Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Jubileumskaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Jubileumskaffe

Postet 12-09-16 kl 07:48 av Kaffestuggu



I dag feirer vi at vårt kjære FP er hele ti år i dag. Den 12. september 2006 registrerte vår alles kjære DM seg.

Vi går nå inn i en jubileumsuke, hvor vi skal mimre om gamle tider, hente opp festlige tråder og fokusere på alt vi har gjort disse ti årene.

For å starte opp ber vi våre besøkende om å fortelle om sitt favoritt-FP-minne, stort eller lite, mens vi spiser av dagens jubileumskake.

Kommentarer totalt 69  

Kommentarer

Gammel
Maverick sin avatar
Næmmen.
Postet 12-09-16 kl 08:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Fantastisk! Eg hugsar då "modne mødre" plutselig var borte fra NM. Det var då foreldreportalen kom. Og her er det fint å vere.
Postet 12-09-16 kl 08:15 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har egentlig oversikt over omtrentlig hvor gammelt FP er. Jeg tror jeg var den første på FP som giftet seg, og vi skal straks ha tinnbryllupsdag.

FP er jo en snodig ting. Her er det folk jeg har hengt med i 10 år, og egentlig aldri møtt. Og en del av dem har jeg møtt også, og selv første gang vi møtes så er vi gamle kjente.
Postet 12-09-16 kl 08:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Gratulerer med dagen FP!!

Jeg er jo fersking her, men var med i hine hårde SM/NM-dager, uten å registrere at "noen" forsvant eller å reflektere over hvor de ble av. Etter hvert ble jeg "rekruttert" inn av et medlem av NM-barselklubben jeg frekventerte, og har siden trivdes godt her.

I september 2006 var jeg forøvrig på SM og ventet på minstemor som fyller 10 år rett før jul. Mye som skjer på ti år, gitt!
Postet 12-09-16 kl 08:21 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen FP.

Det har vært et begivenhetsrikt tiår. Fra jeg ble medlem som småbarnsmor (treåring og femåring) til jeg sitter her som tenåringsmor og begynner å planlegge livet etter at jentene flytter hjemmefra.
Postet 12-09-16 kl 08:29 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen!

Det er mange gode og morsomme minner fra FP, så jeg greier ikke å nevne et spesielt.
Postet 12-09-16 kl 08:30 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Gratulerer med dagen!

Jeg drev i grunn og forsvant ut og inn av sykehus på den tiden for 10 år siden- Knøtto ble født 16. september. Så jeg er evig takknemlig (bortsett fra når jeg må erkjenne at jeg bruker for mye tid her enn IRL) på Teo som tipset meg om nyopprettelsen.
Postet 12-09-16 kl 08:30 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hipp hurra!
Postet 12-09-16 kl 08:33 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Hipp, hipp hurra for oss!

Jeg har virkelig vært med fra starten, jeg er medlem nr. 7. Min iver etter å melde overgang fra NM kan ha noe med at jeg da var hjemme i permisjon med lillesøster, som da var nesten ni måneder.

Jeg må nesten fundere på hva som har vært mitt favorittminne, for det har vært så mange. Men noe av det beste med FP er alle menneskene jeg har møtt, enten bare her eller her og IRL, som har beriket livet mitt på så mange måter. Og det er her inne at jeg møtte hun som nå er min aller beste venninne, selv om vi hadde møttes uansett etterhvert.
Postet 12-09-16 kl 08:46 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Oi, stor dag jo.
Mange minner, diskusjoner og lærdom. Måtte sjekke når jeg ble medlem, det var litt senere det året.
Postet 12-09-16 kl 08:52 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Hurra!


Jeg har vært med fra starten og det har vært så fint! Fra å være litt sånn vinglete veldig intern modne mødre, til å bli et større forum, med stor takhøyde, gode diskusjoner og ikke minst - der man fikk lov til å krangle ferdig. Det var mye uferdig fra NM-tiden som gikk gjennom kvernen den første tiden.
Postet 12-09-16 kl 08:57 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Gratulerer med dagen FP! Jeg ble medlem 15-09-06 så jeg var relativt tidlig, jeg også.
Postet 12-09-16 kl 09:00 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Grattis til alle!

Jeg liker at alle FPere har et sikkerhetsnett uansett hvor de skulle dra. Og så minnet facebook meg på den store twistkonkurransen i 2009 i dag! Aldri har twist vært morsommere!
Postet 12-09-16 kl 09:02 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
10 år! Wow! Jeg må fundere litt over beste minne, men generelt er det jo fint å se disse FP-barna vokse opp.
Postet 12-09-16 kl 09:09 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
God morgen og gratulerer! Tenk, ti år! Det aller mest slående når jeg leser de gamle trådene, er hvor bittesmå både mine barn og de andre FP-barna var da vi begynte. For eksempel fant jeg en tråd om da Skilpaddas pode skrev sine aller første ord som fireåring – tenk det!
Postet 12-09-16 kl 09:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Gratulerer til oss alle sammen!

