Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Løffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Løffe

Postet 14-10-17 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg sovnet tidlig i går og er altså tidlig oppe...
Trening, en bursdag og bare kos på planen tror jeg. Med så hektiske uker er det jammen viktig å finne noen pusterom i helgene.
Postet 14-10-17 kl 09:03 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
God morgen! Ingen planer i helga, utover husvask, hagerydding og innkjøp av nytt yttertøy til ungene. Og en tur på kafé med svigers. Og tur med gutta i morra. Og ... Ok, det er visst litt likevel. Når jeg blir ordentlig voksen, DA skal jeg ha sånne helgeplaner som jeg hørte noen hadde her forleden: Drikke te.
Postet 14-10-17 kl 10:02 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Mornings, ja. Under tåka skal det visstnok være strålende sol, så vi har pakket i sekker og er klare for topptur. Satser på en fin dag i marka.
Postet 14-10-17 kl 10:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg vil også ha drikke te som eneste helgeplan! Skal gjøre det også i alle fall.
Postet 14-10-17 kl 10:46 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har kjøring av barn, handling og å drikke kaffe med tidligere kollega som eneste plan i dag. 😁 Jeg har vært borte på kurs i flere dager og er sånn god helgesliten.
Postet 14-10-17 kl 10:52 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Ingen planer her i helgen, veldig deilig. Varmer rundstykker nå, og gleder meg til mat.
Postet 14-10-17 kl 10:53 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Vi skal på loppemarked en kort tur. Så bør vi støvsuge kjenner jeg når jeg går på kjøkkengulvet. Utover det, ingenting.
Postet 14-10-17 kl 11:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Te, ja. Kva er det hotte innen for te for tida? Kva drikk de?

Eg skal kjøre på jentungen, ha telefonmøte med kjæresten og på gospelnight i kveld. Blir bra alt sammen.
Postet 14-10-17 kl 11:03 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Jeg har spist havregrøt og drikker te. Sitter og snufser; har vært småforkjølet i et par uker nå. Ganske lei.

Skal snart og trene, og så blir dette en sånn ordne-og-styre-dag. Reiser til Berlin i morgen med de fiiiiine tysk 3-elevene mine.
Postet 14-10-17 kl 11:03 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Og jeg drikker Twinings Earl Grey. Go to-teen min.
Postet 14-10-17 kl 11:04 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
Drikker te og forbereder familieselskap for å feire vesla. Gjestene kommer om en times tid.

I kveld skal vi bestille sommerferie 2018, det er alltid hyggelig, jeg har full koll, mannen ikke like mye og vesla har alltid mye å si og ønske, , men til slutt lander vi på noe som blir bra for alle.
Postet 14-10-17 kl 11:51 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg skal bare gå på fjelltur i øsregn.
Postet 14-10-17 kl 12:35 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det høres egentlig helt fantastisk ut Appelsin.
Postet 14-10-17 kl 12:35 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg jobber litt, rydder litt, drikker kaffe, spiser litt, og funderer på hva jeg skal gjøre i dag og i morgen som er bakvakttelefonvennlig. Blir nok en tur på Ekeberg i dag (ungen må jo få ri), og kanskje en svipp på horse show i morgen?
Postet 14-10-17 kl 12:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Poden er på Tusenfryd med halve klassen sin, og vi voksne rydder litt i finværet. Skal vel ut en tur etter hvert også, tenker jeg.
Postet 14-10-17 kl 13:04 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg er i håndballhallen straks 2 og siste kamp.
Etterpå hjem og bake og orge til barnebursdag imorgen som vi skal ha ute. Har handlet inn alt da.
Kaffe blir det mye av nå ja.
Postet 14-10-17 kl 13:17 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg drikker alltid Darjeeling. Andrevalget er Assam. Mannen foretrekker frokostteblandinger, så av og til drikker jeg det. Det skal være svart te uten noe dill, i alle fall, eventuelt med bittelitt demerarasukker. Jeg bryr meg ikke med hva som er in.
Postet 14-10-17 kl 13:27 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg drikker også stort sett Darjeeling eller Assam når jeg drikker te. Jeg har også liggende et par sorter grønn te jeg liker, og en kinesisk svart te som heter Yunnan, som også er kraftig uten mye syre, sånn som Assamen jeg liker. På jobb og andre steder med ikke veldig mye utvalg drikker jeg English Breakfast.
Postet 14-10-17 kl 13:31 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har hatt morgenløpetur i nydelig høstvær. Bortsett fra at stien ble til elv flere steder, og røtter og steiner var såpeglatte, og at siste bakken aldri har vært så bratt noen gang, var det en riktig fin tur.
Postet 14-10-17 kl 13:32 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Og jeg drikker bare yogi-te, med chili eller lakris eller ingefær. Sikkert fordi jeg antagelig egentlig ikke liker te. Eller er svært ung til sinns.
Postet 14-10-17 kl 13:34 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har akkurat beveget meg ut av sengen min og spiser frokost. Mannen min stakk akkurat på shopping med eldste. Han har begynt å trene og trenger treningsklær. Det kan hende jeg skal trene i dag jeg også...
Postet 14-10-17 kl 13:35 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg drikker også Yogi-te fordi jeg får så mye ut av de visdomsordene på lappene.
Postet 14-10-17 kl 13:36 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pebbles sin avatar
Drikker kaffe as we speak, men planlegger å innføre mer grønn te i den daglige rutinen . Har hørt podcasten til Berit Nordsrand og Klaus Sonstad og blitt inspirert til å få i meg mere "byggeklosser" på daglig basis. Jeg er ikke veldig glad i te, selv om jeg godt kan ta en kopp i ny og ne. Men grønn te har jeg tenkt å drikke Nordstrand-inspirert som en is-te blandet med kullsyrevann, sitron og masse isbiter.

