Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 23-02-21 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg hadde vinterferie i går, men skal jobbe i dag før jeg på nytt tar ferie i to dager. Egentlig hadde det kanskje vært greit å ta litt sammenhengende ferie, men nå er det ting som må gjøres og da er det bare å sette i gang. Så får det heller bli en litt kort dag i dag hvis jeg blir ferdig.

Så nå er det kaffe og lesing av rapporter. Jeg ser at 2021 blir et travelt jobbår for min del, men det er egentlig bare positivt. Et av prosjektene mine har fått masse mediaomtale før det nesten har startet, så her er det bare å henge med i svingene.
Postet 23-02-21 kl 08:34 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Tirsdag ja, og jeg skal til tannlegen. Jeg har så tannlegeskrekk at dette er helt grusomt også er det ikke før 12.30 så jeg rekker å grue meg en hel masse også før det braker løs.
Og det hjelper heller ikke at 16åringen har tid hos en helt annen tannlege samme tid for å trekke to tenner og han påstår at han fikser det fint alene. Godt min skrekk ikke har smittet over på ungene.
Postet 23-02-21 kl 08:39 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Frøy. Lykke til.

Her er plutselig hele familien i karantene. Lillesøster er nærkontakt og siden de ennå ikke vet om det er mutert virus må resten av oss holde oss hjemme til hun forhåpentligvis har fått et negativt testsvar. Hun testet seg i går og jeg håper på et svar i dag slik at jeg kan gå på jobb i morgen.
Postet 23-02-21 kl 08:47 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Frøy: jeg har også hatt en helt lammende tannlegeskrekk. Men etter at jeg flyttet til Oslo (for 20 år siden), så fant jeg en tannlege som har klart å kurere meg. Fra å være tilnærmet ikke-fungerende den dagen jeg skulle til tannlegen, så er jeg nå mer i kategorien "ikke helt komfortabel". Nå gruer jeg meg strengt talt mer til regningen enn selve besøket, og det betyr at jeg har gått en LANG vei. Lykke til i dag!
Postet 23-02-21 kl 09:07 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
God morgen og lykke til med både testsvar og tannlege, og vinterferiejobbing. Her telles det ned til neste uke. Vi skal reise vekk i helga så jeg tar vinterferie i første del av uka. Været ser ikke helt strålende ut, men det er i hvert fall varmere enn sist vi var på fjellet.
Postet 23-02-21 kl 09:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har liksom ferie, men hittil har det vært urovekkende mye jobb. Skal ut for å gå tur med venninne i dag, da, det trenger både fysikken og psyken.
Postet 23-02-21 kl 09:38 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
God morgen!

Jeg føler med deg, Frøy! Jeg har både tannlegeskrekk og sprøyteskrekk. Det er en fin kombo dersom man må borre hull.

I går ble det offentliggjort at jeg skal slutte i firmaet etter 20 år, så jeg har ikke fått jobbet så mye, siden jeg har mange mailer og chat-meldinger å besvare i den sammenheng. Men så hyggelig å lese at folk setter pris på meg!
Postet 23-02-21 kl 09:42 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Satser på negativt testsvar, Blå! Håper svaret kommer fort.

Vi er fremdeles i Rogaland og tømmer hus, hjem i dag. Huset flyter, men vi går fra mye som leietaker har sagt han kan kjøre til gjenvinningsstasjon for oss. Det er nok et hengerlass der.

Bra vær og vårlig i forhold til Sørlandet.
Postet 23-02-21 kl 09:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb, men det å få gjort noe er noe annet.
Fint vær så håper isen på veien forsvinner.
Postet 23-02-21 kl 10:27 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg tror jeg må ha en kopp kaffe til.