Jeg har møtt utrolig mange flotte mennesker gjennom FP, og blitt enda bedre kjent med en del jeg kjente litt fra før, og livet mitt hadde virkelig ikke vært det samme uten. Jeg har lært masse, og ledd masse, og diskutert masse; jeg har lest og bakt og hørt og reist basert på råd herfra, og har fått hjelp og støtte de gangene jeg har bedt om det. I perioder har jeg blitt lei, og i perioder synes jeg jeg bruker for mye tid her, men til syvende og sist er jeg fryktelig glad i FP og glad for alt jeg har investert i forumet.

Hipp hurra for eierne våre, som gir oss muligheten til alt dette!
Postet 12-09-16 kl 09:14 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Ti år?!?!?! Herrejemini.

Jeg feirer dagen med lett hodepine og nedovermunn, siden jeg ikke tror jeg får fri i jula, som jeg hadde ønsket og håpet.
Postet 12-09-16 kl 09:16 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Åherregudtwistkonkurransen! Tok noen år før jeg satte pris på en kokos igjen.
Postet 12-09-16 kl 09:26 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Gratulerer til alle!

Jeg ble rekruttert over 03-03-07 ser jeg, av en SM/NM, der jeg startet.

Når jeg en sjelden gang leser gamle tråder, fniser jeg litt av tonen og det som er skrevet. Det har endret seg litt.
Postet 12-09-16 kl 09:29 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Adrienne, du fortjener en blomst for å ha lokket meg over hit for ti år siden. (... selv om begrunnelsen var at dere "trengte noen unge nek"...)
Postet 12-09-16 kl 09:33 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer!

Jeg har vært effektiv på morraskvisten. Snakket med forsikringsselskapet, levert bil til vraking, tatt bilder av dekk og ordnet med autopass brikken.
Postet 12-09-16 kl 09:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Gratulerer med dagen FP!
Postet 12-09-16 kl 09:35 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg husker at forumet ble opprettet, men ville ikke melde meg inn før jeg hadde født - som tidligere UFB-er var jeg slett ikke sikker på at jeg kom til å få noe barn selv om jeg nærmest var høygravid. Og så hadde jeg vært i krangel med noen av medlemmene inne på NM fordi jeg var en slem og ufølsom barnløs. Først da Liv var 3-4 uker, i november 2006, dristet jeg meg inn. Jeg syntes det var en nokså "intern" stemning her, og storkoste meg når jeg kunne bruke denne smileyen til spott (som jeg jo lenge ikke forstod meg på, siden den var intern):

Jeg følte nok lenge at jeg kom inn som en helt fremmed, ja, nærmest en fiende. Ikke var jeg ordentlig FORELDER heller, syntes jeg.
Postet 12-09-16 kl 09:39 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg trenger en reminder på twistkonkurransen.

Gjennom FP (og NM) har jeg faktisk møtt en stor andel av dem jeg regner som mine beste venner nå.
Postet 12-09-16 kl 09:39 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Og Odd Molly var vel det store den gangen!
Postet 12-09-16 kl 09:41 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Sitat:
Hipp hurra for eierne våre, som gir oss muligheten til alt dette!
Og moddene!
Postet 12-09-16 kl 09:42 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Forhenværende ungt nek
Adrienne, du fortjener en blomst for å ha lokket meg over hit for ti år siden. (... selv om begrunnelsen var at dere "trengte noen unge nek"...)
Åh, herre, det hadde jeg helt glemt var begrunnelsen. Vel, du har motbevist det godt og grundig. Ikke er du så ung lenger, heller. :dukker og løper:
Postet 12-09-16 kl 09:44 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg er DM og HP evig takknemlig for at de gidder å la oss holde på her inne, og for jobben de gjør som rettesnor og veiledere.
Postet 12-09-16 kl 09:45 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Og jeg tror denne her er min favorittråd igjennom tidene. Sjelden har jeg vel flirt så mye av en tråd.

Gjøkekostyme.
Postet 12-09-16 kl 09:47 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Er det der limpistolen skriver seg fra? Aldri sett den tråden, og aldri skjønt meg på pistolen.
Postet 12-09-16 kl 09:51 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg ble lokket hit av Bluen. Takk for det!!
Postet 12-09-16 kl 09:55 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Limpistolen kommer fra Twenty-four shades of glue, som var FP´s hobbykalender et år.
Postet 12-09-16 kl 09:56 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Tally, twistgreia var så vidt jeg minnes et forsøk på å spise en pose twist i løpet av en time. Med et konkurranseinnslag. Og grundig dokumentasjon.
Postet 12-09-16 kl 10:12 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
OMG, det hørtes kvalmt ut.
Postet 12-09-16 kl 10:18 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
14.09.06. Det har vore fine ti år altså! Litt trist har det også vore, spesielt Inagh sin Lillemann
Postet 12-09-16 kl 10:25 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Twistkonkurransen husker ikke jeg heller.

