Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 14-01-22 kl 08:34 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 37

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Fredag.
Må bare få unna noen møter og startet på anordning så kan skuldrene senke seg inn i helgen. Jeg liker helg.
Postet 14-01-22 kl 08:41 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Syklet til jobb, og i dag skal jeg endelig få litt datafri. Så da blir det produksjon og P2 på øret for første gang i år. Regnskapet ligger klart til årsoppgjør, som andre tar seg av. Deilig!

Men først litt mer kaffe, og mailhåndtering.
Postet 14-01-22 kl 08:42 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God morgen, endelig fredag!
Postet 14-01-22 kl 08:45 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Dette har vært en skikkelig dårlig arbeidsuke for min del. Jeg sliter virkelig med motivasjonen nå, og da er det litt dumt at arbeidsoppgavene er flere enn noen gang.

Så det blir bra med helg. Selv om familien er i karantene (ikke mannen min for han fikk sin 3. dose noen dager før meg og bikket derfor over uka før vi fikk smitte i hus).

Eia: Jobben din høres deilig variert ut - både kontorjobb og produksjon. Uten at jeg helt skjønner hva "produksjon" innebærer. Når jeg "produserer", så skriver jeg rapporter.
Postet 14-01-22 kl 08:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På tide å stå opp kanskje.
Skal fikse frontruta på bilen litt senere. Og samtidig muligens få tak i det siste til boden.
Postet 14-01-22 kl 08:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Tjorven - det har jeg også tenkt noen ganger. Det hadde vært deilig å variere litt mer, noen dager savner jeg å jobbe på lager.
Postet 14-01-22 kl 09:07 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg er på kontoret og det er jo helt eksotisk. Dagens første møte ble plutselig foreslått til å være fysisk. Litt dumt at resten av dagen stort sett er digitale møter, så jeg får ikke virkelig benyttet meg av det deilige med å være på kontoret. Men altså, buss om morgenen, fysisk møte.

Lillesøster (som er ganske stor selv om hun er lillesøster) reiser plutselig på vennebesøk i kveld, så mannen og jeg er helt alene hjemme også. Enda flere eksotiske ting.
Postet 14-01-22 kl 09:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Tjorven: vi lager produkter av stål, så jeg sitter ved en stansemaskin og bearbeider emner av stål. Eller jeg henger opp og tar ned produkter fra en conveyer (pulverlakkanlegg), eller jeg pakker produkter i esker, eller jeg plukker ordre i bestilling. Alle disse tingene krever lite tankevirksomhet, kan lett kombineres med radiolytting, og inneholder mer bevegelse enn på et kontor.
Postet 14-01-22 kl 09:23 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Fredag er mandag denne uka. Det vil si at jeg må jobbe i helga for å komme så langt som mulig med et dokument som har første interne deadline på onsdag. Jeg har en kropp som egentlig ikke er skapt for sånt lenger, så jeg er spent på hvordan det går, men må bare prøve.
Postet 14-01-22 kl 09:27 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Fortsatt hjemme, litt spent på om min sjef sier jeg skal sitte her eller komme på jobb? Resten av de i mitt bygg er jo fysisk på jobb, men min jobb kan gjøres hjemmefra. Det er det strengt tatt flere sin som kan......

Har kaffe, har ingen møter, så skal ta noen private telefoner. Yngste er fremdeles syk, tar ny test i dag. Læreren sa det har vært mye sykdom i klassen denne uken, ikke korona da.
I morgen skal jeg få se leiligheten og ta noen mål. Det blir spennende. Spent på hvordan rommene ser ut, hvor store (eller små) de er osv. Har jo bare sett noe på et papir.
Postet 14-01-22 kl 09:34 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn fra hjemmekontoret. Haugevis av Teams-møter i dag, men først: masse administrativt snacks.
Postet 14-01-22 kl 09:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn fra vaksinestolen. 3. Dose satt, snart hjem til hjemmekontor.
Postet 14-01-22 kl 09:45 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Deilig med fredag!
Systemopplæring på teams med hele to! Påmeldte deltakere. Vi er noen tusen ansatte, så det er nok flere som hadde trengt dette!
Postet 14-01-22 kl 09:50 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God morgen fra kontor-kontoret - hvor jeg svosjer mellom prøver og straks skal ned og hjelpe noen med fingerferdigheter. Driver med opplæring denne uken, og har flere ganger tatt meg i mamma-aktige innspill som "jeg vil anbefale å gå ned en hanskestørrelse, de der fungerer jo ikke" og "du må bytte frakk før demo, du får ikke gå inn i den der"
Postet 14-01-22 kl 09:50 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
"Får ikke", faktisk!
Postet 14-01-22 kl 09:53 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Ja! (mellom oss så var han altfor tilsølet og så ikke ut)
Postet 14-01-22 kl 09:55 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Tenk Appelsin - nå er vi de voksne på jobb... Jeg er ferdig med det værste av "imposter syndrom" og irriterer meg etterhvert mer over uerfarne folk (eller også voksne folk som ikke klarer å få hjelp til banale dataproblemer), enn over de gamle satte. Kanskje fordi jeg har blitt en sånn? :skrekk:

På ekte kontor i dag. Kom litt sent fordi vi skulle feire fersk 14-åring. Det var riktignok med nød og neppe at han rakk tannlegetimen, håper han hadde pusset tennene sine skikkelig så nugatti-brownien ikke vises for godt.
Postet 14-01-22 kl 10:22 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Fordelen med min jobb (universitetssektoren) er at det tar lang tid å bli voksen. Jeg var ung og lovende (=midlertidig ansatt) frem til jeg var 40, og blant de fast ansatte er jeg fortsatt yngst, nå som 45-åring. Jeg irriterer meg fortsatt en god del over de gamle satte da.
Postet 14-01-22 kl 10:28 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Hjemmekontor er i gang, treg start i dag.
Vi sliter fortsatt med at ting ikke fungerer etter dataangrepet, (nei, jeg jobber ikke i Nortura ) så det er begrenset hva jeg får gjort.
Postet 14-01-22 kl 10:29 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg merkar at eg blitt gæmlis på jobb. Og ser at eg har masse erfaring, at eg blitt ein modigere lærar, at eg veit godt om svakhetene og styrkene mine, men også qt eg har mye eg kan læra av yngre kollegaer. Eg synes det er ein fin situasjon å vere i. Samstundes blir eg meir og meir raddis, og seier det eg tenkjer om ting, stiller Meta-spørsmål «kvifor vert de heilt stille når me snakkar om islam» for det blir dei. Jo, dei er redd for å tråkke noen på tærne. For å seie noko upolitisk korrekt. Sånne ting. Det er blitt eit veldig smalt toleransevindu for kva ein kan seie i eit klasserom nu til dags. Eg trur me må ta ein prat om det neste veke.
Ja, det blei jobb og fag i bloggen. I dag har eg fri, skal føre inn karakterar, og vaske heime, og vente på reaksjonen etter tredje dose som eg fekk i går.
Postet 14-01-22 kl 10:33 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg skal oppdatere diverse ting etter gårsdagens pressekonferanse. Enkelte er sure på min jobb pga mener vi jobber for sakte, men vi får jo ikke vite ting før pressekonferanse vi heller, og må jobbe i etterkant av denne.

Er ikke gæmlis på jobb, pga fremdeles ganske ny, men har vel en stilling der jeg likevel blir spurt om vanskelige ting (fordi jeg er gæmlis sånn faglig sett), så det er en litt kjip skvis til tider.

I kveld skal vi til en kompis med et annet vennepar, gleder meg masse!
Postet 14-01-22 kl 10:39 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med 14-åringen, tink.

Tror bare 2 er yngre enn meg, men vi er alle født i samme år.
Postet 14-01-22 kl 10:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Hjemmeskole på junior idag pga uværet. Får helt vondt av de som driver med griser og eget slakteri i bygda her som har stått og slaktet hundrevis av smågris i natt til destruksjon. Elva har kommet inn i fjøset og smågriser tåler ikke mye vann og kulde. Tøff dag. Generelt ganske store ødeleggelser i styggværet. Sitter trygt på hjemmekontor med tørre kjellere så skal ikke klage.
Postet 14-01-22 kl 11:27 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Gratulerer med 14-åringen, tink!

Jeg føler meg slett ikke så gammel på jobb mtp. kompetanse - der er det noen fine rever i 60-årene som ruler med god margin. Men voksen så absolutt. Så det er greit å kunne bidra med litt tyngde der jeg kan - denne uken altså hvordan å arbeide rent + ikke kutte av hanskefingre, og i hver fall ikke arbeide videre hvis du allerede har kuttet dem av
Postet 14-01-22 kl 11:31 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Siste dag med hjemmekontor. Begge klassene jeg har i dag har hjemmeundervisning, så da er det greiest å være hjemme for meg også.