Ellers har jeg arbeid å gjøre både i hagen og huset (hagen frister mest i finværet) + forberedelser til neste jobb-uke. Egentlig vil jeg bare lese og netflixbinge med den nyoppdagede feel-good serien "When Calls the Heart".
Postet 14-10-17 kl 13:53 av Pebbles Pebbles er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg drikker mest earl grey fra Pukka eller Tea Pigs. Pleide å drikke løsvekt men finner liksom ikke god løsvekt-te for tida. Liker også Assam og Darjeeling. Også liker jeg yogi te også, både de smakene Candy nevner og visdomsordene.
Postet 14-10-17 kl 13:53 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Sjefen min tipset meg om Tedragen, som er en butikk i Bergen med nettbutikk. Han sa de har god kinesisk te. Jeg har ikke prøvd dem selv, men tenkte å gjøre det når jeg har tømt et par av de mange posene jeg har liggende for øyeblikket.
Postet 14-10-17 kl 14:01 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg drikker masse av hva som helst slags te fordi kontoret mitt er så trekkfullt. :england: (Neida, jeg drikker stort sett rooibos eller English Breakfast-aktige teer.)
Postet 14-10-17 kl 14:14 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Trøtt som en strømpe på schipol. På vei hjem og etter en kald flytur klør det i halsen. Vil tilbake til varmen!
Postet 14-10-17 kl 14:30 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Blæh! Jeg er så lei av at jeg må passe på alt. Nå hadde mannen glemt at han skal i sølvbryllupsdag i dag. Den begynner nå.. Han er på vei hjem etter shopping. Jeg har strøket skjorte og er klar til å hive meg i bilen for å kjøre ham. Jeg vet at han ikke følger med på mitt eller ungenes avtaler, men sine egne???
Postet 14-10-17 kl 15:01 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Fy flate! Jentetur i stavanger og vi har allerede gått opp og kommet ned fra Preikestolen!! Det syns jeg er sprekt, ass. Kort tur, skal med fly hjem i ettermiddag til gjengen min.
Postet 14-10-17 kl 15:11 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Så gøy, Palmen!
Postet 14-10-17 kl 15:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitter på bakeri i Amsterdam og venter på kaffe og brødpudding. Har akkurat spist lunsj et annet sted, men det var ikke nok. :karboloader: Prøver å få ro i sinnet etter en støyende maratonexpo-opplevelse. Så mye folk!
Postet 14-10-17 kl 15:55 av Divine Divine er ikke aktiv
Oppdatert 14-10-17 kl 16:06 av Divine
Gammel
Addison sin avatar
Jeg drikker stort sett bare kaffe, men får veldig lyst på te når jeg ser ig- og fbbilder som Tedragen legger ut! Fetteren min er med i gjengen bak nettbutikken og er skikkelig tenerd!

I dag er en rolig dag for min del. Sov lenge, lang frokost, sløving og litt klesvask. Har øvd da, det må til, ikke så mange uker til høstens korpshappening i oljebyen! Skal ut og handle snart, storebror må bare komme hjem med bilen først.
Postet 14-10-17 kl 16:38 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Så sprek du er, Palmen!

Jeg har gått tur til det lokale senteret i solskinnet og fikk enda mer vondt i beina. Ikke fant jeg sko der heller. Trenger noen gode joggesko til vi skal traske i Londons gater neste uke. Men fikk byttet batteri på en klokke.

Nå skal jeg enten rake løv og rydde ute eller vaske bad.
Postet 14-10-17 kl 17:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Åh, så fint det var i Botanisk hage i dag! Jeg har gått an lang runde der og tatt haugevis med bilder. Nydelig solskinn og nydelige høstfarger.
Postet 14-10-17 kl 17:58 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg sitter og skriver i hula mi og har massevis av stearinlys, Enya på Sonosen og en tiåring som elsker å være her oppe liggende på gulvet med lørdagsgodt og iPad. Fine lørdagskvelden.
Postet 14-10-17 kl 20:34 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Det høres hyggelig ut, Albertine.
Postet 15-10-17 kl 01:06 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no