Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Løffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Løffe

Postet 28-07-18 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 49

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Først?
Postet 28-07-18 kl 09:17 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jetlag er gøy...
Postet 28-07-18 kl 09:17 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Isj, kjipt Blånn. Å reise den veien funker utmerket for b-mennesket meg. Et par morgenener der jeg faktisk er våken og opplagt i 5-tida, og så er jeg tilbake i normal rytme. Andre veien, derimot..

Vi er tilbake i Montenegro. Leiligheten har AC som mest virker å være til pynt. Heldigvis er det spådd litt lavere temperaturer i idag. Blir sightseeing i nabobyen, med badeklær lett tilgjengelig.
Postet 28-07-18 kl 09:25 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Moter meg opp til å gå en liten topptur. Tenkte å gjøre det før det ble for varmt, men det er allerede 23 grader. Får ta med mye vann ...
Postet 28-07-18 kl 09:51 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi er fremdeles på hytta og veksler mellom å kjøre båt og bade i 23 grader. Vi har et jevnt lag av saltvann på huden. I natt var det så varmt at vi ga opp å sove og heller satt oss på verandaen. Håper det blir litt regn som lovet, ser ikke lovende ut foreløpig.
Postet 28-07-18 kl 10:00 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag starter Norway Cup. Eller bare siste trening, parade og alt det administrative i dag, og så er det kamper fra i morgen. Begge ungene skal spille i år, og jeg er ivrig lagleder og heiagjeng.
Postet 28-07-18 kl 10:27 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen
Jeg var på byen igår, så mye folk!
Og mye å gjøre for politi og vektere.
Dagens planer er ikke så store, bade sikkert, for varmt er det.
Postet 28-07-18 kl 10:34 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Uvisst hva dagen bringer her idag. Men først kaffe.
Postet 28-07-18 kl 10:35 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Varmt her også, snakk om en tur på stranda i løpet av dagen, får se om lillebror vil, for jeg gidder ikke uten han. Er ikke så veldig glad i den sanda.
Postet 28-07-18 kl 11:07 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Nok en sløv formiddag her, men vi skal komme oss ut på lekeland etterhvert, så ungene får brent litt krutt. Så får vi se om det blir noe regn etterhvert i dag, ellers må vi kanskje bade.
Postet 28-07-18 kl 11:27 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Inen milelang kø på flyplassen, på vei hjemover. Vi flyr med lang mellomlanding i dag. Er spent på hvordan det ser ut i hageb vår, 4 uker uten vanning eller regn har nok satt spor...
Postet 28-07-18 kl 11:31 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Kanskje vi ses på sletta, Tjorven - jentene skal møte deres lag i 06-klassen på tirsdag, om jeg husker rett. Starter mot noen kinesere i morgen. Tenker det blir moro for Knerten å være med også! Minste her må vente ett år (om noen mot formodning gidder neste sommer). Tvi-tvi!
Postet 28-07-18 kl 11:31 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Nå har mann, barn og hunder reist hjem. jeg blir i sommerhuset for å strekke ferien så langt som overhodet mulig - og for å gjøre skikkelig rent her. Nå regner det, og det er utrolig deilig!
Postet 28-07-18 kl 11:43 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
På mange måter glad jeg slipper Norway cup. Men vi har jo Partille cup i Gøteborg første uka i juli hvert år. Det er jo ikke noe bedre det...

Selv om jeg våknet tidlig er dagen så langt særs lite produktivt. Deilig å sitte med verandadøra åpen og kjenne det som for oss er en litt kjølig trekk. Det er overskyet og jeg håper det blir noe av det lovede regnværet, for plenen er knusk tørr (håp om at mosen har tørket inn, da ). Naboen vannet da vi kom hjem i går kveld, men de har fin hage med millimeterplen.

Planer for resten av dagen: klesvask og handling. Minsten skal på Hudøy på mandag og vi trenger litt utstyr til ham.
Postet 28-07-18 kl 11:43 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Hu hei, for en luftfuktighet i dag. Håper det materialiserer seg som regn senere i dag, gudene skal vite at vi trenger det.

