Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 01-03-18 kl 07:19 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Hjemmekontor, bare fordi jeg har lyst. Har klart å gjenerobre et hjørne av skrivebordet på loftet (resten er dekket av lego), og rigget meg til med ekstra skjerm og fjerntilkobling. Snart forsvinner resten av familien ut, og da skal jeg nyte kaffe og rolig utsikt mellom fakturabehandlingene.
Postet 01-03-18 kl 08:46 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Har kaffe etter en tøff natt med lite søvn.
Og idag bare 14 minus, men kunne vært verre i Trysil 31 kalde.
Postet 01-03-18 kl 08:47 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Først?

Bikkjekaldt fortsatt, og sykkelen står fint hjemme. I dag er det regnskap for alle penga, belønnet med konsert med Unni Wilhelmsen i kveld.
Postet 01-03-18 kl 08:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sånn - da var det 1. mars og jeg har fått nye arbeidsgiver. Jeg vet at jeg gnåler mye om dette, men jeg sliter ganske mye med å være positivt innstilt. Men nå har det skjedd, og så får vi se hvilke muligheter det bringer.

Jeg starter dagen på hjemmekontor. Senere i dag skal jeg i et møte hvor jeg MÅ kjøre, og siden vi ikke har parkeringsplasser på jobb så gidder jeg ikke bruke tid på å frakte meg selv både frem og tilbake før møtet.
Postet 01-03-18 kl 08:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Ikke først, nei.
Postet 01-03-18 kl 08:48 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
@Tjorven: Jeg skjønner at du er skeptisk. Vi ble kjøpt opp i sommer, av et australsk firma. Og beskjeden der var først "business as usual." Nå i januar og februar har hovedkontoret i Norge hatt besøk av ei høyt oppe i systemet for å "lære hvordan vi jobber", men nå kommer det nok mer og mer frem at hun ikke er her for å lære av oss, men for å lære oss. Lære oss om rapporteringsrutiner, forventninger, modeller, prosesser og ja.. hvordan få oss best mulig assimilert.

Fortsatt like kaldt her i vest. Fortsatt like mye å gjøre på jobben og fortsatt like mye kaos på jobben. I morgen har jeg tenkt å ta meg fri.
Postet 01-03-18 kl 09:32 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Brr!

Jeg bruker så mye lenger tid på å komme i gang disse kalde dagene, ser fram til sommer og varme mer enn jeg kan huske å ha gjort på lenge.
Postet 01-03-18 kl 09:36 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor i dag, men har allerede vært ute og kjørt unger til skolen. Eksemen til minste har blusset opp i sprengkulden, så jeg forsøker å få kjørt og hentet, men usikker på hvor mye det hjelper sånn egentlig.

Nå må jeg ta fatt på to do listen og få i meg litt kaffe.
Postet 01-03-18 kl 09:40 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Tempmåleren til barnehagen viste 20 blå! Det er mye hos oss altså. Men jeg liker det litt da. Blir veldig fasinert når været er ekstremt enten ene eller andre veien!
Eldste er syk, så vi kroer oss rundt peisen hjemme.
Postet 01-03-18 kl 09:49 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Mange minus her også og masse snø, så jeg måtte skuffe for å få bilen ut i dag. Mars kan være en ille snømåned på Sørlandet, altså, og i år stemmer det visst.
Postet 01-03-18 kl 09:57 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Tjorven - kjenner følelsen. Vi flytter fra kontoret og flytter i utgangen av neste uke. Flyttingen er første steg i en fusjon. Det som er spesielt er at det er "vi" som har kjøpt de vi skal fusjoneres med, men de er så mye større enn oss at vi føler oss tidvis spist med hud og hår. Kontoret er snart pakket, da. Og jeg har fått meg et ganske fint og funksjonelt hjemmekontor på minimal plass hjemme. Jeg er veldig fornøyd med hva jeg har fått til, jeg eier ikke interiørgener.

Kulda tar på, det er sikkert. Jeg har kjørt jentene til skolen de siste dagene, bare fordi det er så kaldt. En av dem har fått treningsforbud også, for hun blir så tett i kulda.

Det var fint å "komme hit" i dag, jeg kjenner at jeg ikke klarer å være like sur som jeg var da jeg våknet i morres. Hvordan kan voksne mennesker med barn ikke ha tid til å følge dem opp fordi deres egne ting alltid er viktigst?
Postet 01-03-18 kl 10:05 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Nå er det vår dere! Mars!