Nå skal det sies at jeg ga klassen jeg har i 1.-2. time arbeidsoppdrag og sa at de slapp å møte på Teams. Det er vel disse "oppgavene" mange av dere klager over at ungdommene deres har fått i stedet for undervisning - men det er altså opplæring, det også, og jeg har definitivt ikke dårlig samvittighet. Jeg er nok av dem som har mest teamsundervisning hos oss - og vi ville gjort akkurat det samme selv om elevene var på skolen i dag.
Postet 14-01-22 kl 11:55 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Stompa: Oppgaver er jo veldig kjekt. Det er når det ikke var oppgaver og bare noen få teamsmøter jeg reagerte. Yngste hadde knapt noen form for skole siste året på videregående (han var russ i våres)
Postet 14-01-22 kl 12:33 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Stompa: Det er helt greit å gi oppgaver. Men det må kombineres med undervisning (at lærer prater om temaet eller gruppediskusjoner). Det jeg har reagert på er når det eneste de har fått er en oppgave som er unnagjort på under en halvtime og som er ment å dekke alt arbeid de skal gjøre hele den dagen. Og da i kombinasjon med å ikke se noe til læreren sin og ikke få noen form for tilbakemelding på det som er gjort.

Samtidig; jeg skjønner uendelig godt hvorfor det blir sånn. Læreren har jo vært opptatt med å undervise halve klassen i klasserommet. Det er verken lærer eller skolens feil, men det har allikevel bidratt til at ungen har svære kunnskapshull.
Postet 14-01-22 kl 12:40 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi har heldigvis aldri hatt halv klasse på skolen og halv klasse hjemme - vi har fordelt trinnene på ulike dager i stedet for å gjøre det sånn. Men vi har jo da klassene i to klasserom når de er på skolen, så det blir mye springing, og alt må gjøres kjappere fordi du må gjøre det to ganger.
Postet 14-01-22 kl 12:48 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Pleier å lese kaffebloggen av og til, idag var det mange interessante innlegg, så jeg følte jeg må si at jeg har lest. Liker å lese om andre sin jobb. En av oppgavene mine idag; merke nye ringpermer for i år, og få de fra forleden år til arkivrommet. Det papirløse samfunn er ikke kommet til mitt kontor enda.
Postet 14-01-22 kl 12:59 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Dose 3 pfizer check.

Er på kontoret og det er nesten litt eksotisk å være her igjen. Julepynten henger her fortsatt og mange hentet aldri pakken sin fra kalenderen før jul. Nesten litt sånn feeling av at folk har evakuert i full fart.
Motivasjonen for jobb er ikke-eksisterende, men det har mest med at det er veldig lite å gjøre for tiden i påvente av oppstart av to nye prosjekter, så jeg bør egentlig fylle tiden med e-læringskurs og slikt..
Postet 14-01-22 kl 13:50 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Papirløst???? Det har jeg ikke sett noe til.
Postet 14-01-22 kl 14:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Æu. No begynner den syke verken i heile kroppen etter vaksinedose 3 i går ettermiddag.
Postet 14-01-22 kl 14:42 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Ea: Ikke papirløst hos oss heller. Jeg fikk sjokk da jeg startet i -14, for i Equinor ble min avdeling papirløs i 2005/2006.
Postet 14-01-22 kl 18:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi er papirløse. Det hender at jeg skriver ut rapporter når jeg er på kontoret, for jeg leser bedre på papir, men på hjemmekontor kan jeg ikke unne meg slik luksus.

Vi har fått penn i den bærbare pc-en også slik at vi kan skrive under dokumenter.
Postet 14-01-22 kl 18:37 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Etaten jeg jobber i finnes ikke papirløs. Veldig mange som jobber der tror det, men det mottas 20-30 kasser med papirpost hver dag som skannes og importeres til diverse system. Dette i tillegg til all elektronisk kommunikasjon.
Postet 14-01-22 kl 19:04 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
Ringpermer :skrekk: Minner meg om de som hadde eget "arkiv" på kontoret sitt fordi de ikke stolte på det digitale. Men nei, vi er ikke papirløse vi heller, det kommer mye papirpost. Men internt er det lite papir da, så det kommer seg! Jeg jobber med å få digitalisert både her og der, så jeg printer minimalt med mindre det er veldig lange dokumenter.

Ferdig med maratonuke på jobb her, så travelt er det lenge siden jeg har hatt det. Beina høyt nå!
Postet 14-01-22 kl 19:20 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg bestemte meg når jeg begynt i ny jobb at jeg skulle være papirløs. Kontrakter signers digitalt, om motpart ønsker å signere in person så scannes orginalen og papirkopien makuleres. Hele arkivet ble scannet i år, så forhåpentligvis slipper jeg permer på kontoret. Jeg liker dog å lese større ting på papir, så jeg skriver fortsatt ut enkelte ting for lesevennlighet. :knirk:
Postet 14-01-22 kl 19:31 av Martis Martis er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no