Jeg får mann og datter hjem fra Dana Cup i dag. Sistnevnte rekker hjemom i to sek før hun skal på trening med guttelaget hun skal hospitere hos i Norway Cup. Første kamp i morgen tidlig og hun vil gjerne møte gutta før de skal spille sammen, naturlig nok.
Postet 28-07-18 kl 11:44 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Treg start på dagen her, det tok tid å «kjøle» ned huset etter tre uker uten lufting. Planen i dag er å vaske klær og slappe av. Kjenner jeg er veldig glad for at eldste har sluttet på fotball og vi slipper alle disse turneringene midt på sommeren.
Postet 28-07-18 kl 12:08 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg hang sengetøy til tørk over rekkverket på verandaen før jeg gikk og la meg. Det var blitt tørt over natten, gitt.
Litt mer skyer i dag, men fortsatt varmt og deilig. Det blir en tur på stranden i dag også kjenner jeg. Det var bare 18,5-19 grader i vannet, men vi fikk oss faktisk flere lengre svømmeturer i går ut til noen dykkerbøyer.
Postet 28-07-18 kl 12:12 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Tror ikke termometeret falt under 25 grader i natt. Hverken jeg eller hytta er bygd for det. Hadde stor glede av måneformørkelsen i går/natt, da.

Og så skulle vi egentlig reist hjem til NorwayCup vi og, men Andungen får jo ikke spille i år, siden han skadet seg i juni.
Postet 28-07-18 kl 12:23 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Her ventes ikke regn før sent i kveld, før det er det handling og bading som er planen.
Postet 28-07-18 kl 12:35 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Stuck på en spansk flyplass uten informasjon. Jeg har google translated meg gjennom noen tyske nettaviser og funnet ut at flyplassen i Munchen (der vi skal mellomlande) har vært stengt på grunn av en hendelse før i dag, men vi her vet ingen ting og har nå stått i innsjekkingskø i en time uten at noen har blitt sjekket inn. Jippi! Her er det bare å slenge euro etter ubgebe og sende de til Starbucks for frappuccino i håp om at det kollektive humøret skal vare i noen timer!
Postet 28-07-18 kl 12:44 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Vi er på vei østover på Norway Cup. Kun meg og mannen i bilen, fotballspilleren toger med laget. Jeg gruer meg til lange dager med mye folk, tvangssosialisering og kaos. Vi skal heldigvis ikke bo på hotellet med laget, men på Helsfyr i en Airbnb-leilighet.
Jeg har vært i Oslo ørten ganger, men klarer ikke bli kjent i den byen. Gi meg London og NY anytime, men Oslo blir jeg ikke klok på.
Postet 28-07-18 kl 12:48 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Anbefaler en tur innom nye Intility Arena, Agenten.
Postet 28-07-18 kl 12:52 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Kjipt, Palmen! Håper dere kommer dere avgårde om ikke alt for lenge. Frappene på Starbucks er gode, da. Gutta drakk mange mango/fersken i ferien.
Postet 28-07-18 kl 12:58 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Hva er det, Mave?
Postet 28-07-18 kl 12:58 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Det er jo nesten så man skulle arrangert FP-treff i løpet av neste uke siden mange er i byen i forbindelse NC.
Postet 28-07-18 kl 12:58 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
VIF sin nye stadion?
Postet 28-07-18 kl 13:00 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jepp.
Postet 28-07-18 kl 13:04 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
10-åringen løp på sesongens første huggorm i dag og det fikk hele hyttefeltet med seg. Hun har imponerende mye lyd. Det gikk fint, faren over. Det er sånt vi lever med her.
Postet 28-07-18 kl 13:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg traff masse FP-ere på sletta i fjor, men i årskal snuppa spille over hele byen. Knerten spiller alle sine kamper på sletta, men jeg tror ikke jeg får med meg alle kampene hans i år.

Bluen - dere kommer til å knuse 06-laget vårt. Jeg trodde dere kom til å melde dere på i vår årgang for å få med dere sluttspillet. Dere er jo gode nok i massevis.
Postet 28-07-18 kl 13:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hvis noen skal spille på Valle på tirsdags morgen får dere holde utsikt etter trivselsvakten. Det er nemlig meg.
Postet 28-07-18 kl 13:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg skal på sletta og heie på nevøen min i morgen tenkte jeg.
Postet 28-07-18 kl 13:06 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Det var ikke sjuer i 13-årsklassen i år, Tjorven. Vi har ikke mange nok spillere til å spille nier nå - en del reiste bort etter Gothia Cup. Mens vi var byen rundt i NC i fjor, har vi faktisk alle kampene på Ekeberg denne gangen.
Postet 28-07-18 kl 13:14 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Palmen; skoleferien starter i Bayern i dag, så det er ekstremt trøkk på flyplassen i München. En person kom seg gjennom sikkerhetskontrollen uten sjekk, og dermed har de tømt hele flyplassen for å sjekke alle på nytt.
Postet 28-07-18 kl 13:22 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg kom meg på en fin tur. Jeg hadde skygge mye av veien opp, men det ble varmt mot slutten på vei ned. Da kom fluene også.

