Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 01-05-18 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Pøblis sin avatar
Postet 01-05-18 kl 08:39 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Gratulerer med 1. mai!

Gjesp, ja. Jeg sto opp halv seks for å få unna litt retting før fridagen med familien starter. Målet er å få gjort så mye at jeg kan rydde dagen til å gå tur/henge med folka mine. Det pøsregner og kaffen er god, så det er fint vær å henge inne i.
Postet 01-05-18 kl 08:42 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Gratulerer med 1. mai!

Jeg vet at dette er en viktig dag, men jeg skal bruke den på å ... arbeide. Jeg har stått opp tidlig og håper å få unna en del timers arbeid før resten av familien står opp.

Det hjelper litt at været er ganske kjipt, så da føles det ikke like kjedelig å sitte her. Jobben som skal gjøres er heldigvis ganske interessant.
Postet 01-05-18 kl 08:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen!
Det sludder. :skingrestemme:

Og jeg trenger kaffe.
Postet 01-05-18 kl 09:30 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Trixie sin avatar
Gratulerer med 1. mai.

Dagen skal brukes til det den pleier å brukes til hvert år: feire minstemann og mellomste med familien og å lese til eksamen.
Neste år kanskje, da kan jeg gjøre noe annet, iallefall ikke lese til eksamen.
Postet 01-05-18 kl 09:55 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ok. Det er litt digg når den du skal levere rapport sammen med viser seg å også sitte og jobbe, og så kan man har dialog mens man skriver ... også på en helligdag. Da føles det som vi drar lasset sammen.
Postet 01-05-18 kl 10:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
IOA sin avatar
Gratulerer med dagen! Vi slækker i sofaen og skal om ikke lenge ta på oss uniformene. Spilleoppdrag i nærmiljøet i dag, og første offisielle marsjering for minstemann. 🎶 Jeg ELSKER å være korpsmamma, selv i regnvær! Men heldigvis er det bedre melding i dag enn i går, og muligens opphold i en liten time, i følge yr.no.
Postet 01-05-18 kl 10:17 av IOA IOA er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen fra barndomshjemmet. Skal straks stå opp, pakke og kjøre over fjellet igjen. Men først dusj og frokost!
Postet 01-05-18 kl 10:35 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Gratulerer med dagen!
Balkongflagget er ute og jeg lager frokost. Idag skal jeg hjelpe til på arrangement og synge internasjonalen som jeg bruker.
Postet 01-05-18 kl 10:47 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Det snør, det snør, tiddeli bom... Godt jeg ikke har andre planer enn trening på treningssenter. Minsten vekket meg i natt da han hadde kastet opp. Nå ligger han under et pledd og hutrer og fryser.

Russen min var ute i går. Jeg hentet han på t-banen kl. 23. Så veldig mye festing er det ikke på ham...
Postet 01-05-18 kl 11:18 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her lå det snø i hagen i går da vi sto opp (veiene var bare, så vi kunne heldigvis sykle likevel), men i dag er det hele 7 grader her. Juhu. Jeg sitter med strikketøyet og holder øye med livestreamen fra senior-EM i bryting. Stig Andre Berge tok seg helt til finale i går (finalen går i kveld), og om tre kamper bryter neste nordmann - som er fra klubben vår og bare fire år eldre enn Frøkna.
Postet 01-05-18 kl 11:30 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen.

Jeg feirer på kontoret. Men jeg har sovet lenge og spist hyggelig frokost først. Og jeg trenger ikke full dag her heller. Det er bare noe jeg må få ferdig.

Det er grått 1. mai vær i Bergen, men helt greit til å gå i tog tror jeg. Ikke regn og ikke for varmt.
Postet 01-05-18 kl 11:33 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Hvordan gikk det med frøkna og den skaden for en tid tilbake siden,stompa?

Jeg er oppe og har bakt muffins. Jeg må ta all bursdagsfeiring i etapper , så i dag er det gudmoren til lillebror og hennes familie som kommer. Det er strålende vær ute, så vurderer å gå meg en tur når de har dratt hjem.
Postet 01-05-18 kl 11:53 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Det er bursdag i nærmeste familie og jeg skal pynte to kaker ril selskapet. Var for en gangs skyld lur og lagde bunnene i går kveld.
Postet 01-05-18 kl 12:09 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar


Når jeg nå først har valgt å bruke fridagen på å jobbe, så hadde det jo vært veldig fint om datasystemene faktisk fungerte. :furie:
Postet 01-05-18 kl 12:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Frøkna er under opptrening etter skaden, polarjenta. Hun slapp operasjon, men har ventet på at leddbånd som var revet over da albuen gikk ut av ledd skulle gro. Nå skal hun begynne å legge vekt på albuen denne uka, så krysser vi fingre.
Postet 01-05-18 kl 13:08 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Jeg har en sønn på ni som har hatt to overnattingsgjester i natt. De har visst knapt sovet sier eldste som våknet kl 03 av dem. Jeg hørte dem ikke før 0445. De fikk frokost kl 9 og så skulle de bare hvile litt og alle tre sovnet og sover fortsatt. Jaja.
Postet 01-05-18 kl 14:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heihei!

Ikke noe tog eller faner på meg i dag. Jeg skal hvile.
Postet 01-05-18 kl 14:06 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God dag. Jeg går heller ikke i tog i dag, men jeg sitter i et som er på vei til Gardermoen.

To hele dager i møte i Helsinki. Lurer på om jeg får tid til å se noe av byen. Noe sier meg at det får bli en annen gang.
Postet 01-05-18 kl 14:13 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Helsiniki! Åh, håper du får sett litt, Eia! Jeg har så lyst til å dra dit.
Postet 01-05-18 kl 14:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg var i Helsinki i helga. Veldig fin by! Særlig de få minuttene den lå badet i solskinn. Det aller meste lå i gangavstand i sentrum, veldig praktisk. Fasinerende at det aller meste ser ut som hjemme, inkludert utseende på folk og hus og butikker, og så snakker de så komplett uforståelig at jeg knapt skjønte at de prøvde å si noe til meg når de snakket finsk.
Postet 01-05-18 kl 15:42 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Timar: jeg tar gjerne imot tips!
Postet 01-05-18 kl 16:43 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Vi likte designmuseet, særlig utstillingen i første etasje. Og så kjørte vi panoramabussen for å få sett litt mer, det var rett og slett for kaldt å gå. Fine parker og monumenter langs sjøen! Katedralen må du se, den er veldig sentralt plassert og veldig flott. Og besøke en Fazer cafe! Vi spiste på cafe Zetor en kveld, etter tips herifra, det var underholdende! Ateljee bar på toppen av et hotell har super utsikt. Håper du får tid til å kose deg litt også.
Postet 01-05-18 kl 17:09 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Takk for tips, Timar! Maverick: hva fascinerer deg med Helsinki?
Postet 01-05-18 kl 17:43 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Arkitekturen! Jeg har bare hørt om det da, har ikke vært der. Men den beskrives som vakker og vennlig. Og jeg synes finner er et kult folkeslag.
Postet 01-05-18 kl 17:49 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Ja, leste litt om arkitekturen på veien. Nå skal vi på Zetor og ta en pils.
Postet 01-05-18 kl 21:48 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Kos dere, Eia! Mye å se på!
Postet 01-05-18 kl 22:26 av Timar Timar er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no