Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 23-02-17 kl 09:39 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har egentlig ferie i dag, men våknet forskrekkelig tidlig allikevel. Så nå sitter jeg og jobber noen timer slik at jeg ikke spiser fullt så mye av avspaseringskontoen min når jeg senere i dag skal stå på ski i Tryvann med ungene mine. De sover forresten søtt enda.

Snørra renner i strie strømmer og bihulene er pottetette, men når jeg har bestemt meg for ferie, så lar jeg det ikke stoppe meg. Jeg har lyst på (nok en) kopp kaffe, men burde vel heller ta et stort glass vann i håp om at det kunne løsne opp litt.
Postet 23-02-17 kl 09:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Det løsner uansett når du kjem deg ut, tjorven, så ta deg ein kopp kaffe til og kos deg.
Eg skal til Oslo. Eg elskar den følelsene av bylufy og frihet eg får når eg kjem dit. Og så skal eg kjøpe kaffe på kb
Postet 23-02-17 kl 09:53 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hondacrv: de har enda bedre kaffe på Stockfleths.

Jeg er ellers helt enig med deg. Jeg er et bymenneske og innser at jeg har oppdratt byunger. I går var de hjemme alene, og spurte pent om de kunne få dra å spise lunsj på Burrito Project. Helt uten voksne. Og det gjorde de, og kom hjem strålende fornøyde. (Og litt fattigere, for Knerten hadde visst gått på en pokemonkortsmell på Outland.)
Postet 23-02-17 kl 10:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ferie og håndverkeravtale kl 8. Noen ganger forbanner jeg friskusen i meg. Fordelen er selvfølgelig at jeg nå er bespist, dusjet, kaffet og avislest og klar for rusletur i den nydelige sola.
Postet 23-02-17 kl 10:10 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn da! Jeg er på jobb. Kidsa hadde klart å stable sammen en Billy-hylle i går uten å skade seg selv eller hverandre, regner med de klarer den andre i dag. Deilig med store barn!
Postet 23-02-17 kl 10:12 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg har litt sånn dagen derpå etter en heftig deadline i går. Kroppen og hodet tror at jeg kan slappe av i dag, men faktum er at det er tusen andre ting som må gjøres. Komme seg videre!
Postet 23-02-17 kl 10:38 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg startet dagen med å holde to småheftige presentasjoner over Skype, så jeg har også den der postdeadlinefølelsen. Noe heller ikke jeg har tid til i det hele tatt.
Postet 23-02-17 kl 10:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg er på jobb, men har fancy dining i kveld og fridag i morgen å se frem til.
Postet 23-02-17 kl 11:00 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Siste feriedag idag og jeg må vel snart stå opp.
Masse ting på "burdelista" men litt lat. Men jeg må så...
Postet 23-02-17 kl 11:03 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Post-deadline-følelsen altså. Det er det det er.

Jeg nyter to arbeidsdager med tilsynelatende tom kalender (møtebok). To dager igjen til vinterferie, og etter vinterferien braker det løs igjen med møter, reiser og svimlende skolebesøk. Det blir gøy altså, men desto viktigere at jeg holder orden på å få unna litt tankearbeid i dag.
Postet 23-02-17 kl 11:07 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Tryvann i dag høres helt nydelig ut Tjorven! Og jeg ble inspirert, så jeg tenker det blir Varingskollen i stedet for bytur/teknisk museum!
Postet 23-02-17 kl 11:12 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg har også blitt potte tett og forkjøla, og fullt av betente småsår i munnen. Legg til hodepine så har vi det gående. Sukk. Men er på jobb, da, sitter her med ullskjerf tullet rundt hodet og en stor kaffekopp i hånda. VInterferie sminterferie.
Postet 23-02-17 kl 11:19 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Puh, bokhylle flytting ass! De vet hva de skal sette meg til gitt.
Postet 23-02-17 kl 12:42 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er tilbake på jobb etter seks dager i England, og det er ikke noe gøy. Jeg fikk skikkelig smaken på ferie. Og bar asfalt. Ikke minst. Mens her er det is og snø og altfor mye å gjøre på jobb.
Postet 23-02-17 kl 14:30 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Kom til Sørlandet, Divine. Snøen vi fikk for to-tre uker siden er nå smeltet, vi har 9 grader, vårlig til tider.
Postet 23-02-17 kl 15:03 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Vært en tur på jobb idag, men nå er jeg hjemme igjen og har benka meg foran TV og VM!
Postet 23-02-17 kl 15:13 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Kos deg i Tryvann, Tjorven! Andungen satt på buss/bane opp dit 8:30 i dag, på jakt etter cordfløyel og kort heiskø, jeg er på jobb. Jeg tror jeg vet hvem som har det morsomst.
Postet 23-02-17 kl 15:19 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Fant han cordfløyel på Tryvann, Anda?
Postet 23-02-17 kl 16:56 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Java; aner ikke, men tipper det, han var der da det åpnet. Og til det stengte.
Postet 23-02-17 kl 19:36 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Stockfleths - ligg det i sentrum? Eg kjem alltid til Oslo s, så er det i nærheten der? Ikkje det, eg føler meg jo hyperurban når eg ser eit kaffebrenneri og tørr å gå inn der
Fekk lyst å reise inn til påske ein dag sammen med jentungen og bu på hotell.
Postet 23-02-17 kl 20:01 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Det ligger en stockfleths på Oslo City, men der kan du ikke sitte. Det er en i krysset Prinsens gate / Dronningens Gate, den er hyggelig, og en i Grensen, den er også hyggelig.

Og i gamlebyen, men dit skal du kanskje ikke.

https://stockfleths.as/kaffebarene/
Postet 23-02-17 kl 20:46 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
I første etasje eller? Eg surrer så inni hampen med dei inngangene der... Eg har ikkje tid til å sitte, så det er ikkje noko problem. Og der har dei dobbelt latte med lettmelk? Hehehe.
Postet 23-02-17 kl 20:51 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Alle har dobbel latte på lett. Du går inn hovedinngangen, også ligger det ti meter innenfor døra til høyre. Den er litt dyrere enn KB sin, men de har veldig god kaffe. Det syns jeg KB har også, for øvrig. Så jeg syns det er litt hipp som happ. På Stockfleths får du en gratis kaffe etter ti klipp, ikke bare en rabattert slik som på KB, da. Så i det lange løp er det billigere.

Kos deg i Oslo!
Postet 23-02-17 kl 20:57 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg og storebror har vært dagstur i Tromsø i dag, det var innmari koselig. Storebror var mest sammen med pappaen sin, mens jeg kjøpte meg nytt skjørt og sko og ikke minst traff en veldig god venninne.
Postet 23-02-17 kl 21:28 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no