Venter på Herremannen, som er på vei hjem fra treukers tyskkurs i Tyskland. Han har selvsagt fått seg kjæreste, så det blir nok pleiing av kjærlighetssorg ei stund. Hun er finsk, så han har veldig lyst til å reise til Finland før ferien er over.
Postet 28-07-18 kl 13:24 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Å, nå regner det! Det blir nok ikke så lenge i denne omgang, men det er i det minste regn.
Postet 28-07-18 kl 13:57 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Takk for info Stompa! Vi har fått sjekket inn nå, og det ser ut til at flyet vårt blir drøye 3 timer forsinket.
Postet 28-07-18 kl 14:06 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Tror jeg dropper Intility, Mave. Jeg er nok god fornøyd med amatørfotball etter noen dager på Ekeberg.

Vårt lag spiller på Ekeberg, Abilsø og Valle Hovin.
Postet 28-07-18 kl 14:08 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Intility Arena er ved Valle Hovin, så da får dere kjenne på et snev av Ære Være allikevel.
Postet 28-07-18 kl 14:12 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Sitter på stranda, men drar nok snart igjen. Deilige regntunge skyer ligger på vent. I morgen blir det muligens en snartur inn til NC for å se første kampen til eldstes lag.
Postet 28-07-18 kl 14:35 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Da har jeg sjekket hvor frøkna skal spille, og vi skal få sett litt ulike baner. En på Ekeberg, en på Furuset og en Valle Hovin. Og går de videre er det mulig de skal til Lambertseter også. Glad det er mannen som skal følge opp det her.
Postet 28-07-18 kl 14:58 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Palmen: vi skulle få slekt på besøk i går kveld etter Spaniaferie, men de er fortsatt på stanstead og blir der i hvert fall til i morgen, etter å ha sittet på fly og i bagasjehall til klokken 5 i dag tidlig. Når de skulle vært på Norway cup. Så det kunne vært verre, hvis det er en trøst.

Ryanair suger virkelig hoppetau og vel så det! Håpet dere flyr noe annet!
Postet 28-07-18 kl 15:21 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Så kjedelig Poly! Vi flyr tysk, og er endelig inne i flyet. Ungene taklet heldigvis forsinkelsen godt, ispedd godt med matnog drikke og noen mindre bestikkelser. (Les: mikado melkesjokolade )
Postet 28-07-18 kl 16:11 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jadda. Jeg skulle trene og handle inn diverse. Men så sviktet plutselig vindusviskerne på bilen, så jeg torde ikke annet enn å snu og kjøre rett hjem. Heldigvis var det tropiske regnskyllet nettopp over. Dette er verkstedsmat, for verken mannen eller naboen fant en måte å fikse det på, så da ble det endring i planene. Vi er bedt på grilling i kveld og får heldigvis naboen til å kjøre oss til t-banen. Hvis ikke hadde det tatt oss 1,5 t med kollektivt. Fra Bærum vest til Oslo vest. Ikke akkurat gode kollektivforbindelse mellom de to stedene.
Postet 28-07-18 kl 16:21 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Det regner!
Postet 28-07-18 kl 16:22 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Det regner her også! For en deilig lyd.
Postet 28-07-18 kl 21:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg satt foran fjørti amerikanske kids/fjortiser som gikk i matchende Norway 2018-gensere på flyet fra NYC i natt, så jeg våger å tippe at de skulle på Norway Cup.

Jeg tipper også at de er jæskla trøtt i kveld, for de sov ikke særlig mye i natt. De heller. Jeg er offisielt for gammel til å synes tenåringshormoner er spesielt sjarmerende.
Postet 28-07-18 kl 21:58 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Jeg ønsker meg litt kaldere vær. Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men nå er jeg litt lei varmen. Vi har jo hatt dette været omtrent siden 17.mai.
Postet 28-07-18 kl 22:08 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
I dag har jeg vist veien til Ekebergsletta til to bilister, lært en guttegjeng Åssen bussen funker, og guidet en annen guttegjeng i retning «open store», dvs benser’n kl 22 på kvelden. Norway Cup er in the hood ja.
Postet 28-07-18 kl 23:41 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Det regner MASSE!
Postet 29-07-18 kl 00:27 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no