Foreløpig er tirsdag en teit dag.
Postet 23-02-21 kl 10:49 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det merkes at det er vinterferietid. Jeg har lite møter planlagt denne uka og det er stille i innboksen og jeg har ikke fått én jobbtelefon! Det kunne vært en fin-fin anledning til å få gjort mye, men jeg får gjort mer mellom møter med liten tid enn når jeg har hele dagen til rådighet.
Postet 23-02-21 kl 10:52 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg kjenner meg så godt igjen Nenne.

Jeg har to lange møter onsdag og torsdag som kommer til å generere masse arbeid. Men nå sitter jeg litt på vent og prokrastinerer de tingene som ikke haster.

Dagens opptur. Vi har funnet ut at lillesøster faktisk hadde bankid på mobil på plass så hun kan logge seg inn på helsenorge og få beskjed om koronatesten sin.
Postet 23-02-21 kl 11:19 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Jeg later meg. Deilig. Litt standby på jobb, men de klarer seg selv. I morgen får vi bil og må reise til Drammen for å hente den. Spørsmålet er om vi skal kjøre dit eller reise kollektivt? 45 min kjøring vs 1t45min kollektivt. Fordelen med kollektivt er at begge får kjøre nybil hjem igjen. Hmmm. Vanskelig beslutning.
Postet 23-02-21 kl 11:54 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg skal ha med Storebror til frisøren nå straks. De to andre får styre på hjemme imens, tenker jeg.

Og jeg må finne ut hvordan jeg skal greie å komme litt ovenpå med overskudd igjen. Jeg er bare så innmari innmari sliten nå, og jeg blir en dårlig mor og enda dårligere kjæreste av det. Jeg går i martyr-fella, og det er en felle jeg IKKE vil være i.

Må snakke litt med kjæresten i kveld, hvordan vi kan få lurt inn litt alene-tid til meg. Spørs om jeg må få lagd vev-krok på soverommet eller noe, så jeg kan sitte der med musikk på headsett og døra lukket, slik at jeg ikke hele tiden føler jeg har unger rundt meg.
Postet 23-02-21 kl 12:12 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Hei fra hotell! Jeg er på mini-getaway med ungene og har funnet et sted der ingen går med munnbind og der både badeland og andre morsomme innendørs aktiviteter er åpne!

Det føles nesten feil å være her, siden vi kommer fra et mer nedstengt område, men så utrolig deilig det er å lufte seg også! Vi innledet hjemmekontor litt før alle andre i fjor, så nå nærmer det seg 1-årsdag med stormskritt!
Postet 23-02-21 kl 12:14 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Vi er straks ferdige med å tømme huset. Frøkna og jeg skal bli minimalister er vi enige om. Deres far må ha vært en skikkelig samler. Jeg har aldri sett så mye ting i mitt liv! Trist hvor mye penger han har brukt på alt.
Postet 23-02-21 kl 12:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg overlevde tannlegetimen i dag. Hvem skulle ha trodd det?
Postet 23-02-21 kl 15:30 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg har skikkelig vinterferieblues. Alle er dumme, dessuten er alle på hytter og går på ski. Jeg vil jo også ha fjellhytte og gå på tur! Skitur, fyre med ved, lage mat i tussmørk hytte. Jeg er så innmari lei av å være hjemme denne uka, sikkert bare fordi de fleste andre er bortreist.
Postet 23-02-21 kl 17:37 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg føler’n, Kaprifol! Jeg sitter i den samme stua som alltid, med den samme mørke skya over hodet. Hjemmeferie er kjedelig.
Postet 23-02-21 kl 17:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Syns det er kjipt å ikke ha ferie.
Kunne egentlig trengt det.
Postet 23-02-21 kl 17:55 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg ligger her, i senga, ikke syk, bare lei og lurer på om det blir mannen eller jeg som handler mat i dag... Han var sist utenfor døra på fredag, jeg var ute i går... Jeg har uansett nok å tære på om jeg ikke får middag i dag.
Postet 23-02-21 kl 19:31 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Timar: Hvor er dere? Vi leter etter et sånt sted til neste uke.
Postet 23-02-21 kl 21:14 av Chablis Chablis er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no