Jeg var temmelig nygravert med minsten for 10 år siden, og veldig, veldig kvalm, så den stod jeg nok over.

Må også fundere på beste minne, men gjøkekostymet har jeg hatt mye moro med i mange år etterpå. Takk!
Postet 12-09-16 kl 10:28 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Husker det var stort fokus på mat, matoppskrifter og kosthold en lang periode.

Nå er det skuffende lite sånt.

Husker Sitron.
Postet 12-09-16 kl 10:32 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sitat:
Limpistolen kommer fra Twenty-four shades of glue, som var FP´s hobbykalender et år.
Nei, det gjør den faktisk ikke. Det var en julekalender et par år før det som resulterte i at noen fikk et litt anstrengt forhold til limpistoler.

Jeg bidro faktisk ikke så rent lite i den tråden selv, selv om det var min datter som stod for produksjonen.

24 shades of glue kom som en konsekvens av at Redd barna sluttet å selge disse DIY-kalenderne.
Postet 12-09-16 kl 10:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Marla Singer sin avatar
Gratulerer med dagen, FP!

Jeg er jo FP-fersking, selv om jeg visstnok har vært registrert her i fire år. Det jeg husker best sånn i farta er en (gammel) tråd jeg kom over en gang: Falske pass, hvor får man tak i det? Den har jeg humret over mange ganger.

Jeg er hjemme i permisjon uten en eneste plan i dag, og gleder meg til å lese minneverdige FP-tråder. Nå skal jeg gå løs på Twenty-four shades of glue.
Postet 12-09-16 kl 10:38 av Marla Singer Marla Singer er ikke aktiv
Oppdatert 12-09-16 kl 10:44 av Marla Singer
Gammel
Odelia sin avatar
Hipp hurra for FP!

Hva som er det fineste minnet klarer jeg ikke å ta på stående (sittende) fot, men jeg lo så jeg grein da Kokosbolle postet Knusarball-musikkvideoen i adventskalenderen et år. Jeg hadde ikke hørt orginalen først så for meg er jo den nynorske versjonen den eneste riktige

Her skinner for øvrig sola til ære for jubilanten. Jeg har tatt fri fra trening og 3-åringen fra barnehagen så nå skal vi straks ut på en løpe-/mate endene-tur, etter forespørsel fra tuppa selv. Hun sov så godt i dag morges at jeg krøp tilbake i senga etter at trioen var sendt til skolen, og da hun våknet kort tid etter ville hun bare opp i mi seng og kooose masse og lenge så det gjorde vi i halvannen(!) time før jeg fikk overtalt henne til at det var på tide med litt morgenstell og frokost. Koserusket mitt! Hvem er det man øser all denne kosen over på når barna flytter hjemmefra, mon tro? (Og ikke si mannen, for det finnes en grense - selv for ham )
Postet 12-09-16 kl 10:39 av Odelia Odelia er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Hurra for 10 år! Jeg er også veldig glad i dette forumet, og nå har jeg vært her i 6 år, og er likevel "en av de nye" i mitt eget hode.

Gjøkekostymetråden!
Postet 12-09-16 kl 10:39 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Åh. Jeg har jo bare vært her en kort stund.

Det er så mye som er best med foreldreportalen. Det er så mye fine folk her. Kloke folk Folk jeg anser for å være blant mine beste venner. Folk jeg ikke har møtt, og folk jeg har møtt. Et utrolig bra FP-minne, er et ganske ferskt ett - nemlig at mange av oss møttes på fjellet for bare et par uker siden.
Postet 12-09-16 kl 10:40 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hahahahaaa, de falske passene har jeg ikke fått med meg.
Postet 12-09-16 kl 10:50 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Hurra for FP! Jeg gleder meg mest over de RL-vennene jeg har fått her; noen møter jeg ofte og noen litt for sjelden. Og stort sett juger jeg om hvor jeg har møtt dem.
Postet 12-09-16 kl 10:57 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Hipp hurra for FP!
Postet 12-09-16 kl 11:01 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Postet 12-09-16 kl 11:17 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Elsker de falske passene!
Postet 12-09-16 kl 11:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Hurra for oss! Og blomst til DM og HP.
Postet 12-09-16 kl 11:44 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Adrienne: Fant nettopp ut at du skrev dette til meg 26. april 2009.

Sitat:
Ikke fortvil, du kommer bestandig til å være ung i mine øyne. :gammel og grå:
Så det så.
Postet 12-09-16 kl 11:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Damn. Skrev jeg virkelig det? Hrmpf. Må slutte å skrive ting på internett, det er altfor søkbart.
Postet 12-09-16 kl 12:07 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no