Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Jubileumstoffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Jubileumstoffe

Postet 15-09-16 kl 08:19 av Kaffestuggu

God morgen, venner.

I dag tenkte vi å sette i gang en null-svar-dugnad, men der tok dere jo ansvar helt selv. Derfor forsøker vi oss på en smileykonkurranse. HP har sagt han kan legge til noen få smilefjes til, hvis vi klarer å komme opp med noen skikkelig bra som beskriver FP.

Så i dag er stuggu til for å idemyldre på hvilke smilefjes vi burde få.

Kommentarer totalt 85  

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Vi er gode på jubileum altså.

Jeg gikk forbi mannen til Inagh på bussholdeplassen utenfor jobben min i dag morges. Jeg holdt på å hilse overstrømmende helt til jeg kom på at han ikke aner hvem jeg er. FP er en morsom ting!
Postet 15-09-16 kl 08:39 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
:trøtt:

Fikk ikke kaffe før jeg dro hjemmefra i dag, vi forsov oss alle sammen. I går var siste arbeidsdag med sommertid, så nå er det høst. Og så ser det ut til at jeg har vært veldig snill det siste året, for det er varmt og sol allerede nå på morgenen.
Postet 15-09-16 kl 09:02 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Matilda sin avatar



Det virker i dag og! Og så får vi flere? For en gave! I dag må jeg visst jobbe, men lover å tenke seriøst over behovet.
Postet 15-09-16 kl 09:06 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Gooood morgen! Hjemmekontor i dag. Fryktet at jeg måtte ha minstemor hjemme for hun begynte å bli tett og forkjøla i går, men hun passerer heldigvis for frisk (og aktiv!) i dag.

Kaffe. Pc. Burde egentlig flytte meg til sofaen også.
Postet 15-09-16 kl 09:23 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Åh, jeg er så glad for at vi har fått den!
Postet 15-09-16 kl 09:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg er syhyyyk.

Synes vi trenger en gjemmekontorsmiley.
Postet 15-09-16 kl 09:25 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Gratulerer med dagen, Fersken.

Jeg dro på foreldremøte på skolen i går, og kom hjem som sylfersk fau-medlem-slave. Hm.

Nå skal jeg få frokost i minstemann før jeg følger ham til barnehagen. Han har sovet i min seng i natt siden han våknet med heftige voksesmerter. Han er så forferdelig plaget med dette.

Etterpå er det lesedag. Jeg føler jeg ligger bakpå hele tiden. Masse kaffe og vitenskapsteori i dag.
Postet 15-09-16 kl 09:37 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Gratulerer med dagen, Fersken!
Postet 15-09-16 kl 09:43 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Gratulerer Fersken! God bedring Heilo!

Null-svar-dugnad? Haha, dere ass! Herlig! Jeg tror jeg har noen slike tråder, bl.a. min første tråd etter introduksjonen min. Det var en brutal start, etter det begynte jeg visst å lenke til en del nyhetssaker for å øve meg på å få svar. Jeg ble visst bl.a. meget forarget over Ida Marias stunt da hun slang en pris i bakken. :knirk:
Postet 15-09-16 kl 09:55 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Gratulerer med dagen, Fersken!
Jeg startet dagen med byggeplassmøte kl. 0700 for andre dag på rad, huhei,som det går!
Postet 15-09-16 kl 09:56 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Gratulerer med Ferskendagen! Her er både ferskenkake og ferskenvin.




Postet 15-09-16 kl 10:24 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er fortsatt syk. Det er jo helt urimelig! Har fått meg legetime.
Postet 15-09-16 kl 10:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gratulerer til Fersken. Jeg klipper stoff og støver ned kontoret mitt. Er snart klar for jobbedag på søndag.
Postet 15-09-16 kl 10:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Hipp hurra for Fersken!

Jeg er på jobb og er helt i ørska. Jeg ble søkk føkkings våt i går i regnskuren som kom da jeg skulle på møte noen hundre meter unna, , og har ikke kommet meg fra sjokket enda.
Ballerinaskoene mine så ut som skinnsko.
Postet 15-09-16 kl 10:35 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Gratulerer med dagen, Fersken!

Ru: Hvordan går det med fiolinspillingen? Har du noen tips? Do's and don'ts?Jeg prøver å lære meg på 1/8-dels fiolinen til jeg får spart opp å kjøpe en i voksenstørrelse.
Postet 15-09-16 kl 10:39 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Gratulerer med dagen, Fersken!

