Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Bobbelur

Sponsede koblinger:

...veien tilbake etter å ha truffet en vegg.
Gammel

Emne 1

Postet I går kl 14:29 av Bobbelur
Hurra! Jeg er ferdig med emne 1! Jeg regner med at jeg står, og jeg håper jeg får en C. Men det er ikke så viktig, det viktigste er at jeg står.

Og uka før eksamen hadde vi samling i Harstad. Noen av oss bodde på hotell, noen på Airbnb og noen på hytte. Jeg var blant dem på campinghytte - og det var greit nok om vi ser bort fra at hun i køya under meg våkna grøsselig tidlig hver morgen. En gang var klokka fire, men da la hun seg ned til å sove igje. En annen gang...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Postet under Uten kategori
Kommentarer 4 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

100-årsjubileum med forviklinger

Postet 29-11-17 kl 23:18 av Bobbelur
Firmaet jeg jobber i er bare fem år gammelt, men familien har drevet innen bransjen i hundre år i år. Så de har bestemt at de har jubileum i år, og det skulle feires med flott jubileumsmiddag. I Tallinn. Alle ansatte var invitert med (med en egenandel å betale) og kunne ta med partner (mot en bittelitt større egenandel) og det var avreise torsdag morgen fra Evenes og retur søndag kveld. Og så kom uværet Ylva og Airbusen sirklet og sirklet og kunne ikke lande på grunn av all vinden og flyet fløy...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 11 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Delemner

Postet 20-11-17 kl 14:09 av Bobbelur
Forrige innlegg handlet om å være midt i mellom.

Jeg har landet litt mer nå. Jeg stortrives fremdeles med studiet, og nå har jeg også klart å finne min greie når det gjeler å lese/notere og å samkjøre det hele med notater fra forelesninger og powerpointpresentasjoner. Det tar tid å komme i gang, så jeg regner ikke med å få kjempegode resultater på første eksamen. Og det er greit nok egentlig, jeg ser på den første tiden nå som en læretid for å finne ut av studietilværelsen....
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 2 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Midt i mellom

Postet 11-10-17 kl 15:42 av Bobbelur
Jeg er skikkelig "Bobbelur midt i mellom" for tiden. Midt i mellom å være heltidsstudent og ha heltidsjobb. Mellom å slutte i jobben og bli i jobben. Midt i mellom flytting, midt i mellom tompengpung-blakk og å klare meg.

Jeg stortrives med fag/emner i studiet. Det kommer sånne små lyspærer over hodet mitt stadig vekk mens vi sitter i forelesningene; forhold som ikke er som de skulle, forventninger jeg hadde som ikke ble oppfylt, hvorfor min verden ser sånn ut akkurat nå......
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 3 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Student igjen

Postet 01-09-17 kl 17:48 av Bobbelur
Første samlingsuke er over og jeg sitter på biblioteket og leser før jeg kjører tilbake til der jeg har tak over hodet og sent å sove i.

Det har vært mange inntrykk denne uken, og jeg har vært rimelig kjørt i hodet på slutten av dagen de fleste dagene denne uken. Men det virker som om det er riktig det valget jeg har tatt; foreleser sa noe etter forelesning om hva vi skal bruke en hel dag på senere og jeg kjente det boble i meg av glede og forventning. Sykdomslære og utviklingshemming...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 5 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Hundeliv - oppdatering

Postet 06-07-17 kl 11:03 av Bobbelur
Det er en god stund siden (4 mndr) jeg skrev Hundeliv - om Rick som ikke var god i magen.

Vi skiftet fôr og gikk over til RC Dermacomfort. Det hjalp, men ble ikke helt optimalt. For å ikke drive på med fôrbytte i tide og utide så gikk han på det så lenge som to store fôrsekker varer, og så gikk vi over til RC sitt veterinærôr for sensitive mager. Knallbra! Han er så fin i magen som han ikke har vært på mange år! Ingen fising heller, så det er tydelig at han er sensitiv på hva han spiser....
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 14 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Bli-ny-Bobbelur

Postet 22-05-17 kl 00:23 av Bobbelur
For litt over to uker siden hadde jeg etterlengtet time hos frisøren, og jeg hadde tenkt en del på hva jeg ville der. Jeg er velsignet med en frisør som kan være med på å ta avgjørelser, og det ble en kort sveis, bare striper og ingen farging. Med så mye grått i det håret er farging egentlig bortkastet - det medfører mye etterfarging med en lys stripe som kommer frem etter hvert. Nå er det grått med lyse striper, det er kort og jeg digger det!
Med ny sveis så tar jeg meg selv i nakken...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 17 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Når jeg nerder på jobb

