Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 09-08-17 kl 07:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 68  

Kommentarer

Gammel
Maverick sin avatar
Det er jo høst dette landet virkelig kan!
Postet 09-08-17 kl 11:49 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har en datter som er på fotballskole i dag, tenker hun er rimelig gjennombløt når hun kommer hjem. Men hun klaget ikke, fotball er så gøy at regn ikke gjør noe. (Hun har det etter faren, garantert.)

Selv har jeg utstyrt meg med gule gummistøvler og rød regnfrakk og er forberedt på eventuelle skybrudd. Skal uansett ikke på Øya, så jeg klager ikke.
Postet 09-08-17 kl 11:56 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg hadde en dag med 28 grader i Køln før sommeren. Og så var vi en uke østpå i juli, men den uken var det også en del semioverskyet. Har ikke akkurat sett solen. Og til helgen skal jeg til Edinburgh, der det ikke overraskende er meldt 14 grader og regn.

Og når da svigermor, bosatt østpå, ringer og klager over været, - ja da skal hun være glad hun er på andre kanten av landet og ikke her. Det hadde vært nærmeste sølepytt (trenger ikke lete ...) og under til det sluttet å boble.
Postet 09-08-17 kl 12:03 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er helt aleine hjemme for første gang på en stund, det er ganske digg! Ikke det mest effektive hjemmekontoret i historien, så jeg må nok ta igjen noen timer en annen dag, men det er greit. SFO-barnet løper inn og trenger ingen følging, barnehagebarnet finner seg mer til rette i ny barnehage virker det som, og da er mor straks roligere selv også.
Postet 09-08-17 kl 12:28 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Perfekt dag for å sykle mellom møter, silkebluse og det hele.
Postet 09-08-17 kl 12:42 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Og shut up om høst, altså!!!
Postet 09-08-17 kl 12:43 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har tredje dagen i ny jobb og jeg får bare mer og mer å gjøre hver dag. Det er virkelig helt utrolig. Men etter neste uke tror jeg at jeg skal ha kommet meg inn i det såpass at jeg kan begynne å puste rolig igjen.

Fordelen er at jeg opparbeider meg masse plusstid på dette her, og det er jo greit når jeg ikke har noen feriedager.
Postet 09-08-17 kl 12:43 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Høsthøsthøsthøsthøsthøsthøsthøsthøsthøsthøsthøst!

Sånn, nå kan alle dere som maser om hvor deeeeeilig det er med sommer få igjen.

DET ER INGEN FESTIVALER OM HØSTEN! WOOOHOOOO!
Postet 09-08-17 kl 12:50 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Plutselig høst her også. Kom nettopp et stort cruiseskip inn havna og nå bøtter det ned. Stakkars turister.

Jeg skal hjem og pakke bort sommertøy og finne frem ull snart. Skal kjøpe meg nye støvler også og gjerne gul regnjakke.
Postet 09-08-17 kl 12:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ingling: Så godt å høre. Det er en stor overgang når de begynner på skolen, og det er veldig greit når de ser ut til å tilpasse seg så fint. Begge mine begynte ganske tidlig på SFO, og særlig for minstemann, som nesten ikke kjente noen fra før, så var det helt gull å få litt rolig tid før skolen startet.
Postet 09-08-17 kl 13:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her har det vært tåke i ukesvis. Jeg som ikke er værsyk begynner egentlig å bli lei statuser på Facebook om hvor langt man må for å slippe unna denne tåka. Som regel trenger man bare kjøre 10-15 minutter så er det tåkefritt.
Postet 09-08-17 kl 13:31 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ja, Tjorven, det er veldig godt, særlig siden hun kjenner så få der fra før. Trygge, store jenten min! Dag 1, etter under to timer: "Nå har jeg fått meg en venn, så nå kan du gå!" Jeg har vel vært mer bekymret for fireåringen min i ny barnehage, men håper det har gått bra i dag siden jeg ikke har hørt noe.
Postet 09-08-17 kl 14:04 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg husker uendelig godt knertens ord da jeg hentet han dag 3 på aks: "Mamma! I dag har jeg fått 9 nye venner! En av dem heter Falk og de 8 andre aner jeg ikke hva heter!"

Falk er fremdeles en av hans aller beste venner. Og jeg som hadde bekymra meg så fælt for at han ikke skulle bli kjent med noen.

(Nå endte ikke den skolestarthistorien opp som noen ensidig solskinnshistorie, men det sosiale var ikke årsaken til det.)
Postet 09-08-17 kl 14:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Her skinner sola! Ja, jeg tenker faktisk å gni det inn. Det er selvsagt litt irriterende å få den i øynene når man jobber, men det får jeg leve med.
Postet 09-08-17 kl 14:25 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg skal ikke på Øya. Vi har akkurat spist middag på Namsskogan (absolutt ingen kulinarisk høydare ...) og legger nå ut på dagens siste etappe, til Frosta.
Postet 09-08-17 kl 16:30 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God tur videre Stompa.
Postet 09-08-17 kl 17:54 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg er i ny jobb og dagene er mildt sagt hektiske. håper det roer seg etter hvert.
Mellomste skal reise på treningsleir så her pakkes det.

Jeg er veldig glad for det nye skalltøyet jeg har kjøpt meg
Postet 09-08-17 kl 19:44 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har fått livstegn fra Ungarn. Etter tøffe kamper har de kost seg med bading og nå med minigolf. Det var forøvrig reisefølget som sendt info. Den unge herren er mindre meddelsom. Tror han svarte med enstavelsesord da jeg tekstet med ham på mandag.
Postet 09-08-17 kl 19:57 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no