Ny gjespe-smiley? I så fall kommer den til å være min favoritt forever.

Jeg har dobbeltime tysk, og all tysken jeg kan er å bestille en øl. Ja, og så litt sånn Derrictysk i tillegg. Men elevene ser på rødhette (Rotkäppchen ), og jeg surfer på FP.
Postet 15-09-16 kl 10:41 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Peach canei! :kvalm:

Gratulerer med dagen, Fersken!

Seint ute til jobb, fint at jeg skal gå tidlig, da.
Postet 15-09-16 kl 10:42 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Ru sin avatar
@Eowyn; Kjøp suzuki-boken?
Det går i grunnen greit, selv om jeg ikke har øvd så mye den siste uken. I dag skal Knøtteliten til pers for første gang, hun er klar som bare det.
Hun har 1/16-dels fiolin, og den er så liten at det ser ut som noe som fulgte med Donald. Og g-strengen lager knapt lyd i det hele tatt - naturlig nok, det går jo ikke å an å få en så dyp tone til ressonere noe som helst i den bittelille fiolinen.

Do's: Pass på hånden på buen. Bøy tommelen og vær lett og ledig? Og vipp buen og legg den ned når man bytter fra en streng til en annen. Om du skal både bytte og dra et strøk med en gang er risikoen for sure lyder høyere.
Postet 15-09-16 kl 10:43 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Gratulerer med Fersken-dagen.

Jeg er så fornøyd. Jeg hadde nettopp en jobb relatert telefonsamtale med påfølgende behov for å sjekke noen sakspapirer, og hodet mitt virket nok til at jeg klarte å forholde meg til saken i stedet for å si ja ja what ever. Nå tror jeg ikke jeg skal tenke mer i dag.
Postet 15-09-16 kl 10:48 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Hvilken av bøkene?

Usikker på hva du mener det det siste der, men jeg forstår det sikkert når jeg faktisk holder fiolinen. Foreløpig spiller jeg bare de åpne tonene for å øve på å ikke treffe de andre strengene.
Postet 15-09-16 kl 10:48 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Den første, f.eks?
Men jeg vet ikke om det blir feil om hun ikke lærer etter den metoden? (Jeg aner ikke hvordan det der foregår, Knøtteliten har ikke fått tatt i fiolin før nå, de har holdt på med noen sangleker og greier.)
Postet 15-09-16 kl 10:52 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Nå leste jeg Ida Maria-tråden til Minerva. Måtte fnise litt. Digger Ida Maria og i ettertid vet vi vel at hun ikke hadde sett helt bra med rockestjernelivet.
Postet 15-09-16 kl 10:54 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
I natt drømte jeg at jeg var på fylla og fikk black out. Jeg var ung, sånn ca 17, og det siste jeg husker var at jeg møtte en gammel kjenning og at vi klemte. Og så våknet jeg dagen etter (jeg våknet ikke på ordentlig, jeg drømte dette), husket ingenting etter klemmen og drev detektivvirksomhet med fyllaangst. Den gamle kjenningen var en blanding av nabogutten og en av de gamle elevene mine. (Som er 16. )
Nei, jeg har ingen planer om å tolke denne drømmen.
Postet 15-09-16 kl 10:55 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fått dratt meg ut av sengen og fått i meg en yoghurt, med det energinivået jeg har for tiden er det en bragd. Lege om en time.
Postet 15-09-16 kl 11:16 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Vi har allerede fått fem nye smileys:



og
Postet 15-09-16 kl 11:18 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Postet 15-09-16 kl 11:19 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Og her er kodene:

:veggur: :vismann: :gjesp: :vaskekost: :runforhills:
Postet 15-09-16 kl 11:19 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hvorfor sier vegguret "ky-ky"?
Postet 15-09-16 kl 11:25 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Tror ikke vegguret er helt våkent.