Jeg fryser ihjel på kontoret, men i kveld skal jeg på Book of Mormons med eldste - det blir gøy. Har kaffe og lang liste.
Postet 01-03-18 kl 10:28 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg tok tog i dag, rakk heldigvis ikke å fryse på stasjonen, det kom i det jeg gikk ned trappen til perrongen. -15 hos oss, og 17 grader inne, brrr. Men mars ja, og det skjøre, vakre vårlyset er her!! Lyst når jeg kommer på jobb og når jeg drar hjem, det hjelper på! Ut med fin gjeng i kveld og Les Misereables med mannen i morgen. Måneskinnstur på ski lørdag får vi se på, se det er meldt overskyet.
Postet 01-03-18 kl 10:34 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sol: Får dere ikke kontorplass overhodet eller er hjemmekontoret bare en midlertidig ordning? Jeg er sosialt anlagt og hadde dødd hvis jeg ikke kunne få interagere med kolleger. Jeg er forskrekkelig effektiv når jeg sitter hjemme, men jeg kan maks gjøre det en dag i uka. Ellers blir jeg mannevond.
Postet 01-03-18 kl 10:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Vinterferie her vest, og i dag skal vi stå på nedoverski. Måleren her viser 24 blå, men ved skianlegget er det visst «bare» 17. Det blir ull på ull og dun på dun og så ser vi hvordan det går.
Jeg er sjeleglad for at vi skal tre uker til varmen i sommer.
Postet 01-03-18 kl 10:50 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Jeg sitter og tenker på sol og sommer og lurer på hvor vi skal dra på ferie til sommeren. Tips mottas.
Postet 01-03-18 kl 11:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
*atsjooo*
Kulden tar på - det renner fra både øyne og nese.
Mann og datter drar på vinterferie i dag, sønn kommer hjem i morgen. Jeg jobber. I teorien, i hvert fall. I praksis famler jeg i blinde på lovdata.no
Postet 01-03-18 kl 11:25 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg er sur idag- alt og alle er teite og særlig enkelte personer. Kansje like greit å holde seg hjemme? Men jeg må på foreldremøte ikveld.
Postet 01-03-18 kl 11:49 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Musemus sin avatar
-25 her i dag og begge to måtte ut på et møte kl 8.30 - det var så kaldt at jeg trodde beinmargen skulle fryse.
Ei venninne sendte nettopp en skap av ei skjære som hadde fryst fast i takrenna, SÅ kaldt er det. Stakkars fugl, da...

Jeg har sykm.dag i dag og sprengfyrer og drikker kaffelatte og tenkte jeg skulle se ny sesong av Unge Lovende. Den ser ikke mannen på, så da kan jeg kose meg alene!
Postet 01-03-18 kl 12:34 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Tjorven - vi får kontorplass, det er en fysisk flytting som skjer helgen om en drøy uke. Jeg, som ikke er så sosialt anlagt, trenger hjemmekontor som en avveksling fra et veldig folksomt, åpent landskap. Så for å kunne flykte litt oftere, har jeg etablert en mer ordentlig løsning enn jeg har hatt til nå.
Postet 01-03-18 kl 12:57 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Postforelesningseuforisk!

Det snør og blåser selv her i søndre England (stakkars påskeliljene), og jeg morer meg med å observere engelskmennenes reaksjonsmønstre. I morges fikk vi for eksempel en høytidelig e-post fra skolen om at den IKKE var stengt (det ligger 2 mm snø ute, og så er det vel -3, sånn ca). Imponerende!
Postet 01-03-18 kl 13:43 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ingen snøfri? Det går jammen nedover med imperiet.
Postet 01-03-18 kl 13:56 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Er snøfri der Svigers bor, Padda, så deler av imperiet lever opp til forventningene. Skal sies at de har hele fem cm med snø da.
Postet 01-03-18 kl 14:04 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi er helt i randsonen av snøværet, men i Skottland er det visst helt crazy.
Postet 01-03-18 kl 14:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Godt det ikke er snøfri her, da ville vi hatt huset fullt av legobyggende og slimlagende jenter fra november til mars.
Postet 01-03-18 kl 14:35 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg er venner med ei i England som kunne melde om 6 - seks - cm i dag.
Litt morsomt. Alt var nede, liksom.
Postet 01-03-18 kl 18:21 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har familie i Norwich. Der var det faktisk en god del snø. Alt stengt og butikkene tomme for mat. Tror strømmen gikk også tidligere i dag, så da var det stemning ...
Postet 01-03-18 kl 19:02 av Ru Ru er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no