente det ut til over nyttår (eller noe sånt).
Postet 29-11-18 kl 11:44 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Rolig dag og rolig dag, fru Blom!

Vi har testet brannrutinene våre i dag. Ikke frivillig, men på ordentlig. Ni(!) brannbiler, to politibiler, en ambulanse og et par journalister var hjertelig til stede. Og brannen? Den var riktig nok ukontrollert, men lukket i en herdeovn, og var flink nok til å slukke seg selv.

Resultat: ingen personskader, kun minimal skade på herdeovnen.

Puh! Det kunne vært verre.
Postet 29-11-18 kl 12:00 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
sindrome sin avatar
Hva er det dere produserer og selger Eia?
Postet 29-11-18 kl 16:04 av sindrome sindrome er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Vi produserer og selger pulverlakkerte stålprodukter.
Postet 29-11-18 kl 16:14 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Drøye 11 timer på jobb i dag. Nå hjemme hos pjusk minstemann og sur 15-åring (tenke seg til at han må rydde kjøkkenet to dager på rad... Det er alltid han...).
Postet 29-11-18 kl 21:01 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
sindrome sin avatar
Ah, takk for svar. Har lurt lenge på hva dere driver med i produksjon
Postet 30-11-18 kl 09:54 av sindrome sindrome er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Se PM, sindrome.
Postet 30-11-18 kl 10:06 av Eia Eia er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no