Her er noen alternativ jeg har hostet opp:






Postet 15-09-16 kl 11:28 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Og



Postet 15-09-16 kl 11:28 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg har nettopp pratet med et hyggelig firma om utvendig vask av vinduene mine. Kanskje det blir rent her i år?!? (i motsetning til de siste to årene, da forrige selskap gikk konk og jeg ikke har orket å finne noen nye)

jada, jeg fikk instant bruk for de, Adri! Takk, HP!
Postet 15-09-16 kl 11:29 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Åh, den rødvinssmileyen burde hete almen: !
Postet 15-09-16 kl 11:29 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vegguret er russisk. Kyrillisk y er latinsk u. Så det sier ku-ku, som russiske gjøker gjør.
Postet 15-09-16 kl 11:30 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Er det du som lager de, Adri? Trodde det var HP, men da er det jo deg vi skal takke.
Postet 15-09-16 kl 11:30 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Observatøren sin avatar
Dødsulykke på skoleveien til eldste i dag. Grusomt.
Postet 15-09-16 kl 11:33 av Observatøren Observatøren er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Så klart har vi et russisk gjøkur!
Postet 15-09-16 kl 11:34 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Så morsomt med FP-ere som lærer seg å spille fiolin! Poden og jeg var i byen og kjøpte gitar til ham i går, han var ganske så fornøyd med det. Puslet litegranne med stemming og et par grep fra Lillebjørns Gitarbok da vi kom hjem. Han skal få litt opplæring fra pianolæreren (som også spiller gitar) i første runde, og så får vi se om han på sikt skal ha begge deler parallelt.
Postet 15-09-16 kl 11:39 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
huff Observatøren, håper elevene blir godt ivaretatt.
Og stakkar foreldre.
Postet 15-09-16 kl 11:42 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Palmen sin avatar
Nei, er det hos dere, Observatøren. : Leste om det i avisen. Noe så forferdelig. Stakkars barn, stakkars foreldre, stakkars klassekamerater og nærmiljø. Fryktelig.
Postet 15-09-16 kl 11:42 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Den ulykken er grusom og en påminnelse om hvor sårbare de små er i trafikken. til Observatøren.
Postet 15-09-16 kl 11:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
@Palmen: Jeg finner dem, HP legger inn. Jeg har ikke nok tilganger til å gjøre slikt, og det tenker jeg er like greit.
Postet 15-09-16 kl 11:52 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Storebror har i musikklekse å lære seg å spille en sang på gitar. Heldigvis har vi gitar hjemme, så i går fikk vi stemt den (ved hjelp av en app på telefonen ) og valgt ut en sang som er enkel nok til at han har håp om å greie det. Men jeg synes egentlig det er en i overkant ambisiøs lekse. De hadde fått beskjed om at hvis de bare lærte 2-3 akkorder ble det maks en 2-er i karakter.
Postet 15-09-16 kl 11:54 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Stemme-app tipset gitarselgeren oss om, ja! Det er jo kjempepraktisk. Sånn var det ikke i min tid.

Men det høres ut som en ambisiøs lekse, absolutt. Er det til neste musikktime, altså neste uke?
Postet 15-09-16 kl 11:56 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Klem til Observatøren, det er så skrekkelig.

Jeg ønsker meg flere litt goofy latter-smileys, og noen nerdete. Og kanskje noen nye dumme? Er litt lei av de to blondinene. Og kultur-smileys!
Postet 15-09-16 kl 11:58 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Nei, til etter høstferien. Så vi skal nok komme i land, heldigvis har vi gitar hjemme. Hvis ikke tror jeg ikke det hadde gått.
Postet 15-09-16 kl 11:58 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Tallulah
Jeg ønsker meg flere litt goofy latter-smileys, og noen nerdete. Og kanskje noen nye dumme? Er litt lei av de to blondinene. Og kultur-smileys!
Det er bare å lete frem noen som du mener passer, Tally.
Postet 15-09-16 kl 11:59 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Har ikke mulighet, dessverre. Kjapt inne fra mobil på seminar.
Postet 15-09-16 kl 12:00 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Sitat:
Den første, f.eks?
Men jeg vet ikke om det blir feil om hun ikke lærer etter den metoden?
Ru: Du bruker Zuzuki?

Jeg aner ikke hvordan undervisningen er lagt opp siden jeg bare var med første gangen. Så eventuell lærebok blir først og fremst til meg. Pr. i dag bruker jeg YouTube.
Postet 15-09-16 kl 12:15 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Observatøren sin avatar
Skolen håndterer det forbilledlig! Er på vei for å hente. Det verste er at det skjedde på sykkelveien; det er etablert gang og sykkelsti ved siden av veien.

Lastebil som rygget uten sikt bakover. Sånt skal ikke skje.
Postet 15-09-16 kl 12:18 av Observatøren Observatøren er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Det er helt ubegripelig grusomt.
Postet 15-09-16 kl 12:20 av Bluen Bluen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no