Postet 08-03-17 kl 20:12 av Bobbelur
Akkurat nå er det regnskap som er jobben min, og det er ikke bare-bare når jeg skal finne ut av gamle synder før min tid og synder gjort i min tid i et firma der leverandører betales p åkryss og tvers av selskapene og pengene går i skytteltrafikk mellom ulike bankkontoer i ulike selskaper. Det er til å bli svett av!
Men i dag - i dag har jeg klart å sette to strek under svaret i det største av dem. Banken stemmer på en prikk! Lånene stemmer på en prikk!
Og nå skal jeg til med mellomregningene...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 4 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Hundeliv

Postet 05-03-17 kl 19:30 av Bobbelur
For halvannet år siden ble den ene hunden min syk. Hun fikk diare og ble ikke bra. Fire måneder prøvde vi å få henne frisk, men endte opp med å avlive henne to dager før julaften i 2015. Halvannen måned etter det ble cairnterrieren min omplassert, for hannhundene bare sloss etter at tispa var bort. Så jeg mistet to hunder på under to måneder.

Så nå når sistemann også har fått diare, så kjenner jeg at det sitter som en tung klump. Jeg liker ikke utviklingen jeg ser. I morgen skal jeg...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 25 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Å bruke en million

Postet 27-02-17 kl 15:39 av Bobbelur
Jeg har egentlig tenkt en del siden den tråden startet og jeg har konkludert med at jeg har jo det jeg trenger. Jeg har en bil som ikke er så altfor gammel - bare sju år - og en liten campingvogn. Jeg bor helt greit (ikke fantastisk, men greit) i en leid leilighet som er sentrumsnær og rimelig. Den er nokså full av ting samlet gjennom et levd liv og jeg har ingen behov for å fylle den med mer. Med mindre det er garn, musikk eller film da. Og noen bøker. Jeg har de møblene jeg trenger, klærne...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Gammel

Ordnung muss sein

Postet 13-02-17 kl 15:59 av Bobbelur
Jeg skal ikke skryte på meg å være den med mest orden eller den skarpeste kniven i skuffen og heller ikke den som er best når det kommer til regnskap.

Jeg har likevel en struktur i måten å tenke på som gjør at jeg skjønner logikken i det å føre et regnskap. Jeg finner rutiner og systemer og følger dem, og jeg prøver å videreformidle til den jeg har som kollega og som ikke har jobbet med regnskap før. Og jeg blir stadig vekk forundret over hvor mange ganger jeg må repetere hvordan de...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Gammel

Skarpeste kniven i skuffen

Postet 02-02-17 kl 22:36 av Bobbelur
Det var den jeg brukte i går morges. Skjevskåret brød som blir nesten bare skalken igjen av, men litt for tykk for en skive. Så den måtte deles.
Dere skjønner vel hvordan det gikk? Venstre lillefingertupp. Heldigvis tuppen og heldigvis lillefingeren. Og heldigvis fikk jeg sett hvor dypt det var før det VIRKELIG startet å blø. Heldigvis var sykepleieren som besvarte telefonen på legevakta hyggelig og de rette spørsmålene og de rette rådene, så det var egentlig bare å ta bikkja...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 12 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Veivalg

Postet 28-01-17 kl 13:45 av Bobbelur
I forrige blogginnlegg hadde jeg kommet til den konklusjonen at jeg trenger en annen sort jobb. Jeg kan ikke ha kontorjobb og bare sitte alene foran en pc-skjerm, da kommer jeg til å tørne.

Mange runder med meg selv og med svigerinne på min egen alder og turer med venninne som sliter på sin jobb og på sitt vis og med... Vel. Jeg har også - sist uke - vært hos psykolog. Hun sa mye klokt, bekreftet mange tanker jeg hadde selv og ikke minst var hun veldig tydelig på at mye av det jeg...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 16 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Vegg?

Postet 06-06-16 kl 09:45 av Bobbelur
Sitat:
Jeg har ofte tenkt på det med å være kaptein i eget liv eller en kork på livets elv, og jeg har følt meg som en kork for jeg har hatt så liten kontroll på det som skjer. Men det er rett og slett feil tankegang. Jeg er faktisk kaptein i eget liv. Jeg velger hvilken sti jeg skal gå på i livets reise. Jeg er her - midt i livet, og jeg står i det. Jeg eier meg selv og mine opplevelser, jeg velger selv hvordan jeg takler brottsjøene som kommer.
Sitat fra forrige blogginnlegg...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 9 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Å stå i det

Postet 04-03-16 kl 09:05 av Bobbelur
Det er få ganger jeg tenker så mye eller så godt som når jeg går tur med bikkje eller er alene i bilen. Her forleden kjørte jeg hjem fra kino og havnet inn på 'kroppslesing' i mitt eget hode. Kropper som uttrykker seg på ulike vis selv om den som befinner seg i det kroppen ikke tenker over det selv. Så hva sier min kropp? Jeg kan jo ikke vurdere det objektivt selv, men jeg tror at de som skulle sett på den kanskje ville sagt noe om bena godt plantet, som om kroppen gjør seg klar til neste...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 8 Bobbelur er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.